Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Bisiklette Dağ bisikleti Ama Motosiklette Racing Neden Sizce?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    myheart - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mayıs 2006
    Şehir
    Bolu Merkez
    Motosikleti
    Honda CRF 250 L
    @MNY46 Katılıyorum sana

    @BBRR Teşekkürler Farklı gorusleriniz için sayın modum

    Hep birlikde Endurocuları kalkındırma ve yasatma derneği kuralım arkadaşlar...
    Binlerce Kilometre Bile Tek Bir Adımla Başlar...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    25 Kasım 2005
    Yarış bisikletlerinin tipini çocukken hiç beğenmezdim
    12 yaşında bisiklete binmeyi bıraktım
    O yaşlarda asfalt da binmezdik kaldırımlarda gezerdik
    Belki hoplama zıplamaya uygun olanlar dağ bisikletleri idi

    Motosiklet olayında ss makinalar çok güzel ama tehlikeli
    Motor sevdası yeni başlayan bende sıra ile bütün tadları denemek istiyorum
    Şuan bi scooter ım var
    İlerde naked bir motor almayı dusunuyorum
    Kendime güvendiğim zaman bir ss alcam!
    Ama bunun gösterişle alakası yok.
    Hız tutkunuyum.
    Yolda hiçbir araç bana yetişmesin egosu var bende
    Ama yolun başındayız işde ..

  3. #23
    L.SAHİN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Mart 2006
    Şehir
    bolumt
    Motosikleti
    Kawasaki Z 750
    kızlar racinglere hasta oluyoda ondan harun

  4. #24
    myheart - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mayıs 2006
    Şehir
    Bolu Merkez
    Motosikleti
    Honda CRF 250 L
    Alıntı L.SAHİN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kızlar racinglere hasta oluyoda ondan harun
    ula bi kız motora hasta olacak diye ölume gitmenin ne faydası var kı
    Binlerce Kilometre Bile Tek Bir Adımla Başlar...

  5. #25
    L.SAHİN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Mart 2006
    Şehir
    bolumt
    Motosikleti
    Kawasaki Z 750
    yaw sende tak şehir içinde 1.vitese bağırta bağırta kullan falza hız yapmayı ver

  6. #26
    takendy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mayıs 2007
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    K 1300 GT
    O yaşlarda asfalt da binmezdik kaldırımlarda gezerdik

    Motosiklet olayında ss makinalar çok güzel ama tehlikeli

    arkadaslar ss lerin yapılış amaçları sınırları aşmak bi çok ss motorun son hızı halâ kullanıcısının kabiliyeti ile sınırlı limit onu kullanan kişi ve bunlar düz yol motorları burası belli
    ayrıca çok tehlikeli neye göre çok oradaki çok neyi ifade ediyo yani chopper scooter az tehlikeli mi böyle bir anket yada rapor varmı ?
    ve bence dünyanın en dengeli motorları ss lerdir tekerlekler dönmeye başladıktan sonra motor fiziken yatırılamaz. lastik ve jantlarla yaratılan tirbülans sayesinde üstünde sürücü yokken bile motorun metrelerce gitmesine yeter aynı durumda birçok motor olduğu yere yığılır.
    bu tip durumlar kesinlikle sürüş hatasıdır.
    motor tipi ss die düştüm scooter olsa düşmezdim diyen biri varmı

    (kanımca öyle )
    "Dünyanın sorunu, Akıllılar hep kuşku içindeyken, aptalların küstahça kendilerinden emin olmalarıdır." B.Russell
    "Yaşamak bir ağaç gibi tek ve hür; ve bir orman gibi kardeşcesine" Nazım Hikmet

  7. #27

    Üyelik
    02 Mayıs 2007
    Şehir
    İZMİR/Kemalpaşa
    Motosikleti
    YZF-M1(el emegi maketi)
    hız + karizma + 25karakter

  8. #28
    myheart - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mayıs 2006
    Şehir
    Bolu Merkez
    Motosikleti
    Honda CRF 250 L
    @takendy Gorusun güzel denge meselesi uzun ve düz bi yol için doğru fakat , Türkiyede o tür yollar yok denecek kadar az... Virajlar tümsekler cukurlar.. Asfalt yolda bile gitsen ne kadar süspansiyon ihtiyacının oldugunun farkına varıyorum Tr yollarında...

    Alıntı efsane_35 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hız + karizma + 25karakter
    Hız + yan yolda yürüyen kızlara bakma + aynı anda karsıdan gelen araba + kut pat ambulans sesleri.. + Belki duyarsın belki duyamadan hayata son verirsin... Ailene ve sevenlerine bas sağlığı...
    Binlerce Kilometre Bile Tek Bir Adımla Başlar...

  9. #29
    -BSI- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Eylül 2006
    Şehir
    Çengelköy
    Motosikleti
    SH 300
    Benimde hiç aklımda olmayan ama şimdi başlığı görünce aklıma gelen bir soru var? Bende şimdi onu merak ettim. Yarış bisikleti sürat için üretilip en belirgin özelliği lastiğinin inceliği iken, aynı amaçla üretilen race motorların lastikleri neden motorlar arasında en kalın olanlardır??? Hız için ince lastik lazımsa neden race motorlar kalın lastiğe sahip?? kalın lastik lazımsa neden bisikletlerde incecik lastik kullanılır?? saygılar...
    Okadar dengeli ki durunca ayaklarıma ihtiyaç duymuyorum..

  10. #30
    myheart - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mayıs 2006
    Şehir
    Bolu Merkez
    Motosikleti
    Honda CRF 250 L
    @-BSI-

    Bisiklette hız sınırlarını asamazsın.. Belli bi hıza kadar ulaşabilirsin ayrıca bisiklet insan gücüyle çalısıyor.. Ama motorlarda teker kalın olmak zorunda cünkü hem insan fazla güç sarf etmeden cebine zarar vererek , gücünü kullanmıyo hemde o yüksek hızlarda iken yerle teması fazla olamsı gerekirki fren mesafesinde bi hayli kısa olsun olası tehlikelerden kurtulabilsin...

    Ayrıca enduro ve cross tarzı motorlarda da on teker ince arka teker kalın olur... on ince oldugunda manevra daha kolay saglanabiliyo arazi için... Arka tekerin kalın olmasıda arazideyken yerle daha fazla temas ederek patinaj cekmenin azalmasına yardımcı oluyo diye düşünüyorum...
    Binlerce Kilometre Bile Tek Bir Adımla Başlar...

  11. #31
    takendy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mayıs 2007
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    K 1300 GT
    Alıntı myheart adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    @takendy Gorusun güzel denge meselesi uzun ve düz bi yol için doğru fakat , Türkiyede o tür yollar yok denecek kadar az... Virajlar tümsekler cukurlar.. Asfalt yolda bile gitsen ne kadar süspansiyon ihtiyacının oldugunun farkına varıyorum Tr yollarında...



    Hız + yan yolda yürüyen kızlara bakma + aynı anda karsıdan gelen araba + kut pat ambulans sesleri.. + Belki duyarsın belki duyamadan hayata son verirsin... Ailene ve sevenlerine bas sağlığı...
    düz mantık kuracam ben ;yani ss kullanmayanlar pedal çevirerek gidiyolar yolda, zaten kızlarada hiç bakmazlar ve kaza ve/veya hata da yapmazlar naninani ambulans sesi onlar için bişey ifade etmez
    enduro için veya cross için nasıl dağ taş seçiliyorsa bende yolumu seçerim çukursuz yolları bildiğim yolları tercih ederim bilmediğim yolda zaten gaz açmanın anlamı yok
    "Dünyanın sorunu, Akıllılar hep kuşku içindeyken, aptalların küstahça kendilerinden emin olmalarıdır." B.Russell
    "Yaşamak bir ağaç gibi tek ve hür; ve bir orman gibi kardeşcesine" Nazım Hikmet

  12. #32

    Üyelik
    02 Mayıs 2007
    Şehir
    İZMİR/Kemalpaşa
    Motosikleti
    YZF-M1(el emegi maketi)
    sanki her hız yada action yaoan kaza yapıyo
    benim hiç dag bisikletim olmadı zati bu yonden bi dönişüm yok
    dağ bisikleti ne ya kütük gibi ha kütüge binmişin ha ona binme daha iyi
    yarış bisikleti olmasada ona çok yakın bir bisikletim vardı ince teker

  13. #33
    takendy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mayıs 2007
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    K 1300 GT
    Alıntı -BSI- adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benimde hiç aklımda olmayan ama şimdi başlığı görünce aklıma gelen bir soru var? Bende şimdi onu merak ettim. Yarış bisikleti sürat için üretilip en belirgin özelliği lastiğinin inceliği iken, aynı amaçla üretilen race motorların lastikleri neden motorlar arasında en kalın olanlardır??? Hız için ince lastik lazımsa neden race motorlar kalın lastiğe sahip?? kalın lastik lazımsa neden bisikletlerde incecik lastik kullanılır?? saygılar...
    ben uzun süre yarış bisikleti kullandım konfor açısından zayıf bmx ile yaptığım hareketlerin kibar olanlarını yapabiliyordum fakat uzun gezmelere gittiğimizde daha az yorulur kondisyonum düşmezdi
    neden:
    bisikletler tek beygir (anladın sen onu) yani bisikletin ağırlığı ve sürtünme gücü ne kadar düşük olursa o kadar hız alabilirsin ve yorulmadan aynı süratle devam edebilrsin bu yüzden yarış bisikletleri maraton koşar.
    SS lerde tekerlekler kalın olmalı standart bi ss 125 ps den başlıyo hatta forumda noslunun resimlerini görmüşsünüzdür. aktarma yola bu kadar gücü ince bir lastikle aktarsa olduğu yerde patinaj çeker ilk kalkış için ideal sürtünme gerekir. aynı zamanda virajlarda olur
    (bilen vardır mutlaka sanırım12 bg . den büyük motorların iki teker yere basma yüzey ölçüleri aynı olmuyo)
    "Dünyanın sorunu, Akıllılar hep kuşku içindeyken, aptalların küstahça kendilerinden emin olmalarıdır." B.Russell
    "Yaşamak bir ağaç gibi tek ve hür; ve bir orman gibi kardeşcesine" Nazım Hikmet

  14. #34
    Forumdan Uzaklaştırıldı CenkKeskin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Kasım 2005
    Şehir
    Her an her yerde karşınıza çıkabilir ...
    Motosikleti
    Hitchhiking 1000 RR :)
    valla yarıs bisikletini Türkiye şartlarında kullanmaya kalkmayın derimsadece ben karadenizde bisikletle uzun yola gittim herkes yarıs bisikleti al demişdi ama ben inadına benim hurda ile gittim tek diceğim o yola Yarıs bisikleti dayansınben daha iki tekerlekten uzak durucam. Yarıs motosikleti konusuna gelince tek diceğim hız tutkusudur

  15. #35
    birazblues - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Mz Etz 251
    ikiside kendi alanında -güçlü- imajına sahip olduklarından olmasın?

  16. #36
    turkishflier - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mart 2005
    Ben yarı-profesyonel bisikletçiyim,bisikletle ilgilenme amacım spor olduğu için yol bisikleti kullanıyorum.Ama amaç spor olmadığı zamanlarda da dağ bisikleti kullandım.
    Sahip olduğum motosiklet enduro bir motosiklet.Çünkü motosiklet üstünde hız tutkum yok,dolayısıyla bu işi spor olarak ta yapmıyorum.Uzun yollara gidiyorum,köy yollarından geçiyorum ve toprak yollara dalıyorum.Bu yüzden benim tercihim enduro olmak zorunda.

    Niye küçükken dağ bisikleti diye sorarsınız cevabı kendi şeçimimizden dolayı değil elimizde o olduğundan dolayıdır.Küçükken bu işi spor olarak yapmıyordunuz;bazılarının kullandığı yol bisikletleri de çok büyük ihtimal eski Rus-Alman malı bisikletleridir.Herhangi bir bisiklet mağazasına gittiğinizde orada yol bisikleti olmaz,dağ bisikleti doludur.

  17. #37
    xxxxx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Kasım 2005
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    honda cbf 500
    gerçekten güzel bir soru

    dağ bisikleti yarış bisikletinden daha ucuz haliyle daha çok tercih ediliyor. e arkadaşlarında dağ bisikleti olunca sen paraya kıyıp yarış bisikleti alsanda arkadaşlarınla gezmekte zorlanırsın onlar gibi kaldırımda kaldırıma atlayamazsın vs. ayrıca bisiklette yarış da olsa dağ bisikletide olsa yapabileceğin belli bi max hız vardır sonuçta insan gücüyle çalışıyor.

    ama iş motora gelince daha keskin bi tercih yapmak zorunda kalıyorsun ya belli bir hıza eyvallah diyip dağda bayırda hoplayıp zıplayabileciğin bir motor alıcaksın ya da benim çamurda dağda işim olmaz hız isterim diyip ona göre bir motor alıcaksın

    sonuç olarak hız bir çok insan için karşı konulamaz bi şeydir. çoğu kişi yüksek hızlara çıkabilen araba ve motor ister onunu için race motor tercih edilir
    ben giderim adım kalır dostlar beni hatırlasın

  18. #38

    Üyelik
    15 Mayıs 2007
    Şehir
    İstanbul
    İlk bisikletim mountaınbike ve hep aynı tip kullandım alışkanlıkdan dolayı. Tercih sebebim dayanıklı ve sağlam olması memleketin yolları malum bazen kaldırımlar dışında toprak alanlarda dağda kırlarda falan da kullanırdım tek tekere kalkardım
    çok km yaptım bir kaç hafif düşme ve bir de kaza dışında ciddi problem yaşamadım. ciddi sonuçlar doğurabilecek tehlikelerden bir çok defa teğet geçtim ( şükür yaşıyorum) benden kaynaklanan hatalardı bunlar..( zamanla tecrübe yapıyor insanda)
    ulaştığım en yüksek hız 55km oldu o da rampa aşağı 18.vites bisikletim hala duruyor revirde. motor alacağım için yaptırmayı düşünmüyorum
    Racıng metal eşşeklere olan tercih sebebim; (dağ bisikletinide hızlı kullandığım için iki haftada bir tamircideydim )
    Malumunuz istanbul trafiği, gideceğiniz mesafeyi kısaltıyor racıng hastalığım yani hızdan dolayı (kontrollü tabi) racıng motorlar hem hızlı ham hafif hem de kontrolü kolay deniyor (tecrübeli arkadaşlardan forumlardan edindim yoksa bir motor kullanmışlığım yok yani)
    bisiklet ile çok tecrübem oldu en azından riski ve tehliklerini biliyorum yaşadım...
    + olarak direksiyonum çok iyidir . Bu arada 26/05 deki direksiyon sınavı için bir kaç defa şu makinanın nasıl kullanıldığını gösterecek olan arkadaş var mı? inşallah sınava scooter getirirler yoksa..
    şimdiden tşk

  19. #39
    cakalaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ekim 2006
    Şehir
    Rize/Merkez
    Motosikleti
    CBR1000RR "2017
    artık çoğu yol otoban oldu kim cross alsın ki race al hızlı kal
    Ya KASK TaK ; Ya ÖL

  20. #40
    mete_han - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2005
    Şehir
    4.LEVENT & SERENGETI
    Motosikleti
    Melmeket Uşak/Manisa.2020 NC 750 X DCT/2015 CBF150
    Alıntı myheart adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Uzun zamandan beri kafamı kurcalayan bi olay var...

    Sizce nedendir ki bu iş bu sekilde devam ediyo.. Kücüklügümüzde hepimizin bi dag bisikleti olmustur.. Ama cok az kişidede yarıs bisikleti olmustur... Cünkü Türkiye yollarına sartlarına gore en cok tercih edilen iyi amortisorlere sahip bi dag bisikleti motosiklette ise endurodur...

    Cocuklugumuzu Geçirdigimiz dağ bisikletlerimizin yerini sizce neden racing tarzı motorlar alıyor???

    Ve ya Türkiye sartları acısından en mukemmel motor türü enduro diye düşünürken neden enduro cok az kullanılıyor??
    dostum o yarış bisikletleri her zaman pahalı olmuştu...şimdide pahalı...ve ben racinglerin tutulduğuna inanmıyorum...bence tourıngler daha çok talep görüyor...
    Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
    (1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler