Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

KTM 990 Adv ve R1200GS karsilastirmali raporu

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    leonine - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ağustos 2005
    Şehir
    İSTANBUL / ÇORLU
    Motosikleti
    TRANSALP
    başka bir siteden alıntıdır.enduro severlerin ilgisini çekeceğini düşündüm.
    birkaç foto ile başlayalım.











    990 Adv ve R1200GS karsilastirmali raporu kişisel kullanıcı gözüyle yazılmış

    Bir cogunuzun bildigi gibi ben kirmizi (en hizlisi) bir R 1200 GS kullanma sansina sahip oldum ve su an portakal bir KTM 990 kullaniyorum. Bu iki motor hakkindaki goruslerimi, gozlemlerimi paylasmak istedim sizlerle bu raporumda.

    Ilk once kucuk bir uyari yapmam lazim. Bu yazdiklarim benim kisisel gozlemlerimdir, ben ne BMW ne de KTM’i temsil ediyorum. En iyi, en guzel motor kisinin gonlunde yatandir. Umarim bu rapor, Fenerbahce- Galatasaray tarzi bir tartisma yaratmaz. Amacim sizlerle deneyim ve gozlemlerimi tartismak.

    Gelelim raporumuza:

    990 bazilarinca biraz abuk subuk gorunumlu, portakal rengi motor olur mu dedirten, cirkin ordek yavrusu tarzi bir motor. Ya da annemin dedigi gibi, ”oglum ne o oyle, oyuncak gibi bir sey, kaya gibi BMW satilip bu oyuncak alinir mi?” Ama bazi genc bayan arkadaslarin ise cok ilgisini ceken bir motor Uzun lafin kisasi 990 Adventure 1200GS’den daha guzel ya da cirkin demek zor. Zaten gorunus ve dizayn herkesin zevkine kalmis.

    990’i bence enteresan kilan motorun size karsi meydan okumasi, nasil anlatsam sanki mustang vari vahsi bir at gibi size bakiyor. ”Gel bakalim seni caylak motorcu, sen simdi bana binip gazlamak istiyorsun ama biliyor musun ki ben Dakar icin dizayn edildim, Dakar’i kazandim, seni duvardan duvara vururum, hazir misin benim gibi manyak bir motora” diyen bir yaratik (beast) sanki. Motor size goruntusuyle meydan okuyor, ustune binip gazladiginiz zaman anliyorsunuz ki dikkatli olmak lazim, dizginlerini koparmis at gibi atliyor ileriye. Yani motorda bir Dakar, yaris ati ruhu var. Sanki bir arap ati gibi.

    1200 GS ise gormus gecirmis, bir cok savas gormus, hafif Sylvester Stallone’nin Rambo’su gibi bir izlenim veriyor size, yani super dayanikli, az seksi, ama bir kirmizi sarap gibi yaslandikca tadi ve zevki artan bir motor. ”Sen benim uzerime bin, ben sana goz kulak olurum caylak motorcu, seni her yere gotururum. Her gittigin yerde guzel kizlar icleri gecerek sana bakmayacaklar belki ama benimle yolda kalmayacaksin sana soz.” diyen bir motor. Daha agirbasli bir motor, bir bakima agir bir agbi, dusuk devirde yeterli torku ve gucu vererek kullanicisini yormayan bir motor. Bir bakima guclu kuvvetli ama arap atlarina oranla daha az cevik bir ingiliz ya da nordik bir ata benziyor GS belki de.

    Iki motor da adventure sinifi motorlar, BMW’nin yarattigi bir sinif bu. Kullanim olani cok olan, uzerinde soforun dik oturdugu, gidonlari genis, motor torklari kuvvetli, saglam, bakimi kolay, elektrik tesisati kuvvetli ve bagaj yukleme olanaklari cok olan motorlar bunlar. Cok dar enduro/cross yollari disinda her yerde kullanilabilecek motorlar. Hic bir ortamda (asfalt/toprak) en iyi degiller ama genelde en enteresan motor sinifi benim kanimca. Eger bu siniftaki motorlari asfalt ve toprak kullanimi diye bir cizgide yerlestirirsek, Bence 1200GS asfalt kisminin, 990 adventure ise toprak kisminin sampiyonu. Bu sonuca varmami saglayan ana faktörler sunlar: Amörtisörler, teker ebatlari (lastik uyumlari), sasi dizayni.



    Amörtisörler: 990 Adv’nin WP marka amörtisörleri gercekten birinci sinif kalitede. Bircok markanin fabrika cikisi amörtisörleri cok iyi olmaz biliyorsunuz, o yuzden ayrica ozel amörtisör pazari var (Öhlins falan gibi) Ama KTM’in amörtisörlerini degistirmenize gerek yok, yarisa katilabilirsiniz. Ayrica amörtisörlerin bircok ayari var mesela toprak ya da kumda surmek icin farkli ayarlari deneyebilirsiniz. Benim zevkime göre fabrika cikisi ayarlari biraz yumusakti su an degisik ayarlari deniyorum. Ikinci farklilik 1200 GS’e göre amörtisörlerin yaylanma payinin daha fazla olmasi, bu da toprak yollardaki engebelerden gecerken bir avantaj. Kisacasi KTM’in amörtisörleri hem toprak hem de asfalt yolda cok basarili. R 1200 GS’in amörtisörleri fabrika cikisi kalitesini gecemiyor ne yazik ki. Ben Öhlins’lerle (bazilarina göre en iyi ozel amörtisör markasi, Isvec’den bu arada ) donatilmis olan bir GS’i de denedim. Fabrika cikisina göre daha iyiydi, özellike arka amörtisör. 1200 GS’i diger rakiplerden farkli kilan en onemli ozelliklerden biri telelever duzeni. Bu duzen asfaltta cok ama cok basarili bir dizayn. Motorun agir frenlerde basinin dalmasini engelleyen bu sistem bir cok GS surucusunun belki de hayatini kurtarmistir. Belki de o yuzden GS acemi soforlerin basit hatalarini bile duzeltebilen guvenli bir motor. Ancak telelever toprak yolda anlamsiz ve basarisiz. Bunun nedeni ise toprak yoldan surucunun geri besleme (feedback) alamamasi. Toprak yolda kullanilmaz diye bir sey yok tabi ki ama bir KTM ya da HP2 kullandiginiz zaman ne kadar kontrol ve eglence faktorunu kacirdiginizi farkediyorsunuz. Kisacasi asfaltta BMW telelever sistemi avantaj, toprakta dezavantaj ama her durumda KTM’in amörtisörleri cok daha basarili. Bu demek degil ki asfaltta KTM kullanilmaz. Evet sert frenlerde motorun onu dalisa geciyor ama eger BMW disinda motorlar kullandiysaniz bu durumlarda nasil davranilacagini biliyorsaniz (dizlerle motorun sasisini daha cok sikistirirsiniz falan filan) sorun yok. Bu bolumu ozetlersek amörtisör ve amörtisör duzenine göre KTM toprakta BMW ise asfaltta daha basarililar, guvenliler ya da zevkliler. Kullanicinin beklentisine kalmis. Mesela bazi soforlere gore telelever o kadar geri beslemeyi koreltiyor ki, asfaltta bile bu tip BMW’leri kullanmak onlara gore cok zevksiz, mesela motard kullananlar.

    Teker ebatlari ve tipleri: KTM’in ön tekeri 21 inc iken GS’inki 19 inc. Bildiginiz gibi ön teker ebati buyudukce yumusak zeminde motorun stabilitesi artiyor ama asfalt yollarda ise viraja girmesi ya da donusu/viraji kesimi baslatmasi zorlasiyor. Bir de 21 inc lastikler genelde daha ince oluyor ve o yuzden asfaltta tutuslari biraz daha zayif olabiliyor. Ben iki motoru da yaris pistlerinde kendi kapasitemi zorlayacak sekillerde denedim. BMW ile karsilastirinca KTM’in on tekeri cok sert virajlarda tutusu kaybetti gibi geldi ama aslen tutusu kaybetmedi, cunku motor dusmedi. Bu tutusu kaybetme hissinin iki nedeni olabilir bence. Birincisi, iki motoru ne yazik ki ayni lastiklerle deneyemedim. TKC 80 ve Karoo disinda (ki iki lastikte toprak lastigidir) iki motorun ortak kullanabilecegi asfalt lastigi yok yanlis hatirlamiyorsam. KTM’in uzerindeki Scorpion A/T ler BMW’nin genelde kullandigi Tourance ya da Anakee’ye gore daha sert ve asfaltta daha az performans gosteren lastikler, yani lastik faktoru soz konusu olabilir. Ikinci neden KTM’in on amörtisörlerinin daha fazla geri besleme (feedback) verirken teleleverin belki de BMW’deki on teker tutamamasi olayini surucuye yansitmamasi. Sunu da soylemeliyim ki, KTM’i pistte kullanirken daha fazla zevk aldim, bunun nedeni ise LC8 motorunun yuksek devirinin pist ortaminda gazlama ruh haline daha uygun olmasiydi. Teoride KTM’in ön teker ebati toprak kullanima daha uygun. Boyle olunca toprak zeminde kullanmak icin cesitli lastik secimleri de BMW’ye gore daha fazla. KTM’in lastikleri iclastikli ve BMW’ninkiler iclastiksiz (tubeless). Iclastiksiz tekerler toprakta dezavantaj ve asfalt yollara daha uygun. Ama iclastikli modelleri ormanin ortasinda tamir etmek daha kolay. Ben BMW’yi yumusak toprak yollarda kullanirken ön tekerin stabilitesinden rahatsiz olmustum hatta Wunderlich’in 21 inch setini koymayi dusunmustum, simdi KTM’in 21 inc on tekerinden memnunum.

    Sasi dizayni: Motorlarin dizaynina ve ergonomisine baktiginiz zaman da iki farkli filozofi gozunuze carpiyor. KTM toprak yollar icin dizayn edilmis ve yavas yavas asfaltta da kullanilsin diye degisiklikler yapilmis; mesela 2006 model 990 Adv’nin daha alcak olmasi, selesinin yumusak ve rahat jel olmasi, ABS eklenmesi bu tip degisikliklerdir. Ama motor aslinda Dakar’i kazansin diye dizayn edilmis. Ayakta kullanma ergonomisi cok iyi, dar (slim) kasasini bacaklariniz arasinda sikistirip kontrol etmek mumkun, motor korumasi ve agirlik merkezi offroad dusunulerek dizayn edilmis, iki ayri benzin tanki olmasi olasi kazadan sonra bile yola devam edilsin diye dusunulmus. BMW ise aslen asfalt icin dizayn edilmis ama sonradan toprak kullanimi icin bazi degisiklikler yapilmis (burada 1200GS Adv’i gozunuzde canlandirin lutfen) disli TKC80 lastikler, tel jantlar standart, motor koruma demirleri, buyuk fren pedali vs. Ama motorun genel yapisi asfalt icin daha uygun, zaten motor asfalt virajlarina daha rahat giriyor, bunda disa cikik boxer silindirlerinin yarari da var. Bir cok yabanci forumlarda yazildigi gibi. 1200 GS aslen bir asfalt motoru olup karsisina cok zor olmayan toprak yollar ciktiginda onlari asabilen bir motordur. 950/990 Adv ise aslen toprak motoru olup karsisina asfalt yollar ciktiginda onlari gecebilen bir motordur.

    Bence iki motoru toprak (off-road) ve asfalt kullanimi cizgisinde ayiran onemli faktorler bunlar. Diger faktörlere bakarsak.



    Rahatlik ve konfor: Burada hala GS bir iki puan onde. Standart el isitmasi, ergonomik kilometre sayaclari kontrolu, standart elektrik cikisi ve yolcu icin daha rahat olan selesi bunlara ornek. 950 Adv’nin seleleri cok rahatsizdi diye duydum ama 990’in selesi daha rahat. Surucu kismi bence GS kadar rahat ama Vivian’in demesine göre yolcu kismi GS’e göre daha az rahat. Ben iki motoru da uzun yolda kullandim, 7-8 saat asfalt yolda mesela. Bana gore iki motorun da rahatligi ayni, ruzgar kesicilerin ikisi de tam islemiyor ve kaskinizin etrafinda turbulans yapiyor. Psikolojik olarak bu turbulans beni KTM’de daha az rahatsiz etti cunku bazen off-road kaskla kullandim ve dolayisiyla kaski ve gozlugu suclu buldum ya da off road motoru sessiz olmaz dekmaniyla kendimi kandirdim Kisaca iki motor sofor icin ayni derecede rahat ama GS’in konfor aksesuarlari daha fazla.

    ABS frenler: Iki motorda da ABS frenler var. 990 Adv S’de ise ABS yok. KTM’in ABS’si daha yeni bir teknoloji ve KTM kullanicilarinin ABS’ye olan negatif onyargilari goz onune alinarak dizayn edilmis. Test soforleri bu motoru test ettiklerinde ABS’sini yerden yere vuracaklar diye dusundu herkes ama sonuc oyle olmadi. Nedeni ise, ABS’nin toprak yolda gec devreye giriyor olmasi. Mesela GS’in ABS’si toprak yolda cok cabuk devreye giriyordu. Toprakta KTM’in ABS’si bence de daha basarili ya da zevkli diyelim. Ayrica ABS’yi devreden cikarma dugmesi daha kolay kullanimli GS’ile karsilastirinca. Motoru stop etmeye gerek yok. GS’in programi yeniden duzenlenmis olabilir, ben kullandigimda motoru stop etmek gerekiyordu. Iki motorda da hareket halinde ABS devre disi birakilamiyor (Aslinda ilk 1200 GS’lerde bu mumkundu ama sonra programi yenilediler ve bunu kaldirdilar cunku ABS beyni kafayi yiyordu). KTM’in frenleri bence cok iyi ve fren hassayeti yerinde. Burada onemli bir konuya deginmem gerek. 990’nin frenleri fren kolunu sikma oraninda tekerleri durduran ve bu nedenle toprak kullanimda daha dengeli frenlemeyi saglayan bir sistem. GS’den sonra asfaltta KTM’in frenlerini sikarsaniz ilk anda sanki frenler tutmuyormus gibi gelebilir, aslinda yapmaniz gereken freni daha da sikmak. Bunun nedeni GS’in servo frenlerinin belli bir sikma oranindan sonra ani bir sekilde freni tekerlere uygulamasi. Bu sistem asfaltta cok basarili ama toprak yolda kullaniciya hissizlik veriyor. Ben zaten bu servo frenleri hic bir zaman sevemedim bu yuzden bir akuye bagimli olmalari nedeniyle. 2007’de bu servolar GS’den kalkiyor zannedersem ayrica bir sonraki jenerasyon ABS takilacak (R 1200 R’dakiler). GS ve 990 fren mesafe testlerini goremedim ama 990 ve R 1200 R’in oldugu en son testte R 1200 R birinci ve 990 ucuncuydu sanirim. R 1200 R’in asfalt motoru oldugunu dusunursek, 990’nin fren performani fena degil yani. Bence GS telelever ve yeni jenerasyon ABS ile 990’dan biraz daha cabuk durur asfaltta ama toprakta eminim 990 daha iyidir.

    Motor: Bu kisim hakkinda kitaplar yazilir. Kisaca sunu soyleyebilirim. Iki motor da harika! Boxer’in torku ve kendine has karakteri ozel. LC8’in yuksek devri ve sesi bir sahane. 990’nin az devirde torku 950’ye gore daha fazla. Bilindigi gibi 950 ile 990’nin beygir gucleri ayni ama tork cizgileri farkli. 990 hala tork cizgisi olarak GS kadar kuvvetli degil ama dikkatinizi cekerim biri 990 digeri 1200 cc. GS kullandiginizda daha az devir araliginda kullanarak daha agirbasli bir motor kullanma stiline sahip olabilirsiniz. 990’da ise gercek guc daha yuksek devirlerde geliyor, hos motor zaten boxer’a gore daha devirli. Dolayisiyla daha yuksek devir, daha agresif, dinamik kullanim tarzini beraberinde getiriyor. Bazi suruculeri bu yuksek devir rahatsiz ediyor. Ayrica bu yuksek devir kullanimi acemi soforler icin uzun vadede tehlikeli olabilir. Baslangicta acemi sofor toprak yolda KTM’de daha rahat edebilir, motor daha dengeli falan ama kullanici kendine biraz guven kazaninca bu yuksek devri karakterini kesfetmeye baslarsa tehlikeli bolge basliyor iste. The beast is waking (yaratik uyaniyor) kisacasi :rockout3:GS ise her zaman agirbasli bir motor. Motorlardan bahsederken, 990’nin yumusak bir noktasindan bahsetmeden edemeyecegim. EFI (elektronik yakit enjeksiyon) sistemi ne yazik ki tam oturmus degil, 950’nin karburatorlu motoru cok basariliydi. Hatta EFI gelince bir cok kisi neden karburatorden vazgecildi diye hayiflandi, dag basinda karburatoru tamir etmek kolay ama EFI zor denildi. Evet dogru ama kirlenen dunyamizi dusunmek gerek ve euro 2 ve 3 cevre koruma normlari motor ureticilerinin uymasi gereken normlar. KTM bu yeni teknolojiyi uygulamak zorundaydi. (daha fazla elestiri almamak icin 950 Super Enduroda karburatore dokunmadilar, simdilik). Ne yazik ki enjeksiyon dusuk devirde hafif tutukluk hissi veriyor, ozellike sehir icinde. Ancak durum o kadar da uzucu ve ciddi degil. Akrapovic gibi egsoz takildiginda ve enjeksiyon duzenegi yeniden programlandiginda bu tekleme azaliyor (benim motorda oyle oldu) ve zamanla motor daha yumusak gidiyor, bu nasil oluyor diyeceksiniz, soyle ki bu EFI ogrenebilen enjeksiyonlardan, okudugum kadariyla otomotiv endustrisinde ve Honda motorlarda bu enjeksiyonlardan uzun zamandir varmis, zamanla sistem surucunun kullanim tarzina gore programini yeniliyor. 950’nin karburatoru kadar duzgun olur mu, bence olmaz, ama KTM bu olayi bir iki yil icinde tamamen cozer. Ben bu olayi simdi bilseydim yine de 990 alirmiydim, cevabim evet, cunku gazladiginiz surece sorun yok
    Bu arada KTM'in benzin sarfiyati GS'e gore daha fazla. Ortalama rakkamlar cok tartisilir ama KTM %10-15 daha fazla yakiyor ama bunda biraz da KTM kullanicilarinin daha fazla gazlamalarinin da bir rolu olabilir tabi ki.
    Motorlardan bahsetmisken, boxer’in cikik silindirlerinin cevresinde koruma demiri de varsa, motorun yan plastik kisimlari bir dusme aninda korunuyor. KTM’de ise koruma demirleri o kadar cikik olmadigi icin yan plastikleri cizmek ya da kirmak mumkun ama bu parcalar BMW’ye oranla daha ucuz.

    Iscilik, kalite ve islevlik: Iscilik ve kalite biraz zevk olayidir bence ama iki motoru karsilastirirsak, ilk gorunumde bence 1200 GS daha kaliteli bir iscilik goruntusu verebilir. Ama KTM’in parcalarina detayli bakarsaniz, iscilik kalitesinin o kadar farkli olmadigini gorursunuz. Burada biraz iki motorun farkli felsefeleri soz konusu. KTM islevsel, yarisa yonelik dizayn yaptigindan parcalari basit, daha ucuz dusunulmus, illa daha kotu kalite demek degil. Ama GS’den inip 990’na ilk bindiginizde gidonunun daha dar olmasi, isik, sinyal dugmelerinin daha basit olmasi nedeniyle biraz oyuncak motora bindim hissine kapilabilirsiniz. Biraz mercedesten inip ferrariye binme olayi belki de. Iki marka da kaliteli bence.

    Aksesuarlar: Iki motor icinde cok aksesuar secimi var. KTM’in kendi aksesuar cesitleri oldukca fazla BMW ise ozellikle Touratech ve Wunderlich destegiyle genis bir aksesuar secenegine sahip. KTM’in aksesuarlari daha ucuz, ilginctir KTM aluminyum cantalar (touratech tarafindan yapilan zega cantalar) touratech’den daha ucuz.

    Servis ve bakim: Boxer motorun bakimi, subap ayari daha kolay cunku motor sasinin/kasanin disinda. 990’nin motoru ise sasinin icinde. Subap ayarini kendinizin yapmasi mumkun ama bir cok parcayi sokmek lazim. O yuzden dunyayi dolasan hard core motorcular genelde GS motoru tercih ettiklerini soylerler ama bana sorarsaniz dunyayi dolasacak kadar iyiyseniz, LC8 motorunun subap ayarini yapabilecek bilgiye sahip olmaniz gerekir. KTM’in servis araligi daha dar 7500 km’de bir, kesin dezavantaj GS’e gore (10000km) yani servis isciligi KTM’in biraz daha az olsa bile (ulkeden ulkeye degisir tabi) uzun vadede bakim masrafi esit gibi ya da GS biraz daha az. Eger motorun bakimini kendiniz yapiyorsaniz olay farkli cunku KTM’in yedek parcasi daha ucuz (ulkeden ulkeye farkeder belki, en azindan Isvec’de gercek boyle)

    Zevk, heyecan, ozgurluk faktoru vs: Bu kavramlar da kisiden kisiye degisir. Eger basit, islevsel, agresif, atak bir motor kullanmak istiyorsaniz 990 size uyabilir. Eger agirbasli, oturakli, asfalta yonelik bir motor isterseniz belki GS size goredir. Bana gore motor olayi zevk olayidir (motoru isi icin kullananlar disinda, kuryeler ya da polisler mesela) o yuzden gonlunuz ne diyorsa dogrusu odur. Iki motor da cok super motorlar ve o yuzden de cok satiyorlar.

    Ben GS’i satip KTM aldigim icin pisman miyim, hayir. GS’i ozluyor muyum, bazen evet. Cok sevdigim bir motordu GS’im. Belki ilerde yine GS’im olur. 990’dan memnun muyum, kesinlikle evet. Akropovic egsozlarinin caldigi muzigi dinlemek bile yeter.

    Umarim gozlemlerim bir nebze yararli olmustur.
    \'NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE\'

    İ.E.T.T GERİ DÖNDÜ,YAŞASIN AKBİL


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    camadan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Kasım 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Yamaha XTZ 1200 Süper Tenere
    test kıvamında olmuş bilgiler için teşekkürler

  3. #3
    Shamyl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ekim 2005
    Şehir
    İstanbul \ Pendik
    Motosikleti
    BMW F800S
    Teşekkürler, yararlı bir paylaşım. Ben de birkaç defa R1200GS ve birçok farklı motosiklet kullanmış olarak fikirlerimi ekleyeyim;
    1) En başta R1200GS bu yolların kralıdır. Bunu diğer motorların yanına park ettiğinizde veya yoğun trafikte etrafı kuşbakışı seyrederken anlıyorsunuz.
    2) R1200GS'in kızların ilgisini çekmediği yalan, İsveç'i bilmem ama en azından Türkiye'de...
    3) İşçilik kalitesi KTM ile karşılaştırılamaz bile, fuarlarda KTM'i inceledim, çok kötü...
    4) KTM kullanmadım fakat kullanan arkadaşlarımdan aldığım bilgilere göre gerek gürültüsü, gerekse yolda verdiği his olarak yarışmayacaksan kullanılacak motor değil...ama BMW çok rahat...cidden rahat birgün kullanırsanız içinizden kendi motorunuza binmek gelmeyecektir.( bütün testlerde rakiplerini yemiştir )
    5) BMW ve KTM'lerin görünüşlerini kıyaslamak BMW'ye hakaret olur kanaatindeyim. 10 kişiden 9'u BMW'yi beğenir. Hatta KTM'i hangi markayla kıyaslarsanız kıyaslayın görünüşte çuvallar bu çirkin ördek yavrusu.( zaten satış rakamlarından da belli )
    6) Diğer markalarla BMW arasındaki en belirgin fark; Diğer markalar motosiklet mantığıyla motosiklet üretir, BMW otomobil mantığıyla motosiklet üretir. Bu sebepten dolayı gerek kullanım, gerek güvenlik, gerek sarfiyat, gerekse konfor avantajları yadsınamaz. BMW yapar, diğerleri feyz alır...
    7) BMW diğer markalar gibi her yıl model değiştirmez, bu yüzden 0 km aldığınız bir motorun 3-4 ay sonra eski kasa olma ihtimali de yoktur.

    En büyük BMW başka büyük yok!
    BİR GÜN HERKES ABS'Lİ OLACAK!!! ABS SEN BİZİM HERŞEYİMİZSİN

  4. #4

    Üyelik
    11 Temmuz 2007
    Şehir
    Edirne/Keşan
    Motosikleti
    07'Transalp , 151 RS.
    Ktm lere hastayım , bide şu modelin kafa grenajı biraz daha güzel olabilirdi. aynı çekirge ye benziyor bence.dediklerinde sonuna kadar haklısın sanırım.asfaltta Gs,toprakta Ktm..

    çok ellerine sağlık yazın için.emeğe saygı diyorum...

    Kadın;15 inde Ceren,20 sinde Ceylan ,25 inde Avcı nın kendisidir.

  5. #5
    Bicak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Temmuz 2007
    paylaşım için teşekkürler ama bence 2 side değil benim hayalim suzuki dl1000
    SİLEMİYORSAN KARALAYACAKSIN!!!

  6. #6
    leonine - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ağustos 2005
    Şehir
    İSTANBUL / ÇORLU
    Motosikleti
    TRANSALP
    viatormundi yazmış: başka bir siteden alıntı olduğunu yazının en başında belirtmiştim.

    bu kadar detaylı yazıyı yazan kişinin nikini eklememk olmaz unutmuşum.

    viatormundi saol kardeş
    \'NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE\'

    İ.E.T.T GERİ DÖNDÜ,YAŞASIN AKBİL

  7. #7
    Prometheus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2004
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '14 BMW R1200GS
    Başlık süper olmuş da okumaya vakit bulamadım En kısa zamanda okuyacağım emeği geçenlere teşekkürler.
    Onur Yollarda
    Facebook: http://www.facebook.com/OnurYollarda
    YouTube: https://www.youtube.com/channel/UC1TqEwgGS4AHvdmULc9qoIQ


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)