Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Türkiyede "MOTORCU" olmak...

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    27 Ekim 2007
    Şehir
    İnadına 06 asfaltı....
    Motosikleti
    Kendini SS Zanneden Pisihled
    Arkadaşlar aranızda ve motor konusunda yeniyim. bunun bir çok dezavantajı var ancak bir avantajını yani dört tekerden 2 tekere geçişimi ve trafikte şimdiden yaşadıklarımı ve görüşlerimi sizlerle paylaşmak istedim. Biraz uzun bir yazı ama umarım sıkılmazsınız.


    Trafikte motorcu olmak dedim....

    Şimdiye kadar sürekli dört teker üstünde genelde motorları orjinal gücünün 2-3 katı güçlerde çalışan makinalar kullandım. Şehirler arası otobüs kullandım. Servis minibüsü kullandım ve o dönemlerde gerçeği söylemek gerekirse bende motorculara "gıcıktım" trafikteki çoğu sürücü gibi nedenine gelince;

    Aslında beni en çok sinir eden altındaki motosikleti ticari amaçla kullanalardı. Yani kuryelik ve paketçilik yapanlardı. bir çoğu önüme ani manevralarla kıvrılıyor özellikle minibüs ve otobüs kullanırken o aracın nasıl duracağını bilmeden kendi hayatlarını ve sinirlerimi tehlikeye sokuyordu-ki hala o tarz kullananlara sinir olduğum doğrudur. Artı trafikte konuştuğum çoğu gerek araç gerekse ağır vasıta sürücüleri motosiklete bir motorlu taşıttan çok tam anlamıyla "Pisiklet" gözüyle bakmakta ve bunların yola çıkmasını istememektedir. Ha ben bu kadar bi kin beslemedim ancak yazdığım gibi bu tarz bir "gıcıklığım vardı. Bir diğeri ise konuştuğum çoğu kişide tarifi zor bir kıskançlığın olduğu. Adam bir ışıklı kavşaktan geçmek için 2-3-4 kez kırmızıda duruyor fakat motosiklet en arkadan en öne geçerek ilk yeşilde geçişini yapıyor, park yeri arama gibi bir sıkıntısı olmuyor ve trafikte gerekirse en ufak boşluğu bile kullanıp bir çok aracın önüne geçebiliyor. Şimdi bazı arkadaşlar alınabilir ancak motorcuların sevilmediği ve istenmediği durumların gerçeklerini bunlar olarak görüyorum. ha bazı yerlerde haklılar. örneğin kaldırımı da yol olarak kullanan motosiklet sürücülerine bende karşıyım. diğer aracı tehlikeye sokan bir motorcuya bende karşıyım ama bende motor cemiyetine girince iş değişti. neden değişti?

    Satışı aldığım ilk gün ruhsat işlemleri için emniyet müdürlüğüne gidiyorum.Bu motorcu olarak kendi motorumla ilk trafik deneyimim ve gittiğim yol ankaralı arkadaşlar bilirler etlik semtinden akköprüdeki emniyetin orasıdır ki bu yolunda uzunluğu 4 km yi geçmez bu dört km içinde 8 ayrı aracın sıkıştırmasına ve umursamamasına şahit oldum.Tabi hepsinde sinirli bir tavırla kornayı uzunca çalarak ve çoğu kez bayramlık bir ağızla bu insanları kınadım. emniyetten çıkışımda ve evime gidişte sorun olmadı ancak aynı akşam arkadaşımın yanına giderken ana caddede rampa aşşağı inmeme karşın ara sokaktan geldiğimi gördüğü ve sellektör yaptığım halde önüme çıkan minibüs sürücüsüyle az kalsın kavga ediyordum. adamın savunması mükemmeldi. "Gardaşım sen bisiklet sürüyon ben minibüs yol verecen tabi" acaba bu arkadaşa çarpsam ve kaza raporu alınsaydı suç oranı ne olurdu? yada aynı caddeden 403 otobüsle inerken neden önüme atlama cesareti gösteremezdi?

    neyse üç dört gün bu tarz olaylarla saygısız yaya ve sürücülerle burun buruna defalarca geldikten sonra artık yoruldum ve o zaman bir dönemler bazen motorculara karşı yaptığım hatalar gözümün önüne geldi. Belkide bu sebepten cezalandırılıyodum. ve ilk maddi cezası kornamın yanması oldu. Artık usandım ve önüme atlıyanlarla hiç polemiğe girmemeye başladım. girsemde nasılsa "PİSİKLET" sürüyordum onların gözünde. ve artık tek bir şey düşünmeye başladım her marşa bastığım anda;

    BEN TRAFİKTE GÖRÜNMEZ ADAMIM KİMSE BENİ GÖRMÜYOR VARLIĞIMI KABULLENMİYOR..

    Ve bu düşünceyle motosiklet sürerken artık tek düşündüğüm uzakta bir araç gördüğümde beni yok varsayarak yapacağı hatadan alacağım zarar ve böyle bir hata durumunda nasıl davranmam gerektiği oldu.Kısacası yeni bir makinaya geçişte sadece vitesin debriyajın frenin yerleri ve denge durumuna alışma değil Türkiye şartlarında trafikte MOTORLA HAYATTA KALMA TECRÜBESİNE alışmaya başladım. ve 2000 km acısıyla tatlısıyla arkada kaldı. Şimdiye kadar bir çok kaza riski atlattım.. Ve buradan eğer forumumuza olurda giren ve bu yazımı okuyan bir dört teker sürücüsü olursa sadece motorculara biraz daha anlayışlı davranmasını istiyorum. Trafiğin verdiği ruhsat plaka ehliyetten o aracın yola çıkma yetkisi olduğu için değil. O makinanında üstünde can taşındığı için. Ve kendilerini o an o motorun üstünde bir saniye düşünmelerini istiyorum arkasında en sevdiği insan otururken.


    Umarım sıkmamaışımdır. fakat Türkiyedeki gözlemlerim bu şekilde. Hep trafikte birbirimize saygılı olalım diyoruz öğüt veriyoruz ancak saygı namına bir şey malesef yok. en azından bir kişi dahi olsa trafikte kendisine saygısızlık yapana saygı gösterirse en azından saygısızlık yapan gerçekten insan bedeni içinde insan ruhu taşıyorsa yanlışını anlar ve bir daha o hatayı tekrarlamaz.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    headhunter251 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mayıs 2007
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    FZ6 Fazer
    +1550Şiddetle katılıyorum.hele hele:
    " uzakta bir araç gördüğümde beni yok varsayarak yapacağı hatadan alacağım zarar ve böyle bir hata durumunda nasıl davranmam gerektiği " bu söze katılmayan yoktur heralde.inş yararlı olur bu düşüncelerin dile getirilmiş olması...Teşekkürler
    ..:: Nerde O Eski Günler? ::..

  3. #3

    Üyelik
    12 Eylül 2007
    Şehir
    Ankara-Çukurambar-
    Arkadaşım çok güzel yazmışsın asla sıkılmdım ve her satırını dikkatle okudum sonuna kadar haklısın ama biz ne kadar bilinçli olursak karşımızdakini o kadar ikna ederiz.Şimdilik benim motosikletim yok evet birgün olmasını çok istiyorum ama motorumun olmaması motorcu olmadığım anlamına gelmiyo her gördüğüm motosiklete haksızlıkta savunurum ama yeri gelir de motosiklet sürücüsü hatalıysa onu da uyarmayı bilmek lazım.Böyle insanlar çooookkk.Hergün bizim sitede de ürüyolar ve marifetmiş gibi övüne övüne yaptıklarını anlatıyolar.
    her motorcu kendini eğitirse bu ülkeninde bilinçleneceğini sürücülerin de daha saygılı davranacağını düşünüyorum

    Herkese kazısız belasız sürüşler
    :bestmt:

  4. #4
    denizcimuzaffer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda Beat ve denizciforesight :))
    Hoşgeldin arkadaş
    Katılımcı olman ne güzel, bu tecrübelerin paylaşılmasını ben çok önemsiyorum. Günlük, bizden olan her basit şey içinde birsürü ders alınabiliyor. Araçların bizleri yok saymasına ben hala alışmadım, alışacağa da benzemiyorum, kendimi korumaya aldıktan sonra, elimden geldiğince bu insanları eğitmeye çalışıyorum. Işıklarda ve ya sıkışıp trafikte muhakkak yetişip, motorumdan inerek özlü sözler ile konuşuyorum, üşenmiyorum Trafiğe bir faydası olmadı ama, konuştuğum 4 teker sürücülerinin şaşkın suratları ve diyalogları onlara bir şeyler anlatabildiğimi gösteriyordu.
    Tekrar hoşgeldin, herkese kazasız belasız sürüşler dilerim
    Poturdak

  5. #5
    D C R - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Ağustos 2007
    Şehir
    Toronto, ON
    Motosikleti
    '13 Kawasaki Versys 650
    başkentin_asi_pilotu gerçekten çok güzel bir yazı yazmışsın...

    Ellerine sağlık...

    Tecrübe edinilecek bilgiler var..
    Ve bu düşünceyle motosiklet sürerken artık tek düşündüğüm uzakta bir araç gördüğümde beni yok varsayarak yapacağı hatadan alacağım zarar ve böyle bir hata durumunda nasıl davranmam gerektiği oldu.Kısacası yeni bir makinaya geçişte sadece vitesin debriyajın frenin yerleri ve denge durumuna alışma değil Türkiye şartlarında trafikte MOTORLA HAYATTA KALMA TECRÜBESİNE alışmaya başladım.
    Özellikle burasını gerçekten beğendim.
    Ellerine sağlık arkadaşım, bilgilerin hepimize faydalı olacağına eminim..

    Teşekkürler
    DoCqueR | D C R | H4LuK... - "Motosiklet Gibisin, Binmek İstiyorum" Drift Religion

  6. #6
    ennginn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2007
    Şehir
    S.Cedid
    Motosikleti
    Süper Yamaha K12
    1974 yılından beri ehliyetli araç kullanıyorum.

    İlk kural olarak seninde bahsettiğin gibi öncelik sırasını hep karşımdakine veririm.

    Belki bir gün oda başkasına yol vermeyi öğrenir diye.

    Nerede tam 33 sene bitti değişen bir şey yok toplum olarak herkes kendi işini

    acele zannediyor.Acelecilik (bazıları uyanıklık diyor) bir araç öne geçmeye

    Anlattıkların Türkiye gerçekleri sana bir şey öğtretmiş HAYATTA NASIL KALINIR

    Aynen devam et iki tekerin düz bassın ben hala birşeyler öğrenmeye

    çalışıyorum herkes gibi. Tecrübelerini paylaşki kendimizi eğitelim şartlara alışalım
    AYNI DİLİ KONUŞANLAR DEĞİL, AYNI DUYGUYU PAYLAŞANLAR ANLAŞABİLİR

  7. #7
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    21 Ekim 2007
    bu konular daha öncede açıldı bundan sonrada açılacak
    bence olayın ağır yönü motosiklet kullanmak değil. toplumsal mutabakatsızlık, huzursuzluk ve bunun yan etkileri...
    insanlar genel anlamda birbirlerini sevmiyor ve buna göre davranıyor, herkeste bir savunma ya da saldırı psikolojisi hakim, uzlaşmacı, hoşgörülü tavırlar çöldeki vahalar kadar az...
    ben motosiklet kullanan bir insan olarak kendimi trafikte görünmez olarak kabul ederim, sürüşümü buna göre yaparım. kendimi görünür ilan etmek içinde elimden geldiğince aksesuar takarım, en bariz şekilde bir reflektörlü yelek sizi daha görünür yapar....
    diğer araç sürücülerinin kaprisleri de buna eklenince iş çığrından çıkıyor zaman zaman
    sözün özü kendisiyle barışık olmayan insanların toplumla barışık olması beklenemez, biz de bu toplumun parçası isek buna katkıda bulunmamız lazım....
    "Yaradılanı severim yaradandan ötürü." insanları sevmeli, tabi bu zorla olmuyor ne yazık ki içerde cevher lazım işlenecek, kararmış kalpleri kazanmak lazım...

  8. #8
    mete_han - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2005
    Şehir
    4.LEVENT & SERENGETI
    Motosikleti
    Melmeket Uşak/Manisa.2020 NC 750 X DCT/2015 CBF150
    yazılarını okuduğum arkadaşların ortak paydası FARKEDİLMEK...

    neden farkedilmiyoruz...

    neden trafikte yerimiz yurdumuz yok...neden saygı yok...

    ben arac kullanıyorum ve motosikletleri farkedemiyorum...çünkü önümde veya arkamda belli bir mesafede olsa takip edebilirim veya gereken saygıyı g gösteririrm ama (bende dahil buna) yanımdan beni sıyırarark geçtiği için bir arac olarak değilde bir tehlike olarak düşünüyorum...

    bir kaza esnasında hissedeceğim tek farklı duygu...benimde motosikler kullanan biri olarak onun çektiği acıyı anlayabilirim...ama başka bir sürücü anlamaz...yerde kıvranan için kılını bile kıpırdatacağını sanmıyorum...hatta çoğu motorcunun kaza sonrası fırç ayediğini dayak yediğini bilirim...


    bir kere motosiklete binmeyen kişiler bizi anlayamaz...anlamalarını beklemeyin....motosikletleri şeytan aracı olarak gören ve hayatı boyunca küçükken pinokyoya ve yazlıkta ise dağ bisikletine binen milyonlarca insandan bizim yaşadığımız mutluluğu motor sevdasını anlamalarını zaten beklememniz gerekir...


    recruıt de haklı asi pilotda haklı ama...aması var...

    mesela hiç Kamyon kullandınızmı...veya TIR...veya bir başka arac...inanın ne kullanırsanız kullanın hep başkalarının sizi anlamnızı beklersiniz...trafikte herşeyin sizin üzerinize geldiğini ve hareket yaptığını zannedersiniz...bu bir öngörüdür...ve olmadık hareketleri birileri trafikte mutlaka yapar...


    benim buradan Motosikletci kardeşlerime tavsiyelerim...

    olur olmadık noktalarda bulunmasınlar...

    her an her harekete hazırlıklı olsunlar...

    önlerine bişey çıktığında ASLA DURAMAM denilen hızlara asla çıkmasınlar...

    şehiri içinde zigzaklar yapmasınlar...

    Olmaz olmaz demesinler...OLMAZ da bir gün olur...

    her an düşecek gibi tedirgin ön lastiğin her an çataldan ayrılabileceğin varsayarak tetikte olsunlar...


    ha birde sıkışık köprü trafiğinde giderken yerdeki sakat numarası yapan dilencilere dikkat etsinler...geçen birinin üstüne çıktım...sakat rolü yapıyomuş meğer...beni kovaladı...ayağı pantolonun içindeymiş eşşoğlueşşeğin...

    alın size fulyadan bir kaza görüntüsü...başrolde yine Taksici...hatalı U dönüşü yapıyor...ama arkadaşın A2 ehliyeti yok...buyrun burdan yakın...


    Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
    (1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar

  9. #9

    Üyelik
    27 Ekim 2007
    Şehir
    İnadına 06 asfaltı....
    Motosikleti
    Kendini SS Zanneden Pisihled
    ArkadaŞlar Yorumlarinizi Tek Tek Okudum Ve Hepİnİze TeŞekkÜr Edİyorum. İlk Olarak İsİmlerİnİzİ BİlmeİdĞİmden Nİclerİnİzle Hİtab Edİcem Bİ SÜre Bu Sebeple HİÇ Bİr ArkadaŞ Kirilmasin.

    Özellİkle Mete_han ArkadaŞimizin Yazdiklari Benİ Baya DÜŞÜndÜrdÜ. ÖrneĞİn Eskİden Peugeot J9 MİnİbÜslere Sİnİr Olurdum Yolda Gİtmezlerdİ Benİ GÖrdÜklerİnde Durmazlardi Ve Tabİ Bendede BÜyÜk Bİ Antİpatİ YerleŞmİŞtİ Taakİ O Aracin Dİreksİyonuna Çikana Kadar. KizdiĞim YavaŞ Gİdİyor DedİĞİm MİnİbÜs GerÇekten YavaŞ Gİdİyordu Ne Yaparsan Yap. YavaŞlamiyor Dİye Sİtem EttİĞİm AraÇ GerÇekten Fren Konusunda Sifir Olan Bİr AraÇmiŞ Durmuyor. Ve O GÜnden Sonra TaŞit Ne Olursa Olsun SÜrÜcÜsÜne Bİr Şey Demeden Veya Sİnİrlenmeden Kendİmİ Onun Yerİne Koyuyorum. Bence Toplum Olarak Bİzİm EksİĞİmİz Bu. HİÇ Bİr Zaman Kendİmİzİ KarŞimizdakİnİn Yerİnde DÜŞÜnmÜyoruz. İstrİsnalar HarİÇ Genellemeye Bakarsak BÜyÜk Balik KÜÇÜk BaliĞi Yutuyor. ÖrneĞİn Otomobİl SÜrÜcÜlerİ Motosİkletler KarŞisinda Yollar Kendİnİn Sayiyor, MİnİbÜs SÜrÜcÜlerİ Otomobİllerİ Bu Konuda Ezİyor OtobÜs Kamyon SÜrÜcÜlerİ MİnİbÜslerİ Ezİyor Ve Bu BÖyle Gİdİyor. Mesela Benİm Dayim OtobÜs ŞÖfÖrÜdÜr Ve Defalarca Yola Gİttİk. Ve Bİr Çok Yerde Motosİklet SÜrÜcÜlerİne Kizmalar Korna Çalmalar Yol Vermemeler Dayimda Da Vardi Ancak GeÇen Bİr KonuŞmada SÖyledİ. "sen Artik Bunu Aldin Alali Motosİkletlere KarŞi Daha Dİkkatlİyİm" Dİye. Ha Şİmdİ Buradada Bİr YanliŞ Var İllakİ Bİr TopluluĞa Saygi GÖstermek İÇİn İlla O TopluluĞun İÇerİsİnde Bİr SevdİĞİnİzİn Olmasimi Lazim? İnsaniz Herkesİn GÖrÜŞÜ Hayattan Tad Alma Şeklİ DeĞİŞİktİr. Buna Kİmse KarŞi Koyamaz. Bİze Akil Veren Bİr Çok Hayatinda Motora BİnmemİŞ KİŞİler Vardir ArkadaŞlarinda DedİĞİ Gİbİ Yok İkİ Teker Şeytan İcadidir Yok ÖlÜm Makİnasidir Vs......vs........ ÇoĞumuz Mutlaka Bu SÖzlerİ Defalarca DuymuŞuzdur. Hatta 29 Ekİm GÜnÜ Ankarada Sanayİde AmortİsÖrÜn Patlamasi Sebebİyle Bİr Motosİklet Ustasina Gİtmek Zorunda Kaldim Zamanim Kisitliydi Kendİm UĞraŞamazdim. Adamin İŞİ Motosİklet Tamİrİ. Yanİ Bİzlerİn Sayesİnde Evİne Ekmek GÖtÜrÜyor Ve Bu Adam Dahİ Motora Bİnenİn Aklinda Sorun Vardir Dİyebİlİyor O Kadar MÜŞterİsİnİn İÇİnde-kİ Trafİktekİlerden Saygi GÖrmemek Bu Durumun Yaninda Devede Kulak Kalir.


    SÖylemek İstedİĞİmİ Anlatabİldİysem Ne Mutlu. Bİzlere DÜŞen Sİzİn Gİbİ TecrÜbelİ Motorcularin Yaninda Bana Bu Lafi Demek DÜŞmez Ama Kendİmİze Dİkkat Etmek Ve Elİmİzden GeldİĞİnce Özellİkle SÜrÜcÜlÜk Ve Trafİkle İlgİlİ Sohbetlerİmİzde Dahİ Olsun Bu Durumlari DÖrt Teker Kullanicilarina Siklikla Anlatmak. En Azindan Bİr KİŞİ Dahİ Motosİklete "pİsİklet" GÖzÜyle Bakmaktan Kurtulur Ve Saygi GÖsterİrse O Dahİ Bİze Bİr KazanÇ Olur.

  10. #10

    Üyelik
    02 Ekim 2007
    Şehir
    G.O.P
    Motosikleti
    Hyosung Gv 250
    konuşmalar çok mantıklı ve güzel tebrik ederim

  11. #11
    CBF150 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    2010 BMW R 1200 GS Adventure
    Hem Araç sürücüsü gözüyle hemde motosiklet sürücüsü gözüyle izlenimlerimi ileteyim.
    İlk önce Araç sürücüsü olarak,
    Okullar tatil olunca Ailemi Minibüs ile İstanbul'a kızkardeşime götürdüm.Tekrar 1hafta sonra almaya Ankara'dan saat 15:15 de yola çıktım.Yaklaşık 3 saat şonra çamlıca gişelerine geldim.Karşıya geçmemiz ve eve(Ev Bahçelievlerde) girmemiz saat 20:45 di. yani 450 km yolu 3 saatte gittim 30 km yolu 2,5 saat de geçtik ve Allah İstanbul'da yaşayanlara sabır versin dedim.Gelelim köprüyü geçerkenki esas mevzuya bizim motosikletli arkadaşlara.Adamlar artık o kadar alışmışlarki araçların sağından,solundan,en soldan ensağa,ensağdan en sola geçmeye vızır vızır emniyet şeridi olmuş motosiklet şeridi.Şimdi siz olsanız Ankaradan İstanbula 3 saatte gelipte köprüyü 2,5 saatte geçseniz ve bu motorcularda size hakaret ve küfür eder gibi önüzden,sağınızdan,solunuzdan geçerek gitse siz sinir olmazmısınız siz gıcık olmazmısınız ne düşünürsünüz?
    Motosiklet sürücüsü olarak:
    Elbette motosikletin avantajlarını kullanmak lazım ama kullanırken de saygılı olmak lazım.Kendimize yapılmasını istemediğimiz hareketleri ve davranışları karşımızdakilere yapmamamız lazım.Motosikleti bir hava atma aracı veya gösteri şow aracı olarak kullanmamalı trafikte farkedilebilmek istiyorsak gereken şekilde ve amacında kullanmalıyız.
    Saygılar.

  12. #12
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    21 Ekim 2007
    köprü mevzusu için şunu söyleyeyim ne kadar yavaş gittiği önemli değil takılrıım bir aracaın arkasına o manzarayı seyrede seyrede gelirim.... her hali güzel...

    araçların arasından geçme mevzusuna gelince....
    emniyet şeridine girmemeye gayret ve özen gösteririm (sanırım emniyet şeridi ihlalinden yediğim ceza motive edici oldu). araçların arasından geçerim. çünkü ben o araçlar kadar beklememek için aldım bu motoru. ama tabi bu duran trafikte basa bas gitmek anlamına gelmiyor, kontrollü ve mantığa yakın bir şekilde.
    bunun dışında kalanlar saygıdır. ben nasıl bir aracın beni sıkıştırmasından hoşlanmıyorsam diğer araçlarıda zor durumda bırakacak davranışlara girmem.
    hoşgörü, saygı, sevgi gerisi teferruat....

  13. #13
    mete_han - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2005
    Şehir
    4.LEVENT & SERENGETI
    Motosikleti
    Melmeket Uşak/Manisa.2020 NC 750 X DCT/2015 CBF150
    recruit hoca hiç aradan dereden giderken birileri kapıyı açtımı...muhtemelen açmadı ayağın elin sıkışmadığı için beni anlamayamazsın...düşünsene binlerce arabanın yanından geçiyorsun ve o tek kapılardan biri mutlaka açılacak...bence bir daha ceza yemeyi göze al ve aralara girme bence...çok tehlikeli...
    Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
    (1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar

  14. #14
    asm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Şubat 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    '13 Kymco G-Dink 250i
    Ankara trafiği tenha ama bir garip.

    Saygı kavramı malesef İstanbul kadar yerleşmemiş.(İstanbul'lular gelince öyle söylüyor)

    Kurye,pizzacı arkadaşlardan motorunu incik boncukla süsleyenler kendini acayip ispat etme havasında,o tespitlere katılıyorum.

    Egzozu falanda açık olur bazılarının,önünüzden silme geçerler

    demek ki araba kullanıcıları bu gibiler yüzünden gıcık oluyorlar motora,hak veriyorum doğrusu...

    motorda görünmezlik neysede tedbir sıkı olmalı,ben kendimi düşünmedikten sonra başkasının beni düşüneceğini pek düşünmüyorum (sözüm meclisten dışarı)

    şerit değiştirmeler,aralardan geçmeler,kör noktaya düşmeler,ışıklar vs. vs.
    her an herşey olabilir diye hareket etmek lazım
    Atın iyisi alayda,kabın iyisi kalayda belli olur.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)