Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

YBR 125 Everest'te

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    11 Nisan 2005
    Arkadaşlar bugün biyerde okudum.. İlgimi çekti.. sitede de aradım böle bi topic görmedim... aynen şeyttiriyorum

    Ekim 2003 tarihinde Türkiye pazarında satışa sunulan YBR125 kısa sürede sınıfında en çok satılan ve aranan model oldu. Aynı YBR125 Ekim 2002 tarihinde de Çin pazarında satışa sunulmuştu ve ilk senesinde 100.000 adet satarak zaten güvenirliğini ve sağlamlığını kanıtlamıştı.2003 senesinde Yamaha Mühendisleri YBR125’in dayanıklılığını ve sürüş kabiliyetini en zor şartlarda test etmeye karar verdiler. Yamaha çalışanlarından bir ekip üç YBR125 ile dünyanın en yüksek dağı olan Himalayalar’ın 5.250 metredeki, zirveye tırmanacak dağcıların konakladığı son nokta olan, “ana kamp” bölgesine gideceklerdi...




    Üç YBR125’ten öncü motosikleti, oldukca fazla yarış tecrübesi olan, Yamaha Sürüş Okulu eğitmenlerinden Mr.Nomoto kullanacaktı. İkinci motosikleti, bir çok yarış motosikletinin geliştirilmesinde çalışmış Mr.Shiohara, üçüncü motosiketi ise Yamaha Çin Fabrikasının servis bölümü şefi ve YBR125’i baştan sona çok iyi tanıyan biri olan Mr.Takeda kullanacaktı.


    Çin fabrikasından üç YBR125 bu seyahat sırasında karşılaşılacak yüksek rakım ve bozuk yol şartlarına göre ufak değişiklikler yapılmak üzere Japonya fabrikasına gönderildi. Yamaha mühendisleri bu değişiklikleri yaparken motosikletlerin mümkün olduğu kadar standartlarını bozmamaya çalıştılar. Bu üç motora sadece; yüksekliğe göre otomatik olarak karbüratör ayarı yapan bir sistem, toprak lastikleri, daha geniş gidonlar, ön süspansiyona hava yastıkları ve karter muhafazaları takıldı. Daha sonra YBR125’ler Çin fabrikasına, oradan da Tibet’in başkenti Lhasa’ya gönderildi.


    15 Ekim 2003, saat 11.00’de üç maceracı Japon YBR125’lerle Potale Palace’ın önündeki meydandan Everest’e doğru yola çıktılar. Yükseklik arttıkca bitki örtüsü azalıyordu. 3500 metreye gelindiğinde ise yerde sadece ince bir ot örtüsü kalmıştı. Sürücüler rüzgarın kaldırıp savurduğu tozdan korunmak için kasklarının altına çift kat maske takmışlardı. Zaman ilerledikce ve yükseklik arttıkca, YBR125’ler hiç problemsiz yollarına devam ediyorlardı ama sürücülerde sağlık problemleri baş göstermeye başladı. Sürücüler sık sık durup tıbbi destek almak zorunda kalıyorlardı.


    Üçüncü gün sonunda şartlar iyice zorlaşmış ve sürücüler için tehlikeli bir hal almıştı. YBR125’lerin yapılan kontrolleri sırasında ise sadece ve sadece hava filitreleri değiştirildi, motosikletlerin herşeyi mükemmel çalışıyorduDördüncü gün daha hava ağarmadan yola çıkıldı. Hava sıcaklığı –5 dereceydi, taşlarla kaplı zeminde ilerlemek çok zor oluyordu ve sürücüler sadece 2. ve 3. vitesi kullanabiliyorlardı. Saat 8.00 sıralarında ekip hedefledikleri ana kampa varmaya başardı. Hava açıktı ve bir tarafta 8.848 metredeki Everest tepesi, diğer taraftaysa, yamaçların altında Nepal gözüküyordu. Sürücüler normal nefes alabilmek için bir süre oksijen maskeleri taktılar. Daha sonra kahvaltı eden sürücüler hep beraber bir anı fotoğrafı çektirerek dönüşe geçtiler

    Dünyanın en üst noktasından geri dönmek, o noktaya gitmek kadar zordu. Daha yolculuğa başlamadan Mr.Tomoto çadırında baygın bulundu ve oksijen çadırına kondu, dönüş yolunda Mr.Takeda oksijen yetersizliğinden bir an gözleri kararınca düştü. Bütün bu zorlukları aşan ekip sonunda planlandığı gibi 20 Ekim günü başlangıç noktalarına döndüler

    1.370 km.’lik 6 gün süren bu yolculuk sırasında doğa şartlarına dayanmakta zorluk çeken ve zaman zaman ilerleyemeyecek duruma düşen insanların yanında YBR125’ler bütün seyahat boyunca hiç problemsiz çalıştılar, hem de hiç ciddi bir bakım görmeden. Böylelikle Yamaha ürünlerinin kalitesi - ister Japonyada üretilsin, ister Çin fabrikasında üretilsin- bir kez daha kanıtlanmış oldu.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    powerbyaydin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ağustos 2004
    Şehir
    ANTALYA
    Motosikleti
    suzuki gsr600 2009
    geçen senenin haberi ama 2005 ybr çıktı birde onu deneyelim dediler galiba
    ERASER WİLL COME BACK

  3. #3

    Üyelik
    11 Nisan 2005
    Power dostum bu denemeyi çok önce yapmışlar zaten.. Benim ilgimi çeken 125 liğin oraya tırmanmasıydı... Biz yaya gidemiyoz adamlar motorla çıkmış.. Ama karbüratöre napmışlar merak ettim walla..

  4. #4
    Süper Moderatör (BBRR) Barış Şuşut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2005
    Şehir
    marmaris
    yani sonuç şu ybr bir ÇİN üretimidir
    [B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]

  5. #5
    mete_han - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2005
    Şehir
    4.LEVENT & SERENGETI
    Motosikleti
    Melmeket Uşak/Manisa.2020 NC 750 X DCT/2015 CBF150
    okulyolu beldeyama.com.tr.den bakmışsın herhalde...
    motor blokları orjinal japondur...
    ybr iy bir motor...
    o dağa çıkanlar su soğutmalı modifiyeli falandır yaaa...
    Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
    (1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar

  6. #6
    Gültekin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2005
    Motosikleti
    BMW F650FB
    ''VAY ANASINI SAYIN SEYiRCiLER''
    demek ben bununla, köyde yaylaya-maylaya çikarim ha?
    Ülkemde hiçbir iyilik cezasız kalmaz.

  7. #7
    powerbyaydin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ağustos 2004
    Şehir
    ANTALYA
    Motosikleti
    suzuki gsr600 2009
    everest dağı bizde olsa bizde denerdik Türkiyede harward vardıda biz mi okumadık yani ?
    ERASER WİLL COME BACK

  8. #8
    BURNER_18 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Haziran 2005
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    CBR ?00 RR yada F olaCak İşallAh
    bence o motorlarda su sogutmaya gerek yok cunku hava -5 dereceymıs

  9. #9
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    bence o motorlarda su sogutmaya gerek yok cunku hava -5 dereceymıs
    "normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"

  10. #10

    Üyelik
    13 Ağustos 2005
    Şehir
    Beylerbeyi, İstanbul
    Vay be Japon işte... kendi tasarladığı ürününe o kadar güveniyor ki, dağ taş demeden her yerde gidiyor onunla.
    Yaptıkları işin doğruluğuna inanan insanlar, çalışmalarının denetlenmesinden, karşı fikirler ortaya atılmasından ve tercihleri üzerinde münakaşa yapmaktan zevk alırlar.
    [I]- Mustafa Kemal ATATÜRK[/I]

  11. #11
    powerbyaydin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ağustos 2004
    Şehir
    ANTALYA
    Motosikleti
    suzuki gsr600 2009
    @muto çinliler güvenmiyor ama bizim tarla sürmediğimiz kalıyor motorlarla
    ERASER WİLL COME BACK

  12. #12
    ilnapoli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mayıs 2004
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Arıyor
    okulyolu, ben bu haberi sitede bi yerlerde okumuştum ama tekrar okumak ayrı bir keyif verdi. boşuna dememişler azimle .ıçan, beton delermiş diye şimdi duyurular bölümünde başlamasın, çin çun çen'lerin ağrı dağına gezileri

  13. #13

    Üyelik
    13 Ağustos 2005
    Şehir
    Beylerbeyi, İstanbul
    @powerbyadin haklısın +1
    Yaptıkları işin doğruluğuna inanan insanlar, çalışmalarının denetlenmesinden, karşı fikirler ortaya atılmasından ve tercihleri üzerinde münakaşa yapmaktan zevk alırlar.
    [I]- Mustafa Kemal ATATÜRK[/I]

  14. #14
    barisci26 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ocak 2005
    Abisi bu olay ne ya Ybr ye güvenim 100 kat daha arttı. Hemen bu yazıyı siteme ekliyeceğim. Hep okulyolu mu yapacak reklamı birazda biz yapalım.
    http://www.facebook.com/bariskaykusuzphotography
    http://www.bariskaykusuz.wordpress.com/
    http://twitter.com/bariskaykusuz

  15. #15
    devilcerkez - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Temmuz 2005
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    BMW F650GS
    abi motor enduro mu oldu şimdi yoksa crooss
    Volkanyaldiz.com
    Mantık insanı ve motor sadece araç.

  16. #16
    barisci26 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ocak 2005
    Güzel YBRemde hepsinde biraz var.(Chopper ve cruiser hariç)
    http://www.facebook.com/bariskaykusuzphotography
    http://www.bariskaykusuz.wordpress.com/
    http://twitter.com/bariskaykusuz

  17. #17
    sLaPdAsH - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2005
    Motosikleti
    ybr 2005
    yahww tam da cg alıodum 1 hafta sonra ama ybr'ye mi dönsek ?? sıfırı daha da ucuz hem ybr'nin valla gaza geldim

  18. #18
    MeTaL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Mayıs 2005
    Şehir
    Antalya / Merkez
    Motosikleti
    Artık Yok ama Olacak ...
    Alıntı BBRR adlı üyeden alıntı
    yani sonuç şu ybr bir ÇİN üretimidir
    Barış abi 2002 model ve 2003 model YBR Japon malıdır. 2004 model YBR Çin malıdır. 2005 model YBR ise Taiwan malıdır. ...
    Eşini Seviyorsan, Onun (2 teker) Hayallerini de Seveceksin.

  19. #19

    Üyelik
    11 Nisan 2005
    Çin fabrikasından üç YBR125 bu seyahat sırasında karşılaşılacak yüksek rakım ve bozuk yol şartlarına göre ufak değişiklikler yapılmak üzere Japonya fabrikasına gönderildi.
    Adamlar zaten çinde yapıldığını inkar etmemişler... Sanırım Japonya'da bazı orjinal parçaları değişmişler ilavelere ek olarak...

  20. #20

    Üyelik
    23 Ağustos 2005
    Şehir
    istanbul
    devilcerkez
    abi motor enduro mu oldu şimdi yoksa crooss
    süpersin
    motorcu motorcunun arkadaşı,dostu ve kardeşidir


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler