Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 1234 ... SonuncuSonuncu

Motosiklet Kullanımının Yaygınlaşması ve Devlete Düşen Görevler

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    atlantic - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2008
    Şehir
    IsταηвuL
    Motosikleti
    Benelli BN251
    Çok faydalı bir konu olmuş. Biz toplum olarak motosikletlere karşı hep ön yargılı olduk. Bunu kendimden biliyorum, 3-4 sene öncesine kadar motosiklet denince işin içinden çıkar konudan uzaklaşırdım. Şu anda toplumumuzun tahminimce %70 i bu şekilde düşünüyor. Öncelikle bu düşüncenin kafalardan silinmesi, motosikletin de trafikte her araçtan üstün olduğunun kabul edilmesi gerekiyor. Bir araç sürücüsü sabah işe gitmek üzere direksiyon başına geçtiğinde gideceği yolun kurgusunu kafasında kurarken her türlü 4 tekerli aracı aklından geçirir, ama bizim ülkemizde malesef motosikletler kimsenin aklının ucundan bile geçmiyor. Sanki trafikte motosikletler yokmuş gibi davranılıyor.

    Sevgili @coq, sen zaten yazılabilecek en güzel maddeleri eklemişsin. Aklıma gelenleri de ben eklemek istiyorum.

    * E5 gibi trafiğin yoğun aktığı en az 3 şeritli otobanlarda yarım şeritlik bir alan yaratılmalı ve bu alan motosikletlere ayrılmalıdır. Bu aynı zamanda araç sürücülerini de motosiklete teşvik edici bir unsurdur. Hangimiz trafikten boğulmuş bir vaziyette arabasının içinde beklerken, yan tarafta vızır vızır giden motosikletlere özenmez ki??

    * Şehrin merkezi bölgelerine motoparklar kurulmalı, bu park alanları ücretsiz olmalı veya çok cüzzi bir ücret talep edilmelidir.

    * Köprü ve otoban geçiş ücretleri ülkemizde motosikletler için neredeyse arabalarla kafa kafayadır. Bu adaletsizliğin düzeltilerek arabalarla motosikletlerin arasındaki 2 koca tekerlek farkının anlaşılması sağlanmalıdır.

    * Ülkemizdeki bir çok aracın dikiz aynaları (özellikle eski modeller) kör noktaları göstermemektedir. Bu tür araçların yanından geçen motosiklet sürücüleri kör noktada kalıp görünmediğinden zor duruma düşmekte ve kazalar meydana gelmektedir. Bu sebeple kör nokta aynaları, ihtiyaç olan tüm araçlarda mecburi kılınmalıdır (Oto yedek parçacı veya yapı marketlerde satılan bombeli yuvarlak aynalardan bahsediyorum).

    Aklıma geldikçe yazarım daha. Zaten baya uzun oldu, karman çorman olmasın. Umarım faydalı olur. Kazasız sürüşler herkese.
    Artık yollarda ölmek İS-TE-Mİ-YO-RUZ!!!


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    Gökhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Haziran 2006
    Şehir
    Rize
    Motosikleti
    F 650 GS
    Alıntı muhozo adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Öncelikle ilkokuldan başlayarak çocuklara "arabanın" kişisel statü göstergesi olmadığı, bir ulaşım aracı olduğu aşılanmalıdır.

    Yani dümdüz asfalt yollarda 4000 lt 4x4 arazi araçalarına binenle, 70 model VW siyle kırmızı ışıkta duran insanların aynı havayı tenefüs ettikleri etten kemikten oluştuğunu çocuklar ve çocuk beyinli büyükler bilmelidir.

    Çalışmadan üretmeden köşeyi bir gecede dönmek veya bazı değerleri satarak birden sınıf atlamak için çabalamak çocukların beyninden kazınmalıdır.

    Bireysel zenginleşmenini arttığı toplumlarda fakirliğin kat be kat arttığı ancak toplumların hepbirlikte tasarruf ederek, kendi ürettiğini tüketerek zenginleşebildiğinin öğretilmesi gerekmektedir.

    Türk insanı son 28 yılda alabildiğine bencilleştirilmiştir. Yeni diziler, yarışma programları bile hep aniden zengin olmak isteyneler ve onun yerinde olmak isteyen fakir yığınların hezeyanları sayesinde rating patlamaları yapıyor.

    Daha çok şey varda zamanım yok, bunların motorsikletle ne alakası var diye düşünenler varsa gelişmiş avrupa ülkeleri ve doğu bloku ülkelerinde motosikleti insanlar yazları zevk olsun diyemi kullanıyor??

    muhozo
    senin bu söylediklerinin yarısı olabilse şuan bu topigi açmaya gerek kalmayacagı gibi ülkedeki köklü birçok sorunda çözülmüş olurdu.

  3. #23
    Süper Moderatör (BBRR) Barış Şuşut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2005
    Şehir
    marmaris
    devlet b sınıfı ehliyetle 24 kw ye kadar otor kullanılabilir dememeli bence bu yaklaık 31 hp yaparki gt 250 r bu güçtedir ..

    motor için özel eğitim alınmalı bu şimdiki gibi göstermelik eğitim değil hem motosikletle ilgili sivil toplum kuruluşları hemde devletin ortak yürüteceği adam gibi bir eğitim olmalı..

    bu eğitim daha ilköğretim seviyesinde başlamalı . trafiğe kapalı alanlarda bu çocuklar hem eğitilmeli hemde motora özendirilmeli.. Motor tehlikelidir düşüncesini anne ve babaların zihninden uun vadede silmeye gayret gösterilmeli..

    yollar ve ark yerleri dzenlenirken motorcularda düşünülmeli .

    devlet bazı güzergahlarda yolları 4 teker ve üstüne kapayıp sadece motor trafiğine izin vermeli
    bende daha çok fikir va yavaş yavaş yazayım okuması kolay olsun
    [B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]

  4. #24
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Bbr hızlı hızlı yaz.

    Atlantic yazdıkların (tabii benim yazdıklarım da) tartışılabilecek konular.
    Fakat motosikletler için özel park yeri ya da hali hazırdaki park yerlerinin ücretsiz olması harika bir fikir.

    Eklemek istediğim bir şey daha var.
    Bir arkadaşımız da bahsetmiş.
    Biz nasıl başlangıç motoru gibi bir muhabbetin içerisindeysek, otomobilde de bu tür bir uygulama olmalı.

    Bakın avrupa da bu nasıl halledilmiş.

    Genç 16-17 yaşına geldiğinde otomobil ehliyeti almak için kursa yazılır.
    Oradan aldığı belge ile 18 yaşına yani B ehliyeti yaşına kadar yanında kanunla belirlenmiş aile fertleri olmak şartıyla otomobil kullanabilir.
    B ehliyetini aldığında ise kullandığı aracın arkasına acemi olduğunu belirten bir A harfi yapıştırılır.
    Bu tür kurallara uymayan sürücüler yakalandıklarında sadece ceza ödemekle kalmazlar.
    Bir daha hiç ehliyet alamamaya kadar giden cezalar mevcuttur.
    Bu nedenle kuralları çiğnemeyi kimse göze alamaz.

    Şimdi bu detayların ne faydası var?
    Özellikle benin üstünde çok durduğum sigorta sistemi çok önemli.

    Sigorta kişi adına açıldığında ödenecek tutarlar bir hayli caydırıcı olacağından başlangıç aracı seçilirken daha dikkatli davranılacaktır.


    Ne demiştim ben yazımda?

    Örneğin eleman A2 ehliyetini aldı ve hemen koşup boyundan büyük bir motosikleti satın aldı.
    Sigorta şirketine gidip sigortalattırmaya kalkıştığında şirket ehliyetine bakacak. Yetersiz olduğu anlaşıldığında sigorta yapmayacak.
    Şimdi ne var bunda? Gider yeterli ehliyeti olan birisinin adına sigorta açtırır, diyebilirsiniz.
    Zaten enteresan olay burada başlıyor.
    Şahıs sigortası başkasının üzerine olan bir araçla kaza yaparsa, sigorta geçersizdir.
    Yani aracı ancak poliçede adı yazılı şahıs veya şahıslar kullanabilecektir.
    Tabii ehliyetleri yeterli olmak şartıyla.

    Sigorta ücretleri de kademeli olarak belirlenmeli, 2 yıllık ehliyet sahibi ile, 20 yıllık ehliyet sahibi şahıslar aynı ücreti ödememelidirler.


    Çoğunuzun itiraz edebileceği bir diğer konuda ehliyetsiz motosiklet kullanımı veya B sınıfı ehliyet belli bir hacme kadar yeterli olmalı sözümün açılımıdır.
    Bu konuyu daha sonra dilim döndüğünce anlatmaya çalışacağım.
    Ama ana tema motosikletin kolay ulaşılabilir bir araç olmasını sağlamaktır.

    Güzel bir zemin yakaladık sanırım.
    İnşallah içini de aynı güzellikte doldururuz.

    Gerisini de getirebilirsek, gurur duyacağımız bir sonuca imza atacağımıza inanıyorum....
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  5. #25

    Üyelik
    26 Ağustos 2006
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Fz6 satıldı
    coq & elint teşekkür ederim, ama devam etmek lazım çünkü her sorunun temeli aynı nedenler.

    -Petrol kaynaklarına en yakın ülke olmamıza rağmen dünyanın en pahallı benzinini satın alıyoruz ama insanlar bunu uluslararası petrol krizine bağlıyorlar. Kimse kafasını kumdan çıkarmak istemiyor.
    -Devlet vergi alabileceğini hisettiği her alanda hemen dolaylı veya dolaysız vergiyi vatandaşın boğazına dayıyor. Örn. deprem vergisi hala ödeniyor, MT vergileri adaletsizce tahsil ediliyor. Motosiklette satışların artması ile vergi oranları değişmedi mi?
    -Köprü geçişleri içi arkadaşlar görüş bildiriyor, esasında köprü geçişlerinin 97 yılından itibaren bedava olması gerekirdi çünkü 77 yılında açılan köprü 20 yıllığına işletmek üzere devredilmişti

    özür diliyorum hep sorunların kaynaklarını belirttim çözümleride beraberinde sunmak gerek

  6. #26
    Shrieker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mart 2006
    Motosikleti
    var bi şeyler
    Bütün sorunların temeli ülke yönetimidir.O konunun da bu forumda tartışılması yasaklanmıştır.İstediğimiz kadar kuvvetli birlik olalım.İlkokul mezunu satılık öküzler mi bizi dinleyecekler?Dürüst olmak gerekirse bu pollyannacılık olur...Ülkemizde insan gibi yaşamak istiyorsak bu kapsamda yapmamız gerekenler bellidir.Böyle bir kuvvetin organize olabileceği yer ise MT değildir malesef.
    "Geçmişini hatırlamayanlar onu tekrardan yaşamaya mahkumdurlar". -Santayana

  7. #27
    VaScO1925 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Aralık 2007
    Şehir
    -------- i Z M i R --- İsim:£.я.h.α.η
    hmmm eee başka (güncel olsunda )
    Drift Religion, iZMiR ŞußeSi

  8. #28

    Üyelik
    29 Nisan 2008
    Şehir
    merter ist
    ben sesimizi duyurmak için eylem yapma taraftarıyım toplanıcaz bir sözcü olacak bunu tv ler yayınlıycak

  9. #29
    hanedan12 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2007
    Bizde Erdağan abiyle cuma günkü toplaşmamızda bu konuyu dile getirdik kısaca...

    Yapılabilecek her türlü etkinliğe elimdeki imkanlar doğrultusunda VARIM .....

    Güzel ve yalnız ülkemde şu da bir gerçektirki.
    Birleşmeye çalışanlar ve doğru söyleyenler ....ya idam ediliyor yada .....:S

  10. #30
    muratgergerli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2006
    Alıntı olcan138 adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    Bu arada Murat abi; pazartesi akşamı ne değişecek ki..?
    Olcancığım bazı konuların netleşmesi gerekiyordu.Ve biraz önce netleşti..

    Sadece söyleyeceğim tek şey...MUTLUYUM ve UMUTLUYUM..



    .
    Gelelim asıl mevzumuza..
    Yani;
    Motosiklet denen ve kanunda basit olarak açıklaması yapılmış olan ama real olarak tefarruatlı olması gereken makinanın fark edilirliğine..

    Fark edilirliğini ön plana çıkarmak için elimizden gelen çabayı sarf etmeli ve gerek duyarlılığımızı en ince detayına kadar göstermeliyiz..

    Motosiklet basit gibi açıklanmış ama problemler hiçte basit değil..

    Aslında konunun siyasi yöne kayması taraftarı değilim..Ama bu işinde siyasetle
    halolunacağını biliyorum..

    Siyaset derken kendi adıma konuşmak istedim..Malum Devlet Memuruyum ve
    bazı şeyleri açıklamak gibi bir yetkimin olmadığını biliyorum..

    Ben @Coq Hocamın affına sığınarak konunun ilerleyen kısımlarında düşüncelerimi açıklamak istiyorum..Beni anlayacağını da biliyorum..

    Biz Devlet memurları ne kadar çok şey biliyormuşuz da haberimiz yokmuş..


    Sözün kısası; motosikleti işini Kanunlarda basit açıklamayla anlatacak kadar biliyoruz..Pehhh.Daha bu düşüncenin
    yanlış olduğunun farkında değiliz ki motosikleti fark edelim..
    İmza mı; yok anam taklit ediliyor... Parmak basıyorum artık..
    ŞEYTAN TÜYÜNÜ BENDE UNUTMUŞ.

  11. #31

    Üyelik
    14 Nisan 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda 600RR Hannspree
    Alıntı muhozo adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu ülkede kanunların ve/veya uygulamaların değişmesi için mutlaka birilerinin veya bir zümrenin yararına bir durum olması gerekiyor. Bu ülkenin tarihinde ''Atatürk dönemi dışında'' toplumun tüm kesimlerini içine alan toplum yararına kanun, yasa, yönetmelik vs çıkarılmamıştır. Onun için söylediklerinizin 2 ve 3. maddelerine katılmamakla birlikte (Eğitim seviyesi zihniyet sorunu vs) diğer tüm yazdıklarınızla hemfikirim
    tamamiyle sizle hemfikirim

  12. #32
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Shriker;;
    ben de daha önce siyasetten bağımsız bir yaşamın düşünülemeyeceğini ve foruma da mutlaka aksedeceğini yazmış ve kilitlenen bir topiğin bu nedenle kilitlenmesini yanlış bulduğumu kendi dilimce anlatmaya çalışmıştım.

    Çünkü ince düşünecek olursanız, gezi yazısı yazan bir arkadaşın,
    "yoldaki çukurlardan kaçarken..."
    şeklindeki cümlesine bile, vay sen benim partimin belediye başkanına bişey mi demek istiyorsunla başlayan veryansınlar gelebilir.
    Böyle olunca da bir şey paylaşabilmemiz mümkün olmaz.

    (Bana forumdaki en masum topiği göster,oradan bile siyasi kavga çıkarabilirim yeterki istesin insan)

    Bu konunun çözümü siyasidir.
    Fakat bizim burada amacımız siyaset yapmak değil, eleştileri göz önüne alarak, çözüm yollarını bulmak ve göstermektir.

    Siyasetçi görmezden gelirse!!???

    Onu da o zaman konuşuruz.

    (Allahtan trafik konusu siyasi polemik çıkabilecek bir konu değil.Şimdiye kadar hiç kimse bişey yapmadığı için kimse de kimseye bok atamayacak durumda. Tencere dibin kara mevzusu.)

    İstediğim şey sorunlarımızı ve çözüm yollarını maddeler halinde sıralayalım.
    Her motosikletçi bunları bilsin.
    Her kafadan başka ses çıkmasın.
    Bunu yapması gerekenler kıllarını bile kıpırdatmıyorlar.
    O zaman biz yapalım ve ortaya koyalım.
    Hergün onlarca cenaze kalkıyor evlerden.
    Trafik canavarı diye hayali bir şeye inanan bir ülkeyiz biz yahu!!!
    Hani biraz zorlasak, milletin büyük çoğunluğu Örümcek adamı gördüğüne yemin edecek.

    Ben biraz sonra becerebilirsem yazdığım bazı maddeler hakkında geniş bir açıklama yapmak niyetindeyim.
    Hadi hayırlısı...

    ps: Murat hocam. Dökülün... Bekliyoruz...
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  13. #33

    Üyelik
    14 Nisan 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda 600RR Hannspree
    Alıntı zeda3000 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    COQ Donkisotluktan otesini yaptin. Bu bir gercek ve sen sadece dile getiriyorsun. Fakat bizde toplumsal olarak bir tikinma var. Benzinin litresinin 2 USD gectigi su donemlerde bile hic bir seye ses cikarmayan bir toplum yapimiz var. Halbuki toplum milletin sesidir , ve biz Turk milleti icin dogrulari savunursak yine biz ve bizim cocuklarimiz kazanir.

    Turkiyede motosiklet halen bir luks. Kimse onlari ulasim araci olarak gormuyor. Soylediklerine aynen katiliyorum. Bu soylediklerini savunmasi gereken bir Fedarasyonumuz var. Sadece spor faaliyetlerini degil ayrica sosyal durumlarida dile getirmek ile yukumlu ama Fedarasyonun parmagini bile oynatmaya niyeti yok.

    Benim sahsen hem otomobilim ve motosikletim var ama ikisinede binmiyorum benzin pahaliligindan. Kendimce protesto ediyorum sadece pazar gunleri biniyorum. Kalan tum gunler toplu tasima. Keske herkez benim ile beraber protesto etse ,

    Yani uzun lafin kisasi bizim sesimiz tek tuk cikiyor . Toplu ve dogru bir ses duzeyimiz yok.

    Bu millet 600 yıl boyunca saltanatlıkla yönetilmiş. Cumhuriyetin kurulmasıyla kendi kendini yönetir hale gelmiş. Bu geçen zamanda tam olarak demokrasiyi özümseyemediğimiz için birçok noktada sindirilmiş bir toplum haline geliverdik. Demokrasi, demokrasi denip duruyor! En basit anlamda demokrasi insanların birbirine karşı saygılı olması demek. Trafikte kim kime saygılı?? Trafikde durup da yol veren kaç kişi var? %1 geçmez. Her konuda bilinçli bir toplum olabilmemiz için en baştan eğitim sistemi ve kafalardaki zihniyet değişmeli. Umarız herşey daha güzel olur ve Türkiye birçok alanda dünyaya örnek olur. Düşünsenize, Türkiye motosiklet hakları konusunda dünyada 1 numaralı ülke olsa, yolları motosikletler için uygun olsa, vergiler az kullanım oranları yüksek ve bilinçli kullanıcılar fazla olsa ne güzel olurdu değil mi?

  14. #34

    Üyelik
    07 Nisan 2008
    Şehir
    İstanbul_Kartal
    Motosikleti
    Hyosung GV 250
    ben özellikle ehliyet konusuna hak veriyorum, hayatımda ilk olarak ehliyet sınavında motorsiklet sürdüm ( dandik bir scooter ) ve çok rahat aldım ehliyeti, şu an gidip 1300 cc hayabusa alma hakkım var, cidden komik....
    bence özellikle site admin leri ön ayak olursa bir bildiri oluşturulup, buluşmalarda herkesin imzası alınarak basın bildirisi, bakanlığa gönderilmesi gibi bir çalışma yapılabilir ve bu artık yapılmalı, ben elimden gelen her türlü desteği vermeye hazırım ve bu önemli konuda da bir topic açıldığı için teşekkür ederim
    Hayatında birkez motora binip de zevk alan insan bir daha hiçbirşeyden zevk alamaz...

  15. #35
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Alıntı coq adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2. Scooter ve mopet türü motosiklet kullanımı için (belli bir hacme kadar) ehliyet şartı kaldırılmalıdır. 16 yaşından gün alan herkes bu tür motosikletleri kısa bir trafik brifingine katılarak kullanabilmelidir.
    3. Belli bir güç ve hacme kadar olan(örneğin avrupa da bu güç sınırı 24 kw dır.) motosikletler için B sınıfı ehliyet yeterli olmalıdır. Bu tür motosikletler için ayrıca A sınıfı ehliyet şartı kaldırılmalıdır.
    BBR de dahil bazı arkadaşlarımızın yukarıda yazdığım maddelere itirazı olmuştu.
    Aslında kaale almazdım ama BBR'nin resmini gördüm.
    Mazallah karşılaşırız falan.
    Bu nedenle kendimi açıklama yapmak durumunda hissediyorum.
    (BBR'yi kesseniz benden iki tane çıkar. Kalanından da iyi bir jokey olur)

    Neyse sulandırmadan devam edeyim.

    Önce 2. maddeden başlayalım.

    Takip edenleriniz hatırlayacaklardır. Daha önce de yazmıştım. Ülkemizde yasal olarak motosiklet kullanma yaşı çok geçtir.
    Bu mutlaka 16 yaş seviyesine çekilmelidir.
    Gerçek olan şudur ki, ben de dahil bir çok motosiklet kullanıcısı çok daha erken yaşlarda tanışmıştır bu rüzgar makinesiyle.
    Ve bu kullanımlar illegal olmaktadır.
    Yani benim önerim zaten var olan bir şeyi yasal hale getirmektir.
    Böylece kontrol ve eğitim mekanizmasının işleyişine katılım sağlamak da mümkün olacaktır.
    Özellikle bu yaşlarda öğrenci olduğumuz düşünüldüğünde eğitim vermek konusu da okullar aracılığıyla sağlanabilir.
    Tabii önerim, scooter ve mobiletlerle otoyollarda yarış yapabilsinler anlamına gelmiyor.Belli güzergah ve belli hacimlerde (örneğin 50cc) motosikletleri gençler okula, bakkala gidip gelirken rahatça kullanabilsinler.
    Ve tabii kurallara uygun olarak...

    3. Madde de motosiklete erişmek isteyen ya da erişmeyi düşünebilecek yapıdaki insanların bürokratik işlemlerden kurtarılması amacını gütmektedir.
    Mutlaka kendiniz söylemiş, ya da çevrenizden birinden şu sözü işitmişsinizdir.
    "Bıktım abi bu trafikten. Alacam bir motor kurtulacam"

    Tabii bu lafta kalır.
    Çünkü lafı eden bilmektedir ki motosikleti almakla iş bitmeyecek. Ehliyet derdi zaten kısıtlı olan zamanını alacak.
    Bu nedenle bu sözler genellikle gerçekleşmez.
    Halbuki biz çoğalmalıyız.
    Bu nedenle belli bir güce kadar olan motosikletleri B sınıfı ehliyet sahipleri de kullanabilmelidirler.


    Zaten hepiniz de şunu çok iyi biliyorsunuz ki bu meredin üstüne binen bir adem evladı bir daha iflah olmaz.
    Büyük çoğunluğu en kısa zamanda motoru büyütüp ehliyet için de yok zannettikleri vakti bulacaklardır.
    Bu yolun geri dönüşü yoktur.


    Şu konuyu bir an önce iyi anlasanız sanırım ortak bir noktada buluşabileceğiz.

    Arkadaşlar, bizi görmüyorlar.
    Trafikte görünmeziz.
    Çünkü az sayıdayız.
    Çözüm çoğalmaktır.
    Zırt pırt sağından solundan motosiklet çıkan bir adamın bizi görmemesi imkansızdır.
    Önünde arkasında bir çok motosiklet olan bir sürücünün motosikletleri gözden uzak tutması imkansızdır.

    Bu eğitimden çok daha kısa sürede sonuç verecek bir hareket olacaktır.

    Tabii çoğalmak için gece mesaisi yapmayı öneren devlet büyüklerimizin önerdiği yol belki ilk başta daha zevkli görünebilir.
    Ama acısı sonra çıkar haberiniz olsun.
    Bu nedenle biz en iyisi mevcut popülasyonu birer motosiklet edinmeye teşvik etmekle işe başlayalım...



    Püffff!!!
    Anlattım be...


    Dip Not: Yazdığım öneriler benim kısıtlı zekamdan çıkmış öneriler değildir. Bir çok gelişmiş ülkede uygulanan ve güzel sonuçlar alınan sistemlerdir. Ben sadece bizim memlekete nasıl uyarlanabilir? sorusuna kafa yordum.
    Hani
    "vay be!! adam neler düşünmüş? gibi şeylerle beni bir halt zannetmeyin...
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  16. #36
    satoyama - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2006
    Şehir
    avrupa yakası
    Motosikleti
    Gilera Runner / Aprilia Sr GT200
    akıllı toplumlarda motosiklet kullanımı fazla dikkat ederseniz bide iklimlerin bu işte rolü fazla istanbulun yağmuru çamurunu herkes dayanaaz keşke çok motor olsa ne güzel olur
    zengin veya fakir farketmez, apaçilik ya da ezik alt kültürün, motosiklet üzerinde hiç bir izahı ve bahanesi olamaz... ) (3 litre benzin koyuyorum bir hafta geziyorum diyen adamlardan ve motorlarından uzak durun)

  17. #37
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Alıntı satoyama adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    akıllı toplumlarda motosiklet kullanımı fazla dikkat ederseniz bide iklimlerin bu işte rolü fazla istanbulun yağmuru çamurunu herkes dayanaaz keşke çok motor olsa ne güzel olur
    Aramızda kalsın.
    Fransa tüm dünyanın iki teker cenneti olarak bilinir.
    Bu dinine yandığımın ülkesinde yazın ortasında bile şemsiye ile gezeriz.
    Benim bile ayaklarım yosun tutmaya başladı.
    Sen anla gerisini.

    İngiltere de yağmuru bol ülkelerden biridir.
    Motosiklet konusunda Fransa'dan çok geride oldukları söylenemez.

    Bırak İstanbul'u, bizim Karadenizin yağmuru bile Fransa'nın yanında çocuk işemesi gibi kalır.

    Fakat bu meteorolojik olay motosiklet ve bisiklet kullanımına asla engel olmuyor.

    Fakat aslında senin yazmadığın ve hepimizin çok iyi bildiği gibi bir alt yapı meselesi var ki işte orada işler değişiyor.
    Ben tufan şeklinde yağmurda bile buralarda yol üzerinde su biriktiğine şahit olmadım.



    Yahu arkadaşlar;
    biz bu motosiklet meselesini irdelerken Türkiye'nin bir çok sorununu çözeceğiz gibime geliyor.
    Sorunlar birbirine ne kadar bağlantılı görüyormusunuz.

    Satoyama teşekkür ederim.
    Küçük bir katkı bile daha önce düşünmediğimiz bir çok şeyi tartışmamıza neden oluyor.
    Benim de istediğim bu.....
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  18. #38

    Üyelik
    04 Şubat 2007
    Şehir
    Manisa / merkez
    Motosikleti
    Siyah YBR 125
    Olayın kaynağını düşündüğümde aklıma direk ülkemizde ki şöför sıfatını taşıyan insanlar geliyor, şimdi yıllardan beri trafikte 4 teker ve üstü araçların birbirine saygısı yokken biz 2teker olarak saygıyı istememiz komik olucaktır..Nedenleri ise hala içimizde hatta bu foruma bile üye ehliyetsiz motor kullanan kaskını takmayan arkadaşlarımız var ki önce bunu aşmalıyız yani kendi aramızda oyunun kurallarına uymalıyız cümlenin başında yazdıklarım sadece örnekti tek bir noktaya takılmayalım..Sonrasında en azından biz üstümüze düşeni tam olarak yaptık diyebilmeliyiz. Bence basından ve bakanlıktan önce gidelim emniyete Türkiye Kara Yolları üzerinde ne kadar ehliyetsiz ve kasksız motosiklet sürücüsü varsa bunların trafikten ihlali hatta denetimlerin sıklaşması için imzalı bir dilekçe iletelim.Evet kendimizi temizledikten sonra sözsahibi olur ona göre bir plan çizebiliriz.

    Duruma fazla realist bakmış olabilirim ama sakın darılmayın arkadaşlar yolların durumu mu? kim aldırış ediyor ki ülkemizin motosiklet için en güvenli yollarının çevre yolu olduğunu düşünüyorum oraya bile kamyon lastik parçaları yayılmış durumda, trafikte saygımı? bizden çok İstanbul daki arkadaşlar anlatsın bu kelimenin tanımını, motorlar için parkyerimi? Sadece evimizin önünde zincire vurup kilitlediğimiz motorlarımızın güvenliği sağlansın o bile yeter. Belki binlerce neden binlerce problem bulabiliriz, umarım bulduklarımızın çözümüde vardır.Umarım bu sefer bir adım atar hakettiğimiz saygıyı görürürz.
    Aştım artık tek teker dolaşıyorum

  19. #39
    kentacdis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ağustos 2005
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    coming soon
    Alıntı Shrieker adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bütün sorunların temeli ülke yönetimidir.O konunun da bu forumda tartışılması yasaklanmıştır.İstediğimiz kadar kuvvetli birlik olalım.İlkokul mezunu satılık öküzler mi bizi dinleyecekler?Dürüst olmak gerekirse bu pollyannacılık olur...Ülkemizde insan gibi yaşamak istiyorsak bu kapsamda yapmamız gerekenler bellidir.Böyle bir kuvvetin organize olabileceği yer ise MT değildir malesef.
    malesef bu anlayis ben dahil bizim insanlarimizda var
    hicbirseyin degismeyecegi kaygisi...
    biz devlete neden kdv otv vs oduyoruz bize hizmet etmesi icin degilmi??



    Alıntı tutencomen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ben sesimizi duyurmak için eylem yapma taraftarıyım toplanıcaz bir sözcü olacak bunu tv ler yayınlıycak
    tum yazilanlari okudum bende aranizdayim
    mt en cok uyesi olan sitelerden biri biraz gayretle binlerce hemfikir olan insan isteklerini diger insanlara ve yoneten kesime duyurabilir

    motosiklet trafigin ilaci olabilir istanbulda ozellikle
    benim encok istedigim ve en kolay uygulanabilicegine inandigim sey ise vergi indirimi kucuk cclerde otv kalksin 250cc gibi motolardada vegi makul seviyeye cekilsin

    2tonluk luks jeep ile trafikte bekleyen insanlar belki jeeplerinden vazgecmeyecekler ama tek basina otomobile binmek yerine motora binenler artacaktir...

  20. #40
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    Kızacaksınız ama gerçekçi olacağım

    Memleketimizde çok daha önemli (yada öncelikli) sorunlar var, henüz muhasır medeniyetler seviyesine çıkmış bir memleket değiliz. Bu yüzden böyle basit! sorunlarla hiçbir siyasi kişilik yada yetkili kişi/kurum ilgilenmez. Haklıdırlarda, henüz bu isteklerimiz için çok erken.

    Buraya birşeyler (çok şeyler) yazabilecek ve ekleyebilecek insanlardan biriyim, ama havada kalacağı için içimden gelmiyor inanin

    Memleketimiz henüz yaya olarak sağlıklı bir ulaşım için bile uygun halde değil, siz kalkmış motor diyorsunuz. Anarşistmisinz be
    "normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 1234 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler