Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Kask Ne Kadar Sıklıkla Değiştirilmeli ?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    tubis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2005
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Yamaha Cygnus L
    Bir kaç kişiden duydum.. Yıl da bir kask değiştirilmeli diye. Ben kaskımı alalı bir yıl oldu. Bi çiziği bile yok. Sadece camında ufak bi çizik var o kadar. Değiştirmek için ne sebebim olabilir ? Hayır, eldivenim yırtıldı mesela yenisini almam lazım. Ama kask bu yani, neden değiştireyim ki ?
    Sonsuza kadar süren tek A$K motosiklet aşkıdır !
    'TUĞBA OKAN EKİN' << 03.04.2007 >>


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    07 Haziran 2007
    Bende seninle hemfikirim, ki fiber öyle durmakla çürüyecek bir malzeme de değil.

    Eğer aksi doğruysa konunun uzmanları benide ikna etsinler lütfen
    ekinler baş vermeden kör buzağı topallamazmış.::tartis::

  3. #3
    Sato8 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2007
    Şehir
    edİrne
    Motosikleti
    95 model Suzuki GSXR 750 (mor)
    bana çok saçma geldi bu teori yani benden yaşlı kasklar gördüm etrafımda. hem yılda bir kask deiştirsek eskilerini ne yapıcaz. kask fiyatlarıda az bişey dil hani asgari ücretten yüksek kasklar var
    müşteri - Bir sinek ilacı alabilir miyim?
    satıcı - Sineğinizin nesi var acaba?

  4. #4
    Moderatör (forrap) Tuncer Sezen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mayıs 2005
    Şehir
    İzmir
    Bir süre sonra ne olursa olsun kılcal çatlaklar,ya da güneş ve benzeri doğal etkilerin getirdiği yıpranmalar olabilir.Ancak 1 sene bence çoook az bir süre.
    Konu hakkında daha bilgili bir arkadaş varsa cevaplandıracaktır.Ancak 1 sene bence kaza yapmamış bir kask için çok az.Bana mantıklı gelmedi 1 sene..
    Tabi kullanım sıklığı da önemli,bir senede 2 bin km yapan kullanıcı var,30 bin km yapan kullanıcı var..Kaskın ömrünü yılın yanında buna da bakarak değerlendirmek gerekiyor.

  5. #5

    Üyelik
    11 Aralık 2006
    Şehir
    İstanbulun çekmeköyü
    Motosikleti
    Kymco Xciting 250 İnternetli :)
    benim düşüncem kask düşme, çarpma veya darbe aldığında değiştirilmelidir. Ama bunlardan biri olduğunda mutlaka değiştirilmelidir. Durup durukene neden değiştireyimki.. bunu söyleyenler acaba kask içinde sıcaklama ve terden oluşan bakteriler nedeniyle demiş olabilirmi??
    neysem kalım saalıcakla
    Arabada VOLVO , Motorda KYMCO... Kalite ve sağlamlıktan vazgeçmeyenler için..

  6. #6

    Üyelik
    29 Temmuz 2007
    Şehir
    ESKİŞEHİR ADI:Sinan
    Motosikleti
    YBR_125_'05_KIRMIZI BROADWAY '92_BEYAZ
    Alıntı kirki adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    benim düşüncem kask düşme, çarpma veya darbe aldığında değiştirilmelidir. Ama bunlardan biri olduğunda mutlaka değiştirilmelidir. Durup durukene neden değiştireyimki.. bunu söyleyenler acaba kask içinde sıcaklama ve terden oluşan bakteriler nedeniyle demiş olabilirmi??
    neysem kalım saalıcakla
    yazın özellikle terlemeden dolayı söylemiş olabilirler bana göre. o da zaten önü açık kullanıyoz bi de yeni çıkan kaskarda havalandırmayı istediğin gibi ayarlayabiliyosun. gerek yok bence de.

  7. #7
    GKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2006
    Şehir
    İstanbul-Hasanpaşa
    Motosikleti
    R1
    Kask Ömrü

    Neden Kaskın Raf Ömrü 5 yıldır ?

    Çünkü kaskın taşıyıcı özelliğini sağlayan-dış kuvvetlere karşı koyan dış kabuktur. Bu kabuk plastik (göstermelik kasklar) dışındaki hemen hemen tüm kasklarda elyaf malzeme ve bu malzemenin bir arada durmasını sağlayan bağlayıcı maddeden oluşur.

    Elyaf malzeme genelde cam elyafı yada karbon elyaf gibi liflerden oluşur bu malzemeler çok yüksek gerilmelere dayanıklı malzemelerdir bu malzemelerin bir arada durmasını ve bir forma girmesine ise genelde reçine diye adlandırılan bağlayıcı malzemeler ile sağlanır.
    Örneğin çoğunuzun bildiği epoksi (iki malzemeli; reçine+hızlandırıcı) yapıştırıcılar bir reçinedir.

    Bir kalıp üzerinde katmanlı olarak elyaf malzeme reçine ile yapıştırılarak kaskın kabuğu oluşturulur.
    Elyaf kask kalıbı üzerinde çok sayıda katman halinde oluşturulurken aynı zamanda aralarında boşluklar oluşmaması için basınç uygulanır.

    Kaskın kabuğunun malzemesinin zarar görmemesi için boya ve vernik ile kaplanır, estetik olarak süslenir.

    Bağlayıcı malzemeler sıvı halden katı hale geçerken geçirdikleri kimyasal reaksiyonlarına devam ederler bir süre sonra (5 yıl) bağlayıcı malzeme artık ilk baştaki mukavemet özelliklerini gösteremez.

    İŞTE O YÜZDEN HİÇ BİR DIŞ ETKENE MARUZ KALMASA DA KASKLAR 5 YIL SONRA İLK ZAMANLARINDAKİ GERİLİMLERİ TAŞIYAMAZ HALE GELİR BAŞKA BİR İFADE İLE ARTIK KORUYUCU ÖZELLİKLERİNİ YİTİRİRLER.

    Not: 5 yıl sonra da kask dış darbelere karşı koruma görevindedir dikkat ! ancak istenen değerlerde değildir. İstenen değerler güvenlik standartları olarak tanımlanan değerlerdir.

    Kask rafta iken yada kullanılırken onun ömrünü azaltan en önemli unsur güneş ışınlarıdır. Güneş ışınları derinlemesine bağlayıcıların kimyasal yapısının değişimine neden olurlar, özellikle ısıl etki ve UV ışınları en önemlisidir.

    Kaskı boyamayın, çıkartma yapıştırmayın, petrol türevi malzeme ile silmeyin, ekzos, motor gibi sıcak cisimlerden uzak tutun uyarılarının nedeni kabuğu koruyan boya ve cilayı dolayısıyla onun altındakini korumaya yöneliktir.



    Alıntıdır..
    Pisman bunu beğendi.
    GKN MOTORS

  8. #8
    tubis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2005
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Yamaha Cygnus L
    Yau iyi ki açmışım Bu ne saçma bişey Tubii diyeceksiniz diye korktum

    Alıntı forrap adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tabi kullanım sıklığı da önemli
    Şöyle söyliyim, binmediğim bir gün bile olmadı.. Her gün bindim Allahıma bin şükürrrrrr..


    Sonuç olarak, daha kullanacağım. Pembe bi kask alacak param olana kadar.
    Sonsuza kadar süren tek A$K motosiklet aşkıdır !
    'TUĞBA OKAN EKİN' << 03.04.2007 >>

  9. #9
    Rigel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2005
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Xmax
    5 yıl oldu, demek ki atıyoruz güzelim kaskı. Hey allaam yaa...! Nereden denkleştirip alacağız şimdi yeni bir kask... Üfff...

    Ama bu sefere simsiyah havalı bir kask yerine fosforlu ya da beyaz, görünen birşey alıcam..
    Üç boyoz bir kola

  10. #10
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    07 Haziran 2007
    Alıntı Rigel adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ama bu sefere simsiyah havalı bir kask yerine fosforlu ya da beyaz, görünen birşey alıcam..
    Bende bembeyaz havalı bir arai düşünüyorum
    ekinler baş vermeden kör buzağı topallamazmış.::tartis::

  11. #11
    babaçi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2006
    Şehir
    İST
    Motosikleti
    Comet
    gökhanın yazıdan sonra kasklarımızı önümüze koyup düşünmemiz gerek ne zaman aldım değiştirmelimiyim?

    evet benim kesinlikle yeni bir kask almam gerek
    Ne irfandır veren ahlâka yükseklik nede vicdandır, Fazilet hissi insanlarda, Allah korkusundandır

  12. #12
    muratgergerli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2006
    Bencede 1 yıl saçma olmuş...

    Peki bu kask hiçmi satıcının rafında 1yıl durmuyo ki..

    Bir ara okumuştum 4-5 yıl kullanımdan sonra değişmekte fayda var.diye.Tabi
    ki bir darbe almadığı süre içerisinde geçerlidir 4-5 yıl..
    İmza mı; yok anam taklit ediliyor... Parmak basıyorum artık..
    ŞEYTAN TÜYÜNÜ BENDE UNUTMUŞ.

  13. #13
    GKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2006
    Şehir
    İstanbul-Hasanpaşa
    Motosikleti
    R1
    tabi yukarda ki yazıda dikkat ettiyseniz raf ömrü olarak 5 yıl denilmiş
    bide kaskımızı düşürüp sağa sola çarptığımız anlarıda çıkarırsak kimbilir kaç seneye düşücek bu ömür..
    bunu mutlaka duymuşsuınuzdur, 300 liralık kask 200 liraya satılır ama eski seri denir.. bendeki shark ı eski seri aldım nerdeyse yarı fiyatına
    2 yıldır rafta bekleyen bir kasktı...
    GKN MOTORS

  14. #14
    Rigel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2005
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Xmax
    Peki, Gökhan'cım, kaskın ne zaman imal edildiğini anlayabilir miyiz? Hani lastiklerin yanında 2107 filan gibi bir numara basılı olur, 2007'nin 21. haftası anlamına geliyor mesela...
    Üç boyoz bir kola

  15. #15
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    07 Haziran 2007
    Alıntı Rigel adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Peki, Gökhan'cım, kaskın ne zaman imal edildiğini anlayabilir miyiz? Hani lastiklerin yanında 2107 filan gibi bir numara basılı olur, 2007'nin 21. haftası anlamına geliyor mesela...
    Tüm entegrelerin üzerinde de aynı şekilde imalat tarihi kodlaması var.

    Kask'ım yanımda olsa her yerinde numara aramaya başlamıştım
    ekinler baş vermeden kör buzağı topallamazmış.::tartis::

  16. #16
    Rigel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2005
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Xmax
    Alıntı aYe adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tüm entegrelerin üzerinde de aynı şekilde imalat tarihi kodlaması var.

    Kask'ım yanımda olsa her yerinde numara aramaya başlamıştım

    Valla Caberg kaskın arkasında size, başçevresi filan yazıyor. Kayışında değişik iki tane seri numarası var, ama bakıyorum bakıyorum bir anlam çıkartamadım... :52273/P 027489 ... Bu kask 2003 te alınmıştı...
    Üç boyoz bir kola

  17. #17
    tubis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2005
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Yamaha Cygnus L
    Valla benim kaskta da var bi kaç numara da anlamadım
    Sonsuza kadar süren tek A$K motosiklet aşkıdır !
    'TUĞBA OKAN EKİN' << 03.04.2007 >>

  18. #18

    Üyelik
    19 Ağustos 2006
    Şehir
    istanbul/rumeli hisar
    Motosikleti
    sym mio
    tubicim 1 yıl cidden azmış...
    hayır masraflıda oluyo
    Bahar geri gelir biz olsak da olmasak da....
    Apti mi kim o,kımılcan

  19. #19
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000
    Alıntı tubis adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bir kaç kişiden duydum.. Yıl da bir kask değiştirilmeli diye. Ben kaskımı alalı bir yıl oldu. Bi çiziği bile yok. Sadece camında ufak bi çizik var o kadar. Değiştirmek için ne sebebim olabilir ? Hayır, eldivenim yırtıldı mesela yenisini almam lazım. Ama kask bu yani, neden değiştireyim ki ?

    Tamam gel değişelim... Sende yenilemiş olursun bende....

    Alıntı forrap adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bir süre sonra ne olursa olsun kılcal çatlaklar,ya da güneş ve benzeri doğal etkilerin getirdiği yıpranmalar olabilir.Ancak 1 sene bence çoook az bir süre.
    Konu hakkında daha bilgili bir arkadaş varsa cevaplandıracaktır.Ancak 1 sene bence kaza yapmamış bir kask için çok az.Bana mantıklı gelmedi 1 sene..
    Tabi kullanım sıklığı da önemli,bir senede 2 bin km yapan kullanıcı var,30 bin km yapan kullanıcı var..Kaskın ömrünü yılın yanında buna da bakarak değerlendirmek gerekiyor.
    Az km yapmış sahibinden kask...... 3 kar 18 yağmur 52 gün güneş gördü..... Onun haricinde saç kılı değmemiştir... Kullanan adam keldir....Vizörü daha hiç açılmamıştır...

    Artıkın bu gibi ilanlarla karşılaşırız.....
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  20. #20

    Üyelik
    20 Ağustos 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 600F
    Alıntı GKN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kask Ömrü

    Neden Kaskın Raf Ömrü 5 yıldır ?

    Çünkü kaskın taşıyıcı özelliğini sağlayan-dış kuvvetlere karşı koyan dış kabuktur. Bu kabuk plastik (göstermelik kasklar) dışındaki hemen hemen tüm kasklarda elyaf malzeme ve bu malzemenin bir arada durmasını sağlayan bağlayıcı maddeden oluşur.

    Elyaf malzeme genelde cam elyafı yada karbon elyaf gibi liflerden oluşur bu malzemeler çok yüksek gerilmelere dayanıklı malzemelerdir bu malzemelerin bir arada durmasını ve bir forma girmesine ise genelde reçine diye adlandırılan bağlayıcı malzemeler ile sağlanır.
    Örneğin çoğunuzun bildiği epoksi (iki malzemeli; reçine+hızlandırıcı) yapıştırıcılar bir reçinedir.

    Bir kalıp üzerinde katmanlı olarak elyaf malzeme reçine ile yapıştırılarak kaskın kabuğu oluşturulur.
    Elyaf kask kalıbı üzerinde çok sayıda katman halinde oluşturulurken aynı zamanda aralarında boşluklar oluşmaması için basınç uygulanır.

    Kaskın kabuğunun malzemesinin zarar görmemesi için boya ve vernik ile kaplanır, estetik olarak süslenir.

    Bağlayıcı malzemeler sıvı halden katı hale geçerken geçirdikleri kimyasal reaksiyonlarına devam ederler bir süre sonra (5 yıl) bağlayıcı malzeme artık ilk baştaki mukavemet özelliklerini gösteremez.

    İŞTE O YÜZDEN HİÇ BİR DIŞ ETKENE MARUZ KALMASA DA KASKLAR 5 YIL SONRA İLK ZAMANLARINDAKİ GERİLİMLERİ TAŞIYAMAZ HALE GELİR BAŞKA BİR İFADE İLE ARTIK KORUYUCU ÖZELLİKLERİNİ YİTİRİRLER.

    Not: 5 yıl sonra da kask dış darbelere karşı koruma görevindedir dikkat ! ancak istenen değerlerde değildir. İstenen değerler güvenlik standartları olarak tanımlanan değerlerdir.

    Kask rafta iken yada kullanılırken onun ömrünü azaltan en önemli unsur güneş ışınlarıdır. Güneş ışınları derinlemesine bağlayıcıların kimyasal yapısının değişimine neden olurlar, özellikle ısıl etki ve UV ışınları en önemlisidir.

    Kaskı boyamayın, çıkartma yapıştırmayın, petrol türevi malzeme ile silmeyin, ekzos, motor gibi sıcak cisimlerden uzak tutun uyarılarının nedeni kabuğu koruyan boya ve cilayı dolayısıyla onun altındakini korumaya yöneliktir.



    Alıntıdır..
    Ek olarak,

    Son yıllarda Arai, Shoei, Suomy gibi bu işin piri firmalar fiber olarak kevlar (aramid) kullanmaktadırlar. Burada mekanik mukavemeti sağlayan şey bu elyafların mükemmel bir mekanik mukavemet vermek üzere hesaplanmış bir şekilde örülerek (woven) epoxy reçine içine hapsedilmesidir. Epoxy reçine bu örgü sisteminin hep aynı şekilde kalması için elyaflara bir stabil bir ortam oluşturur. İşte kaskın eskimesi, mekanik mukavemetini yitirmesi de bu epoxy reçine'nin zamanla özelliklerini yitirmesidir.

    Bu bozunmaya en önemli katkı günel ışınlarına maruz kalma süresi ve hadavaki oksijendir. Güneş ışınlarından korunsun diye epoksinin içine UV stabilizatör, oksijenden korumak için ise antioksidanlar konur. Zira bu katkıların da bir ömrü vardır ve biter.

    Bir kask 5 yıl boyunca hiç kullanılmasa bile, bulunduğu ortamdaki oksijenden dolayı da zamanla yapısı bozulacaktır.

    1 yıl gerçektek çok komik bir süredir. Zira içerisinde antioksidan olan en dandik plastik bile 1 yıl mukavemet özelliklerini korur.

    5 yılda bir değiştirmekte fayda var.

    Sağlıcakla.
    Süleyman Deveci


    REKLAM ALANI
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler