Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Korumalıklarla ilgili yardım??

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    04 Şubat 2008
    Yeni bir motor alma süreci içindeyim motordan önce korumaları almak istiyorum.
    Korumalık olarak olabildigince güvenli olsun istiyorum fakat kat kat da giyinmek istemiyorum. Kask, mont, omurgalık bu 3 ünü takmam yeterli midir?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    04 Ekim 2007
    Şehir
    bostancı-İST
    Motosikleti
    motti 250cc chopper
    kask en onemlisi bununla ilgili kafa karısır oyuzden daha bilgili birisi söleisn cunku cok deişken bir konu dizlik takarsan ruzgardan ve bununla birlikte gelen romatizmadan kurtulursun ayrıda allah korusun kaza anında yardımcı olur bellik olarak ufo iyiler arasında ama ben armode kullanıyorum oda fena değil mot daniese ve revit benim bildigim iyi markalar eminim daha iyi bilenler vardır ben sadece fikrimi söledim saygılar

  3. #3

    Üyelik
    11 Temmuz 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    gönüller bir olsun da..
    kısaca şöyle diyeyim. vücudunda nereyi feda etmeyi gözün yiyorsa oraya korumalık yakma

  4. #4

    Üyelik
    04 Mart 2007
    Şehir
    yalova
    Motosikleti
    geçmişim 2 silindir geleceğim 4 silindir olacak:))
    en temizini söylim ben sana..gidiceksin bir motorsiklet aksesuarları mağazasına derdini anlatıp fuLL koruma giyinmek istiyorum diye belirticeksin yetkililer gereken özeni göstericek.
    1-)kask
    2-)mont
    3-)bellik-sırtlık
    4-)dizlik-kolluk

    teker teker alacağım dersen ilk 4 sıralamayı böyle yap derim
    LasTiği YaK, RuhUnU deĞiL

  5. #5
    tronic - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mayıs 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    fazer
    alacağın kask kaliteli olsun kalitesini de verilen seri numarasından anlayabilirsin zaten bilinen marka kasklar bu güvenlik standartlarına uyuyor .

    sırtlık kesinlikle kullanmanı öneriririm düşme anında montun sırt koruması yeterli olmayabiliyor.

    dizlik kesinlikle kullanmalısın yok depo çizilir vs diye düşünme(gerçi alacağın motora göre değişir çizilip çizilmemesi) diz kapakların daha önemli kırıldığında gerçekten iyileşme süreci çok zor

    mont revit dainese richa vb. markalar tercih etmeni öneririm. deri alabilecek bütçen varsa deri al.

    ve en önemlilierinden biri unutulmuş eldiven. kaliteli bir eldiven al kesinlikle refleks olarak yere ilk temas eden yerlerden biri ellerimiz oluyor ve asfalt yanığı oldukça kötü bir şey diye biliyorum.

    son olarak yeni alacağın motoru kazasız belasız kullanmanı dilerim ,

    tüm bu korumaları aldın diye kendini sakın güvende hissetme kendine gereğinden fazla güvendiğin anda kaza seni bulur sürekli dikkat gerekiyor.

    sevgiler saygılar
    Öldüğünde beyin yoktu demiyorlar da kask yoktu diyorlar ya işte bu anlayış farkı bizi bu hale getiren..

  6. #6

    Üyelik
    04 Şubat 2008
    Verdiginiz dolayı çok teşekkür ederim

  7. #7

    Üyelik
    17 Şubat 2008
    bu tam koruma oratalama kac ytl cıvarında?

  8. #8
    huceyn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2008
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    SUZUKİ GSX-R 1300
    Alıntı ByPaTr10 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu tam koruma oratalama kac ytl cıvarında?
    tam koruma denilebilirmi ama dün arkadşımla mağzaya gittik.mont-dizlk-bellik-eldiven-pantolon toplam 1120 ytl para harcadı.onuda 12 taksit yaptılar.
    Orgazma Dudak Büktürür

  9. #9

    Üyelik
    07 Eylül 2007
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    2006 cbr 1000rr kırmızı siyah
    evet hep soluyorum kırık cıkıktan cok asfalt yanıgı cok oluyor derı en ıyı ısı abzorve edıcısı...alpinestars dainese clover vs. bunlar cok ıyı markalar fıyatına bakaıp motoruna bakıp bu motorada bunlarla bınılmez deme cok guvenlı olması lazım bu tur seylerın onlar bızım kaportamız bunu unutma benım sectıgımı malzemelr yaklasık 2000 dolar tutuyor bılıorum cok ucuk ama memnun kalmama gıbı bı durumum olmıcak bılıorum cunku en ıyılerı vede sağlamlar onun ıcın bıkere verıcm bu paraya ama yavas yavas tabı...bakalım ınsallah ıstedıgın seylere ulasabılırsın....

  10. #10
    intercom - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Kawasaki 750 LTD (avartardaki)
    alpinestars, dainese .... baska yokmu yaw?
    eskiden araba teyibi diye sordugunda herkez Pioneer diyordu.
    bu da ona benzemis
    all you need is love

  11. #11
    sessizsakin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    benelli tnt25
    en basitinden, geçen 120 km gibi bi süratle giderken hiç beklemediğim anda üzerinden geçtiğim yağımsı birşey nedeni ile ön tekerim kaydı ve yere yapıştım.

    daha kötüsü ön tekerim kaydığı için motoru önüme alamadım ve motorla birlikte bir süre sürüklendim.

    hiç yara almadan ayağa kalkıp motorumu düzelttim. çünkü

    ayağımda puma motor botları vardı. motor beni sürüklemesine rağmen beraberinde sürklenen botumun sadece metal tamponları ve bir plastik yastığı çizilmişti.

    dizliğimin kalınlığı sürtünme dolayısı ile yarısına inmişti ( sürtündüğü için yırtılma yada kesilme gibi değil. erimekten dolayı yarıya inmişti. )

    montumun kolunun dış kumaşıu paramparça olmuştu. ama içindeki kumaş sadece hafif deforme olmuş ve altındaki plastik korumada hiç bir hasar yoktu.

    eldivenlerim... hiç yara almayışımda eldivenlerimin rolü büyük. düşünce ilk yaptığım elimi yere yaslayıp sürüklenmeyi önlemek adına fren yapmıştım. parmak uçlarımın acıdığını hissettiğimde eldivenin yırtıldığını düşündüm. ama baktım durunca ilk ellerime baktığımda eldivene hiç birşey olmadığını, iç tarafındaki tamponlar dolayısı ile sadece iki parmak ucumda hafif morluk dışında hiç bir hasar olmadığını gördüm. daha önceki tecrübelerim dolayısı ile kafamı yere dokundurmadan kazayı atlattım. ancak kafam bi şekilde yere çarpsaydı da o açıdan da içimin rahat olacağını, çünkü kullandığım nolan marka fullface kaskın beni bunun gibi bir kaza için yeterince koruyacağını iyi biliyordum.

    bütün bunların yanında, daha önemlisi düştüğümde beni hiç bir araç ezmedi. çünkü kuralımdır. düştüğümde arkamdakinin duramayacağı kadar yakınımdan takip edilmeyi kesinlikle kabul etmem. ya basar giderim ya yol veririm.

    kask = 150 €
    mont = 250 €
    dizlik = 90 $
    eldiven = 90$
    bot = 300 €
    bellik = 50 €

    hatırladığım korumalarım bu fiyatlardı. şimdi düşünelim basitçe. bu korumaları almasaydım

    ucuz, idare edicek bişiyler giyseydim ne olurdu senaryosu :

    bot değil ayakkabım olurdu. ilk darbede ayakkabı yırtılır ayak bileğim en iyi ihtimalle hemen burkulur, ayaklık fren peg'i vesaire ayağıma derin yaralar açardı.
    dizliğim olsa bile idare edicek bir dizlik ilk çarpamada kırılır, diz kapağım yerde o süratle sürtünme dolayısı ile eski haline gelmeyecek şekilde ya içine girer ya tamamen ayrılırdı. yere ikinci çarpan dirseğimdeki kıkırdak tamiri mümkün olmayan bir hasar alır ve ömür boyu sağ kolumu tam işleviyle kullanamazdım. uzun süre elimin yerle temas ettiğini düşünürsek geçenlerde arkadaşımın bütün ısrarlarıma rağmen eminönünden aldığı 25 ytl'lik eldivenler dolayısı ile avuç içi ve parmaklarım parçalanmış olur ve sağ elimi bir daha kullanamazdım. bütün bunları düşünürken kafamı yere temas ettirmeme gayretinden bihaber olur ve kafayı yere vurur, idare edicek bir kaskla kafamı korumak değil, kırılan kask parçalarımın kafamda açacağı derin kesiklerden akacak kan dolayısı ile hastaneye varmadan hayatta kalabilir miyim diye düşünürdüm.


    benim vücudum, bütün bunlardan fazlasıyla değerli. onu geçtim, sevdiklerim benim için değerli. bir kazada ölüp gitsem acısı hafifler zamanlar. birkaç yıl sonra buruk hatıralarda kalırım. ama ölmez de yarım bir insan olarak kalırsam, beni her gün o halde görmek sevdiklerimi ölümümden beter eder. bu sadece benim için değil sizin için de öyle. korumalarınızı önce kendiniz değil, sevdikleriniz için giyin. kız arkadaşınız nişanlınız eşiniz çocuğunuz anneniz babanız... bu gün alabileceğiniz bir motosiklet 2000 ytl'den başlıyor. eğer finansınız sadece 2000 ytl'ye motosiklet almaya yetiyorsa, biraz daha bekleyin derim.birkaç motosikletli arkadaşınızı ikna ederek arada size uyuyorsa onun korumaları ve motosikleti ile bu hevesinizi bir süre erteleyebilirsiniz. ancak 2000 ytl'ye motosiklet alıp 200 ytl'ye de koruma takımını dizerseniz " motosiklet zaten 120'yi geçmiyor " sizi kurtarmaz. ben 30'la düşüp ölen de biliyorum. sizin hayatınız size göre ucuz olabilir. sevdiklerinize göre siz değerlisiniz.

    bazen burda sitemizde de tanımadığımız insanların ölüm haberini okuyor kötü oluyoruz. geçenlerde okumuştum. murat çevik idi sanırım ismi. motor servisinde bir akşam sadece motosikletler üzerine 10 dk'lik bi muhabbetimiz olmuştu. başka hiç muhabbetimiz olmadı. ismini bile bilmiyordum. ancak kaza haberini ve resmini görünce bi ter boşandı. bi hüzün çöktü içime. kaskının kemerini takmış olsa belki böyle hissetmeyecektik. bilirim ki korumalarına çok önem verirdi. ama bir gün sadece kaskının kemerini bağlamayışı onun için üzülmemize sebep oluyorsa, ne korumalar ne koruyucu melek tanımıyor trafik. bizi koruyabilecek en güçlü şey sevdiklerimize olan hassasiyetimiz diyorum. çünkü kazasından 4-5 gün sonra aynı serviste babası ile tanıştım yukarıda bahsettiğim arkadaşımızın. adamın tüyleri hala diken diken, dokunsan dağılacak gibiydi. zor ayakta duruyordu.

    bizlerse burda iyi bir koruma olmasından ve kat kat giyinmenin de hoş olmadığından korumanın fiyatından bahsediyoruz.

    koruma kurtarmaz arkadaşım. bilinç kurtarır.

    korumanın iyisinden aldığın gibi gidip bir de profesyonel eğitimini al. ortalama başarılı korumalar kadar para tutar bu eğitimler. ama düştüğünde seni kurtaracak şey korumaların değil ne yapacağın hakkında sana fikir verecek soğuk kanlılıktaki bilincin olur.

    motorunla arada bir fren çalış. yılda bir lastik takımı ve 4 - 5 çift fren balatası değiştirmek çok ciddi bir maddi yük değildir. motorunla fren çalışırken düşmek trafikte düşmenden daha az maddi ve manevi zarar verir.

    bu yazımı buraya kadar okuduysan da sitemkâr tavrım için kızma. eğer okuduğunu anladıysan zaten kızıyor olmaz hak veriyor olursun.
    duygusal tavrım için de ayrıca özür dilerim. bir çok tanıdığım tanımadığım insanın bu keyif peşinde öldüğünü düşünürsen bunun insancıl birşey olduğunu da hatırlarsın

    özür diliyor ve bitiriyorum.
    !?

  12. #12
    celebi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Haziran 2006
    Şehir
    beylikdüzü-ist (sirinyer-izmir)
    Motosikleti
    Piaggio X8 250 Siyah
    Alıntı sessizsakin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    en basitinden, geçen 120 km gibi bi süratle giderken hiç beklemediğim anda üzerinden geçtiğim yağımsı birşey nedeni ile ön tekerim kaydı ve yere yapıştım.

    daha kötüsü ön tekerim kaydığı için motoru önüme alamadım ve motorla birlikte bir süre sürüklendim.

    hiç yara almadan ayağa kalkıp motorumu düzelttim. çünkü

    ayağımda puma motor botları vardı. motor beni sürüklemesine rağmen beraberinde sürklenen botumun sadece metal tamponları ve bir plastik yastığı çizilmişti.

    dizliğimin kalınlığı sürtünme dolayısı ile yarısına inmişti ( sürtündüğü için yırtılma yada kesilme gibi değil. erimekten dolayı yarıya inmişti. )

    montumun kolunun dış kumaşıu paramparça olmuştu. ama içindeki kumaş sadece hafif deforme olmuş ve altındaki plastik korumada hiç bir hasar yoktu.

    eldivenlerim... hiç yara almayışımda eldivenlerimin rolü büyük. düşünce ilk yaptığım elimi yere yaslayıp sürüklenmeyi önlemek adına fren yapmıştım. parmak uçlarımın acıdığını hissettiğimde eldivenin yırtıldığını düşündüm. ama baktım durunca ilk ellerime baktığımda eldivene hiç birşey olmadığını, iç tarafındaki tamponlar dolayısı ile sadece iki parmak ucumda hafif morluk dışında hiç bir hasar olmadığını gördüm. daha önceki tecrübelerim dolayısı ile kafamı yere dokundurmadan kazayı atlattım. ancak kafam bi şekilde yere çarpsaydı da o açıdan da içimin rahat olacağını, çünkü kullandığım nolan marka fullface kaskın beni bunun gibi bir kaza için yeterince koruyacağını iyi biliyordum.

    bütün bunların yanında, daha önemlisi düştüğümde beni hiç bir araç ezmedi. çünkü kuralımdır. düştüğümde arkamdakinin duramayacağı kadar yakınımdan takip edilmeyi kesinlikle kabul etmem. ya basar giderim ya yol veririm.

    kask = 150 €
    mont = 250 €
    dizlik = 90 $
    eldiven = 90$
    bot = 300 €
    bellik = 50 €

    hatırladığım korumalarım bu fiyatlardı. şimdi düşünelim basitçe. bu korumaları almasaydım

    ucuz, idare edicek bişiyler giyseydim ne olurdu senaryosu :

    bot değil ayakkabım olurdu. ilk darbede ayakkabı yırtılır ayak bileğim en iyi ihtimalle hemen burkulur, ayaklık fren peg'i vesaire ayağıma derin yaralar açardı.
    dizliğim olsa bile idare edicek bir dizlik ilk çarpamada kırılır, diz kapağım yerde o süratle sürtünme dolayısı ile eski haline gelmeyecek şekilde ya içine girer ya tamamen ayrılırdı. yere ikinci çarpan dirseğimdeki kıkırdak tamiri mümkün olmayan bir hasar alır ve ömür boyu sağ kolumu tam işleviyle kullanamazdım. uzun süre elimin yerle temas ettiğini düşünürsek geçenlerde arkadaşımın bütün ısrarlarıma rağmen eminönünden aldığı 25 ytl'lik eldivenler dolayısı ile avuç içi ve parmaklarım parçalanmış olur ve sağ elimi bir daha kullanamazdım. bütün bunları düşünürken kafamı yere temas ettirmeme gayretinden bihaber olur ve kafayı yere vurur, idare edicek bir kaskla kafamı korumak değil, kırılan kask parçalarımın kafamda açacağı derin kesiklerden akacak kan dolayısı ile hastaneye varmadan hayatta kalabilir miyim diye düşünürdüm.


    benim vücudum, bütün bunlardan fazlasıyla değerli. onu geçtim, sevdiklerim benim için değerli. bir kazada ölüp gitsem acısı hafifler zamanlar. birkaç yıl sonra buruk hatıralarda kalırım. ama ölmez de yarım bir insan olarak kalırsam, beni her gün o halde görmek sevdiklerimi ölümümden beter eder. bu sadece benim için değil sizin için de öyle. korumalarınızı önce kendiniz değil, sevdikleriniz için giyin. kız arkadaşınız nişanlınız eşiniz çocuğunuz anneniz babanız... bu gün alabileceğiniz bir motosiklet 2000 ytl'den başlıyor. eğer finansınız sadece 2000 ytl'ye motosiklet almaya yetiyorsa, biraz daha bekleyin derim.birkaç motosikletli arkadaşınızı ikna ederek arada size uyuyorsa onun korumaları ve motosikleti ile bu hevesinizi bir süre erteleyebilirsiniz. ancak 2000 ytl'ye motosiklet alıp 200 ytl'ye de koruma takımını dizerseniz " motosiklet zaten 120'yi geçmiyor " sizi kurtarmaz. ben 30'la düşüp ölen de biliyorum. sizin hayatınız size göre ucuz olabilir. sevdiklerinize göre siz değerlisiniz.

    bazen burda sitemizde de tanımadığımız insanların ölüm haberini okuyor kötü oluyoruz. geçenlerde okumuştum. murat çevik idi sanırım ismi. motor servisinde bir akşam sadece motosikletler üzerine 10 dk'lik bi muhabbetimiz olmuştu. başka hiç muhabbetimiz olmadı. ismini bile bilmiyordum. ancak kaza haberini ve resmini görünce bi ter boşandı. bi hüzün çöktü içime. kaskının kemerini takmış olsa belki böyle hissetmeyecektik. bilirim ki korumalarına çok önem verirdi. ama bir gün sadece kaskının kemerini bağlamayışı onun için üzülmemize sebep oluyorsa, ne korumalar ne koruyucu melek tanımıyor trafik. bizi koruyabilecek en güçlü şey sevdiklerimize olan hassasiyetimiz diyorum. çünkü kazasından 4-5 gün sonra aynı serviste babası ile tanıştım yukarıda bahsettiğim arkadaşımızın. adamın tüyleri hala diken diken, dokunsan dağılacak gibiydi. zor ayakta duruyordu.

    bizlerse burda iyi bir koruma olmasından ve kat kat giyinmenin de hoş olmadığından korumanın fiyatından bahsediyoruz.

    koruma kurtarmaz arkadaşım. bilinç kurtarır.

    korumanın iyisinden aldığın gibi gidip bir de profesyonel eğitimini al. ortalama başarılı korumalar kadar para tutar bu eğitimler. ama düştüğünde seni kurtaracak şey korumaların değil ne yapacağın hakkında sana fikir verecek soğuk kanlılıktaki bilincin olur.

    motorunla arada bir fren çalış. yılda bir lastik takımı ve 4 - 5 çift fren balatası değiştirmek çok ciddi bir maddi yük değildir. motorunla fren çalışırken düşmek trafikte düşmenden daha az maddi ve manevi zarar verir.

    bu yazımı buraya kadar okuduysan da sitemkâr tavrım için kızma. eğer okuduğunu anladıysan zaten kızıyor olmaz hak veriyor olursun.
    duygusal tavrım için de ayrıca özür dilerim. bir çok tanıdığım tanımadığım insanın bu keyif peşinde öldüğünü düşünürsen bunun insancıl birşey olduğunu da hatırlarsın

    özür diliyor ve bitiriyorum.
    yazı için tesekkurler

  13. #13

    Üyelik
    17 Şubat 2008
    valla yazı muhtesem 930€ cıvarında tutuyor ama bu para bızım canımızdan degerlımı tabıkı de deıl bıde senın bu korumanın markası ne bıde nerden aldın odeme seklı nasıl oluyor bılgı sevırsen sevınırım

  14. #14

    Üyelik
    04 Şubat 2008
    evet arkadaşım yazın için çok teşekkür ederim zaten ben bmw nin kursunda güvenli sürüş teknikleri ve başlangıç a2 eğitimi almayı düşünüyordum dedigim gibi 10 milyarlık motor alıpta olmektense 7 milyarlık alıp 3milyarda korumasına egitimine harcarım.

    Sonuçta biz acemi insanlarız daha hayatımda motor kullanmamış biriyim fakat sizin gibi bu işte tecrübeli insanlardan bilgi alarak yawaş yawaş ögrenecegiz. Bu arada yazın için teşekkür ederim gerçekten özenip yazmışsın. Sonuna kadar özenle okudum.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)