Sevgili arkadaşlar,
Scooter şehiriçi kullanımı için tasarlanmış, pratik bir çözüm olarak dizayn edilmiş makinelerdir. Özellikle yapısı üst-başınızın temiz kalacak bir şekildedir. Otomatik Vites ya da Kasnak sistemli olması da yine kullanım kolaylığı içindir. Dolayısı ile kullanım profilini yıllar içinde buna göre oturtmuştur. Ticari yatırım da kullanıcıların istekleri doğrultusunda gelişmiştir. Ancak motor sevdası öyle bir şeydir ki, scooter ı olanlar araçlarını hemen hemen her koşulda da kullanabilmek istemektedirler. Günümüz scooter ları azımsanmayacak özelliklere sahiptirler. Özellikle tekerlek yapısı çok süratlenmelerini riskli olarak kabul etmemize neden olur elbette. Bu yüzden, günümüz standart scooter larının süratten çok, yüksek Tork üretemesi, her türlü trafik koşullarında atak olması, bayırlarda da süratlerini koruyarak konfor sunması daha ön plandadırlar. Konfora destek amacıyla silindir hacimleri büyüse de sıkıştırma oranları az, devirleri kısmen düşük tutularak Vibrasyonun engellenmesi sağlanmıştır.
Otomatik Vites dediğimiz uygulamada, devir ayarını sürücüden bağımsızlaştırdığından standart bir ivmelenmesi vardır. Manuel motorlar gibi istediğimiz an spor kullanıma yönelik devir arttırımı mümkün değildir. Ayrıca bir çok otomatik vites uygulamaları motordan ayrı bir güç çekerek çalışan sistemlerle donatıldığından, benzer hacimli-devirli makinelere göre de az güç üretmesi normal sayılmalıdır.
Burada bir örnek olarak, standart bir scooter olan Dylan (Honda), 16 BHP gibi bir güce sahiptir. 150 cc de bu gücü üretebilmek adına devir yüksek tutulmuştur. Vibrasyon gibi sorunlar teknolojik çözüm ve dizaynlar ile kabuledilebilir standartlardadır. Bir scooter cının istediği şeyleri kolaylıkla karşılarken, yüksek süratlere ulaşabilmekte, 2 kişilik sürüşler de dahi, yüksek torku sayesinde hızını koruyabilmektedir.
Herkese kazasız belasız sürüşler dilerim