Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Vitesliye yeni geçtim ?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    victorhugo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Şubat 2015
    Şehir
    İstanbul
    Selam arkadaşlar şuanda iki motorum var biri beverly 500 otomatik vites. Bunla herşey güzel tamam ama şimdi bide az yakan bi vitesli aldım internetten öğrendiklerim ve ehliyet kursu tercrübem ile motoru gayet güzel sürüyorm ama kafama takılan bazı şeyler var. Geçen artçı ile bindim ikinci vitese yokuşu girdim aniden durmam gerekti ayağım yere geldi ve bire atamadım. İşin enteresan yanı yokuş yukarı çıkarken ön frende bişeye yaramıyor anlayacağınız baya cebelleştim bire atıp kalkıcam diye siz bu gibi durumlarda ne yapıyorsunuz. E5 Trafiğinde bazen yama çıkarken kaçta çıkıyorsunuz sürekli vites değişimimi yapıyorsunuz biraz bilgi verirmisiniz Şimdiden teşekkürler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    hakikiteker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Eylül 2014
    Şehir
    İzmir-Çiğli
    Motosikleti
    Corsa 1.3 CDTI :(
    Önceden plan yapacaksınız, ben öyle yapıyorum ve yolun ortasında sebepsizce duranlar dışında beni kimse zora sokmuyor. Uzaktan yola bakıyorum, trafiğe bakıyorum nerede kaçla gideceğimi kestirebiliyorum. Dediğiniz durum için ikide kalkmaya zorlanabilir, yarım debriyajla yaparsınız ama çok sık yaparsanız debriyaj çok erken biter.

  3. #3
    Moderatör Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Antalya/Kaş
    Motosikleti
    R 1200 GS Adventure
    Beverly 500 'ün hakkını verdiğinizde neredeyse Racing kovalarsınız gerçekten güclü bir motor AMAAAA, o namussuz yakar aga Diğer vites olayında ise bu otomatik olarak gelişen bir durum, bu süreçte artçı almayın, kendinizi hazır hissettiğinizde alın. Öneriye gelecek olur isek, duracağınızı hissettiğiniz anda debriyajı çekip çitong çitong vitesi her halükarda 1 'e çekin, durmayacak olsaniz bile bunu yapın, baktnız durmuyorsunuz, debriyajı salmadan 2'ye atıp devam edersiniz, yokuşta ağırsanız ve vites yukarıda kaldı ise, motosiklette ön fren işe yaramaz, tekseniz eğer genelde tutar, tutmasa bile durduğunuz yerde gidonu sağ veya sol yaparak kaymayı minimize edebilirsiniz. En azından ben taaaa ilk zamanlarımda böyle yapıyordum, kavrama noktasına da yeterince hakim olduğunuzda olay zaten çözümlenecektir, ilerleyen zamanlarda bu iş otomatiğe bağlandığında anımsayıp güleceksiniz, o gülücüğü attığınızda bu satırları aklınıza getiriniz Ha bu arada vitesli motorunuz nedir ? Çok ağır bir şey mi ? Az yaktığını söylediğinize göre çok da ağır olacağını düşünmüyorum gerçi ama merak ettim.

  4. #4
    tyrung - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Haziran 2014
    Motosikleti
    Monster 696, Vespa Primavera
    Bu gibi dik yokuş kalkışlarında

    Motoru stop ettir, (artık frene ihtiyacın yok çünkü motor viteste)
    Sağa ayakyere,
    Vitesi 1 e al, (hızlıca)
    Sol ayak yere, sağ ayak frene,
    Motoru tekrar çalıştır,
    Kalkışı yap.

  5. #5

    Üyelik
    24 Mart 2015
    Motorunuz yeni oldugu icin ilk baslarda normal. Sonralarda motorun gaz tepkilerine ve vites ivmelerine alistiginizda uzaktan yokusu gordugunuzde motorun kacinci viteste cikabilecegini onceden anlayip vitesi yokusa gelmeden ayarlarsiniz.

  6. #6
    shadowmaster - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kuba SL 200
    Yalnızca yaşanan durum için söylüyorum ; (normalde alışana kadar düşük süratlerde hep 1.vites kullanın yokuşlarda)
    1-Durduk
    2-Ön fren sıkılı iyi ayak yerde (artçı var denge için)
    3-Sol ayak vitesi 1'e alır ve yere tam basarsınız
    4-Sağ ayak arka frene ön freni bırak
    5-Gaz ver, yarım debriyaj ve hareketi hissedince arka freni bırakıp daha çok gaz
    6-İki ayak motorda ve sürüşe başla,
    7-Tüm bunlar 4-5 saniyede tamamlanmalı,
    8-Arkada taxi varsa Allah sabır versin

  7. #7
    victorhugo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Şubat 2015
    Şehir
    İstanbul
    Çok teşekkürler arkadaşlar mesajlarla içimi rahatlattınız valla korkuyordum biraz bu yokuşlardan artçı ile ama dediğiniz gibi iyi planlama ve debriyaj kavrama noktasını bulma ile bu sorun çözülür galiba. Bende zaten her geçen saat tecrübe ile daha iyi çözüyorm motoru. Peki bişey daha sorcam bu vitesi 4'den elim debriyajda sabit iken çat çat diye 1 e indirmem zarar verirmi şanzımana. leopessia kardeşim motor hero glamour bir litreyle 70 km den fazla gidebilen bir motor :D Beverliye gelince işe git gel (70 km) 20 tl felandı rahat. )

  8. #8
    shadowmaster - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kuba SL 200
    Zarar vermez, yalnızca motorun devrine alışmak çok önemli. Eğer devir yüksekte debriyaj bırakırsanız kompresyon çok kasar ve öne yığılma olur, zemin ıslaksa ya da yol yüzeyi parlak bir zeminse arka lastikte hafif kayma da oluşabilir. Vitesli motorda motorun huyuna ve suyuna göre planlama yapmak gerekiyor, scooter sonrası biraz zahmetli ama ivmelenme konusunda da keyiflidir.

  9. #9
    Moderatör Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Antalya/Kaş
    Motosikleti
    R 1200 GS Adventure
    Alıntı victorhugo adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çok teşekkürler arkadaşlar mesajlarla içimi rahatlattınız valla korkuyordum biraz bu yokuşlardan artçı ile ama dediğiniz gibi iyi planlama ve debriyaj kavrama noktasını bulma ile bu sorun çözülür galiba. Bende zaten her geçen saat tecrübe ile daha iyi çözüyorm motoru. Peki bişey daha sorcam bu vitesi 4'den elim debriyajda sabit iken çat çat diye 1 e indirmem zarar verirmi şanzımana. leopessia kardeşim motor hero glamour bir litreyle 70 km den fazla gidebilen bir motor :D Beverliye gelince işe git gel (70 km) 20 tl felandı rahat. )
    Onu biliyorum bizim evo namussuzu da neredeyse r6 kadar yakıyor aşağılık alet.. Vitesi 4'den 1 'e tek debriyajı sıkışta düşürebilirsiniz ama çitongggggggggggg diye bir kez basarak değil. Her basışta bir vites düşürün be motosikletin 1 metre ileriye gidip dişlilerin 4'den 3 e geçtiğini hissettiğiniz anda 3'den 2 ye ve sonra 1'e çekebilirsiniz, Ama sakın 1 hamlede 2-3 vites düşmeye kalkmayın maaazallah sıyırabilirsiniz, hiç hoş olmaz, Ayrıca siz Scooter kullanıcısısınız ne işiniz var vitesli motosiklet ile, bi tane pcx alacaktınız keyfinize bakacaktınız, kullananlar işesen gider yorumunu yapıyorlar, gerçekten 2 litreye dünyaları geziyor Sanki biraz da vitesli kullanıyım da öğreneyim düşüncesi ağır basmış gibi

  10. #10
    victorhugo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Şubat 2015
    Şehir
    İstanbul
    Hocam isin aslı viteslinin daha güvenli olduğunu çok duydum harbiden öyleymiş ya herşey senin elinde kaymak gibi akıyor Motor virajlarda olsun aralardan geçerken olsun vitesli bambaşka geldi bana . Bundan sonra bu is crossa kadar gider :D
    Onurhan D bunu beğendi.

  11. #11
    Moderatör Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Antalya/Kaş
    Motosikleti
    R 1200 GS Adventure
    Guven kismi tartisilmaz tabiki. Ama konfor olarak az yakan bir makina araniyorsa otomatik olmasi forever


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)