Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Bmw f650 veya Yamaha tdm 850

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    17 Mart 2007
    Şehir
    REALİTE
    Alıntı praetorian adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    devirsiz kullanıldıgını nereden anladınız cok merak ettım..
    (ukalalık degıl ogrenme isteği)

    Ne demek efendim..sorunuzu öğrenme isteği ve merak olarak algıladım bende

    Resme dikkatli bakınca egzost çıkışlarının devirsiz kullanım alameti olan kararıp o malum rengi aldığını farkettim..devirsiz kullanımın pistonların stabilitesini bozmasıyla piston vuruntu yapar..buda silindir duvarlarında çizik ve aşınmalara neden olur, eğer keçelerdede kaçırma varsa bu çizik ve aşınan kısımlardan motor yağınız yanma odasına sızarak yakıtla birlikte yanar..böylece egzost rengi değişir..elbette bukadar basit değil yanılıyorda olabilirim..çok çeşitli etkenler var.Fakat yinede en çok belirttiğim nedenlerin etkisiyle olur.

    Arkadaşın motorunu karalama olarak algılanmasın çünkü başka bilmediğimiz masum nedenlerlede oluşmuş olabilir..artı sürekli olmamak koşuluyla bi kaç bin km oşekilde kullanılmasının çok fazla bir zararı yok..ben haddi aşmamak için bu noktadan sonra sözü üstatlara bırakıyorum.

    Resmini gördüğünüz yaklaşık 20.000km kullanıp satmış olduğum 2004 model eski motosikletim.Çok uzun yolculuklar yaptığımda oldu..günlük 700 km yi aştığım yolculuklar..Dikkatli bakın anlayacağınıza eminim





    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    Apprentice - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2008
    Şehir
    Ankara
    @sellçuk
    sizin eksoz boruları parlıyor onu mu diyorsunuz?
    "kick start my heart"

  3. #23

    Üyelik
    17 Mart 2007
    Şehir
    REALİTE
    Evet onu diyorum Apprentice

    Bu alet nasıl bir lanetki bulamıyorum "TÜRKİYENİN EN KALABALIK MOTOSİKLET SİTE"sinde

  4. #24
    Apprentice - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2008
    Şehir
    Ankara
    devirsiz kullanma bu boruları neden bu hale getiriyor peki?

    başka bir başlıkta ısıdan dolayı sararmanın kaçınılmaz olduğunu okumuştum
    gözlemlediğin başka birşey mi?
    "kick start my heart"

  5. #25
    camadan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Kasım 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Yamaha XTZ 1200 Süper Tenere
    Alıntı Sellçuk adlı üyeden alıntı
    Motosikletiniz güzelmiş keyifli sürüşler dilerim..sizdeykenmi bilmiyorum..bir süre devirsiz kullanıldığını anladım resimlerinden..bilinçsiz kullanılmış yada üzerinde acemilik atılmış
    motor borusanın test motoru vede daha 1000 km gibi bişeydeydi. acemilik konusunda kesin doğru daha 15 dk olmamıştı üzerindeki resmim scooterden binince doğaldır.

    bu arada tdm benimde merak ettiğim motorlardandı fuarda üzerine binme fırsatını buldum. şuan ki motorum 1100gs den sonra çok küçümen geldi :D
    KocaAdam(Süper Teneke) & Camadan & ChomChok & G.ECE

  6. #26

    Üyelik
    09 Mart 2008
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    GT650R
    Alıntı Sellçuk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yok hocam benim bahsettiğim bmw modeli okadar ağır değil f650 gs leri bilirsiniz sanırım siz r1200 gs ten bahsediyorsunuz olsun..zaten son noktayı onla koyarız kısmetse..ama oraya gelene kadar almam gereken çook yol var daha

    Netde araştırıyom gayet makul fiyatlarda tdm850 ler satılmakta..ama motor hakkında bilgiye ihtiyacım var..pek tutulmayan bir model ama ben ona tutuldum şuan öncelikli tercihim tdm,eğer bulamazsam yoluma f650 ile devam ederim.

    Eğer varsa sitemizden satmak isteyen arkadaşlar onlarlada öncelikli görüşmek isterim.Hepinize kazasız sürüşler dilerim.
    Arkadaşşş, hangi motora bakınca gözlerin büyüyor, kalp atışların hızlanıyor, heyecanlanıyor, dahası hangi motorun hayalini kuruyorsan onu al, hiç motara binmemiş biri olarak ilk motorumu Gt 650 R aldım ehehehe sende bütçen neye izin veriyorsa onu all.
    Akıllı adam aklını kullanan adamdır, Daha akıllı adam başkalarının da aklını kullanan adamdır.
    Emrolunduğun gibi dosdoğru davran. Ve azıtma (Hud 112)

  7. #27
    ATEŞ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Haziran 2006
    Şehir
    SİBİRYA/b.düzü
    Motosikleti
    BMW-R 1200 GS
    Alıntı emrahkrm adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    tdm bmw ye göre daha güçlü ve hızlı bir motor.2 silindirli motoru da bmw nin rotax tek silindir motorundan çok daha az vibrasyonlu çalışır.ancak bmw nin arazi kabiliyeti tdm de yoktur.tdm daha çok asfalt kullanıma yönelik bir motordur.yani turing sınıfına girebilen bir makinedir.ayrıca bmw tdm ye göre daha az yakıt tüketir.bence tecihini kullanım amacına göre yapmalısın.uzun yolda kullanacağını yazmışsın o halde tdm senin için daha mantıklı bir seçim olur tabi temiz 98-99 bir tdm bulabilirsen.şimdiden hayırlı olsun

    Evet, arkadaşım konuyu güzel özetlemiş, ben de bir gs kullanıcısı olarak aynı şeyleri söyleyebilirim. GS, ekonomiktir ancak tek eksi tarafı vibrasyonudur. Diğer türlü eskitemeyeceğin bir motordur. Servis periyodu da uzundur. 10 bin km. de bir servis alır. Uzun yolda da 170 km + - hızlanması doyurucudur.

  8. #28
    janki - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2008
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    DUCATİ MULTISTRADA 1200 S 2011
    arkadaşım ben 2 gün önce 98 model tdm850 aldım. alır almaz üzerinde 6.5 saat gece yolculuğu yapıp memlekete döndüm. gece 12 de yattım sabah 7 de kalktım ne yorgunluk nede eklem ağrısı. makina benim çok hoşuma gitti. zaten tip olarak aşığım motora.
    bende senin gibi çok araştırdım ve en sonunda aynen tdm850 ve f650gs arasında kaldım. satılık ilanlarını okurken birşey dikkatimi çekti. 500-650 cc grubundan motor satanlar ya cc büyütmek için satıyorum demiş yada çift silindir alacağım için demiş( tabi açıklama yazanlar). bende gittim tdm yi aldım. hem çift silindir hemde 850 cc.
    şu ana kadar memnunum, gerçi 500km oldu ama olsun. rutin bakımını yaptırdıktan sonra daha keyifli olacağını tahmin ediyorum. uzun yolda söylediğim gibi çok konforlu, şehir içindede beni çok yormadı.
    inşallah yazdıklarımın bi yardımı olur.
    allaha emanet...

  9. #29

    Üyelik
    22 Şubat 2008
    o arkadaki mini cooper çok cüzell camadan

  10. #30

    Üyelik
    17 Mart 2007
    Şehir
    REALİTE
    Alıntı janki adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşım ben 2 gün önce 98 model tdm850 aldım. alır almaz üzerinde 6.5 saat gece yolculuğu yapıp memlekete döndüm. gece 12 de yattım sabah 7 de kalktım ne yorgunluk nede eklem ağrısı. makina benim çok hoşuma gitti. zaten tip olarak aşığım motora.
    bende senin gibi çok araştırdım ve en sonunda aynen tdm850 ve f650gs arasında kaldım.
    şu ana kadar memnunum, gerçi 500km oldu ama olsun. rutin bakımını yaptırdıktan sonra daha keyifli olacağını tahmin ediyorum. uzun yolda söylediğim gibi çok konforlu, şehir içindede beni çok yormadı.
    inşallah yazdıklarımın bi yardımı olur.
    allaha emanet...

    Öncelikle motosikletin hayırlı olsun..Allah kazasız belasız sürüşler nasip etsin.Bu modelle ilgili ilk tecrübelerini paylaştığın için çok teşekkürler.İlerleyen km lerdede tdm850 tecrübelerini paylaşırsan site vasıtasıyla bana ve ilgilenen arkadaşlara çok faydanız olacak..şu ana dek tdm kullanan ve buraya yazan ilk arkadaşımızsın

    Bu arada herhangi bir kararsızlık içerisinde değilim..ilk tercihim tdm850 uygun ve temizini bulamazsam ozaman f650 bakacağım.Bir çok açıdan tdm'in özellikleri bana daha uygun..çift silindirli bir makinanın uzun yolda daha avantajlı olacağını biliyorum zaten ..yakıt sarfiyatınıda..

    Asıl merak ettiğim modelle ilgili kronik problemler varmı..varsa neler..tdm'in ikinci elinde aldıktan sonra sürpriz yaşamamak için neye dikkat edilmeli..bunları ancak kullanmış olan,kullanan veya bi şekilde bilen arkadaşlardan öğrenebilirim.

    Ayrıca konuya ilgi gösteren tüm arkadaşlara teşekkür ederim

  11. #31
    adasel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mayıs 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBF1000
    http://www.sahibinden.com/satilik_co...XQQdisplayitem
    Bu motor tanıdığım bir insana ait ve satıyor... istersen ara en azından bu motoru almasanda kendisinden bilgi al derim.. motorlar konusunda çok bilgili ve deneyimli..

  12. #32

    Üyelik
    17 Mart 2007
    Şehir
    REALİTE
    Bu ilanını verdiğin motorun tdm le hiç bir benzerliği yokki kardeş..emek verip yardımcı olmaya çalıştığın için teşekkür ederim..umarım satılır motorunuzda.

  13. #33
    janki - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2008
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    DUCATİ MULTISTRADA 1200 S 2011
    daha iyisi senin olur inşallah arkadaşım. bugün yağını, yağ filtresini değiştirdim. zincirini gaz yağı ve fırçayla güzelce temizleyip yağladım. zincire çok kötü davranmış benden önceki. hava filtresinide temizledim. bujilerinide değiştirecektim fakat ulaşamadım baya bi içreride, özel bir alet lazım sökebilmek için bendede yoktu maalesef.
    neyse bakımını yapınca kendine geldi motor valla. vites geçişleri yumuşadı. yakıt sarfiyatını daha hesaplamadım. uzun yoldan geldiğim benzin hala duruyo içinde. yarın benzin alıcam ve karışık yakıt tüketimini hesaplıycam. yarın akşam yazarım inşallah.
    bu arada ilk aldığımda uzun yol gelirken ortalama 110-120 km hızda 5.5lt/100km gibi bir sarfiyat elde ettim. devamı yarın...
    allaha emanet

  14. #34

    Üyelik
    17 Mart 2007
    Şehir
    REALİTE
    Dileklerin için teşekkürler..kazasız ve keyifli nice kmler yapmanı dilerim.Bizlerle paylaştığın tecrübelerinin sürekli takipçisi olacağım.

    Yakıt sarfiyatı düşündüğümden az sanki..110_120 km hızlarda 6_7lt/100km civarı tahmin etmiştim.Belirtiğin sarfiyat öyle bi makina için iyi bence

    Kalkış ve düşük devirlerde sanki 600lük tek silindirli motorlar gibi torklu orta devirlerden itibarense büyük çift silindirlilerin karakteristiğini yaşatıyor tdm.Sanki iki farklı motor gibi..900cc liğini denerken öyle bi his vermişti.Tdm 850 nin de çok farklı olacağını sanmıyorum.Bu konudada sözü siz ve kullanan diğer arkadaşlara bırakıyorum

    Başka tdm ci arkadaşlarda paylaşırlarsa tecrübelerini çok daha faydalı olacak..

  15. #35
    THE_LANCET - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Şubat 2006
    Şehir
    SİVAS/Merkez
    Motosikleti
    Peugeot Trekker & Asya AS200GY2 Süpermoto niyetine
    JANKİ' nin yazdığı yakıt sarfiyatı 850cc için banada uygun geldi. TDM850 F650 den bence çok daha güzel duruyor. TDM her yola gelir kros yapmayacaksan eğer. Ayrıca yakıt sarfiyatı eğer doğruysa motora göre gayet iyi. En kısa zamanda gönlündeki motora kavuşman dileği ile...
    Bir 4 silindirlilere, Birde 2 zamanlılara hastayım.

  16. #36
    janki - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2008
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    DUCATİ MULTISTRADA 1200 S 2011
    sellçuk aynen dediğin gibi... sanki iki farklı motora sahip. torkuda çok güzel hissediyosun, iki silindirlinin farkınıda. buji ve hava filtresini değiştirdikten sonraki sarfiyatı yazarım buraya.
    allaha emanet

  17. #37

    Üyelik
    17 Mart 2007
    Şehir
    REALİTE
    CBF TÜRKİYE PORTALINDAN ALINTIDIR.. KIVANÇ BEYE TEŞEKKÜR EDERİZ

    TDM 900
    Yazar Kıvanç Aslan
    Pazartesi, 13 Kasım 2006
    Geçtiğimiz hafta da belirttiğim gibi bundan böyle her hafta nacizane araştırmam ve bilgimle bir modeli inceleyip sizlerle paylaşıyorum. Bu hafta araştırmaya uygun gördüğüm model ise ülkemizde motorsiklet kullanıcıların gözünden kaçırdığı bir model olan "Yamaha TDM 900A".



    Dünyanın ilk büyük motorsiklet üreticisi olan Yamaha Motor Co. Torakusu Yamaha tarafından 1887 yılında kurulmuştur.1900 yılında piyano üretimiyle hayatına başmıştır. 1954 firmanın ilk motorsikleti olan tek silindir 2 zamanlı 125cc'lik DKW RT125 modeliyle motorsiklet üretimindeki ilk adımını atmıştır.

    Yamaha'nın kurcusu Torakusu Yamaha ve RT125...




    Yamaha günümüzde profosyonel müzik enstürmanları,profosyenel ses sistemleri,ev teknolojileri,deniz araçları,golf arabaları,iş makinaları,jenaratörler ve diğer endüstriel araçları üretmektedir.

    Yıllardır ülkemizde satılmakta olan büyük markanın şuanda sadece İstanbulda 10 satış ve 23 servis noktası bulunmaktadır.1985 Yılında Yamaha tarafından üretilen ve 1985-2006 yılları arasında sadece rengini değiştirerek üretimini devam ettirdiği ve "kuruluştan bu güne en iyisi" olarak adlandırdığı efsane bir model olan V-Max'inde üreticisidir.

    Şimdi tdm 900 e bir göz atalım.




    Ülkemizde son yıllarda Touring modellere olan eğilim hiçde yabana atılır türden değildir. Hepimizin kabul edeceği gibi Türkiye pazarında Touring serisinin yayılmasına en çok katkısı olan model yine bir Yamaha ürünü olan Fazer'dır. Touring motorsikletler gerek rahat oturuş pozisyonu gerekse dengesi veya işlevselliği ile yaygınlığını arttırmaya devam ediyor.Suzuki Bandit,Honda CBF serisi gibi modellerlede ilerlemeye devam ediyor.

    TDM'in geçmişini araştırıken ilgimi çeken bu modelin aynı zamanda Touring sınıfının doğmasına sebep olduğunu görmem oldu.İlk TDM 850 modeli Mk2 adıyla 1991 yılında 849cm3 hacminde 2 silindirli ve 78hp gücüne sahip bir model olarak üretilmiş.1992-1993 yıllarında Amerikan pazarında satılan model burdaki başarısının ardından 1996 yılında yenilenen kasasıyla Avrupa'daki kullanıcıların beğenisine sunuldu. 1999 yılında ise yenilenen Mk3 modeline 6.vites,yeni bir tasarım,yakıt enjeksiyonu,R1'in fren sistemi ile TDM yenilendi.



    Bir Dual Sport ve Adventure Sports olarak da adlandırılan modelin kalbi ise Paris Dakar şampiyonu Yamaha XTZ 750 Super Terene modeline ait. 2001 yılında tamamen değişmiş olan motor karbüratör'den 10 supaplı elektronik enjeksiyon yakıt sistemine geçirilen motorla yenilenmiş oldu.2001 yılından itibaren artan 48cm3 hacmiyle ve ABS fren sistemi eklentisiye TDM 900 olarak adlandırılmaya başladı.



    TDM'in motoru geliştirilen XTZ 750 Super Terene modeline aittir.




    İşte TMD 900...

    1990'ların başında motor endüstrisinde üretilen motorlarda konfordan yoksun endurolar ve fazla hızlı racing motorlar olmak üzere iki ayrı katagori bulunurken konforu ve hızı bir araya getiren TDM bu tabuyu yerle bir ederek sınıfının lideri oldu. TDM ile ilgili ön bir görüş belirmek gerekirse konforlu seyehat koltuğu ile rahat oturuş pozisyonuna önem veren kullanıcılar bu motordan inmek istemeyeceğini söyleyebiliriz.Kız arkadaşınız rahat ettsin istiyorsunuz,uzun yolda yakıt tüketimi ve gidişiyle sizi üzmesin istiyorsunuz.İçinizde de durdurmadığınız yaramaz bir çocuk var kalbiniz bazen hızlı atıyor ve gaza yüklendiğinizde o ivmeyi her an hissetmeyi seviyorsunuz. İşte o zaman doğru motora bakıyorsunuz.Spor görünümüyle göz zevkine hitap eden şık bir tasarıma sahip. Genel hatları spor bir dizayna sahip olan motorun kontrol panelinde devir ve hararet gösterkeleri dışındaki tüm sistemler dijital panelde yer alıyor.Dijital saat,yağ ve yakıt göstergesi ile km sayacı bu göstergede mevcut. TDM'in 2 silindirli TWIN motorun verdiği olumlu performans yakıt tüketimine de yansımış. Yakıt tüketimi kullanıcı profiline göre değişiklik göstersede 20LT'lik depo ile 90-110km ortama hız ile 400km menzili olduğu belirtilmiş.



    TDM 900'in kalbinde 897cm3 hacminde tek sıra 2 silindirli 4 zamanlı Twin bir motor yatıyor.TDM'in üzerindeki bu özel motor Yamaha patentli silindir
    başına 5 supaplı kullanan ve iyi bir hava yakıt akışı sağlayarak performansa katkı sağlıyor.İki silindirli motorun gücü ise Twin özelliğine yani silindirlerin birlikte haraket etme prensibi ile güç kazanıyor.Elektronik enjeksiyona sahip TDM 0'dan 100km hıza 3.5sn gibi bir sürede çıkıyor ki bu da sınıfında oldukça başarılı. 10.4-1'lik sıkıştırma oranına sahip motor 7500rpm'de 86.2HP güç üretiyor. 9100 devirde ise motordan 88nm'lik bir tork almak mümkün ki tekrar söylüyorum bunu 2 silindir bir motor olarak düşündüğünüzde rakiplerini performans yönünden geride bırakıyor. Ağırlık,motor gücü dengesine baktığımızda kilo başına 0.4475 HP gibi bir oran düşüyor.



    86HP gücündeki TDM 900 motoru:



    193kg ağırlığındaki TDM'in ölçüleri de şu şekilde: 1,290mm toplam yükseklik,825mm Sele yüksekliği.2,180mm uzunluk bunun 1,485mm'i dingil mesafesi.800mm genişliğindeki motorun yerden yüksekliği ise 160mm gibi touring bir motor için yeterli bir boyutta.

    Ön teker 120/70 ZR18M/C 59W ölçülerine sahipken arka tekerde 160/60 ZR17M/C 69W ölçülerinde. 3.5LT yedek dahil olmak üzere toplamda 20LT'lik bir depoya sahip.193kg olan kuru ağırlığa eklenen benzinin yanı sıra 4.7Lt'de yağ kapasitesini koyarsak motorun brüt ağırlığı 217kg'ya ulaşıyor. ABS'nin standart olduğu TDM 900'de en büyük yenilik fren sisteminde yatıyor. Ön tekerleklerde 298 mm’lik çift disk, arkadaysa 245 mm’lik tek disk kullanılmış.



    Rahat oturuş pozisyonu ile rahat bir artçılı kullanım imkanı sunuyor.





    Beldeyama'nın web sitesinde 24.400YTL gibi bir referans fiyatı bulunan modelin ikinci eline göz atacak olursak,2002-2004 modellerinin 13.000-15.000YTL , 2004-2006 modellerinin ise 16.000 - 18.000YTL olduğunu görüyoruz. Eski TDM850 serisi ise 7.500YTL'den 12.000YTL aralığında değişiklik gösteriyor.

    Rakiplerine baktığımızda iki silindirli 80hp üzeri bir Touring motor açıkcası ben bulamadım. Sınıfında rakipsiz bu modeli bence rahatlıkla listenin üstlerine yazabiliriz.

    Sabırla okuduğunuz için teşekkürler. BİZ TEŞEKKÜR EDERİZ BİLGİLERİNİZİ MOTOSİKLET SEVERLERLE PAYLAŞTIĞINIZ İÇİN Selçuk K.T.
    Kıvanç ASLAN .

  18. #38
    Gökhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Haziran 2006
    Şehir
    Rize
    Motosikleti
    F 650 GS
    Sellçuk paylaşım için tşk. Ekledigin yazıda tdm ile söylenebilecek herşey söylenmiş

  19. #39

    Üyelik
    17 Mart 2007
    Şehir
    REALİTE
    Ben tşk. ederim ELINT almayı düşünen diğer arkadaşlarada faydası olursa nemutlu

    Bu arada sende Allaha emanetsin janki

    Bana göre; tdm'in ülkemizde tutulmama nedeninin bilgi ve tanıtım eksikliği olmasıdır..yoksa görmedinizmi taş gibi alet ..Allah sahiplerine bağışlasın

  20. #40
    Gökhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Haziran 2006
    Şehir
    Rize
    Motosikleti
    F 650 GS
    Yakıt tüketimi kullanıcı profiline göre değişiklik göstersede 20LT'lik depo ile 90-110km ortama hız ile 400km menzili olduğu belirtilmiş.
    yuhhhh. TDM 900 benzini koklayarak mı gidiyor

    Bu arada Sellçuk tdm 850 almaya karar verdiysen 1999 model üstü al.

    1999 yılında ise yenilenen Mk3 modeline 6.vites,yeni bir tasarım,yakıt enjeksiyonu,R1'in fren sistemi ile TDM yenilendi.
    Yazıdada belirtildigi gibi motor 1999 yılında enjeksiyonlu hale getirilmiş. 1999 modelden düşük yani karböratörlü modelini alırsan benzin tüketimi canını sıkabilir


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler