Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
6. sayfa BirinciBirinci ... 4567 SonuncuSonuncu

Kaçınız botundan montuna full koruma giyiniyor?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #101

    Üyelik
    20 Temmuz 2007
    Şehir
    kütahya
    Motosikleti
    MZ 125
    ama beyler bizede hak verin çook palı o kıyafetler hem bana uycak küçük beden yokki bende bitek kask takmakla yetiniyom


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #102
    denizcimuzaffer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda Beat ve denizciforesight :))
    pahalı demesek*
    Hiç kimsenin canı plastik aksamlardan ucuz değildir sanırım
    Koruma aksesuar veya lüx değildir. (Her ne kadar Lüx Eşya parasına satılsada)
    Poturdak

  3. #103

    Üyelik
    12 Ağustos 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    yamaha fazer 600
    Alıntı Melihce adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motoru almaya karar vermem ile almam arasindaki surede gidip aksesuarlari aldim ben de. Arkadaslarim garipsemisti ama sonucta onlarsiz kullanmayacagimi dusunuyordum. Zaten ilk kullandigim zamanlarda kask, mont ve eldiven mutlaka takiyordum. Sonra bir ara (aklimi yitirdim sanirim) yalnizca kask ile kullanmaya basladim.. Neyse ki buradaki arkadaslarla erken (herhangi bir kaza yasamadan once) tanistim ve simdi yeniden kask+mont+eldiven ile kullaniyorum. En kisa surede bot ve bellik de almayi planliyorum. Dizlik de almayi istiyorum ama motorun cizilmemesi icin elbisenin altindan giyilen bir tane alayim diyorum, fakat o tur korumalarin ne kadar koruyacagi konusunda suphelerim var.

    Nacizane bir istatistigi de sunayim burdan: Dun aksam Bagdat Caddesinde muhtemelen 10-15 arasi SS gordum, ve hicbirinde tam koruma yoktu. Hatta tahminen yarisinda kask bile yoktu!! Bilmiyorum soforlukleri ne kadar iyidir, ama ne kadar iyi olursa olsun koruma kullanilmali diye dusunuyorum. Bu konuda sitede eminim cok guzel ornekler vardir ama henuz sadece BOY'u taniyorum..


    Emsan Celik Tencere esprisine koptum valla Allah da seni guldursun e mi arkadasim


    Kesinlikle katiliyorum, aksesuarlari giymek/cikarmak ya da motor ustunde iken sizde yarattiklari etkiler buyutulecek mevzu degil. Esas sorun onlari motorda degilken tasima esnasinda cikiyor, hele benim gibi motorunuzun arkasinda bagaj(topcase) yoksa..
    amiiiiinnn kadesim cümlemizi güldürsün ara sıra cıkıyor bole guzel esprıler heheheeh

    Alıntı cross delisi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ama beyler bizede hak verin çook palı o kıyafetler hem bana uycak küçük beden yokki bende bitek kask takmakla yetiniyom
    yawwww canım arkadasım seni emın ol en ıyı ben anlarım haklısın bu tur guvenlık ekıpmanları oldukça pahalı ulkemızde ama bunun en buyuk nedenı ise talepın olmaması bundan 10 sene evvel motor almak cokmu kolaydı sankı dunyanın parasıydı sımdı ıse cın malı motorlar bıle nerdeyse japonlara kafa tutuyor ve artık bısıklet parasına motosıkletler var.guvenlık ekıpmanları olayıda boyle gelısecek işte bugun kalıtesız bıle olsa alacagın bır kask en basıtınden rekabet ortamı yaratacak pahalı dedıgın markalar tercıh edılebılmek ıcın fıyat kırmak zorunda kalacak belkı su ankı mkotoruna adi bir kask ile bıneceksın ama bundan sonrakı motosıkletıne daha kalıtelı bır kaskla bınme şansını ıster ıstemez kendın yaratacaksın.yeterkı guvenlık ekıpmanı kullanma alışkanlıgını kazan 12-13 yıldır bu pıyasadayım 10 sene evvel bana herhangı bır kask markası solesen sana hangı materyalden yapıldıgını solerdım ama su anda adını bıle duymadıgım 50 den fazla kask markası oldugundan adım gibi emınım .sana uyacak beden konusjna gelınce
    takma kafana kasktan başka bişi defiıeye cıkmıyacaksın sonucta

  4. #104
    SeRHaTeKiNci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mayıs 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Kymco (Satılık)
    benim full korumam olsa full koruma dolaşırım.. Şimdilik eldiven, mont ve kask ile yetiniyoruz..
    Gidersen Öyle Bir Gitmelisin ki;
    Ayrılıklar Bile Seninle Gurur Duymalı..

  5. #105
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    motoaikletim varken bana robocop diyolardı. aaahhh ahhhhh, hani benim motosikletim nerdeeeeeee :(
    KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
    BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
    KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....

  6. #106
    extreme1925 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2006
    Şehir
    Tam 35(!)
    Motosikleti
    Yamaha X Max250 & Yamaha Cygnus X
    Şehir içi şehir dışı farketmiyor herzaman mont-kask-eldivenle kullanırım
    uzun yola cıkıyorsam pantalonumu da giyerim
    ben hata yapmayacagıma eminim ama karşımdaki şoförlere güvenmiyorum...
    Tüketici yaşamak iyi değildir. Üretici olalım Mustafa Kemal ATATÜRK

  7. #107

    Üyelik
    07 Mayıs 2007
    Şehir
    BURSA/Bademli
    Motosikleti
    Kawasaki Ninja 250r "Siyah"
    Alıntı boy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    @croner

    Başta marka vermenin pek doğru olmayacağını düşünsem de bu birden bana saçma geldi. Nasıl motosiklet markaları hakkında olumlu olumsuz yorum yapabiliyorsak, aksesuar markaları ile de yorum yapabiliriz tabi ki de...

    Öncelikle 4 mevsimlik montlardan uzak durun derim. Her motorcunun bir yazlık, bir de kışlık montu olması lazım. Ne kadar 4 mevsimlik deseler de kışın üşüyorsunuz, yazın ise terden geberiyorsunuz. Tulum giyemediğimize göre kışlık mont olarak mutlaka deri ceket kullanmanızı tavsiye ederim. Ben tekstil mont da kullandım ama deri kadar rüzgarı kesmiyor hiçbiri, bir de düştüğünüz zaman en iy deri aksesuar koruyor. Deri ceket ve mont olarak benim favori markam Dainese tabi ki. Dainese üstüne bir marka tanımıyorum. Onun dışında Speedi, Spyke, Suomy, M-Tech, Alpinestars markalarını da tercih edebilirsiniz çünkü Dainese diğerlerine nazaran pahalıdır.

    Pantalon olarak yine yukarıdaki markaların birini tercih etmenizi öneriyorum. Aynı şekilde her markanın kullandığınız motorun tipine göre eldivenleri mevcut. Eklem yerleri sert korumalı eldiven almanızı tavsiye ederim, diğerlerinin beş kuruş faydası yok, parçalanıyorlar. Dizlik yerine diz korumalı pantolon giymeniz daha iyi olur.

    Bot olarak da dünyanın en iyi markası Sidi. Onun dışında yine Alpinestars, Spyke gibi markaların botları mevcut.

    Gelelim kaska... Kask için çok çeşit alternatifiniz mevcut. En iyi markalar Shoei, Arai, Nolan, X-Lite, Shark, AGV.

    Ortalama aksesuar için harcayabileceğiniz ortalama tutarlar :

    Ceket : Deri 400-500 EUR, tekstil 250-300 EUR
    Pantalon : 100-200 EUR
    Eldiven : 50-80 EUR
    Kask : 180-350 EUR
    Bot : 120-200 EUR
    oncelikle ayrıntılı cevabın için çok saol, ben aslında rx7 falan gibi "paranın alabilecei en guvenli kask" turunden birsey almayı dusunuyodum, cunku en onemli aksesuar kask bence, fakat fiyatı yuzunden tabiki dier aksesuarlara gidecek olan para dusecek, cunku toplam aksesuar butcem 1000-1500ytl civarında ve bahsettigim kask zaten son gordugumde 1000ytlden az değildi

  8. #108
    boy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2003
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    2016 Aprilia RSV4 RF
    @croner
    ben aslında rx7 falan gibi "paranın alabilecei en guvenli kask" turunden birsey almayı dusunuyodum
    Kask konusunda bir detay bilgi daha vereyim. Her insana her kask uymaz. O yüzden birçok kaskı kafana takıp, en iyi hangisinin oturduğunu test etmen gerekir. Belki RX-7 alacaksın bir giyeceksin rahat edemeyeceksin. Kask alırken de dikkat edilmesi gereken en önemli şey kafanıza en uygun bedendeki kaskı seçebilmektir. Kafanıza geçirdiğinizde ilk başta oldukça rahatsız edecek, sakın ola ki rahat edeyim diye bol kask almayın, kaskın içi zamanla genişliyor zaten. Kaskın kafanızı koruması için kafanızın içinde hiç oynamaması lazım. O yüzden ilk 1 ay kadar rahatsız edebilir.
    Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.

  9. #109

    Üyelik
    10 Ağustos 2007
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CBR125R
    Alıntı Melihce adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dizlik de almayi istiyorum ama motorun cizilmemesi icin elbisenin altindan giyilen bir tane alayim diyorum, fakat o tur korumalarin ne kadar koruyacagi konusunda suphelerim var.
    Alıntı boy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu konu da çok yanlış biliniyor. Herkes dizliği pantalonun üzerine takıyor ki bu hiç tavsiye edilmeyen birşey. Düşme anında dizlik pantalon üzerinden kayıyor ve hiçbir işe yaramıyor. Ya dizliği sabit korumalı pantalon alacaksınız ya da dizliği pantalon içerisinden takacaksınız.
    Cevabin icin tesekkurler Boy. Bir tanidiktan "ben pantolonun icine giyilebilen dizlik aldim, ince oldugu icin normal zamanda cikarma ihtiyaci da hissetmiyorum iyi oluyor" seklinde yorum duymustum. Kendi kendime dedim ki, anlasilan normal zamanda pantolonun disina takiliyor bu dizlikler, ama ice giyilenleri de var Cahil olmak kotu sey iste, insanlarin siradan cumlelerinden cikarimlar yapip yanlis ogreniyorsunuz.. Neyse sayenizde dogrularini da ogrenecegiz insallah

  10. #110
    yucika - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mart 2006
    Şehir
    Manavgat
    Motosikleti
    BMW R26 "56 model
    Ya şimdi buraya bişey yazıcam herkes hoplayacak.

    Kask takıyorum ama üzerime giydiğim gömleğin altında atlet bile yok!

    Böyle işte napayım. Hiç zahmet edipte vay bilinçsiz sürücü motosikletin imajı cartcurt falanda demeyin.
    Sebep mi istiyosunuz? Böyle işte napayım!!! Bundan ala sebep mi olur!

  11. #111
    talkie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Nisan 2006
    Şehir
    uşak
    Motosikleti
    YBR125 CITY
    Arkadaşlar İsmail YK kardeşimiz sürekli motosiklet kıyafetleriyle dolaşıyor Biz de lütfen üşenmeyelim ve motosiklete binerken korumalarımızı kuşanalım.
    Satılık Asya125t-Spidi mont

  12. #112
    boy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2003
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    2016 Aprilia RSV4 RF
    @talkie
    Arkadaşlar İsmail YK kardeşimiz sürekli motosiklet kıyafetleriyle dolaşıyor Biz de lütfen üşenmeyelim ve motosiklete binerken korumalarımızı kuşanalım.
    Doğru valla adam normal zamanda üşenmiyor...

    Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.

  13. #113
    keano - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Ağustos 2007
    Şehir
    Kışın Manchester, Yazın Izmir
    Motosikleti
    2001 Honda Africa Twin
    Asagidaki calsalari bir siteden ceviri yaparaktan buraya postaladim. Isteyen istedigi anlami cikartsin, yoruma acik.
    Calismalari yapan kisi eski bir ingiliz motor polisi, emeklilikten sonra bugunlerde motor binicisi elbiseleri kasklari botlari yapan firmalarla yakin calismalar icerisinde ve arastirmalar yapmakta. Umarim arastirmalari yararli bulursunuz. (Devrik cumleler veya yazım hatam varsa simdiden özür dilerim)


    Inceleme 1

    Cok deneyimli bir binici, daha yeni İleri dercede (advanced) egitimini tamamlamış (neredeyse ogretmenlik seviyesinde) ve Honda CBX550'si ile sabah işe gitmektedir. Bir kac hafta once aldıgı deri ceketini ve deri pantolonunu giymektedir, daha onceden deriye verilen paranın yersiz olduğu aynı korumanın baska turlu urunlerlede elde edilebileceği kanısındadır.

    Kendinden daha yavas hareket eden bir aracı sollamaya hazıranırken (çift seritlı bı karayolunda) karsıdan gelen aracın hızını ve uzaklıgını yanlıs algılar ve kafa kafaya 2 aracın toplam hızı 180kms olan bi carpısma yasanır. Binici yolun kenarında kaza yerinden 170m otede bulunur ve sol bacagında, dizinde ve sag kolunda cok ciddi kırıklar ve ic organlarındada hasarlar vardır.

    Hasteneye kaldırılırken doktorlar kişinin ailesıne eger hayatta kalırsa sol bacagını ve sag kolunu ampüte etmek zorunda kalınabileceğini soylerler. Ameliyathaneye alındığında deri ceket ve pantolonunu uzerınden kesmeye basladıklarında 30sanıyede neredeyse 2litre kan kaybeder. Ama burda doktorlar deri pantolonun bacagı cok iyi bicimde cevreleyıp sıktıgı ıcın kan kaybını kaza anından hastahaneye kadar azalamasına sebep oldugunu tesbıt etmısler ve hasthaneye getırılıp ıyılestırılmesı ıcın cok cok onemlı zaman kazandırdıgı kanısına varmıslardır. Ceketi ve pantolonu vucuda cok iyi yapıstıgı icin, yanı dogru tercıhı yapıp kendıne en iyi uyan deriyi aldıgı ıcın kolunun ve bacagının ampute edılmesıne gerek kalmamıstır.

    Tahmin edilen 12 aylık hastahane macerası 6 haftada sona ermistir ve 10 hafta ıcınde otomatik vştes araba kullanacak saglıga kavusmusur. 16 hafta sonra ıse manual viteslı arabasını surebılmıstır.

    Bu cabuk ıyılesmedekı en onemlı etkenın vucudu cok ıyı saran ıyı kalıtedeki derılerdir. Baska bırsey gıyıyor olsa idi, birkac hafta once yaptıgı gıbı, kan kaybından olay yerınde can kaybına ugrayacagı kanısına varılmıstır.

    Su anda hayatının sonuna kadar sakat kalmıs olsa dahi hayatını normal bır bıcımde yasaybılmektedır ancak hayatnının sonuna kadar motora bınemeyecektır.

    Binici hıcbır vucut koruması gıymemıstır sadece derı ceket ve pantolon gıymıstır. Kaza bundan 18 sene once yasanmıstır.

    Bu anlatılan kişi yazarın bacanagıdır ve bugun Avusturyada ailesi ile mutlu bu yasam surmektedır, yazar onu deri giyemeye tesvik ettigi icin kendiyle gurur duyuyor.

    --------------------------------------------------------------------------

    Inceleme 2

    Bir polıs bınıcısıne uniformasının parcası olarak kuvvetlerı tarafından cok pahalı siyah deri full uzunlukta touring tipi motor botları verilmistır. Botlar derinin sertlıgınden dolayı yaklasık 2 ay suren bır sureden sonra ayagına tam oturmaya baslamıstır, ama oturmaya basladıkdan kısa bır sure sonra bileklerdeki korumalar sekıl degıstırmeye baslamıs ve bilekte botun sagladıgı koruma azalmaya baslamıstır. Ancak bahsı gecen polıs kuvvetlerı senede 1 cift bot verdıklerı ıcın polıs bınıcısnın botlarını seneye yenısı verılene kadar gıymeye devam etmekten baska sansı yoktur.

    Botlar verildikten 4 ay sonra polis bınıcısı bır kazaya karısır ve sol bacagına cok cıddi yaralar alır. Botların piyasadaki en pahalı botlar olmasına ragmen beklenen korumayı saglayamamıslardır.

    Ayaga iyi oturmayan bot bınıcın ayagını tam kavrayamamıs ve 5 lifi kopar ve kemikleri zarar gorur ve ayagi sakatlanir. Bunun sonucunda %25 ozurlu sayilip polis kuvetlerince erken emekli edilir.

    Bugune kadar binici topallayarak yurumektedir, sol ayaginin boyu normal olan 46 degilde 49'dur, her saniye aci icerisindedir ve ileriki bir tarihte mutlaka ayaginin ampute edilmesi gerekmektedir. Bu sakatlanmanin sonucunda gunluk yasaminda bicimsizce yurumesinden dolayi ayrica belinde ve sirtindada sorunlar ortaya cikmistir.

    Bot yapimcilari saglik bilimciler ile birlikte kaza zamaninda giyilen botlari incelemis ve botlarin duzgun oturmadigi icin sakatliga sebep oldugu sonucunu cikarmislardir. Eger botlar normal korumayi saglasalardi binici bugun hale kuvvetlerinde calisiyor olacakti.

    Bu binici bu incelemeleri yapan yazarin kendisidir.

    --------------------------------------------------------------------------

    Inceleme 3

    Genc bir delikanli bir yaz ogleden sonra motoruna binmektedir, sadece kot pantolon, spor ayakkabi giymektedir. Hizli bir sekilde giderken ve motorun revler gayte normal seviyelerde iken motorun birden guc kesikligine ugradigini hisseder. Binici problemi arastirmak icin yolun kenarinda yavasca durur, durdugu zaman inmek icin her zaman yaptigi gibi sol bacagini yere atar ve yere duser motorda binicinin uzerine...

    Problem aslinda hizla yolda giderken motorun zincirinin kopmasidir. Zincir koptugunda motorun sol tarafini parcaladiktan sonra binicininde sol bacagindan tereyagina bicak batirirmis gibi kesip gecer.

    Bu olay cok hizli gelistigi icin binici sol ayaginin bilek ustunden koptugunun farkina bile varmamis ve normal durmaya calismistir. Binicinin bacaginin diger yarisi 200metre otede hala spor ayakkabisi ve kanli corabi ayaginda giyinik sekilde bulunur.

    Doktorlar ayagini yerine dikememis fakat binici iyi kalitede deri bot giyior olsaydi ayaginin kopmayacagi fakat gayet buyuk morarikliklarla kurtulacagini soylemislerdir.

    (Bence burdan cikarilacak derslerden biriside zincir bakiminin cok cok iyi yapilmasidir arkadaslar)

    --------------------------------------------------------------------------

    Inceleme 4

    Daima korumali motorsiklet elbiseleri giyen bir binici yazin her zaman yaptigi gibi hafif korumali yazlik deri eldivenlerini giymis normal bir sekilde ilerlemektedir. Onde giden baska bir motorsikletin arka tekeri soz konusu binicini elinin orta parmagina yolda duran keskin bir moloz firlatmistir. Binicini bi saniyeligine cani cok yanar fakat yoluna devam eder, zaman gectikce debriyaji kullanmasi guc hale gelmektedir.

    Eve vardiginda orta parmagi cok acimaktadir, morarmis ve cok sismistir. Eldivenini incelediginde jilet kalinliginda bir kesigin orta parmagin tam yumruk yaptigi ekleme carptigi yeri gorur, deri eldiven tamamen delinmistir, fakat elinin derisi hala saglamdir.

    Parmak 10 gunde filan iyilesmistir. Ama bugun sorulan soru eger baska bir edliven giyiyor olsaydi ne olabilirdir? Kontrolu kaybedip kaza bile yapabilirdi.

    --------------------------------------------------------------------------

    Inceleme 5

    20 yillik deneyimi olan bir polis binicisi yillik saglik testinden gecerken ona duyma gucunun 30% azaldigi soylenmistir. Kuvvetlerde calistigi surece hicbir zaman kulak koruyucu bir tipa vb tip sey kullanmamistir, Son 3 yildir "flip front" tipi onu acilan kask kullanmaktadir ve onceden kuvvetlerin acik yuzlu kask verdikleri yillarda duyusunun hic azalmadigina dair yazili saglik raporlar vardir.

    Flip tipi kaskin yapisi yuzunden, kulagindaki telsiz parcasinin sesi bindigi yola hiza ruzagara vs gore degiskenlik gostermektedir. Kask yuzunden telsizin sesini gereginden fazla acmak durumunda kalmistir.

    Bu son saglik testi sonunda polis biniciligi kariyerine son verilmis ve is uzerinde sakatlanma denilmistir, polislige motorsuz olarak devam etmistir.

    Bu olaydan sonra butun polis binicilerine kulak tipalari verilmistir ve flip tarzi acik yuzlu kasklar kuvvetlerden kaldirlimistir.

    Bu olaya ilk dikkati ceken soz konusu polis memuru emekli olmustur ve bugunlerde kuvvetlerinin saglik gorevlelilerinin bu kasklarin verdileri zarari gozardi ettiklerine inandigi icin su anda kuvvetlerden tazminat almakla mesgul.

    --------------------------------------------------------------------------

    Inceleme 6

    Bir sicak yaz gunu, motorsiklet ogrencisi ehliyeti (11beygir uzeri motorlara binmek yasak) olan genc bir bayan 100cc motorsikleti ile 2dk dukkanlara ugrayip sigara almaya karar vermistir. Koruyucu elbiselerini giymek yerine, sadece kask takmayi tercih eden genc bayan $ort ve bikini ile motoruna binmistir.

    Yola ciktiktan kisa bir sure sonra yalasik 80kms ile giderken, kucuk bir yoldan sagina soluna bakmayan bir araba binicinin onune aniden cikar, panikleyip cok ani fren yapan binici motordan dusup yolda bayagi suruklenmistir. Hastahaneye vardiginda kizcagizin vucudununda asfalt ta$ izi/cizigi/yirtigi/yanigi olmayan tek bir nokta bile kalmamamistir. 3 yil boyunca plastik cerrahi ile derisini tekrar kazanmistir.

    Eger bikini yerine normal bir ceket bile giymis olsa derisinin bu kadar zarar gormeyecegini soylemek yanlis olmaz, bugun bile vucudunda kazanin kotu izlerini belki tasimazdi.

    Bu kazaya polis oldugu yillarda yazar kendisi gitmistir ve genc bayanin cidden bir icim su diye tabir ettigimiz bir guzellige sahip oldugunu soyler (bunu sapikca bir manada soylememistir, bu sadece bir izlenimdir). Genc bayani bugun hala gormekte ve o gunun yaralarini hali tasimakta oldugunu soyler.

    O gun bugundur genc bayan motora birdaha binmemistir ve kazadan once motor delisi biri olarak bilinmekteymi$. Kazalarin hep baskalarinin basina geldigine inanan insanlardanmis ve kazalarin birgun herkesin basina geldigini zor yoldan ogrenmistir.

    COk sikca biniciler yuksek fiyatlarda son cikan urunleri alirlar, ama cok daha genel bakildiginda hemen herkes bir kask, ceket ve kot ile motora biner.

    Belkide kask ve ceketin en onemli koruma ekipmani olduguna inan binicilerin sayici cok fazla fakat verilere bakildiginda kazalarda ayaklar ve bacaklar daha cok etkilenir (%90).

    Bir motorun yenisinin alinip veya tamir edilebilecegini fakat insan derisinin tamir edilmesinin cok daha zor oldugunu tekrar tekrar hatirlatmak gerekir.

    Cebinizdeki paranin alabildigi en iyi ekipmani almak cok onemlidir, illaki flash bir marka olmak zorunda degildir, vucuda kafaya cok iyi oturan ucuz bir deri veya kask onun 4 kati fiyatindaki alpinestars veya shoei markalarindan iyidir. (bu markalar cok cok iyi 1. sinif urunlere sahip kotu demiyorum, sadece iyi oturmazsa faydasi olmaz demeye calisiyorum)

    Eger motorsikletcilige yeni baslamak isteyen arkadas akraba vs varsa onlara once ekipman sonra kalan parayla motor almayi tavsiye edin diyerekten konuyu kapadim.
    Saygılar!
    Kaan

  14. #114

    Üyelik
    27 Mart 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBF 150
    KASK + DAINESE FULL KORUMA + ELDIVEN + DIZLIK + GORUNUR OLMAK ICIN FOSFORLU ACIK YESIL MONT ;) Bu saydıklarımın hepsini yaz kış sürekli giyiyorum ve motorum CB 150
    1000 cc racing ile üzerinde sadece tişört ve kask ile yanımdan gecen arkadaşlara kalan ömürlerinde başarılar diliyorum...
    Bir Kar Tutkununun Motor Sevdası
    KarTutkusu.com
    Snowboard ve Motor , daha başka ne isteyebilirim ki :bounce:

  15. #115

    Üyelik
    10 Ağustos 2007
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CBR125R
    Tebrik ve tesekkur ediyorum bu ceviri icin.. Gercekten cok faydali

  16. #116

    Üyelik
    07 Mayıs 2007
    Şehir
    BURSA/Bademli
    Motosikleti
    Kawasaki Ninja 250r "Siyah"
    Alıntı boy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    @croner

    Kask konusunda bir detay bilgi daha vereyim. Her insana her kask uymaz. O yüzden birçok kaskı kafana takıp, en iyi hangisinin oturduğunu test etmen gerekir. Belki RX-7 alacaksın bir giyeceksin rahat edemeyeceksin. Kask alırken de dikkat edilmesi gereken en önemli şey kafanıza en uygun bedendeki kaskı seçebilmektir. Kafanıza geçirdiğinizde ilk başta oldukça rahatsız edecek, sakın ola ki rahat edeyim diye bol kask almayın, kaskın içi zamanla genişliyor zaten. Kaskın kafanızı koruması için kafanızın içinde hiç oynamaması lazım. O yüzden ilk 1 ay kadar rahatsız edebilir.
    rahat zaten bu konuda 2. planda gelir her zaman, rahattan cok tek şikayet tabiki kaskların dudak uçuklatan fiyatları. Guvenilir bir marka olduktan sonra güvenmemek heralde paranoyaklık olur diye dusunuyorum, fakat guvenilir marka dedigimiz anda fiyat 500€ den az olmuyor malesef...

    Kask konusunda böyle bir vidyo da var merak edenler için koymak istiyorum buraya;
    http://www.uzmantv.com/motorcunun-kaski-nasil-olmali

  17. #117
    ozrace - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mayıs 2007
    Şehir
    İstanbul-Çekmeköy
    Motosikleti
    = Kawasaki KLE 500
    Alıntı Batpod adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    15 günlük motor tecrübemde gördüğüm kadarıyla etrafta benden başka full koruma giyinen bir tek arkadaşa bile rastlamadım. Tipik kıyafet; lastik ayakabı, kot, motor montu, eldiven ve kask. Hatta çoğunda eldiven de yok. Ben de mi bir enayilik var acaba diye düşünmeye başladım. Full korumalı kıyafetle ortalıkta dolaşan bir ben varım bu Allah'ın sıcağında ve sanki herkes bana bakıyormuş paranoyası falan geldi.

    Özetle bir anket yapsak mı diyorum, bakalım kaç kişi full koruma dolanıyor etrafta. Böyle giyinen arkadaşlar "evet" diyerek kısaca kendilerini gösterebilirler, ne dersiniz.

    Sevgi ve selamlarımla.
    senin kullandığın motorada full koruma gerekir zaten.
    bendede mont,eldiven,kask var (şimdilik) param oldukca tamamlayacağım inşallah
    ASİYİZ BİZ MOTORCUYUZ....

  18. #118
    DARKDIAMOND - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ocak 2006
    Şehir
    üsküdar/istanbul
    "keano" harika bir yazı eklemişsin.Eline emeğine sağlık.Final cümlen motor alırken prensibim olduğu için korumalarımın maliyeti motorum kadar.
    Tek koruyucumuz var,O'da bizi çok sevdiği için birer birer yanına alıyor.
    Oğuz

  19. #119

    Üyelik
    08 Ocak 2007
    Şehir
    Beykoz-İST
    Motosikleti
    thunder 150
    yesıl motorum yesıl montum bellıklı yesıl çelık kaskım yesıl eldıvenlerım baska da bısey kullanmıyorum ama insallah yrıs tulumu almayı dusunuorum ama arkadaslar pıyasada 20 ytl ye kask bulmak mumkun bazı arkadaslar bu kaskları alıptakıolar onu takııosun hanı kask takıosun ama lafta sadece fıber yere atsam kırılcak bu senı nsl korucak bılmıorum
    sapına kadar motorcuyuk:queen:

  20. #120

    Üyelik
    25 Ağustos 2007
    Şehir
    Pendik/İstanbul
    Motosikleti
    CBF 150 olacak
    Bir arkadaşım anlatmıştı yaptığı kazayı,60-70 km hızla giderken önüne aniden bir araba fırlıyor ,yapacak birşey yok çarpıyor.Kendine geldiğinde bakıyor kafasında kask yok .Kask görevini görmüş ama ortadan da ikiye ayrılmış.kaç paralık ve ne marka olduğu hakkında bir bilgim yok ama sonuçta ucuz veya değil hiç olmamasından iyidir.

    Bu konuda esas ilginç olan trafik kanunları,yanlışım varsa düzeltin ama sürücü için sadece kask ve göz koruması ,yolcu içinse sadece kask zorunlu tutuluyor.

    Bu konuda yazdıklarınızı bir acemi olarak baştan sona okudum açıkçası gözüm korktu, gerçekten ciddi sonuçlar söz konusu ,sizce de epeyce eksik bir güvenlik zorunluluğu değil mi herşeyi kaska bağlamak. Neyse iyi ki forumlarda dolaşıyorum da aydınlandım ,2 günde avize gibi oldum

    Gerçi bütçeye baya bir yük getirecek ama... sonuçta en zor ihtimalleri bile değerlendirmekte fayda var


    REKLAM ALANI
6. sayfa BirinciBirinci ... 4567 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)