Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

dik yokuştan iniş nasıl yapılır(bilen anlatsın.)

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #41
    canavar_hk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Ocak 2006
    Şehir
    TEKİRDAĞ/Merkez
    Motosikleti
    Çok YaKıNDa GeliYooo !!!
    bosversene abi ne guzel bulmusun dik yokuşu hemen boş yapıp stop etceksin.ooohhhne güzel bedavadan yolculuk


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42
    Erfer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mayıs 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR 250R
    bn kapatıyorum kontagı kendı halıne bırakıyrum o gıdıyo..
    MT ANTALYA

  3. #43

    Üyelik
    20 Mayıs 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Suzuki DL 650 V Strom 06
    Alıntı ttopchu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    izmir evka3 muhtarlığın sonundaki yokuşa beklerim arkadaşlar

    gönye ile ölçmedim ama gördüğüm en dik yokuşlardan biri

    veya izyuva yolunda kestirme olarak yukardaki okula çıkan yokuş

    buca işçi evlerine çıkan 518 yolundaki yokuş

    bizim rasathaneye çıkan tepe (asfaltsız)

    asansör ve yakın çevresi

    son ikisi hairicindekiler haricinde diğerlerini kullandım güzargah olarak
    Ben de otoparkta dik bir yokuştan iniyorum ama geçen 2 hafta önce gittiğimiz Assos gezisinde limana girişteki kayalarla kaplı ve dik yokuştan herhalde bir daha inmem.Kayaların üstü cam gibi ve aralıklı duruyordu .Aynı zamanda hafif ıslanmış ve aralıklar çamurluydu.Resmen yusuff vaziyetleri.Bazen yoldeğiştirip vazgeçmek en doğrusu bence.

    Yokuşsuz sürüşler.

  4. #44
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    24 Kasım 2006
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    350 beyaz cava....hemde stylee...
    benım ındıgım yokusları görsenız sanırım bıdaha yokustan ınmezsınız....
    motorum 350 lık style jawa...ön fren disk arka fren tambur....motor 170 kg ...ben 59 kg....ben yokus asagı buldun mu vıtesı bosa alırım....stop ederım motoru...ölece ınerım...su ana kadarda hiç sorun yasamadım....arka frene yavsca basarım....hiç bırakmam frenı ölece ınerım mecbur kalmadıkca ön frene dokunmam....
    not: cavalarda kopmresör denen bısey yok...motoru stop edıp vıtesı 1 e takın elınızle bıraz zorlayınca tekerı dönderebılırsınız.....

  5. #45
    bart1969 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Haziran 2007
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    fz6 fazer 2005/yamaha ybr 125 2004(satmaktan şu ar
    ya benim mesaj silinmiş arada;neyse gene yazarız:
    bu konu sürüş tekniğine girmiyor mu?neden motosohbete alındı.her zaman ilk bakılması gereken konulardan(yazık sona kayıp gidecek.)
    bir de bir arkadaşın mesaj da silinmişti,olmadı geri geri in demişti,motoru yokuş aşağı nasıl durdurup geri çevircez düşmeden galiba espri yapmıştı.

  6. #46

    Üyelik
    20 Mayıs 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Suzuki DL 650 V Strom 06
    Alıntı bart1969 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ya benim mesaj silinmiş arada;neyse gene yazarız:
    bu konu sürüş tekniğine girmiyor mu?neden motosohbete alındı.her zaman ilk bakılması gereken konulardan(yazık sona kayıp gidecek.)
    bir de bir arkadaşın mesaj da silinmişti,olmadı geri geri in demişti,motoru yokuş aşağı nasıl durdurup geri çevircez düşmeden galiba espri yapmıştı.
    Bart bu söylenen şaka ama ben bir kez yaptım.Motoru dik bir yokuştan sağa doğru dönen viraj sonundaki otoparka bırakıyorum.Bir gün çıkarken tam yokuşun ortasında yan taraftaki otoparktan çıkan bir arabayla burun buruna geldik.O zaman shadow vardı ve birazda acemiyim.Motoru boşa aldım ve iki ayağımı yere koyarak adım adım ön fren yardımıyla ilk çıkış noktasın akadar geri geri indim ama sen bana sor.

    Böyle bir durumda arka freni otomobildeki el freni gibi kullanıp fren ve gaz aynı anda yüklenip çıkacaksın.İnişlerde genelde 1. vites kompresyon yeterli ama bazen iki fren birden arka hafif ön biraz fazla ve devamlı olarak inmeni tavsiye ederim.

  7. #47

    Üyelik
    16 Temmuz 2007
    Şehir
    istanbulunheryeri
    Motosikleti
    henüz yok ki..
    yaa yokuş aşşa inerken, kökle gaza gitsin çok kısa bi sürede inersin yokuşu..
    ben de istiyorummmmm motosiklet :queen:

  8. #48
    ozzy73 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Temmuz 2007
    Şehir
    beylikdüzü/ist.
    Motosikleti
    Honda deuville
    küçük vites te kompresöre bindirerek inmek en iyisi. freni sıkıp bırakmakta olabilir ama kar da yağmurda en iyisi küçük vites kompresör le inmek ne gaz ne fren ....

  9. #49
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    30 Nisan 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Cbr-600rr '07
    konuyu açan kardeş dün sırf senin icin beyoğlunda dik bir yokuş buldum 60 derece belkide daha dik üstelik toprak dökülmüş yarısı kayganbir yol olmuş, sanırım kamyonun biri inerken sağdan kumu yola döke döke inmiş neyse yolun dier yarısı da temizdi ilk önce süratli bi iniş yaptım 3. vites bana zevkli geldi temiz tarafında fakat herkese uygun olmayabilir en uygun tarzın birinci viteste yarım arka fren destekli ara ara ön frenin sıkılması suretiyle iniş oldğunu gördüm. kumlu taraftan inişim ise birinci viteste hic önü kullanmadan sadece arka freni sürekli yarıda tutarak oldu. birde birinci viteste motor freni ile hic frensiz iniş yaptım... hızlı olan dışında hepsi uygun ve mantıklıdır

    motor : cgl 125 idi

  10. #50
    fatihsevim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Temmuz 2007
    Şehir
    karaman
    Motosikleti
    cbf150
    1. yada 2. vitese tak ayrıca hafif hafif frene bas

  11. #51

    Üyelik
    27 Ağustos 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    KTM Duke 200 abs
    bugün kazancı yokuşunun başından inerken ciddi tedirgin oldum. asfalt ıslaktı ve zemin ibb sağolsun baya kötüydü. 2. viteste ön ve arka freni birlikte sıkarak indim. caminin oralarda frenleri nerdeyse sonuna kadar sıktım. arada bir kayıyordu motor ama düşmedim çok şükür. 50 metre sonra frenlere aşırı asılınca stop etti motor. burayı daha önce okusaydım sanırım daha rahat inebilirdim. yeni başlayanlar burayı okuyabilirler bence.

  12. #52
    ZümeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2015
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    Me Te Doquz
    Belki sert olacak ama henüz rampadan inmeye korkarken ne işin var motorun üzerinde? Bunlar forumlardan öğrenilmez

  13. #53
    SUKRU-35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Aralık 2013
    Şehir
    İzmir-Menemen
    Motosikleti
    Honda CB125E
    Yokuş aşağı inerken motor freni diye tabir edilen vites küçültme yapılabilir ama bence hiç gerek yok.Arka ve ön freni kombineli olarak sıkacaksın.Benim tekniği anlatayım ; arka fren kitlemeyecek kadar sıkıp ön frenle desteklemek.Ön fren kitlenirse motor devrilebilir yada sağ sol manevra yapamazsın.

  14. #54

    Üyelik
    16 Eylül 2016
    Şehir
    İstanbul
    peki scooter ile dik yokuştan nasıl inilir?

  15. #55
    Pangaea - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Ybr 125
    Dostum; risk varsa, lastik kayıyorsa, bir şekilde rahatsız oluyorsan boşver inme, yolunu uzat başka yerden git. Birden karşıma çıktı demişsin, zaten herkes nasıl inileceğini anlatmış sen gene de başkavyollar ara

  16. #56
    Mucit23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2012
    Şehir
    ELAZIĞ
    Motosikleti
    Tracer 900 & KTM450EXC & BWS100
    Bu tür işler için Basit Enduro Motorlarla Araziye çıkmak lazım. CRF aldığımdan beri her hafta sonu yada 2 haftada bir arkadaşlarla Araziye çıkarız. İlk başlarda yukarıdan bakınca başımın dolandığı "Hadi Ordan!" dediğim yokuşlardan iner çıkar olduk. Oldukça Zevkli aslında

  17. #57
    Birkan07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2017
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Yzf R-125 / Honda Today 50 / Ninja 250r / Xmax 250
    2007 konusunu hortlatmak nedir ya

  18. #58
    MahmutBiner - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ekim 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    1200Z Super Ténéré
    Alıntı bart1969 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar ben yeni sürücüyüm.en korkulu rüyalarımdan birisi dik yokuştan iniş.ve özellikle kaygan asvalt.
    şimdiye kadar 2 3 defa başıma geldi.yolumu değiştirecektim ancak yokuşun başında çok dik olduğu anlaşılmıyordu.olduğum noktada motoru durdurup dönmeye çalışmak devirmek demekti.
    geri dönmeden ayaklarımı yere koyup fren sıka sıka ve ön tekeri kilitlemeden inmeyi başardım.hatta bir ara teker kilitlendi ayaklarımdan güç almasam motoru yatıracaktım.biliyorum normalde hiç ayakları yere koymadan her iki freni de sıkarak sakince inmek gerek ancak bunun güvenli ve standart yöntemi nedir bilen anlatırsa sevinirim.

    :D konu tarihi çok fena bu arkadaş hala aramızdamı acaba

  19. #59
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Haziran 2011
    Ölüm freni tekniği ile en dik yokuşlardan rahatça inebilirsiniz.

    Uygulama;
    -Rampadan inerken redline çevire çevire son vitese geliyoruz.
    -Son sürat,eğimin en dik yerinde birden ön freni sonuna kadar sıkıyoruz.

    Sonuç;
    Helva fıstıklı ya da cevizli olabilir.
    jimi_hendrix bunu beğendi.

  20. #60
    CriminalS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Haziran 2017
    Şehir
    Karabük
    Motosikleti
    Mondial 150 Mh Drift
    Dik yokus dan inerken atiyosun 2 ye veya 1 e motora bindiriyon egsoz otomatik olarak patlamaya baslar tak tak diye daha cok patlama istiyosan kontagi ac kapa iyi oluyo


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)