Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

racing makınalarda chip olayı nasıl olur?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    derbici_52 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Aralık 2008
    Şehir
    ordu
    Motosikleti
    KTM 450 EXC
    merhaba arkadslar sıze verdıgım lınktedı arkadas makınam chıp taktım dıyor bu chıp olayı nedir cok merak ettım bende derbıme takmak ısttıyorum acaba olurmu bılgısı olan arkadslar yazarsa sevınrım ıyı gunler
    http://www.sahibinden.com/dikkat!_!_...XQQdisplayitem


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    yucika - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mart 2006
    Şehir
    Manavgat
    Motosikleti
    BMW R26 "56 model
    Chip tunning yapılarak motorun ateşleme ve avans oranları değiştirilerek performans artışı sağlanabiliyor. Ancak orijinali 29 HP olan motoru bu şekilde 45 HP ye çıkarmak mümkün değildir. %50 lik performans artışı olmaz ancak %5-10 arası olabilir.

  3. #3
    Makine - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    2015 Triumph Tiger Explorer
    %5 belki ama %10 fazla. Egsantrik mili ve silindir kafası (emme supapları, portları vb) elden geçmediği sürece %10 gibi değerlere yaklaşmanız zor gibi. Dyno testlerine bakmak gerek.

    Çip, aslen elektronik kontrollü püskürtmeli motorlarda ateşleme ve besleme haritalarını düzenleyerek egzoz emisyonları sebebiyle kısıtlanmış olan motorun sınır değerlerine getirilerek kullanılmasını sağlar diyebiliriz. Genelde motorun yapısına göre değişmekle beraber atmosferik motorlarda açık hava filtresi ile %5 görülebiliyor. Ama her motorda bunu görmek mümkün olmayabilir. Daha üstü değerler için egsantrik ve kapak işlemleri gerekiyor. Çok daha fazla güç için ise aşırı besleme sistemleri (turbo, kompresör) kullanılması gerekmekte. Drag yarışları gibi kısa mesafe yarışlarda ise NOS dediğimiz kısa süreli güç veren sistemlerde kullanılabiliyor.

    Amerikalı bir teknisyenin di sanırım söylediği bir lafı vardı: Güç istiyorsan hacmi arttıracaksın.
    "Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)

  4. #4
    takendy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mayıs 2007
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    K 1300 GT
    Alıntı Makine adlı üyeden alıntı
    Amerikalı bir teknisyenin di sanırım söylediği bir lafı vardı: Güç istiyorsan hacmi arttıracaksın.


    makine
    alıntıyı çok silmişim pardon
    "Dünyanın sorunu, Akıllılar hep kuşku içindeyken, aptalların küstahça kendilerinden emin olmalarıdır." B.Russell
    "Yaşamak bir ağaç gibi tek ve hür; ve bir orman gibi kardeşcesine" Nazım Hikmet

  5. #5
    cakalaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ekim 2006
    Şehir
    Rize/Merkez
    Motosikleti
    CBR1000RR "2017
    Bulaşma TuRa ; Tehlikeli işler !
    Ya KASK TaK ; Ya ÖL

  6. #6
    asm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Şubat 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    '13 Kymco G-Dink 250i
    yucika ve makine,verdiğiniz bilgiler için teşekkürler.


    --------------------------------------------------------------------
    Karbüratörlü bir makinaya chip tuning uygulaması nasıl uygulanıyor merak ediyorum. O ilan safsata geliyor bana. Dinamometre verisini koysun ilana.


    Chip,enjeksiyon sistemi ile çalışan araçlarda yer alan bir ünitedir. Enjeksiyonlu motorlar, karbüratörlü motorlar gibi manuel şekilde çalışmıyor

    Enjeksiyonlu araçlar belli bir program dahilinde çalıştıkları için ECU'ları (beyinleri) arızalanmadığı sürece optimum ayarlarda çalışmaktadır.

    Karbüratörlü araçlarda ise malum ara ara motorun ayarları değişmektedir ve elle müdahale gerekmektedir.





    Chip (ECU; Elektronik Kontrol Ünitesi) tuning işinin mantığı aracın orjinal ayarlarından farklı ayarlarla çalışmaya programlanmasıdır.

    Kabataslak deyişle ; benzin,hava akışı vb. ayarların yeniden düzenlenmesidir.


    Atmosferik araçlarda kayda değer farklar yaratmayan bir olay chip tuning

    Turbo besleme motorlarda ise çok bir maliyet gerektirmeden(ki az,çok olayı görecelidir) kayda değer farklar ortaya çıkar chip tuning uygulamasında.

    Manifoltların genişletilmesi, egzozun perf. tipi egzoz ile değiştirilmesi turbonun motora daha hızlı,çok hava sokması ve daha hızlı bir hava çıkışı sağlaması açısından önemlidir. (motora daha soğuk hava sağlamak için intercoolter diye bir ünite vardır ki turbonun olmazsa olmaz yardımcısıdır diyebiliriz. ;olmasada oluyor gerçi)


    Karbüratörlü araçların çip tuning'i de jet kit oluyor galiba. Karbüratördeki iğnenin,memelerin değiştirilerek motora daha fazla benzin yollaması ile performans artışı oluyor.(muş)

    Jet Kit'i burada(sitede) görmüştüm. GV650'sine uygulayan bir büyüğümüz vardı galiba.
    Atın iyisi alayda,kabın iyisi kalayda belli olur.

  7. #7
    derbici_52 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Aralık 2008
    Şehir
    ordu
    Motosikleti
    KTM 450 EXC
    bılgılerenızden dolayı sonsuz tsk arkadaslar benım merak ettıgım o lınktekı lavugun dedıklerı ıtalyadan aldım dıyor bıde neyse bende chıp olayını elektronıc sanmsıtım arabalardakı gıbı ıyı gunler arkadslar pekı son soru benım kırmız seytana olurmu tabıkı benımkık yetıyor ama sadece merak tabıkı

  8. #8

    Üyelik
    22 Ocak 2007
    Şehir
    Manisa
    Motosikleti
    CBF150
    bence o adam yanlış anlamış "%15 hp" artışını "15 hp" olarak algılamış
    her şey bir bmx'le başladı..

  9. #9
    derbici_52 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Aralık 2008
    Şehir
    ordu
    Motosikleti
    KTM 450 EXC
    Alıntı SGLs adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bence o adam yanlış anlamış "%15 hp" artışını "15 hp" olarak algılamış
    pardon o arkads derken hangı arkadas arkadsım acıklarsan daha net olur vala sahsen anlamdım ve topıktekı dıger arkadslarda anlamadı


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)