racing makınalarda chip olayı nasıl olur?
-
merhaba arkadslar sıze verdıgım lınktedı arkadas makınam chıp taktım dıyor bu chıp olayı nedir cok merak ettım bende derbıme takmak ısttıyorum acaba olurmu bılgısı olan arkadslar yazarsa sevınrım ıyı gunler
http://www.sahibinden.com/dikkat!_!_...XQQdisplayitem
Reklamlar
-
Chip tunning yapılarak motorun ateşleme ve avans oranları değiştirilerek performans artışı sağlanabiliyor. Ancak orijinali 29 HP olan motoru bu şekilde 45 HP ye çıkarmak mümkün değildir. %50 lik performans artışı olmaz ancak %5-10 arası olabilir.
-
%5 belki ama %10 fazla. Egsantrik mili ve silindir kafası (emme supapları, portları vb) elden geçmediği sürece %10 gibi değerlere yaklaşmanız zor gibi. Dyno testlerine bakmak gerek.
Çip, aslen elektronik kontrollü püskürtmeli motorlarda ateşleme ve besleme haritalarını düzenleyerek egzoz emisyonları sebebiyle kısıtlanmış olan motorun sınır değerlerine getirilerek kullanılmasını sağlar diyebiliriz. Genelde motorun yapısına göre değişmekle beraber atmosferik motorlarda açık hava filtresi ile %5 görülebiliyor. Ama her motorda bunu görmek mümkün olmayabilir. Daha üstü değerler için egsantrik ve kapak işlemleri gerekiyor. Çok daha fazla güç için ise aşırı besleme sistemleri (turbo, kompresör) kullanılması gerekmekte. Drag yarışları gibi kısa mesafe yarışlarda ise NOS dediğimiz kısa süreli güç veren sistemlerde kullanılabiliyor.
Amerikalı bir teknisyenin di sanırım söylediği bir lafı vardı: Güç istiyorsan hacmi arttıracaksın.
"Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)
-
Makine adlı üyeden alıntı
Amerikalı bir teknisyenin di sanırım söylediği bir lafı vardı: Güç istiyorsan hacmi arttıracaksın.
makine
alıntıyı çok silmişim pardon
"Dünyanın sorunu, Akıllılar hep kuşku içindeyken, aptalların küstahça kendilerinden emin olmalarıdır." B.Russell
"Yaşamak bir ağaç gibi tek ve hür; ve bir orman gibi kardeşcesine" Nazım Hikmet
-
Bulaşma TuRa ; Tehlikeli işler !
Ya KASK TaK ; Ya ÖL
-
yucika ve makine,verdiğiniz bilgiler için teşekkürler.
--------------------------------------------------------------------
Karbüratörlü bir makinaya chip tuning uygulaması nasıl uygulanıyor merak ediyorum. O ilan safsata geliyor bana. Dinamometre verisini koysun ilana.
Chip,enjeksiyon sistemi ile çalışan araçlarda yer alan bir ünitedir. Enjeksiyonlu motorlar, karbüratörlü motorlar gibi manuel şekilde çalışmıyor
Enjeksiyonlu araçlar belli bir program dahilinde çalıştıkları için ECU'ları (beyinleri) arızalanmadığı sürece optimum ayarlarda çalışmaktadır.
Karbüratörlü araçlarda ise malum ara ara motorun ayarları değişmektedir ve elle müdahale gerekmektedir.
Chip (ECU; Elektronik Kontrol Ünitesi) tuning işinin mantığı aracın orjinal ayarlarından farklı ayarlarla çalışmaya programlanmasıdır.
Kabataslak deyişle ; benzin,hava akışı vb. ayarların yeniden düzenlenmesidir.
Atmosferik araçlarda kayda değer farklar yaratmayan bir olay chip tuning
Turbo besleme motorlarda ise çok bir maliyet gerektirmeden(ki az,çok olayı görecelidir) kayda değer farklar ortaya çıkar chip tuning uygulamasında.
Manifoltların genişletilmesi, egzozun perf. tipi egzoz ile değiştirilmesi turbonun motora daha hızlı,çok hava sokması ve daha hızlı bir hava çıkışı sağlaması açısından önemlidir. (motora daha soğuk hava sağlamak için intercoolter diye bir ünite vardır ki turbonun olmazsa olmaz yardımcısıdır diyebiliriz. ;olmasada oluyor gerçi)
Karbüratörlü araçların çip tuning'i de jet kit oluyor galiba. Karbüratördeki iğnenin,memelerin değiştirilerek motora daha fazla benzin yollaması ile performans artışı oluyor.(muş)
Jet Kit'i burada(sitede) görmüştüm. GV650'sine uygulayan bir büyüğümüz vardı galiba.
Atın iyisi alayda,kabın iyisi kalayda belli olur.
-
bılgılerenızden dolayı sonsuz tsk arkadaslar benım merak ettıgım o lınktekı lavugun dedıklerı ıtalyadan aldım dıyor bıde neyse bende chıp olayını elektronıc sanmsıtım arabalardakı gıbı ıyı gunler arkadslar pekı son soru benım kırmız seytana olurmu tabıkı benımkık yetıyor ama sadece merak tabıkı
-
bence o adam yanlış anlamış "%15 hp" artışını "15 hp" olarak algılamış
her şey bir bmx'le başladı..
-
SGLs adlı üyeden alıntı
bence o adam yanlış anlamış "%15 hp" artışını "15 hp" olarak algılamış
pardon o arkads derken hangı arkadas arkadsım acıklarsan daha net olur vala sahsen anlamdım ve topıktekı dıger arkadslarda anlamadı
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)