Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Boy kilo sorunsalı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Newbie2015 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Haziran 2015
    Şehir
    İstanbul-Çekmeköy
    Motosikleti
    Yamaha YZF-R25
    Herkese merhaba,

    Forumu bir süredir dışarılardan sinsice takip ettikten sonra sanırım sorularım o kadar birikti ve yardım alacagım kimse olmadığı için çevremde ilk çare olarak samimi bulduğum yere danışayım istedim yani sizlere

    Sormak istediklerimi sorayım lütfen kızmadan yanıtlayın zira hayatında hiç motor tecrübesi olmayan bir insanım ve motor almayı düşünüyorum.
    İstanbul'da 27-28inde ehliyet sınavına girmek üzere toplamda sınav ücretiyle birlikte(Bsınıfı ehliyetim vardı) 340 liraya 45 er dakikadan 4 saat ders verecek olan bir sürücü kursu ile anlaştım. Şuan yamaha riding academye başvurularımı yaptım onunda seviye 1 ine katılacağım.

    motoru alma amacım ise ulaşım değil başlarda haftasonu gezintileri daha sonrada hafta içi akşam gezmeleri olabilir ama eğer kendime güvenebilirsem işe de gidebilirim. ama dışardan bir göz olarak araştırma yapıyorum inanın korkmadım değil.

    öncelikle belirteyim boy:171 kilo :105, yaş:21
    Bugun almak istediğim motor olan YZF-R25e ilk defa binme fırsatım oldu (tamamen spontane bir biçimde sokakta süren biriyle muhabbetimle başladı) sürmedim sadece üzerine oturdum ki buda benim ilk defa yaptıgım bir şeydi çok uzun süre bisiklet kullandım fakat ardından araba sürdüm motora aile baskısından dolayı yanaşamadım. kendi paramı kazanmaya başladıgım içinde artık almaya karar verdim.

    asıl soruma geleyim bugun bindiğimde ilki ayağımda ucu ucuna yere değiyordu (üzerimde şort vardı ve dardı biraz onu da çok zorlayamadım, yayılamadım yani ) bu büyük bir problem mi ?

    konuştugum arkadaş biraz da hor görerek sanırım kilolular önce bi sport deniyorlar olmuyor mt serisine biniyorlar gibi genelledi bunun aslı astarı var mıdır? biz çok mu zorlanıyoruz racing tarz sürerken.

    YZF-R25 çok mu yanlış bir başlangıçç motoru olacak sizce?
    şunu belirteyim motor alma isteğim onu gördükten sonra başladı,ilginç birşekilde başka birşeyde beğenemiyorum.

    görüşleriniz benim için çok önemli bana yol gösterecek olanlar sizsiniz, sorular daha once soruldu belki ama cevaplamaya gücü olanları dinlemek isterim saygılarımla..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    23 Aralık 2014
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Ducati streetfighter 848
    hocam olur mu olur diyende olacak olmaz diyende çünkü şansa olacak olan bir olay kişi ile alakalı ama %80 olmayacaktır

  3. #3
    Moderatör Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Antalya/Kaş
    Motosikleti
    R 1200 GS Adventure
    Öncelikle foruma hoşgeldin!

    Boydan başlayalım, 1.71 boy R25 için gayet yeterli. Sele yüksekliği 78cm. Benim boyum 1.79 ve R25 'e oturduğum zaman ayaklarım dizlerimden bükülüyor bile.. Senin nasıl ucu ucuna yetişti anlamış değilim, 1,71 boy ile ayakların %100 yere basar diye düşünüyorum.. Ya üzerindeki şort yüzünden oturamadın, ya da bindiğin motosikletin amortisörleri ile ilgili farklı bir durum mevcut, son ihtimal çok orantısız bir vücudun olabilir,, 80 cm bacak boyu, 90 cm bel üstün gibi. Sonuç olarak boyun kurtaracaktır, kötü senaryoda amortisörü ayarlı diye biliyorum ve 1-3 cm arası düşürebilirsin.

    R25 Spor bir motosiklet, ama bir Super Sport degil, yani SuperSportun dezavantajlarının birçoğunu kapsamıyor, o yüzden rahatlıkla tercih edilebilir. Çok da agresif bir gücü yok, güçsüz demiyorum ama agresif değil,onunla başlanabilir mi ? Evet ben üzerine oturup kullandıktan sonra,biraz bilinçli birisinin R25 ile başlayabileceği düşüncesini hissettim.. Kilo konusuna gelince 5-10 kilo versen hareket kabiliyetin açısından hiç de fena olmaz kanımca.

    R25 doğru bir tercih mi buna sen karar vereceksin. Eğer kişi yetenekli ise, başlayabilir. Zor öğrenen,ve pratikte başarıyı yakalaması uzun uğraşlar sonrasında gelişen birisi ise doğru tercih olmaz, neden olmaz? Çünkü düşürdüğün zaman biraz can yakabilir, pahalı bir motosiklet başlangıç için..

    Bunun kararını sen vereceksin, benim önerim 3-4 yaşında bir cbf alıp, almış olduğun eğitimin pratiğini bu motosiklet ile yapıp, kendini hazır hissettiğinde iyi ve daha güzel bir motosiklete tercih etmen yönünde olacaktır. Cünkü motosikleti düşürmeyen yoktur, bu iyi kullanmaya başladığın zamanlarda da geçerlidir, takdir edersinki acemiliğinde bu oran cok daha yüksektir. Öğrenmek gereken o kadar cok teorik bilgi ve bunun yanında pratik bilgi var ki, uzunca bir zamana ihtiyacın olacak. Bu sebepten ötürü CBF 150 gibi kolay alınıp, az zarar ile peynir ekmek gibi satılan bir motosikleti tercih etmek doğru karar olacaktır.. Ha benim ekonomi olarak rahatsızlığım yok, düşse de canım yanmaz dersen, hiç bir sorun yok. Agresif değil dedim ama son hızı 170 -180'lere dayanabilen bir motosiklet olduğu bilincinde olman dileği ile.
    Mitoqondri bunu beğendi.

  4. #4
    basto - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mayıs 2015
    Motosikleti
    CBF 1000 FA
    Hiç problem değil kardeşim, kiloluyuz diye istediğimiz motora da mı binmiyek?

  5. #5
    Newbie2015 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Haziran 2015
    Şehir
    İstanbul-Çekmeköy
    Motosikleti
    Yamaha YZF-R25
    Alıntı cemmoto41 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hocam olur mu olur diyende olacak olmaz diyende çünkü şansa olacak olan bir olay kişi ile alakalı ama %80 olmayacaktır
    hocam tam olarak hangi sorum için cevapladınız acaba kusura bakmayın tam anlayamadım başlangıç motoru için dediniz değil mi ?

    teşekkür ederim

  6. #6
    shadowmaster - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kuba SL 200
    Kilo önemli değil ama daha yumuşak huylu, ilk acemilikleri daha rahat tolare edecek bir motorla başlamak ve elbette ciddi bir eğitim alıp başlamak önemli. Sizin gibi genç arkadaşlara aynı örneği veriyorum her zaman. Motor ufak, cc düşük, güç az diye düşünmeyin. Mühendislik hesabı ile aynı şey değil ama düşünün ki bir at yani bir beygir insanı taşıyacak güçte. Alacağınız en mütevazi motorda bile o gücün 10 katı bacaklarınızın arasında olacak. Bu kontrol edildiğinde mükemmel bir duygudur ama bir o kadar da tehlikeli...

    Aramıza hoş geldin
    Mitoqondri bunu beğendi.

  7. #7
    Newbie2015 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Haziran 2015
    Şehir
    İstanbul-Çekmeköy
    Motosikleti
    Yamaha YZF-R25
    Alıntı leopessia adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Öncelikle foruma hoşgeldin!

    Boydan başlayalım, 1.71 boy R25 için gayet yeterli. Sele yüksekliği 78cm. Benim boyum 1.79 ve R25 'e oturduğum zaman ayaklarım dizlerimden bükülüyor bile.. Senin nasıl ucu ucuna yetişti anlamış değilim, 1,71 boy ile ayakların %100 yere basar diye düşünüyorum.. Ya üzerindeki şort yüzünden oturamadın, ya da bindiğin motosikletin amortisörleri ile ilgili farklı bir durum mevcut, son ihtimal çok orantısız bir vücudun olabilir,, 80 cm bacak boyu, 90 cm bel üstün gibi. Sonuç olarak boyun kurtaracaktır, kötü senaryoda amortisörü ayarlı diye biliyorum ve 1-3 cm arası düşürebilirsin.

    R25 Spor bir motosiklet, ama bir Super Sport degil, yani SuperSportun dezavantajlarının birçoğunu kapsamıyor, o yüzden rahatlıkla tercih edilebilir. Çok da agresif bir gücü yok, güçsüz demiyorum ama agresif değil,onunla başlanabilir mi ? Evet ben üzerine oturup kullandıktan sonra,biraz bilinçli birisinin R25 ile başlayabileceği düşüncesini hissettim.. Kilo konusuna gelince 5-10 kilo versen hareket kabiliyetin açısından hiç de fena olmaz kanımca.

    R25 doğru bir tercih mi buna sen karar vereceksin. Eğer kişi yetenekli ise, başlayabilir. Zor öğrenen,ve pratikte başarıyı yakalaması uzun uğraşlar sonrasında gelişen birisi ise doğru tercih olmaz, neden olmaz? Çünkü düşürdüğün zaman biraz can yakabilir, pahalı bir motosiklet başlangıç için..

    Bunun kararını sen vereceksin, benim önerim 3-4 yaşında bir cbf alıp, almış olduğun eğitimin pratiğini bu motosiklet ile yapıp, kendini hazır hissettiğinde iyi ve daha güzel bir motosiklete tercih etmen yönünde olacaktır. Cünkü motosikleti düşürmeyen yoktur, bu iyi kullanmaya başladığın zamanlarda da geçerlidir, takdir edersinki acemiliğinde bu oran cok daha yüksektir. Öğrenmek gereken o kadar cok teorik bilgi ve bunun yanında pratik bilgi var ki, uzunca bir zamana ihtiyacın olacak. Bu sebepten ötürü CBF 150 gibi kolay alınıp, az zarar ile peynir ekmek gibi satılan bir motosikleti tercih etmek doğru karar olacaktır.. Ha benim ekonomi olarak rahatsızlığım yok, düşse de canım yanmaz dersen, hiç bir sorun yok. Agresif değil dedim ama son hızı 170 -180'lere dayanabilen bir motosiklet olduğu bilincinde olman dileği ile.
    Hoşbulduk

    konuştuğum arkadaşta motoru 800 kilometrede rodajda olmasına ragmen 2 kere düşürmüş :( ekonomik olarak bana cok koyacagını düşünmüyorum ben bu motorda düşe kalka ögrenirim diye düşünüyorum hatta.

    beni bugun o arkadaş belki gereginden fazla korkuttu bilmiyorum mesela şöyle söyledi; elinin ayarının cok ince olması lazım dedi bir milim bile fazla gaz verirsen cukura düştüğünde yerdesin bu motorda dedi. kendininde başlangıçö motoru bu olmasına ragmen yzf-r25 almamı tavsiye etti bayağı bir şaşırdım dogrusu.

    siz söyleyince ölçtüm 81 cm bel üstü 90 cm kadar bel altı. ama sanırım yetişmeme sebebi baldırlar falan mıdır ama şort o kadar rahtsızdıki binerken bile zorluk yaşadım moturun üstüne gerçi ilk seferimdi ama

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:08 ----------

    Alıntı basto adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hiç problem değil kardeşim, kiloluyuz diye istediğimiz motora da mı binmiyek?
    binek ya binek tabi kardeşim yanlız hatunlar için zayıflamadım o kadar şimdi sanırım motor için zayıflamaya başlayacakmışım gibi gözüküyor

    motor alacagım dediğimde ailemin arkadaşlarımın ilk tepkisi;

    seni taşır mı ? oldu sanki 500 kiloymuşum gibi hissedip yerin dibine girmem de cabası... :=)

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:10 ----------

    Alıntı shadowmaster adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kilo önemli değil ama daha yumuşak huylu, ilk acemilikleri daha rahat tolare edecek bir motorla başlamak ve elbette ciddi bir eğitim alıp başlamak önemli. Sizin gibi genç arkadaşlara aynı örneği veriyorum her zaman. Motor ufak, cc düşük, güç az diye düşünmeyin. Mühendislik hesabı ile aynı şey değil ama düşünün ki bir at yani bir beygir insanı taşıyacak güçte. Alacağınız en mütevazi motorda bile o gücün 10 katı bacaklarınızın arasında olacak. Bu kontrol edildiğinde mükemmel bir duygudur ama bir o kadar da tehlikeli...

    Aramıza hoş geldin
    hoşbulduk öncelikle
    at bindim o his bile bir harika anlattığınız şeyi anladım hocam ama iradeli bir insanım günde iki paket sigara içerken 1 günde bıraktım, basmam diyorum pek basacagımı düşünmüyorum. B sınıfı ehliyetle ufak bir kaza geçirdikten sonra çok uslandım gencim hala ama ruhum yaşlı hale geldi

  8. #8
    shadowmaster - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kuba SL 200
    Bir de terminolojik olarak söylediğin şeyi aklından çıkart, motor sürmek "düşe kalka" öğrenilmez, niye bilinçle öğrenmeyesin ki

    Ve bahsettiğim şey aynen bu, o arka lastik seni ittiğinde, yani jayroskopik güç devredeyken problem azdır. Düşük süratte sürmek, dar manevra yapmak en zor iştir. Aynı şekilde frenleme de...

    Motora binen 60 yaşındaki adam kendini 25 hisseder ayrıca

  9. #9
    Moderatör Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Antalya/Kaş
    Motosikleti
    R 1200 GS Adventure
    Alıntı Newbie2015 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hoşbulduk

    konuştuğum arkadaşta motoru 800 kilometrede rodajda olmasına ragmen 2 kere düşürmüş :( ekonomik olarak bana cok koyacagını düşünmüyorum ben bu motorda düşe kalka ögrenirim diye düşünüyorum hatta.

    beni bugun o arkadaş belki gereginden fazla korkuttu bilmiyorum mesela şöyle söyledi; elinin ayarının cok ince olması lazım dedi bir milim bile fazla gaz verirsen cukura düştüğünde yerdesin bu motorda dedi. kendininde başlangıçö motoru bu olmasına ragmen yzf-r25 almamı tavsiye etti bayağı bir şaşırdım dogrusu.

    siz söyleyince ölçtüm 81 cm bel üstü 90 cm kadar bel altı. ama sanırım yetişmeme sebebi baldırlar falan mıdır ama şort o kadar rahtsızdıki binerken bile zorluk yaşadım moturun üstüne gerçi ilk seferimdi ama

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:08 ----------



    binek ya binek tabi kardeşim yanlız hatunlar için zayıflamadım o kadar şimdi sanırım motor için zayıflamaya başlayacakmışım gibi gözüküyor

    motor alacagım dediğimde ailemin arkadaşlarımın ilk tepkisi;

    seni taşır mı ? oldu sanki 500 kiloymuşum gibi hissedip yerin dibine girmem de cabası... :=)

    Sorularına cevap veren arkadaş 800 kilometrelik bir sürüş ile sana cevap vermiş, bildiğin acemi, küçümsemiyorum hepimiz acemi olduk,söylemek istediğim şey söylediklerinin kriterinin kendisi olması.

    1-) Gaz tepkimesi öyle milisaniyeler ile ölçülen bir motosiklet değil. Her motosiklet için elinin ayarı olmalı tabiki, ama milimetrik bir hassasiyet söz konusu değil.
    2-) Cukura düşünce yerdesin olayı çok göreceli, her motosiklet ile düşebilirsin, R25 lastik çapı olarak küçük lastiklere sahip değil.
    3-) Biraz bilinç ve iyi bir eğitim alırsan sorun olacağını sanmıyorum.

  10. #10
    Newbie2015 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Haziran 2015
    Şehir
    İstanbul-Çekmeköy
    Motosikleti
    Yamaha YZF-R25
    Alıntı shadowmaster adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bir de terminolojik olarak söylediğin şeyi aklından çıkart, motor sürmek "düşe kalka" öğrenilmez, niye bilinçle öğrenmeyesin ki

    Ve bahsettiğim şey aynen bu, o arka lastik seni ittiğinde, yani jayroskopik güç devredeyken problem azdır. Düşük süratte sürmek, dar manevra yapmak en zor iştir. Aynı şekilde frenleme de...

    Motora binen 60 yaşındaki adam kendini 25 hisseder ayrıca
    aklımdan çıkartıyorum hocam düşe kalkma ibaresini zaten suan 20-30 gün kadar bekleyecegim ehliyeti aldıktan sonra alacagım ama bu evrede gün içinde aklıma gelen bir motor düşüncesi bile anlamsız heyecanlanmalara sebebiyet veriyor. aşık olmak gibi ama şuan platonik sanırım ))))

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:20 ----------

    Alıntı leopessia adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sorularına cevap veren arkadaş 800 kilometrelik bir sürüş ile sana cevap vermiş, bildiğin acemi, küçümsemiyorum hepimiz acemi olduk,söylemek istediğim şey söylediklerinin kriterinin kendisi olması.

    1-) Gaz tepkimesi öyle milisaniyeler ile ölçülen bir motosiklet değil. Her motosiklet için elinin ayarı olmalı tabiki, ama milimetrik bir hassasiyet söz konusu değil.
    2-) Cukura düşünce yerdesin olayı çok göreceli, her motosiklet ile düşebilirsin, R25 lastik çapı olarak küçük lastiklere sahip değil.
    3-) Biraz bilinç ve iyi bir eğitim alırsan sorun olacağını sanmıyorum.
    açıklığa kavuşturdugunuz için teşekkür ederim,yamaha riding academy seviye 1 ve sürücü kursunda toplam 4 saatlik eğitim alıp ehliyet sınavına girecegim sizce yeterli midir ? yamaha anlattıklarını 1500 km sürdükten sonra seviye 2 ye davet ediyor ardından da ona katılmayı planlamıştım.

  11. #11
    EneS_Turker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Şubat 2012
    Şehir
    İZMİR/Tokat
    Motosikleti
    Bajaj Dominar D400
    Yapamazsın olmaz diyenleri salla.. Sen istiyosan kafana koyduysan yaparsın.. Bende kendi motorumla öğrendim vitesli kullanmayı. 1 kez olsun düşmedim..

    Boy olarkta Gs , tenere fln kullanamam gerekıyo sözde ama çok rahat kullanabılıyorum.. Kimseyi takma velhasıl..
    TVS Apache 150 9Bin Km ..- Gilera Runner 200 33Bin Km ... - Honda Cbr 125r 36Bin Km ... TVS Apache 150 33Bin Km... Pulsar 200NS.. Dominar D400
    Motor surerken O AN ORADA olun..Ne o anin onunde, ne ardinda..!

  12. #12
    Moderatör Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Antalya/Kaş
    Motosikleti
    R 1200 GS Adventure
    Alıntı Newbie2015 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    aklımdan çıkartıyorum hocam düşe kalkma ibaresini zaten suan 20-30 gün kadar bekleyecegim ehliyeti aldıktan sonra alacagım ama bu evrede gün içinde aklıma gelen bir motor düşüncesi bile anlamsız heyecanlanmalara sebebiyet veriyor. aşık olmak gibi ama şuan platonik sanırım ))))

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:20 ----------



    açıklığa kavuşturdugunuz için teşekkür ederim,yamaha riding academy seviye 1 ve sürücü kursunda toplam 4 saatlik eğitim alıp ehliyet sınavına girecegim sizce yeterli midir ? yamaha anlattıklarını 1500 km sürdükten sonra seviye 2 ye davet ediyor ardından da ona katılmayı planlamıştım.
    Rica ederim, 4 saatlik bir eğitim yeterli olmaz, belki motosikletin teorisini anlamaya yeterli gelecektir, ama R25'in üzerine oturmak için değil. Fizik olarak önce motosikleti tanımalısınız, Frenden, debriyaja, gazdan , tekerleğe, motordan şanzımana kadar. Akabinde bunların çalışma prensiplerini anlamanız ve kombinasyonları kafanızda birleştirmeniz gerekli. Akabinde trafiğe kapalı bir alanda bunları yavaş yavaş hayata geçirip teorik bilgi ile pratik bilgiyi pekiştirmek gerekir. Motosikleti stop ettirmeden kaldırmak, nasıl fren yapman gerektiğini anlamak, nasıl vites geçişi yapılacağını kavramak lazım. Motosiklette hüner onu ileriye taşımaktan çok durdurmaktır. Bu benim kendi fikrim, bir şekilde kalkış yaptıktan sonra devam ettirmek zor değil, ama durdurmak zordur. Öngörülü olmak gibi bir çok dikkat unsurunu eş zamanlı olarak yönetebiliyor olmayı gerektirir. İyi ve doğru dostlar edinmek öğrenim sürecini hızlandırabilir. Üzerindeyken hiç şansının olmadığını bilmek gerekir, hata yaptığında affı yoktur. Bu bilinç hayatta kalmak için çok önemlidir, %100 olarak görmediğin hiç bir aksiyonu almamak gerekir, ülke koşullarında motosiklete binmek %100 risk olarak tanımlandığını varsayacak olursak, senin risk alma şansın da otomatik olarak kalmayacaktır. Kısaca bilinç en büyük faktör.

  13. #13
    Newbie2015 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Haziran 2015
    Şehir
    İstanbul-Çekmeköy
    Motosikleti
    Yamaha YZF-R25
    Alıntı leopessia adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Rica ederim, 4 saatlik bir eğitim yeterli olmaz, belki motosikletin teorisini anlamaya yeterli gelecektir, ama R25'in üzerine oturmak için değil. Fizik olarak önce motosikleti tanımalısınız, Frenden, debriyaja, gazdan , tekerleğe, motordan şanzımana kadar. Akabinde bunların çalışma prensiplerini anlamanız ve kombinasyonları kafanızda birleştirmeniz gerekli. Akabinde trafiğe kapalı bir alanda bunları yavaş yavaş hayata geçirip teorik bilgi ile pratik bilgiyi pekiştirmek gerekir. Motosikleti stop ettirmeden kaldırmak, nasıl fren yapman gerektiğini anlamak, nasıl vites geçişi yapılacağını kavramak lazım. Motosiklette hüner onu ileriye taşımaktan çok durdurmaktır. Bu benim kendi fikrim, bir şekilde kalkış yaptıktan sonra devam ettirmek zor değil, ama durdurmak zordur. Öngörülü olmak gibi bir çok dikkat unsurunu eş zamanlı olarak yönetebiliyor olmayı gerektirir. İyi ve doğru dostlar edinmek öğrenim sürecini hızlandırabilir. Üzerindeyken hiç şansının olmadığını bilmek gerekir, hata yaptığında affı yoktur. Bu bilinç hayatta kalmak için çok önemlidir, %100 olarak görmediğin hiç bir aksiyonu almamak gerekir, ülke koşullarında motosiklete binmek %100 risk olarak tanımlandığını varsayacak olursak, senin risk alma şansın da otomatik olarak kalmayacaktır. Kısaca bilinç en büyük faktör.
    teşekkür ederim sizde bir yamaha sahibi olarak riding academy hakkında ne düşünüyorsunuz? 4 saatlik kurtsla alacagım eğitime ek olarak yamaahaya gidecegim o egitimde 1 gün sürüyormuş sanırım ?

  14. #14
    shadowmaster - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kuba SL 200
    Eğitim alternatiflerinde Honda Güvenli Sürüş 2 ve GIS Akademi Temel Sürüş de bulunsun...

  15. #15

    Üyelik
    11 Mayıs 2015
    Şehir
    Adana
    R125 desen hiç bulaşma derdimde R25 sele yüksekliği olarak biraz daha alçak tam senin boylarına göre kişiler için biçilmiş kaftan zaten.Bu arada hocam konudan bağımsız ama yaşıt sayılırız sağlam bir beslenme programıda yap kendine ver şu kilolarınıda sonra o r25 in arkasına kimi oturtacağına sen karar ver Yanlış anlama tavsiye amaçlı söyledim.Şimdiden hayırlı olsun

  16. #16
    Newbie2015 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Haziran 2015
    Şehir
    İstanbul-Çekmeköy
    Motosikleti
    Yamaha YZF-R25
    Alıntı Hangover adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    R125 desen hiç bulaşma derdimde R25 sele yüksekliği olarak biraz daha alçak tam senin boylarına göre kişiler için biçilmiş kaftan zaten.Bu arada hocam konudan bağımsız ama yaşıt sayılırız sağlam bir beslenme programıda yap kendine ver şu kilolarınıda sonra o r25 in arkasına kimi oturtacağına sen karar ver Yanlış anlama tavsiye amaçlı söyledim.Şimdiden hayırlı olsun
    yok yanlıs anlamadım kardeşim arkadasına kimseyi oturtmam ben gelecekse arkadan taksiyle gelsin başka bir can'ın sorumlulugunu almak istemiyorum da kardeşim gelen tepkilerle ve motor düşüncesiyle zaten 113ten düşmeye başladım 105teyiz bakalım hergün biraz daha azala azala 80leri falan görürüm inş çok sağol yorumun için =)

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:51 ----------

    Alıntı shadowmaster adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eğitim alternatiflerinde Honda Güvenli Sürüş 2 ve GIS Akademi Temel Sürüş de bulunsun...
    honda bulunuyor ama GIS i araştırmam gerekiyor.

    saygılar

  17. #17
    obarey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2015
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    2015 Honda CBR 250R (10k), 2015 Yamaha R25
    Selam kardeşim
    R25 güzel motor, 250 ve 125 grubu başlangıç seviyesi zaten yalnız ilk ona oturdun diye onu almaya kalkma, git enduro'larada bak, chopper'larada (kilolu arkadaşlar chopper tarzında gayet karizma duruyor ) kiloyuda takma 125 lik dışındakiler seni taışyacaktır.
    yalnız zayıflaman fayda eder bunu unutma 10 kg 10 kg dir.
    r 25 çift silindir olduğu için diğer 250 liklere göre biraz agresif bir motor.
    boyu sorun edersen ninja 250sl leri bir dene...
    ktm ye git bin.
    inazuma ise tam sana göre bence
    git gez araştır tarzını bul... motorsuz yaşanmaz bence...

  18. #18
    Newbie2015 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Haziran 2015
    Şehir
    İstanbul-Çekmeköy
    Motosikleti
    Yamaha YZF-R25
    Alıntı obarey adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Selam kardeşim
    R25 güzel motor, 250 ve 125 grubu başlangıç seviyesi zaten yalnız ilk ona oturdun diye onu almaya kalkma, git enduro'larada bak, chopper'larada (kilolu arkadaşlar chopper tarzında gayet karizma duruyor ) kiloyuda takma 125 lik dışındakiler seni taışyacaktır.
    yalnız zayıflaman fayda eder bunu unutma 10 kg 10 kg dir.
    r 25 çift silindir olduğu için diğer 250 liklere göre biraz agresif bir motor.
    boyu sorun edersen ninja 250sl leri bir dene...
    ktm ye git bin.
    inazuma ise tam sana göre bence
    git gez araştır tarzını bul... motorsuz yaşanmaz bence...
    çok sagolasın hocam dediklerinizi uygulayacagım almadan once hepsini görmek istiyorum ktm ve ninjayı özellikle merak ediyorum

  19. #19
    Darkcity2000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mayıs 2014
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    HONDA NC 750X
    Yuksek beygir seni cok gec gelistirir, dusuk beygir ile cok daha kisa zamanda hazir hale gelirsin, R25 i bence ertele max 150cc commuter al gez dolas ,egitim evet cok onemli ama egitim alip yuksek cc ye gecerim diye dusunme egitim anca ustune km yapildikca faydali olur.. 36 beygir yerine 16 beygirlik grenajsiz bir motorla dolasmaya basla

  20. #20

    Üyelik
    20 Eylül 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR250R Repsol/SATILDI
    Alıntı Darkcity2000 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yuksek beygir seni cok gec gelistirir, dusuk beygir ile cok daha kisa zamanda hazir hale gelirsin, R25 i bence ertele max 150cc commuter al gez dolas ,egitim evet cok onemli ama egitim alip yuksek cc ye gecerim diye dusunme egitim anca ustune km yapildikca faydali olur.. 36 beygir yerine 16 beygirlik grenajsiz bir motorla dolasmaya basla
    Ben sizin bu söylediğinizi yaptım, pişmanım. Tabiki 600 lük ss ile başlasın insanlar demiyorum ama R25, CBR 250R, Ninja 250 falan seçenekler arasında. Bunlar safkan ss falanda değil. Ben aldım commuter, Vulture 150 cc geçen grubun en güçlüsü diyebilirim. Kilo 98 falan, 90 ile giderken önümde aynı hızla seyreden kamyonu sollamak istiyorum, gazın altında hiç beygir kalmamış oluyor. Grenajsız motor konusunda ise sizinle hemfikirim. SS alıp düşe kalka öğrenirim, masrafı da bana koymaz mantığı yanlış. 2 kez düşünce grenajlar yerine oturmamaya, vidalar boşa dönmeye, grenaj zırıldamaya başlayınca çileden çıkar insan. Ancak, inazuma gibi, Pulsar gibi seçenekler varken (R25 yerine inazuma düşünülebilir rahat rahat) 125 lik commuter gereksiz geliyor bana. Ben şuan motorumu park edip arkadaşın F650'si ile bir yere gitmeye kalktığımda bütün kaçınma manevralarım fren odaklı oluyor çünkü benim alışageldiğim sürüş biçiminde gaz açmak çözüm değil.
    Evet Manuş Baba dinliyor, kitap, gazete okuyor ve düşünüyorum...
    Düşünün, düşünmekle ölmüyor insan...


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)