Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 12

Alman Otoyollarına 125 cc Motorsiklet girebilirmi?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    29 Haziran 2005
    Şehir
    Berlin
    Motosikleti
    Suzuki DL650 V-Strom K4
    Alıntı MrCool adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    üst limit yok diye hatırlıyorum. Babam devamlı 200-250 giderdi. Herhalde beni kandırıyormuş.
    O eskidenmis ünlü tempo limitsiz otobanlar,
    su an genel olarak maksimum hiz limiti 130km/h fakat otobanin bazi kisimlarinda bu 130 km/h lik tempo limiti kalkiyor,
    hiz siniri olmayan otobanlar hala mevcut ama kismi olarak, sürekli bir sinirsizlik artik söz konusu degil.
    Übung macht den Meister


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    songokhu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mart 2006
    Şehir
    Wilmersdorf Berlin Almanya
    Almanyaya sayısız defa araçla gittim, otoyolun güvenliğinden şüphe etmeyin, unutmayın oradaki sıfatınız "İNSAN"
    Gitmek isteyen varsa geçilecek tüm ülkeler ve Almanya ile ilgili döküman ve bilgi vermeye hazırım, çok güzel bir seyehat olur inancındayım

    Bu arada hız sınırıyla ilgili olarak ülkenin bir ucundan bir ucuna tamamen limitsizsiniz diye birşey yok, belirli bölgeler var oralarda üst limit kalkıyor
    ÇÖKMEDİKÇE ÜSTÜMÜZE MAVİ GÖK GÖÇMEDİKÇE BASTIĞIMIZ TOPRAK TÜRK OĞLU TÜRK'ÜZ BİZ ATATÜRK'ÇÜYÜZ

  3. #23
    yucika - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mart 2006
    Şehir
    Manavgat
    Motosikleti
    BMW R26 "56 model
    Top Gear programında Almanya için "HIZ MANYAKLARININ KALESİ" demişlerdi. Tabi orda da otobanların hepsinde değil ama bazılarında hız tahtidi olmadığını söylediler. Yeni otobanlar genellikle hız tahtidi olmayacak şekilde yapılıyormuş. Eski otobanlarda viraj çapı yol eğimi vs uygun olmadığından hız tahtidi varmış.

  4. #24

    Üyelik
    03 Ekim 2007
    Şehir
    Stuttgart - Almanya
    Motosikleti
    SUZUKI GFS 1200 S Bandit

    Bi Almanci olarak

    Merhaba,
    sanirim bi almanci olarak sana yardimci olabilirim. 80cc den yukari otoyola girebilir. Ama sen sen ol otoyola girme. Otoyollarda hiz siniri yok. yanindan 240 hiz´ile mercedes gecerse, taklani atarsin.
    Selam ve saygilar.

  5. #25
    Süper Moderatör (BBRR) Barış Şuşut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2005
    Şehir
    marmaris
    almanci arkadaşa aynen katılıyorum .. 125 cc bi aletin taş çatlasa çıkacağı sürat 100 km nin biraz üstüdür .. yavaş ivmelenmeside cabası buda otoban gibi süratli araçların yol aldığı bir ortamda sizi çok zor durumda bırakır. sürat yapmasanız da en azından gazı açtığınızda sizi tehlikeden kurtaracak güçte bi alet altınızda olmalı.
    [B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]

  6. #26

    Üyelik
    20 Eylül 2007
    Şehir
    K.Maraş
    iyi de kocaman otoban en sol şerittten 100 km ile gidecek hali yok

    sağdan sağdan yavaş yavaş gider bişi de olmaz bence

  7. #27
    Yeniçeri - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Haziran 2006
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    Honda CBX 250 Twister
    Sevgili dostlar acizane tam 20 yıldır motor kullanıyorum.Bu yaz da YBR'mle 4300 km yol yaptım.Bunun bir kısmı da otoyollarda geçti.Edirne-Ankara arası mesela.Yanımdan 200'le de geçen oldu, tırların da geçtiği oldu.Ama yok savrulmaymış, uçmaymış bunların hiçbiri olmadı.Bu 20 yıllık süre içinde de küçük hacimli motorlarla 125-250 pek çok defa uzun yol da yaptım.Allah'a şükür hiç bir sorunla karşılaşmadım.Makinanızın bakımını yaptıktan, kurallara uyduktan ve biraz da motordan anlayan motorcuysanız hiç bir sorun yaşamassınız.Haa benim ekonomik gücüm var, ben 600'lük veya 1000 CC'lik bir makina alır, yakıtı da benim için önemli olmaz diyorsanız o başka.

  8. #28

    Üyelik
    03 Ekim 2007
    Şehir
    Stuttgart - Almanya
    Motosikleti
    SUZUKI GFS 1200 S Bandit

    Gazan mubarek olsun derim Yeniceri.

    Benim genclik zamanimda 80 cc yamaha ile otobana ciktim. Felaket firtinali yagmura yakalandim. Yaklasik 30 km lik yolda bildigim üc Sureyi hatim ede ede bitirdim. TIR lar bir yandan Arabalar bir yanadan Ecel Terleri döktüm.
    Ama yinede sen bilirsin.

    Almanyaya gelmeden önce bi haber ver, güzel Türlar önerebilirim.
    Selamlar

  9. #29

    Üyelik
    28 Eylül 2007
    Şehir
    MARmaris
    Motosikleti
    cbr 600 F3
    abi bence otabana yüsek cc motorla çıkılmalı. eğer 125 lık motorun varsa otobanı kullanma. normal yol kullan daha zevkli olur. ama altınd a bi canavar varsa 600 lük resmen dalga geçersin mersedes, bmw vb. farketmiyor ne olursa olsun çok sevkli oluyor otobanda. insan durmak bile istemiyor

  10. #30
    ThE JuNKeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ağustos 2007
    Şehir
    istanbul
    kural böyleyse sakın otobana motobana çıkma. alman polisi türk polisine benzemezyakaladımı feleğin şaşar

  11. #31

    Üyelik
    24 Eylül 2007
    valla 125 c ile işiniz zor gr ç ben dede var ama gene de yol acısından problem olabilir otoban da problem olcanı sanmıyorum

  12. #32
    KANUNSUZ 61 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ağustos 2006
    Şehir
    Dortmund/Germanya
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 750 R /SUZUKI DR BIG 800
    Sanırım arkadaş sadece bilgi edinmek istedi....Otobana çıkıp çıkmaması kendi sorunu...Cevap olarak 80cc den yukarı olan motosikletler otobana çıkabilir.
    60km/s hız sınırını aşağı düşmemek şartıyla, maksimum hız limiti yoktur yani sınırsızdır..Ve kimse kimseyi tehlikeye sokmaya kanunen hakkı yoktur, motoru
    küçük diye ve ya süratli değil diye otobana çıkamaz diye kural yoktur,çıkmış olsa bile,süratli olanlara endeksli bütün kanuni haklara sahiptir...Hayırlı yolculuklar..kusura bakmayın ama,arkadaşların yorumları belki TÜRKİYE oto yolları için geçerli olabilir...

  13. #33

    Üyelik
    29 Haziran 2005
    Şehir
    Berlin
    Motosikleti
    Suzuki DL650 V-Strom K4
    Alıntı KANUNSUZ 61 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sanırım arkadaş sadece bilgi edinmek istedi....Otobana çıkıp çıkmaması kendi sorunu...Cevap olarak 80cc den yukarı olan motosikletler otobana çıkabilir.
    60km/s hız sınırını aşağı düşmemek şartıyla, maksimum hız limiti yoktur yani sınırsızdır..Ve kimse kimseyi tehlikeye sokmaya kanunen hakkı yoktur, motoru
    küçük diye ve ya süratli değil diye otobana çıkamaz diye kural yoktur,çıkmış olsa bile,süratli olanlara endeksli bütün kanuni haklara sahiptir...Hayırlı yolculuklar..kusura bakmayın ama,arkadaşların yorumları belki TÜRKİYE oto yolları için geçerli olabilir...


    demek Autobahn larda hiz siniri yok, peki benim Berlin cevresinde sikca gördügüm kirmizi cerceveli ortasinda 130 yazan tabelalar ne anlama geliyor ? tavsiye edilen sürat mi ? zorunlu asilmamasi gereken üst limit mi?



    eger bütün otobanlarda hiz limiti yoksa bu alttaki fotodaki tabela ne anlama geliyor ? bu hiz limitinin kalktigini gösteren tabela ,her yerde hiz siniri zaten yoksa bu tabela ne icin var?



    en azindan kendi adima yazayim,
    otobahnlarin bazi kisimlarinda hiz limiti vardir bazi kisimlarinda limit yoktur.
    hatirladigim kadari ile

    Berlin Hamburg arasi a24 otobaninda limit 130km/h
    Berlin den Frankfurt Oder yönüne dogru gittiginizde hiz limiti kalkiyor bir müddet sonra tekrar limit konuyor.


    belki bu tavsiye edilen hiz konusu celiski yaratiyor.

    biraz arastirayim bu konuyu


    birimiz yanlis biliyor ama hangimiz ? hadi hayirlisi
    Übung macht den Meister

  14. #34

    Üyelik
    03 Ekim 2007
    Şehir
    Stuttgart - Almanya
    Motosikleti
    SUZUKI GFS 1200 S Bandit
    Alıntı Strom adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    demek Autobahn larda hiz siniri yok, peki benim Berlin cevresinde sikca gördügüm kirmizi cerceveli ortasinda 130 yazan tabelalar ne anlama geliyor ? tavsiye edilen sürat mi ? zorunlu asilmamasi gereken üst limit mi?



    eger bütün otobanlarda hiz limiti yoksa bu alttaki fotodaki tabela ne anlama geliyor ? bu hiz limitinin kalktigini gösteren tabela ,her yerde hiz siniri zaten yoksa bu tabela ne icin var?



    en azindan kendi adima yazayim,
    otobahnlarin bazi kisimlarinda hiz limiti vardir bazi kisimlarinda limit yoktur.
    hatirladigim kadari ile

    Berlin Hamburg arasi a24 otobaninda limit 130km/h
    Berlin den Frankfurt Oder yönüne dogru gittiginizde hiz limiti kalkiyor bir müddet sonra tekrar limit konuyor.


    belki bu tavsiye edilen hiz konusu celiski yaratiyor.

    biraz arastirayim bu konuyu


    birimiz yanlis biliyor ama hangimiz ? hadi hayirlisi
    Strom Arkadasimiz hakli.
    Almanyada genel hiz siniri yoktur. Ama kismi hiz sinirlari vardir.
    Kismi hiz sinirlari: 100 - 120 - 130 km/h.
    Yol yapimlarinda 80- 60 hattat 40 km/h´ a kadar düsebilir.

    Kismi hiz siniri kaltimi allah ne verdiyse basabilirsin!

  15. #35
    songokhu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mart 2006
    Şehir
    Wilmersdorf Berlin Almanya
    1 Almanyada Otoban kavramını açıklayalım:Şehir içinden giriş çıkışları olan 3-4-5 şeritli şehrin etrafında dolanan yollara otoban dersek hız sınırı var.

    2 Berlinen Avusturyaya giderken "hız limiti sonu" tabelasına rastlamıştım fakat öyle evden çıkınca 15-20 km sonra değil hatırladığım kadarıyla müniche 2-3 saat kala falan biryerde denk gelmiştim.
    ÇÖKMEDİKÇE ÜSTÜMÜZE MAVİ GÖK GÖÇMEDİKÇE BASTIĞIMIZ TOPRAK TÜRK OĞLU TÜRK'ÜZ BİZ ATATÜRK'ÇÜYÜZ

  16. #36
    Liberte - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Temmuz 2006
    Şehir
    Germany (Cologne)
    Motosikleti
    R1200GS MÜ
    Yazilari okudukdan sonra dayanamayip yazmak bu konuda yazmak farz oldu. Bu arada ne cok efsane var bu Almanya icin. Gecen birisi Almanya'da Polis ve Itfaiye gibi araclarin gececegi yollarda isiklar otomatikmen yesile geciyor diye yaziyordu.

    Hiz siniri Almanya' daki Autobahn'larda minimum 60 km/h dir ama bunun güvenirlilik acisindan ne kadar akilli bir hiz oldugu tartisilir.

    Almanyada hiz siniri olmayan Autobahn bölümleri var, bu bölümlerde altinizdaki aracin limitlerini zorlayabilirsiniz ama bir kaza aninda eger hiziniz 130 km/h den fazla ise belirli suc oraninin size yüklenme risikosu artar.

    Gelelim su mehsur 130km/h olayina. Bu sinir (Richtgeschwindigkeit) tavsiye edilen maximal seyir hizidir ve hiz siniri olmayan Autobahn bölümlerinde gecerlidir. Yani kanunen 350 km/h ile gidebilirsiniz ama kaza yaptiginizda size eger 130km/h ile gitse idin mesela fren mesafen daha az olurdu ve bu kaza önlenebilirdi gibi gerekcelerle suc payinizin artamasi yükselir.

    Esas konu 125 cc lik bir motosiklet le Autobahn'a cikilirmi?
    Evet cikilir ve cok sabirli insan iseniz güzelde bir yolculuk yaparsiniz. Bu arada Almanyada Kamyon ve Tir'larin max hiz siniri 80km/h ve ben 90km/h dan hizli giden bir Kamyon veya Tir'a rastlamadim simdiye kadar.
    [B]Dünya Delikanli olsaydi, yuvarlak olmazdi[/B]

  17. #37

    Üyelik
    16 Eylül 2010
    Motosikleti
    rx king 135
    vallaben 125 cc motormla otobana çıkıyrm hatta yarışa çıkıyorz arkadaşlrla 10 motor fln hepsi 125 lik ve hepimiz yatıyorz motorlarn üstüne dümdüz hiç savrua fln olmuyo çok rahat gidyirz hızımzda 130 140 arası hep

  18. #38
    Hay.alper.est - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2007
    Mesajı ne kadar alakı alakasız önemli değil, kimse hortaltıyor filan demesin sonra yeni başlık açıldımı niye araştırmadan açtı oluyor.
    ''Yaşamak özgürlükse, özgürüz hepimizde...''

  19. #39
    scorpions_59 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2009
    Şehir
    tekirdağ
    Motosikleti
    racer 200_discovery150_cbf 150_cbr 250_
    gidilir abi gidilir ne var ki bunda atla bakma arkana zevki yaşa


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)