MotoAVM Motosiklet Aksesuarları
Kapat
Üye Girişi
Hadisatinal Buse - 468x80 - Forum Orta
Reflektörlü Motorcu Yeleği
Hudson Deri
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

kuryeler neden vitesli motosiklet sürer...

  1. #1
    eradnan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mayıs 2007
    Şehir
    Antalya caddeleri
    Motosikleti
    speed 150 naked
    Reklamlar  
    Kaskcim.com - Dünya Markası Kasklar
    Kuba Motor

    merhaba arkadaşlar aklıma takılan bi soru var

    acaba kuryeler neden scooter değilde hep vitesli motosiklet kullanıyorlar vitesli motosikletlerin motorları daha mı uzun ömürlü acaba...


    AVM Forum
    Motosikletciyiz.com Outdoor & Motosiklet & Motor Aksesuarları
    Motomax
  2. #2
    denizcimuzaffer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda Beat ve denizciforesight :))
    Kurye Arkadaşlar,
    kurye olduklarından kelli fitesli sürerler
    (Mahsusu yazıyom, kendileri açıklasınlar deyi)
    Poturdak

  3. #3
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Temmuz 2006
    Şehir
    Gaziemir
    Motosikleti
    NX250
    Daha ekonomik......Daha az arıza yapıyor..Dur kalklar fazla olduğundan aşınma daha az oluyor vitesli motorlarda....
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  4. #4
    abal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Kasım 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    ASYA 150T 19A
    scoter kullanan kuryelerde var ama çok değil..bi kere vitesli motor daha uzun ömürlü ve hesaplı olduğundandır galiba..benim çalıştığım yere scoter lı ilaç kuryeleri geliyor..
    KIRMIZI BOĞA..

  5. #5
    cakalaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ekim 2006
    Şehir
    Rize/Merkez
    Motosikleti
    CBR600RR Kilometresi:19500 Modeli:2011
    Genelde kanuni seyhan kullanıyolar
    Ya KASK TaK ; Ya ÖL

  6. #6
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Temmuz 2006
    Şehir
    Gaziemir
    Motosikleti
    NX250
    Alıntı cakalaz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Genelde kanuni seyhan kullanıyolar
    Atma recep....

    Konu dışına takılmıyosun artık..Gel bekleriz....
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  7. #7
    cakalaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ekim 2006
    Şehir
    Rize/Merkez
    Motosikleti
    CBR600RR Kilometresi:19500 Modeli:2011
    Gelcem gelcem bekle beni
    Ya KASK TaK ; Ya ÖL

  8. #8

    Üyelik
    18 Ocak 2006
    su hesabı yazsam konu açıklanır herhalde: benim daelim history ile 8 lt benzinle maxsimum 205 km yapıyorum, ofisimizde ybr 125 kullanan kurye arkadas ise 8 lt benzinle 325 350 km yapıyor!!!! herhalde açıklayıcı olmuştur
    BEN GÜZELE GÜZEL DEMEM KAFAM GÜZEL OLMADIKÇA

  9. #9
    ErTech - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Eylül 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    vaRRdı
    Benim düşüncem yük taşıdıkları için her türlü yol şartında en ekonomik yakıt tüketimi sağlayabilmek için olabilir...

    Ayrıca bakımı ve tamiri daha kolay olduğunu düşünüyorum...
    ... yaşlı bir devrimci düşürmez hiç ağzından özgürlük kelimesini
    ve yatmadan önce bir bardak su yerine denize bırakır takma dişlerini ...
    ''Four wheels move the body. Two wheels move the Soul.''

  10. #10
    hondapilotu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2007
    Şehir
    KONYA
    Motosikleti
    HONDA CGL 125
    Bende 2004 model HONDA CGL 125 var 17 .000 KM de
    kulağına kurşun şimdiye kadar subap ayarından başka serviz yüzü görmedi.
    Kuryecilerinde seçimi bu yüzden olsa gerek.
    Konya'daki kuryecilerin %90 ı Honda CG ve CGL kullanıyor.

    Yakıt sarfiyatı zaten tartışılmaz. Bikere fulledin mi depokapağının yerini unutursun

  11. #11
    xxxxx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Kasım 2005
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    honda cbf 500
    sahi ya evlere servis yapan çoğu restoran scooter kullanıyo ama kuryeler hep vitesli kullanıyo ikisinden birinde var bi terslik
    ben giderim adım kalır dostlar beni hatırlasın

  12. #12
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Temmuz 2006
    Şehir
    Gaziemir
    Motosikleti
    NX250
    Alıntı xxxxx adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sahi ya evlere servis yapan çoğu restoran scooter kullanıyo ama kuryeler hep vitesli kullanıyo ikisinden birinde var bi terslik
    Evlere servis yapan pizzacılar kısa mesafe gidiyor...10 dakikada gidip geliyor....Ama kuryeler hep uzun mesafe akşama kadar çalışıyor...

    Eğer akşama kadar scooterla çalışırsanız türlü meslek hastalıklarına yakalanırsınız....En başta stres ve bel fıtığı....
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  13. #13
    ucanteneke5 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mart 2007
    Şehir
    avcılar istanbul
    Motosikleti
    2013 KTM duke 200-2012 CBF 150
    evet arkadaşlar bi kurye olarak şunları söyleyebilirim.
    en başta günlük 250ile 400km arası yola en iyi skuter bile dayanmıyo ben denedim küçük lastikler çok sarsıyo vede kayıyo vitesliyse hem az yakar hem istediğin yerde yani özellikle rampalarda yavaş veya hızlı gidebiliyon yani vites düşürüp üksek devirlerde çıkabiliyon ama skutarda o şans yok.
    vitesliyle genelde her yerden geçebiliyon çamur kaldırım merdiven ama skuter mağlesef geçemiyo.
    viteslide bakım ve yolda tamirat daha kolay.en basidinden kuryelerin %80 zincir baklası taşirlar anahtarlıkta ama skuterde kayış koptumu yandın.bide en kötüsü allah kimseye göstermesin ama herhengi bi kazada skuter darmadağn oluyo.
    hep derim en kötü vitesli en iyi skutardan sağlamdır.
    saygılar

  14. #14
    Crazy Ninja - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mayıs 2007
    Şehir
    Ayvalık
    Motosikleti
    Yamaha YBR 125
    Arkadaşlar konuyu şöyle ele alalım beldeyama sitesinde ybr 125 ın kuryelerin en çok kullandığı motor olduğunu belirtmiş.Ybr 125 in belirgin özellikleri ise az yakıt tüketmesi,her türlü kullanım şartına uygun olması,şehir içinde yüksek performans vermesi.Ayrıca vitesli motorların fiyatları da daha uygun scooterlara göre.Bana göre olay bundan ibaret.Herkeze saygılar

  15. #15
    ARBETUS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mart 2006
    Şehir
    Gebze\Kocaeli-Sütlüce\İstanbul
    Motosikleti
    BMW F650GS '00
    bizim şirkete gelen kuryelerin arasında mz etz251 den tutunda 250 mct cbr125r cup titan ybr ye kadar çok çeşitteen motorlar var sanırım son zamanlarda yeni gözde cbf150.
    sağlıcakla.
    '04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS

  16. #16
    marwel114 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ekim 2006
    Şehir
    Bolu
    Motosikleti
    Bmw G650 Xmoto
    kuryeler dağ taş kaldırım her türlü yol şartıyla karşı karşıya olduğu için scooterlar pek ideal olmuyor. Tekerleklerin küçük olması bence en önemli etkenlerden. bir de uzun yolda vitesliler daha iyi oluyor.
    Karşılaştığım herkes en az bir konuda benden daha yetenekli, öyle ki her insandan öğreneceğim bir şey var.

  17. #17
    rEnE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2005
    Şehir
    Denizli
    Hocam götürü çalışan kuryeler dışında bu durum firmayla alakalı aslında. Onların çoğunda kendilerine ait motosikletler var ve yakıt sarfiyatıda öncelikli tedbirleri arasında. İlaç kuryelerinde de çok var scooter la çalıştıran, ama evrak kuryeleri genelde vitesli kullanıyorlar, istisnada olsa vitesli kullanan pizza kuryeleride var, ancak şehir içi en uygunu vitessiz, ve en serisi bana göre. birde pizzacı bazen çok fazla paket alır, motosikletin ayak koyduğu ön kısmınada paket koyar, scooterın böyle olanaklarıda var küçük ayrıntılarda olsa. Pizzacılar Ufak tefekte olsa sık kaza olduğu içinde scooter'ı tercih ediyorlar, tamiri daha hesaplı olur diye buda bi neden olabilir. Birde sık personel değiştiği için vitesli motosiklet kullanan da scootera göre zor bulunduğu içinde olabilir. Yani sebep çok aslında.
    Evlere servis yapan pizzacılar kısa mesafe gidiyor...10 dakikada gidip geliyor....Ama kuryeler hep uzun mesafe akşama kadar çalışıyor...

    Eğer akşama kadar scooterla çalışırsanız türlü meslek hastalıklarına yakalanırsınız....En başta stres ve bel fıtığı
    Ben 1 ayda 5000 i devirmistim pizza kuryesiyken, ki caylaktım az gidiyordum pakete. Mesaide 23:00 de bitiyordu, 12 saatti yani? Mesafede siparişe göre değişirdi. Şehir merkezinde her yere gidersin, bazen sanayi sitesine gidersin 45 dakika sürer yolun, bazen şehrin öbür ucuna gidersin 30 dakka sürer, bazen yayan gidersin karşıdadır adres, değişken bu. Yani pizzacı akşama kadar değilde sabah 11:00 den 23:00 e kadar çalışır. Tabi stresinden tutta yüz felcine, romatizmasına kadar bi çok rahatsızlığa açık oluyor çoğu

  18. #18
    taner_k - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2006
    Şehir
    İ Z M İ R
    Motosikleti
    satıldı :)
    Alıntı ucanteneke5 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    en başta günlük 250ile 400km arası yola en iyi skuter bile dayanmıyo ben denedim küçük lastikler çok sarsıyo vede kayıyo vitesliyse hem az yakar hem istediğin yerde yani özellikle rampalarda yavaş veya hızlı gidebiliyon yani vites düşürüp üksek devirlerde çıkabiliyon ama skutarda o şans yok.
    vitesliyle genelde her yerden geçebiliyon çamur kaldırım merdiven ama skuter mağlesef geçemiyo.
    viteslide bakım ve yolda tamirat daha kolay.en basidinden kuryelerin %80 zincir baklası taşirlar anahtarlıkta ama skuterde kayış koptumu yandın.bide en kötüsü allah kimseye göstermesin ama herhengi bi kazada skuter darmadağn oluyo.
    hep derim en kötü vitesli en iyi skutardan sağlamdır.
    saygılar
    bence yeterince güzel açıklamış arkadaşımız
    İyi bir sürücünün denge,doğru karar mekanizması ve iyi zamanlaması
    vardır.Aynı şekilde iyi bir sevgilinin de..
    ne mutlu türküm diyene ! ! ! 35 U 7273 TECRÜBE, LİMİTLERİNİZİ BİLMEKTİR!

  19. #19
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Temmuz 2006
    Şehir
    Gaziemir
    Motosikleti
    NX250
    Alıntı rEnE adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam götürü çalışan kuryeler dışında bu durum firmayla alakalı aslında. Onların çoğunda kendilerine ait motosikletler var ve yakıt sarfiyatıda öncelikli tedbirleri arasında. İlaç kuryelerinde de çok var scooter la çalıştıran, ama evrak kuryeleri genelde vitesli kullanıyorlar, istisnada olsa vitesli kullanan pizza kuryeleride var, ancak şehir içi en uygunu vitessiz, ve en serisi bana göre. birde pizzacı bazen çok fazla paket alır, motosikletin ayak koyduğu ön kısmınada paket koyar, scooterın böyle olanaklarıda var küçük ayrıntılarda olsa. Pizzacılar Ufak tefekte olsa sık kaza olduğu içinde scooter'ı tercih ediyorlar, tamiri daha hesaplı olur diye buda bi neden olabilir. Birde sık personel değiştiği için vitesli motosiklet kullanan da scootera göre zor bulunduğu içinde olabilir. Yani sebep çok aslında.

    Ben 1 ayda 5000 i devirmistim pizza kuryesiyken, ki caylaktım az gidiyordum pakete. Mesaide 23:00 de bitiyordu, 12 saatti yani? Mesafede siparişe göre değişirdi. Şehir merkezinde her yere gidersin, bazen sanayi sitesine gidersin 45 dakika sürer yolun, bazen şehrin öbür ucuna gidersin 30 dakka sürer, bazen yayan gidersin karşıdadır adres, değişken bu. Yani pizzacı akşama kadar değilde sabah 11:00 den 23:00 e kadar çalışır. Tabi stresinden tutta yüz felcine, romatizmasına kadar bi çok rahatsızlığa açık oluyor çoğu
    Anlatmak istediğim pakedi atar gelirsin..Motorun 15 dakka kadar dinlenir...Scooter da hararet çok önemli...Sıkıştıramassın fazla...O arada verdiğin paket molası bir nebze olsun ferahlatır....

    Ama kuryeye scooter zor dayanır....Sabahtan çıkıp akşama kadar çalışan scooter ne kadar dayanır?....Çok kısa sürede dağılır....Örneklerini çok gördüm...

    Burdaki ecza depolarında önceleri honda kinetix kullanıyorlardı...Hala bir kaç tane var....Her scooter ı bir sandılar...Sonradan peugeot vivacity aldılar....2 sene dayanmadı...Hepsi pert....Şu anda ybr kullanıyor çoğu depo....
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  20. #20
    myheart - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mayıs 2006
    Şehir
    Bolu Merkez
    Motosikleti
    Enduro Veya Supermoto Arıyor => Max 250Cc Japon
    boluda bütün kuryeler scooter kullanıyorlar....

    Genelde Ya BWS Yada Activa vb seyler Malum kücük sehir...

    He unutmadan cin motorlarıyla kuryecilik yapılmadıgını anlayan esnafımız 3 kurus fazla verip marka motor almanın daha mantıklı oldugunu anladılar sanırım... (Cin motorlarını kotulemek için değil.Sık Sık sagını solunu kontrol etmen gerektigi için Boyle Yazdım. Bende Cin malı kullanıyorum ve Memnunum )
    Binlerce Kilometre Bile Tek Bir Adımla Başlar...
    Reklamlar  

1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)