MotoAVM Motosiklet Aksesuarları
Kapat
Üye Girişi
Hadisatinal Buse - 468x80 - Forum Orta
Reflektörlü Motorcu Yeleği
Hudson Deri
Motosiklet Aksesuarları

max. güç ve max. tork ÖNEMLİ girin

  1. #1
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    15 Mayıs 2008
    Reklamlar  
    Mondial Motor
    Mondial Motor
    Kuba Motor

    arkadaşlar max tork neye yarıyor motorun seri hızlanması için mi gerekli size örnek veriyim bu motorlardan hangisi daha çabuk hızlanır serilik açısından:::
    YAMAHA CRYPTON:::::::::::::::
    Max. Güç (Hp/d/d) 8.2 HP-8.000 devirde
    Max. Tork (Nm/d/d)0.87 kg-m-6.500 devirde
    KYMCO ACTİV 110::::::::::::::::
    Max. Güç (Hp/d/d) 7 / 7500 devirde
    Max. Tork (Nm/d/d) 7.6 / 4000 devirde


    AVM Forum
    Motosikletciyiz.com Outdoor & Motosiklet & Motor Aksesuarları
    Motomax
  2. #2
    chopperrider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Honda PCX 125 :)
    bu verilrde kymconun max. torkunu daha düşük devirde verdiği görülüyor. ama bu tek kıstas değildir, tork çizgisinin eğrilği, yani her devir bandına dengeli yayılmış bi tork eğrisi olup olmadığı daha çok önem taşır...

    ama zaten bu kadar ince eleyip sık dokumaya gerek yok. bu cc ve bu güçteki iki motosikletten hangisinin daha iyi aksalere olduğu günlük hayatta farkedilemeyecek kadar küçük bi nüans yaratır. hissetmezsin bile aradaki farkı
    .....ve sordu torununa yaşlı kızılderili büyücüsü : sen hiç orta sehpalı supersport gördün mü.....

  3. #3
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    15 Mayıs 2008
    tmm o zaman aralarında 1 milyardan fazla fiyat farkı var o zaman kymco alayım ben

  4. #4

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    CBF 150 Kırmızı
    Kymco'yu al. Bende 125'lik var, çok memnunum. 1-2 Bg'lik farkın hiçbir önemi yok.

  5. #5
    Wallace - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Mart 2006
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    keeway superlight, ybr125, kawasaki er5
    tork gücün bir çeşit göstergesidir. Hızlanmayla ilgilis direkt olarak yoktur. Traktörlerde mesela çok torklu makinalardır ama hızları belli. önemli olan max. torku hangi devirlerde verdiğidir. Düşük devirlerde torkun yüksek olması hem güzel hemde dezavantaj olabilir.

  6. #6
    nuraycel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Nisan 2008
    Şehir
    MUGLA
    Motosikleti
    YAMAHA BWS
    tork serı olmasıyla pek ılgısı yoktur,kullanırken hıssedebılırsın mesela yokus cıkarken kastettıgı guctur .gucu anlatır.
    bence yamaha al.

  7. #7
    s3ns4t10n - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ekim 2007
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    -
    bencede yamaha al derim..

  8. #8

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    CBF 150 Kırmızı
    Arkadaşlar,

    Lütfen bilmeden cevap yazmayalım. Tork'un direk olarak hızlanmaya etkisi vardır. Ama asıl önemli olan tekerlek torkudur. Burada motor torku ile birlikte vites kutusu da devreye girer. Bunun yanında ağırlık da hızlanmaya etki eder.

    Güç ise motorun max hızını doğrudan etkiler. "Çok" kabaca, gücü fazla olan daha hızlı gider. Fakat 1-2 bg'lik fark yok gibi bir şeydir.

    Hiçbir zaman kağıt üzerindeki verilerden hangi motorun daha seri ve hangisinin daha hızlı gideceğini tahmin edemezsiniz. Tabi biri diğerinden kağıt üzerinde açık ara üstün değilse.

  9. #9

    Üyelik
    21 Nisan 2007
    Şehir
    Antakya
    Motosikleti
    Honda Dylan 150
    Tork'un hızlanma ile alakası yok bence..Sadece yokuşta etkili oluyor..Mesala benim innova 9hp-10nm tork var..Ybr125'te de 10hp-9nm tork var..İnnova resmen açık arayla yokuşta ybryi geçiyor..

  10. #10

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    CBF 150 Kırmızı
    Yukarıda yazdığım gibi, vites kutusunun oranlarına bakmak lazım. Yamaha hangi viteste, Honda hangi viteste, hız nedir, hangi devirdeler vs. pek çok etken var.

    Motoru harekete geçiren şey torktur. Kuvvetin dairesel halidir. Motoru ip bağlayıp çekerken ipe ne yapıyorsak, tork aynısını dönen tekerleğe yapar.

  11. #11
    denizcimuzaffer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda Beat ve denizciforesight :))
    Sevgili arkadaşlar,

    bu tork işini merak eden çok oluyor, ben bir örnek vererek anlaşılmasına yardımcı olmaya çalışayım.
    2 tip su değirmeni düşünün, birinde suyun üst taraftan dolacağı hazneler var ve su yerçekiminin etkisi ile değirmeni döndürüyor. Bu değirmenin gücü 10 olsun ama hızı sabit kalacaktır, genelde de yavaş diyebiliriz. Ancak hazneleri su ile dolu olduğunda durdurmak için çok büyük güç gerekecektir.

    Diğer değirmende ise su bir kanaldan akarak, değirmen çarklarına aşağıdan hızla çarparak değirmeni döndürsün. Bu tip bir değirmende hız suyun hızı ile ilgilidir (güçlerini aynı yani 10 kabul edelim) su ne kadar hızlı akarsa değirmende o kadar hızlı döner ve bu gücü oluşturur. Ancak durdurmak için diğerine nazaran daha az güce ihtiyaç duyulacaktır.

    İşte bu iki değirmende güçler aynı olduğı halde birincisinde tork çok daha fazladır

    Umarım acık işe yarar
    Poturdak

  12. #12
    Süvarİ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Nisan 2008
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    TvS_ApAChE
    "tork" kelimesinden kafamda bişeyler canlandırabiliyordum ama anlamını tanımlamasını bilmiyordum sadece kendi hayalimdi ama biliyormuşum :D
    denizcimuzaffer arkadaşa teşekkürler gayet açıklayıcı olmuş ellerine sağlık
    ..::Gülmek bir mükafattır, ağlayan gözlerin gördüğü::..

    ..::Mağlubiyet; kimine göre galibiyetden bir adım öte::..

  13. #13
    507rr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mart 2007
    Şehir
    34353
    Motosikleti
    600cc
    "torkun hızlanmayla alakası yok" denilmesi garip. torkun bilimsel formülü:

    tork = güç / açısal hız

    gerekli güç birimleri (newtonmetre, r, t, vb.) yerine konulursa;

    tork ~ (güç x 5252) / rpm

    yani dönüş hızı (rpm) eşit 2 motordan güçlü olanın torku yüksektir, ve ağırlık, sürtünme, aerodinamik gibi diğer parametreleri arasındaki fark önemsizse; torku yüksek olan daha çabuk hızlanır.

    fakat rastgele 2 mekanik aracın torkunu karşılaştıramayız. örneğin trenlerin torku çok yüksektir ama friksiyon nedeniyle bu yüksek gücü çok düşük açısal hızlarda elde ederler, bu da herhangi bir motor kadar çabuk hızlanamamalarına neden olur. karşılaştırma benzer fiziksel özelliklere sahip araçlarda yapılmalıdır.

    (bahsettiğim tabii ki motordaki torktur, tekerleğe ulaşan tork bundan az da olsa, doğru orantılıdır.)
    Acta est fabula.

  14. #14
    _alp_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ocak 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    VTX 1300
    Bu konu cok konusulmustu... Ben de ayrintili birseylar yazmistim ama simdi bulamadim... ozetle;

    Beygir = Tork x Devir

    (Ayni agirliktaki iki arac icin)
    Yuksek tork = Cabuk hizlanma
    Yuksek beygir = Yuksek son hiz

    Ornek vereyim: Araba ve motorlarda vites oranlari oyle bir ayarlanir ki, motordan en yuksek beygiri elde ettiginiz devirde vites degistirdiginiz zaman*, motorun en yuksek tork verdigi devire dusersiniz. Bunun nedeni cabuk hizlanmaktir.

    *(deviri daha cok arttirirsaniz, beygir dusmeye baslar cunku tork cok daha once dusmeye baslamistir fakat devir ve torkun carpimi beygir daha sonraki devirlerde dusmeye baslar)
    http://www.ataturkungencligehitabesi.com/

    Okuyup da bugunu anlayamayan ahmaktir...

  15. #15
    Bolu'lu Lynx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ekim 2007
    Şehir
    Bolu
    Motosikleti
    VULTURE & SATURN
    Alıntı _alp_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu konu cok konusulmustu... Ben de ayrintili birseylar yazmistim ama simdi bulamadim... ozetle;

    Beygir = Tork x Devir

    (Ayni agirliktaki iki arac icin)
    Yuksek tork = Cabuk hizlanma
    Yuksek beygir = Yuksek son hiz

    Ornek vereyim: Araba ve motorlarda vites oranlari oyle bir ayarlanir ki, motordan en yuksek beygiri elde ettiginiz devirde vites degistirdiginiz zaman*, motorun en yuksek tork verdigi devire dusersiniz. Bunun nedeni cabuk hizlanmaktir.

    *(deviri daha cok arttirirsaniz, beygir dusmeye baslar cunku tork cok daha once dusmeye baslamistir fakat devir ve torkun carpimi beygir daha sonraki devirlerde dusmeye baslar)

    Olay budur mükemmel bi izah ......Abicim yazsana biz boşuna mı kullanıoz VTX 1300'ü diye

  16. #16
    _alp_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ocak 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    VTX 1300
    Alıntı Bolu'lu Lynx adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Olay budur mükemmel bi izah ......Abicim yazsana biz boşuna mı kullanıoz VTX 1300'ü diye
    Eyvallah dostum Yalniz VTX 1300 konusuna hic grime, benzin yetistiremiyorum
    http://www.ataturkungencligehitabesi.com/

    Okuyup da bugunu anlayamayan ahmaktir...
    Reklamlar  

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler