Bariyer ayakları için hala bir şey yapmayacak mıyız?
-
14 Ağustos 2007, 12:12
#1
Forumdan Uzaklaştırıldı
Reklamlar
-
14 Ağustos 2007, 12:15
#2
Burası türkiye hayatta yapmazlar...
Her Lafa Verecek Cevabım Var, Ama Bir Lafa Bakarım Lafmı Diye, Birde Lafı Söyleyene Bakarım ADAM'mı Diye...
-
14 Ağustos 2007, 12:28
#3
Daha çook canların gitmesi gerekiyor bu ülkede insan için birşeyler yapılması için.
Yada şöyle önemli birinin canını yakması gerekiyor.
Biz millet olarak genelde illa musibetle akıllanan bir millet oldugumuz icin maalesef bu böyle.
İnsallah akli selim bir yerel yönetimci bunları akıl ederde daha fazla insanın canı yanmadan bu bariyer olayına bir çözüm bulunabilir.
Çok güzel bir çalışma ile bize bunu aktardıgın icinde cok teşekkür ederim MrCool ellerine saglık.
Bilgin Sana Kıymet, Talebin Ne ise O sun Sen. İnsanlığı Sade Yiyip İçmekte mi Sandın ? Halin Ne ise Müşteri Sen Oldun O Hale, Noksanı Meğer Adli İlahidemi Sandın ?
-
14 Ağustos 2007, 12:39
#4
ciddi bir şekilde üzerine gidilmeli ve toplumsal bilinç oluşturulmalı. belki sonunda sesimizi duyarlar ve icraata geçerler. en önemli adım istemek talep etmek.
acaba bu konuda bir dava mı açsak?
-
14 Ağustos 2007, 12:39
#5
Dün National Geographic'te belgesel vardı ve bu bariyeryerle ilgili bir bölüm vardı.ABD'de bu bariyerleri test ediyorlardı.Amaç kaza yapan bir taşıtın karşı seride geçmemesini sağlamaktı.Orada da bu beton bariyerlerin dayanıklılığını ölçüyorlardı.Bir kaç bariyer modeli daha gösterdiler ama hiçbirinde bizim tarzılızda bir bariyer yoktu!
hiç dikkatimi çekmemişti bu kazalar öncesi ama bu gidişimde Münih'te bende bariyerleri inceledim.Otoyollarda ki bariyerlerin neredeyse tamamı betondu.Hatta çevrede yaşayanların otoyol gürültüsünden etkilenmemesi için bazı yerler perdelenmişti.Zaten şehiriçinde bariyerde yok.Adamlarda bizdeki gibi bir anlayış yok.Biz de ki anlayış "kaza yapan ne olursa olsun,yeter ki karşı şeride geçmesin."anlayışı.Bu bariyer sadece motosikletler için tehlikeli değil ki.Bütün araçlar için tehlikeli.Sadece kendi yakın çevremden bildiğim bariyerler sonucu ölüm o kadar çok ki.
Şimdi E-5'e bakın her tarafta bu görünümü de iğrenç bariyerler her yerde var.Bir dönem yapım sırasında yol ayırımlarını o kadar kötü yaptılar ki çok kaza oldu.ama konu uyarı levhalarının olmamasına bağlandı.Hiç kimse bu bariyer türünün tehlikesini algılamadı.
Merak ettiğim bir şey daha var bilen varsa yazsın lütfen.Beton bariyer,bu tuzak bariyerlerden daha mı ucuz?Eğer ucuzsa neden yapılmaz?
Maddi yanı bir tarafa insan hayatı bu kadar mı ucuz?
-
14 Ağustos 2007, 12:47
#6
çok iyi bi konuya değinmişsinz...su andaki bariyerlere 40-50 km ile girince jilet gibi parçalıyo...bu konu hakkında bişiler yapmamız gerekir....hep birlikte eylem yapalım derim ben....
-
14 Ağustos 2007, 13:11
#7
ben 40 km hızla sürüklenip bariyer ayaklarına çarptım normal bir sürüklenme olsa asfalt yanığı ile kurtulacaktım ama kırık omuz ve 700 liralık hasarla kapadım. bariyer ayakları çok tehlikeli .
'04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS
-
14 Ağustos 2007, 13:18
#8
eyer deselerki sizi insandan saymıyoruz sizden vergide almıyoruz naparsanız yapın ozaman ben bu motora binmem
ancak araba kullanırken benim hayatımı düşüncen, e5 i örümcek ağı gibi bariyer doldurcan, motor kullanırken bunlar giyotin halini alcak ...
eey yetkili,hem arabadan hemde motordan vergi alıyosan her ikisinide düşünmek zorundasın senin dengen yok motor kullanamıyosun, ama biz kullanıyoruz
bide hatırlıyomusunuz biara bazı araçlar u seklindeki bariyerlere çarpıyo diye tv ve gazeteler haber yaptı hemen o tür bariyerler ,yere çakıldı önüne tampon bariyer kondu önünede reflektörler yani motosiklet cilerinde medyadan destek alması lazım
motosikletci enkırmen ağabeyilerimize duyurulur
-
14 Ağustos 2007, 14:26
#9
Forumdan Uzaklaştırıldı
Bu konuyu daha önceden işlemiştik ama şimdi aynı yazıları biraz değiştirerek gene yazıyorum. Yazıları teker teker daha önce okuyanlar olacaktır ama ben hepsini birleştirip bir harman yaptım:
Bariyerlerin ayakları, motor üzerindeyken en korktuğum konuların belki de en başında geliyor. Bir araba yoldan kayınca bu bariyere çarpıp genelde içindeki sürücüsü hasarsız olarak çıkabiliyor ama motosiklet sürücüsü orada kolunu, bacağını veya kafasını bırakabiliyor. Bence öncelikle bu konunun üzerine gitmek lazım. Diğer araç sürücülerinin davranışını değiştirmek hem daha zor hem de çok zaman alacaktır. Bütün siteler birleşip (bunu siteler üstü bir yaklaşımla çözmek gerek, yani MT, MD, Emok, vs. hepsi aynı anda çalışacak) bir de medya desteğini alabilse de devletin ilgili birimleriyle temasa geçilip bu bariyerlerin alt kısımlarına bir bariyer daha takılmalı ya da beton bariyerle değiştirilmeli ya da bariyer ayakları etrafına sönümleyici kaplama konulsa ölümler ve sakatlanmalar çok azalacaktır. Özellikle belediye seçimlerine 2 yıl varken baskı kurmaya başlamalıyız. den önceki zamanlarda Hem yakında seçimler de geliyor. Partilere falan da yazılabilir. Kim yaparsa ona oy sözü verebiliriz.
Hepsini değiştirmek zaten olanaksız. En çok kaza olan “kara nokta” sayılan yerlerde tek tek başlanabilir. Zaten bir taneye başlandı mı devamı da gelir. Mesela İstanbul'da en tehlikeli yer nedir onu bulalım. Aynı şeyi İzmir'de, Ankara'da,... yapalım. Yetkililerin de gözünü korkutmadan yavaş yavaş yapıldıkça yenisini talep edebiliriz. Nasıl partiler oy toplamak için pamuk, fındık, vb üreticilerini bir şekilde ihya etmeye çalışıyorlar, belki ileride artan motor kullanıcılarını oy için kandırmak amacıyla bizleri de ihya etmek akıllarına gelebilir ve sistem de oturur. "Duble yol yapacağım" diyene "duble bariyer isterük" deriz.
Ben bir dilekçe örneği önceden hazırlamıştım ama o zmana sitede rağbet görmemişti. Belki şimdi bir şeyler değişmiştir. İçeriği konusunda anlaştıktan sonra word olarak upload ederiz. Bu dilekçe parti il başkanlıklarına gönderilecek. Bunun dışında ufak değişikliklerlerle ayrıca bir de gazetelere, Karayollarına, Trafik müdürlüklerine, miletvekillerine, Ulaşım Bakanına, Başbakana, Cumhurbaşkanına vs gönderilebilir.
xx/yy/wwww
XXXX PARTİSİ
ŞEHİR
Trafikte seyreden arabaların çeşitli nedenlerle savrulduğunda yol dışına çıkmamaları için araçların standart tampon yüksekliklerine göre tasarlanıp yapılmış mevcut olan yol kenarlarında konumlanmış olan tek sıra bariyerlerin ayakları motosiklet sürücüleri için çok tehlikeli bir durum teşkil etmektedir. Normal şartlarda motosiklet herhangi bir nedenle yere düştüğünde eğer etrafında çarpacak bir cisim yoksa sürücünün üzerinde bulunan korumalar (kask, dirsek ile sırt ile omuz koruma parçalı motosiklet montu, dizlikleri, bellikleri, eldivenleri) motosiklet sürücüsünü yere düştüğü 1-1.5 m düşey mesafeden oluşacak düşey travmaya karşı koruyacaktır. Aynı şekilde yatayda durmaya kadar alacağı mesafede oluşacak sürtünme kuvvetlerine de üzerinde bulunan korumaları onun derisinin parçalanmasından koruyacaktır. Ancak normal düşmenin yanı sıra sürücünün düşme yolunda bir cisim veya bir araba varsa işte o zaman ölüm veya sakat kalma olasılığı çok yüksek olmaktadır. Karşısında araba varsa o zaten beklenebilen ve trafiğin doğası gereği önlenemeyecek bir durumdur. Ancak bariyer konusu değiştirilebilecek bir durumdur. Bariyerlerin ayakları Avrupa’nın bazı yerlerinde olduğu gibi yurdumuzda tehlikeli yerlerde çift sıra yapılırsa, beton bariyer kullanılırsa veya bariyer ayaklarında çarpma sönümleyici kaplama konulursa; motosiklet sürücüsü yere düşüp sürüklendiğinde bariyer ayaklarına kolunu, bacağını veya boynunu bıçakla kesilmiş gibi bırakmayıp o sonradan takılan ikinci bariyere veya beton bariyere dar açıyla çarpıp sekecektir ya da çapma sönümleyici kaplamalı bariyer ayaklarına çarpıp en fazla bir yerini kıracaktır ve kolunu veya bacağını buzlu torbada hastaneye taşımak zorunda kalınmayacaktır. Her üç durumda belki en fazla 1-2 kırıkla kurtaracaktır.
Ülkemizde araba sürücüleri motosikletlilere karşı bilinçsiz ve/veya bilinçli saldırgan davranışlarda bulunmaktadır. Kendi ailelerinizde de bir gün motosikletli birisinin yer alacağını ve ayrıca bir arabanın bariyere çarptığında sürücünün kemeri takılıysa sadece yapacağı tek iş kaskodan tamir parasını almak olduğunu hatırlatmak isterim. Oysa motosiklet sürücüsün işi daha kolay olacaktır, çünkü tek yapacağı şey musalla taşı üzerinde yatarak yıkanma sırasını beklemek veya hastanedeki yatağında ampüte edilmiş bacağının veya kolunun yarasının iyileşmesini beklemek olacaktır.
Bilinçli motosiklet sürücülerin sayısı internette açılan onlarca forum sayesinde giderek artmaktadır. Mesela benim mensup olduğum internet gruplarından www.motosiklet.net ‘in yaklaşık 30,000 üyesi vardır. Bunların ayrıca aileleri de vardır. Her ailede oy verebilecek ortalama 3 kişi olduğunu düşünürseniz 90,000 kişiye sadece bir forumdan ulaşabilirsiniz. Bu forumlara katılan yeni sürücülere devamlı olarak kask ve korumalı giyim kuşam hakkında baskı ve bilgilendirme yapılmaktadır. Yani bu 30,000 kişinin tamamına yakını bilinçli sürücüdür diyebiliriz ve kendilerini yaralanmaktan kurtaracak her çözüme minettar kalacaklardır. Tüm forumları düşünürseniz, ulaşabileceğiniz rakam epeyi büyüyecektir. Yakın gelecekde de motosiklet kullanımın artması beklenmektdir ve bu oranlar çok daha fazla büyüyecektir ve bu sizin partiniz için önemli bir miktarda oy anlamına gelebilir. Özellikle kırsal kesime göre kask ve korumalar konusunda görece olarak daha bilinçli motosiklet sürücüsü barındıran büyük şehirlerdeki parti söylemlerinizde bu yönde bir strateji geliştirmediyseniz bu hususu da ayrıca hatırlatmak isterim.
Özet olarak, kısa sürede büyük bütçe ayıramayacağınız sebebiyle bu projeden tamamen vazgeçmenizi önlemek için öncelikle şehrimizdeki tespit edilmiş ya da bizden öneri alabileceğiniz kara noktaların tümüne çift bariyer uygulaması veya mevcutların sökülerek beton bariyerlerin montajının yapılarak ve bariyer konulmamış yerlerde de beton bariyer konularak ya da bariyer ayaklarının etrafına çarpma sönümleyici kaplama konulmasını talep etmekteyim. Daha sonra bütçe çıktıkça devamını yaptırmanızı da beklerim. Bu konuda gereğini arz ederim.
Saygılarımla,
İmza
İsim
Bu dilekçeyi göndermek için bir de iletişim adreslerini çıkarmamız gerek. Hem mail, hem faks hem de posta yoluyla göndermek isteyenler olacak. Belki bazı üyelerimiz iletişim yollarının hepsini kullanacak. Bazı üyelerimizin faksı olmayabilir belki e-mail ya da posta yöntemini tercih etmek isteyebilirler. Posta yolunu seçen olursa da iadeli taahhütlü veya APS ile göndermesi daha yerinde olacaktır. Böylece karşı tarafın eline geçip geçmediği konusunda daha çok bilgi sahibi olur. Bakarsın ileride böyle bir bilgi lazım olabilir. Yazdığımda bir sorun yoksa (yarına kadar herkes inceler) diğer kuruluşlar için gerekli değişiklikleri de yaparım. Bunun dışında bir de mail listemizde herkese forwardlayacağımız bir yazı da hazırlayacağım. Komple bir girişelim bakalım ne olacak. Başka forumlardan da yardım isteyelim. Forum ayrımı yapmayalım derim. Amaç motosiklet sürücüsü için bir şey yapmak. Tüm Türkiye'den destek alabilirsek isteklerimizi daha kolay kabul ettirebiliriz.
Bu dilekçeyi yazanlar hangi iletişim biçimini (henüz oluşturmadık) kullandığını yine bu topiğe yazsınlar ve bakalım kim duyarlı kim “beni ilgilendirmez” diyor anlayalım.
Belki bariyer konusunda uğraşmamızdan dolayı bizi daha çok fark edeceklerdir.
Parti İl Başkanlıklarına verilmek üzere hazırladığım dilekçeyi, diğer yerlere verilecekler için değişiklik yapacağım. Resmi dairelere oy hakkında yazı yazılması çok anlamsız olur ve tabii ki üslup da aynı olmamalı.
Bez afişle gösteri yaparsak devlet karar çıkarmaz (çünkü ne yapacağını anlamaz bile) ancak karar çıkarmaya çalışanlara destek olabiliriz. Dilekçeyle ise isteklerimizin kanunlaşmasına yol açabiliriz, çünkü ne istediğimizi açıkça yazmış olacağız. Afiş çıkarıyorsun ve birilerinin bu afişi görüp de kanunu çıkarmasını bekliyorsun. Yahu kim ilgilenecek ki? Aslında ilk adımı atacak olan sensin, biziz! Hep bu tip işleri bakalarının üstlenmesini bekleriz, halbuki o başka kişi aslında kendimizizdir. (Cerrahi, kızma ama yorumunda sen de devletten birisinin bu işi kendiliğinden üstleneceğini sanıyorsun. Bu adamları ittirmeden bize mama vermezler. )
Şimdi düşünün, diyelim ki ikinci bariyer/ beton bariyer/çarpma sönümleyici bariyer ayak kaplaması istiyoruz:
1) Sadece bez afiş assak sonuç ne olur? Ben söyleyeyim:
Kimden ne ve niye istediğimiz tam belli olmadığı için şansımıza bir tane işgüzar adam olsun o da herkes gibi motosikletten anlayamayan bir belediye başkan yardımcısı olsun diyelim. Aslında kimse üzerine alınmaz ama bu adam biraz değişik bir adam ve bizim afişi ("Bizi farkedin") görüyor ve üzerine vazife görüyor diyelim. Ne yapmasını bekliyorsunuz? Adam okuyor afişi:"Bizi farkedin". Eeee, ne yapacağız şimdi diyor. Vergiyi mi düşürelim istiyorlar diye soracak. Adamın motosikletin "M"sinden haberi yok. Ne yapmasını bekliyorsun ki? Adam iyi niyetli ve bir şeyler yapmak istiyor lakin ne yapması lazım onu kestiremiyor. Sonuç: Fiyasko.
2) Dilekçe Yöntemi: Ne istediğini bilen bir kişi olarak dilekçe yazıyorsun ve bizden 2000-3000 kişi bu dilekçeyi hem TÜM partilere, belediyelere, ilgili bakanlıklara, ve trafik müdürlüklerine gönderir. NEDEN ve NASIL istediğini açık açık anlatıcı bir biçimde yazarsa herkes anlar. Resmi kurumdaki adam hayatında motosikleti sadece sokakta görmüş olabilir. Adamın anlaması ve muhattap olması lazım. Sonuç: Belki.
Kendimiz için konuşalım:
Çevreyi kirletmeyin diye bas bas bağırıyorlar; hem dernekler hem kişiler! Sen/ben bir kez olsun (genel olarak konuşuyorum) ağzındaki sigarayı suda söndürüp çöp kutusuna attın mı? Sloganla mloganla olacak iş değil. İnsanlar belki 3-4 kuşak sonra eğitililebilirler slogan yöntemiyle. Sonuç istiyorsak devlete ve onunla ilgili birimlere başvurmak zorundayız.
Toplumsal olayların tümünde hafızamız çok zayıf ve galiba kendimiz için bile çok duyarsızız. Sinüs grafiği (http://www.eproje.com/hs/notes/tn019-5.gif) gibi bir yukarı bir aşağı devam eder. Yani önce grafik yükselirken bir üzülürüz, yırtınırız, "şunu yapalım" deriz, "bunu yapalım" deriz sonra grafik aşağı iner unuturuz ve hep böyle devam eder gider.
Bakalım bu sefer ne yapacağız? Sinüs grafiğinin üst kısmında mıyız, alt kısmındamıyız? Geçen sefer altında yakalandık.
-
14 Ağustos 2007, 14:39
#10
bence cok guzel bır konu...tam da bunu dusunuyordum barıyer ayaklarını.bence en mantıklısı yere monta edılmıs ıcı su dolu sert plastık veya beton barıyer bunu secım zamanında bır partıye verdık mı ??
-
14 Ağustos 2007, 15:23
#11
MrCool dilekçe olayı süper olmuş...ama öncelikle bir mail listesi oluşturup dilekçeyi herkesin mailine atmak gerekir die düşünüyorum...diğer forumlarla irtibata geçip onlarada bu dilekçe konusunu anlatmalı ve örneği göndermeliyiz...ya da istanbulda belirli noktalarda bu dilekçe için imza kampanyası başlatabiliriz...ardından imzalarla birlikte belediye başkanlarına ve parti il meclislerine yollayabiliriz...benm alternatifim budur....
-
14 Ağustos 2007, 15:34
#12
şahsen ben bişi yapamıyorum .. ama yapabiiLen herşeyi yapsın
Ya KASK TaK ; Ya ÖL
-
14 Ağustos 2007, 15:45
#13
Forumdan Uzaklaştırıldı
_CaMuR_ adlı üyeden alıntı
MrCool dilekçe olayı süper olmuş...ama öncelikle bir mail listesi oluşturup dilekçeyi herkesin mailine atmak gerekir die düşünüyorum...diğer forumlarla irtibata geçip onlarada bu dilekçe konusunu anlatmalı ve örneği göndermeliyiz...ya da istanbulda belirli noktalarda bu dilekçe için imza kampanyası başlatabiliriz...ardından imzalarla birlikte belediye başkanlarına ve parti il meclislerine yollayabiliriz...benm alternatifim budur....
Ya işte böyle. Hep beraber yaparsak yaparız. İşin bir ucundan ben, diğerinden sen, öbür taraflarından da 10 kişi tutsa bu olayı başabiliriz. Mesela birileri bir gönderilme listesi hazırlasın, diğeri adresleri falan çıkarsın....
-
14 Ağustos 2007, 16:04
#14
MrCool, ellerine sağlık, bunca emek boşa gitmesin ve birileri görsün istiyorum. Dilekçelerin toplu olarak mail atılması, gazete ve dergilerin tüm yazarlar listesine ve "bize yazın" kısımlarına mesajların iletilmesi konusunda yardımcı olabilirim.
Mail listeleri çeşitli gruplar halinde CD içerisinde satıldığı gibi şu an bizim için önemli olan kurum ve kuruluşların mail listeleri internette zaten mevcut. Bunların dışında AKİM gibi kuruluşlar direk telefon, fax ve mail ile gelen dilek, istek, şikayetleri bir başvuru numarası vererek takibe alıyorlar ve mutlaka cevap veriyorlar.
Burada önemli olan sıkıntımızı ve çözümlerini olabildiğince kişiye duyurmaktır, bu yolda yapılan aklıselim her uygulama bizi çözüme yaklaştıracaktır.
Elinde mail ve fax listesi olanlar lütfen buradan paylaşsınlar.
-
14 Ağustos 2007, 16:11
#15
MrCool , dilekçe işinde bende varım. Dilekçeni kopyaladım. Sence ilk olarak nerelere göndereyim ? AKP , CHP , MHP , BELEDİYELER ... ? şimdiden teşekkürler..
-
14 Ağustos 2007, 16:15
#16
bu ülkede motosiklet alınmasın gelişmesin diye ötv gibi abuk subuk şeyleri önümüze getiriolar bide bizim için bariyerlerimi düzenlicekler burası türkiye anca bu ülkeye motosiklet sevdalısı başşbakan gelicek anca öle belki yaparlar ozaman motosiklet için bişiler bizim için bişiler yoksa çivi çakmazlar bu ülkeden nefret ediyorum artık
-
14 Ağustos 2007, 16:18
#17
öncelikle admin ve mod lardan mt üyelerine toplu msj yollayıp bu dilekçe ile ilgili bilgi verilmesini rica edelim...
-
14 Ağustos 2007, 16:19
#18
Arkadaşlar buyrun AK Parti halkla ilişkiler başkanının mailini buldum veriyorum daha bir çok mail bulup göndereceğim herkes mail atsın ! sukruayalan@akparti.org.tr
-
14 Ağustos 2007, 16:19
#19
bu devletin para için abuk subuk politikalarından bıktım ben şahsen bıkmayan varsa bilemem ama bariyer işi inşallah olur kimsenin bariyer yüzünden ölmesini istemem sakat kalmasınıda istemem bizim yollarımız bile bozuk bariyerle birlikte yollar da düzelirmi oda zor herşey zor bu ülkede dediğim gibi motosiklet sevdalısı başbakan gelirse anca öle tayyiple bu iş zor
-
14 Ağustos 2007, 16:21
#20
buyrun arkadaşlar bulduğum mailleri buraya ekliyorum
1. akparti halkla ilişkiler başkanı sukruayalan@akparti.org.tr
2. bu da chp nin kendi maili kime ait bilmiyorum ama halkla ilişkiler heralde chpbim@chp.org.tr
3. buradan da MHP nin sitesindeki iletişim formu siteden yazıyorsunuz mail açıklaması yapmamışlar http://www.mhp.org.tr/iletisim/webmesajform.php
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)