Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

neden kuvvetli scooter yapılmıyor?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    18 Ocak 2006
    arkadaslar merak ettiğim ve olmasını çok istediğim bir konu var? neden maxiscooterlar diğer vitesli makinalar kadar kuveetli değil? mesela 70 yada 80 beygirlik bir maxsiscooter neden yok? bildiğim kadarıyla bu aletlerin en babası burgman 650 o da 50 beygir bide gilera nexsus var 41 beygir.
    acaba yapılış ve tasarım amaçlarına aykırı olduğu içinmi yapılmıyor yada yapılamıyormu? yada teker çapları küçük olduğundan mı beygir güçleri belli bir oranda tutuluyor? 650 cc bir burgman 50 beygirken 500 cc bir er 5 de 50 beygir??? bu konuda teknik bilgisi olan arkadaslar cevaplayabilirse sevinirim....
    BEN GÜZELE GÜZEL DEMEM KAFAM GÜZEL OLMADIKÇA


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    24 Şubat 2007
    buyuk makınalarla vırajlarda ıstedıgınız kadar yatabılırken scootrerda bole bısı yok. scooter zaten vırajlarda yatmak ıcın yapılmıs bır alet degıldır ama teknolojının gelısmesıyle onlarda cok gelıstıler ama burgman bıle olsa cok yatırdıgınız ayaklık yola degıyor jant ebatları cok kucuk kalıyo mesela cbf 150 ıle ıyı bır scooter karsılastırın honda vırajda lastık ebatından dolayı daha rahat ve ıyı yatacaktır. 50 beygır bıle bır scooter ıcın cok fazla bence. turkıye yolları malum derın bır cukura 12 ınc lık lastıkle dusmak var bıde 18 ınclık lastıkle dusmek var. gerektıgınde yollarda ustunden cıgneyerek gecmemız gereken maddelerle karsılasıyoruz scooter tekerleklerı kucuk ve alcak oldugun ıcın cok tehlıke yaratabılıyor.

  3. #3

    Üyelik
    18 Ocak 2006
    Alıntı asome_67 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    buyuk makınalarla vırajlarda ıstedıgınız kadar yatabılırken scootrerda bole bısı yok. scooter zaten vırajlarda yatmak ıcın yapılmıs bır alet degıldır ama teknolojının gelısmesıyle onlarda cok gelıstıler ama burgman bıle olsa cok yatırdıgınız ayaklık yola degıyor jant ebatları cok kucuk kalıyo mesela cbf 150 ıle ıyı bır scooter karsılastırın honda vırajda lastık ebatından dolayı daha rahat ve ıyı yatacaktır. 50 beygır bıle bır scooter ıcın cok fazla bence. turkıye yolları malum derın bır cukura 12 ınc lık lastıkle dusmak var bıde 18 ınclık lastıkle dusmek var. gerektıgınde yollarda ustunden cıgneyerek gecmemız gereken maddelerle karsılasıyoruz scooter tekerleklerı kucuk ve alcak oldugun ıcın cok tehlıke yaratabılıyor.
    yani sadece lastik jant ebatından dolayımı? otomatik vites olmasından dolayı olamazmı? manuel vitesin daha atak olması ve daha fazla gücün ortaya çıkmasına meydan vermesi aklıma geliyor
    BEN GÜZELE GÜZEL DEMEM KAFAM GÜZEL OLMADIKÇA

  4. #4
    Khutuck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    Yollarda...
    Motosikleti
    2.5 yıl akbil, sonra CuBuF150, şimdi Fazer, az KTM
    Alıntı TRUCKER adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yani sadece lastik jant ebatından dolayımı? otomatik vites olmasından dolayı olamazmı? manuel vitesin daha atak olması ve daha fazla gücün ortaya çıkmasına meydan vermesi aklıma geliyor
    CVT sisteminde maksimum tork limitleri var, son dönemde bu limitler yükseldiyse bile bir scooter'a uygulamak kolay olmayacaktır.

  5. #5
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000
    350 cc ve tam 113 beygirlik scooter var....Bir fabrika özel üretmiş...İsteyen satın alabiliyor...Ama biraz fazla tuzluydu....




    http://www.motosiklet.net/forum/moto...k-scooter.html


    Bu da linki....
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  6. #6
    nitrious81 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ocak 2007
    Şehir
    Düzce
    Motosikleti
    Octavia
    Bence Bı Burgman 650 Bı beverly 500 Bı Nexus 500 zaten scooter ıcın yeterınce performanslı makınlar daha fazlasına gerek yok yukarda Khutuck ve asome_67 ın dedıklerınden dolayı.Bıde sonucta Race makına degıl bunlar zevk ve gezıntı makınası.
    Biri şu Düzcedeki kasksız ehliyetsiz üstüne üstlük Abart egzozları ile kafa ...... bir dur desin !!!

  7. #7
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    06 Ekim 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Var
    Scooter ile belli bir süratin üzerine çıkarsan zaten kontrolü kaybedersin.
    Sürat ve motor gücü herşey değildir. Auerodynamic denilen bir hadise var. Motorun rüzgar yiyişi hızı yolda kalmasını belirleyen önemli bir faktördür. Bu yüzden racing motorlar hep birbirlerine benzerler. Araçlar da yere daha fazla yaklaştırılırlar.
    Sevgi ve selamlar

  8. #8
    aytskal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Şubat 2006
    Şehir
    İzmir/Basmane-Üçyol Hatay Adana Ceyhan
    Alttaki linke göz atarsınız 800 cc Gilera maxıscotter göreceksiniz...75 HP gücündeki bu motosiklet en yüksek motor hacmine sahip seri üretim maxıscotter ünvanını alacak...

    http://www.motosiklet.net/forum/yeni...-gp-800-a.html

    http://www.slashgear.com/piaggio-gil...ter-193030.php




  9. #9
    denizcimuzaffer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda Beat ve denizciforesight :))
    Sevgili arkadaşlar,
    Scooter şehiriçi kullanımı için tasarlanmış, pratik bir çözüm olarak dizayn edilmiş makinelerdir. Özellikle yapısı üst-başınızın temiz kalacak bir şekildedir. Otomatik Vites ya da Kasnak sistemli olması da yine kullanım kolaylığı içindir. Dolayısı ile kullanım profilini yıllar içinde buna göre oturtmuştur. Ticari yatırım da kullanıcıların istekleri doğrultusunda gelişmiştir. Ancak motor sevdası öyle bir şeydir ki, scooter ı olanlar araçlarını hemen hemen her koşulda da kullanabilmek istemektedirler. Günümüz scooter ları azımsanmayacak özelliklere sahiptirler. Özellikle tekerlek yapısı çok süratlenmelerini riskli olarak kabul etmemize neden olur elbette. Bu yüzden, günümüz standart scooter larının süratten çok, yüksek Tork üretemesi, her türlü trafik koşullarında atak olması, bayırlarda da süratlerini koruyarak konfor sunması daha ön plandadırlar. Konfora destek amacıyla silindir hacimleri büyüse de sıkıştırma oranları az, devirleri kısmen düşük tutularak Vibrasyonun engellenmesi sağlanmıştır.
    Otomatik Vites dediğimiz uygulamada, devir ayarını sürücüden bağımsızlaştırdığından standart bir ivmelenmesi vardır. Manuel motorlar gibi istediğimiz an spor kullanıma yönelik devir arttırımı mümkün değildir. Ayrıca bir çok otomatik vites uygulamaları motordan ayrı bir güç çekerek çalışan sistemlerle donatıldığından, benzer hacimli-devirli makinelere göre de az güç üretmesi normal sayılmalıdır.
    Burada bir örnek olarak, standart bir scooter olan Dylan (Honda), 16 BHP gibi bir güce sahiptir. 150 cc de bu gücü üretebilmek adına devir yüksek tutulmuştur. Vibrasyon gibi sorunlar teknolojik çözüm ve dizaynlar ile kabuledilebilir standartlardadır. Bir scooter cının istediği şeyleri kolaylıkla karşılarken, yüksek süratlere ulaşabilmekte, 2 kişilik sürüşler de dahi, yüksek torku sayesinde hızını koruyabilmektedir.
    Herkese kazasız belasız sürüşler dilerim
    Poturdak

  10. #10

    Üyelik
    18 Ocak 2006
    Alıntı denizcimuzaffer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sevgili arkadaşlar,
    Scooter şehiriçi kullanımı için tasarlanmış, pratik bir çözüm olarak dizayn edilmiş makinelerdir. Özellikle yapısı üst-başınızın temiz kalacak bir şekildedir. Otomatik Vites ya da Kasnak sistemli olması da yine kullanım kolaylığı içindir. Dolayısı ile kullanım profilini yıllar içinde buna göre oturtmuştur. Ticari yatırım da kullanıcıların istekleri doğrultusunda gelişmiştir. Ancak motor sevdası öyle bir şeydir ki, scooter ı olanlar araçlarını hemen hemen her koşulda da kullanabilmek istemektedirler. Günümüz scooter ları azımsanmayacak özelliklere sahiptirler. Özellikle tekerlek yapısı çok süratlenmelerini riskli olarak kabul etmemize neden olur elbette. Bu yüzden, günümüz standart scooter larının süratten çok, yüksek Tork üretemesi, her türlü trafik koşullarında atak olması, bayırlarda da süratlerini koruyarak konfor sunması daha ön plandadırlar. Konfora destek amacıyla silindir hacimleri büyüse de sıkıştırma oranları az, devirleri kısmen düşük tutularak Vibrasyonun engellenmesi sağlanmıştır.
    Otomatik Vites dediğimiz uygulamada, devir ayarını sürücüden bağımsızlaştırdığından standart bir ivmelenmesi vardır. Manuel motorlar gibi istediğimiz an spor kullanıma yönelik devir arttırımı mümkün değildir. Ayrıca bir çok otomatik vites uygulamaları motordan ayrı bir güç çekerek çalışan sistemlerle donatıldığından, benzer hacimli-devirli makinelere göre de az güç üretmesi normal sayılmalıdır.
    Burada bir örnek olarak, standart bir scooter olan Dylan (Honda), 16 BHP gibi bir güce sahiptir. 150 cc de bu gücü üretebilmek adına devir yüksek tutulmuştur. Vibrasyon gibi sorunlar teknolojik çözüm ve dizaynlar ile kabuledilebilir standartlardadır. Bir scooter cının istediği şeyleri kolaylıkla karşılarken, yüksek süratlere ulaşabilmekte, 2 kişilik sürüşler de dahi, yüksek torku sayesinde hızını koruyabilmektedir.
    Herkese kazasız belasız sürüşler dilerim
    açıklamaların için tsk ederim gerçekten mantlı ve bilgiye dayalı bir yorum oldu sanırım benim gibi vites üşengeci olupta birazda süret isteyenlere nexsustan baska bi seçenek gözükmüyor (650 cc burgman hariç tabi)
    BEN GÜZELE GÜZEL DEMEM KAFAM GÜZEL OLMADIKÇA

  11. #11
    denizcimuzaffer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda Beat ve denizciforesight :))
    Arkadaşım,
    Gilera ve aprilla nın sport Scooter modelleri var, melez olarak. Top Speed lerine bakma ama! İnanılmaz ivmelenmeleri var ve şaşırtıcı motorlar. Ne gibi bir amaç istediğini açıklarsan fikir verebilirim belki. Ancak Scooter diyorsan 180-200 yapmayı unutacaksın. Zaten unutsan da iyi olur ben ce
    Ben teşekkür ederim
    Poturdak

  12. #12

    Üyelik
    18 Ocak 2006
    Alıntı denizcimuzaffer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşım,
    Gilera ve aprilla nın sport Scooter modelleri var, melez olarak. Top Speed lerine bakma ama! İnanılmaz ivmelenmeleri var ve şaşırtıcı motorlar. Ne gibi bir amaç istediğini açıklarsan fikir verebilirim belki. Ancak Scooter diyorsan 180-200 yapmayı unutacaksın. Zaten unutsan da iyi olur ben ce
    Ben teşekkür ederim
    ben 2 yıla yakın bir zamandır scooter kullanıyorum. bu modelden de sürüş şeklindende memnunum. trafiğe takılmamak,çarsı pazara gittiğimde aldıklarımı rahatça yuklemek, kullanımının kolay olusu, titreşimin olmaması gibi özellikleri zaten çok seviyorum, benim tek derdim scooterların çabuk süratlenmemesi ve özellikle uzun rampalarda sollamaya yeterince fırsat tanımaması. 2 kişi uzun bir rampayı tırmanırken özellikle sehir dışı yollarda sollamada cabukluk yok. benim makinam 125 cc 11 beygir iki kişi dahi düz yolda 120 görüyorum ama rampaya gelince kasıyor kandini alet. derdim bu benim acaba nexsus yada 400 cc bir burgmanda da aynı sorunla karsılasırmıyım?
    BEN GÜZELE GÜZEL DEMEM KAFAM GÜZEL OLMADIKÇA

  13. #13
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    06 Ekim 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Var
    Aslına bakarsan Honda Goldwing Scooter'ın büyüğü






  14. #14
    denizcimuzaffer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda Beat ve denizciforesight :))
    Trucker arkadaş,
    scooter ları araştırırken beygiri kadar tork değerlerine de bakmalısın. Çok büyük farklılıklar vardır. Tork u yüksek olan derdine çare olacaktır.
    Bendenizde Honda Beat var, yokuşlarda 25 ile gitmenin, inipte itmek istemenin anlamını bilirim
    Silindir Hacmine kilitlenme! Tork ve Beygiri beraber değerlendir.
    Senin için ben de yapardım şimdi ama, gerçekten kafam patates çuvalı gibi.
    Kusuruma bakma
    saygılarımla
    Poturdak

  15. #15

    Üyelik
    24 Şubat 2007
    trucker@ 400 cc lık burgman ve nexus da yokuslarda falan bırak zorluk cekmeyı azcık daha gaz kessemmı dıye dusunursun beygır ve torkuna bakarsan goreceksın bır scootera gore cok hızlı ve tork lu makınalar bunlar kısacası senın makınanın 3 kat hızlısını hayal et.yokus yukarı 3 kat hızlı cıktıgını dusun.

  16. #16

    Üyelik
    02 Nisan 2007
    Arkadaşlar bende scutur a biniyorum.Gayet güzel makina süratide iyi sayılır,benimki biraz daha büyük jant ve çok rahat.Yamaha-XMAX.

  17. #17
    denizcimuzaffer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda Beat ve denizciforesight :))
    Cihangir arkadaş biraz daha detaylı bilgi verirse, merak eden arkadaşlarda biraz daha bilgi sahibi olurlar
    Poturdak

  18. #18

    Üyelik
    02 Nisan 2007
    yukarıda resmi görülen gılarıa'nın teker ebadında zannedersem,şehir içi çok kullanışlı uzun yoluda çok iyi(bana göre)gayet rahat ve üzmeyen yormayan iyi bir makina.Arkadaşlar ben Burgman 400 de kullandım en az onun kadar rahat.

  19. #19
    tetikçi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mayıs 2007
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    lifan 100 a(satılık)
    evet ben 150 lik scooterle 110 lavirajı yatırıp döndüm arkadaş fakat çok tehlikeli

  20. #20

    Üyelik
    02 Nisan 2007
    Küçük jant her zaman handikap aman dikkat et dostum.Gerçi biz yaşlıyız yapamayız ama yinede dikkat!!!!!

    Motosiklet net.teki dostlar sakarya'ya yolunuz düştüğünde haberleşelim tanışalım mutlu olurum.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)