vl 1400 intruder suzuki hakkında

Katılım
13 Kas 2006
Mesajlar
56
suzukinin yaptığı 1990 ve 1997 ye kadar sanırım bu motorun üretimi oldu geçen binme şansım oldu ben böle bir motorahiç binmemiştim 3 viteste bile giderken yavaşlıyıp aniden gaz açtığınızda motorun kıçı sağa sola oynuyor patinaş çekmeye çalışıyor . vl intruder lar şu an 1990 modelden başlıyor ve piyasa değerleri 7500 ytl ile 10000 ytl arası değişiyor bende bir tane buldum 25000 kilometrede şaftlı 4 vites yağ soğutmalı ve harika bir sesi ve gidişi var almayı düşünüyorum 8000 ytl civarında aslında dragstar düşünüyordum ama bu 1994 model motor daha hoşuma gitti sizce parçaları bulunabilirmi bu japonda parça sıkıntısı yaşarmıyım ?
 
Katılım
22 Ara 2006
Mesajlar
842
Motosikleti
2022-SYM Jet 14 200 + 2011-KLX250 + 2015-KTM Duke 200(arızalı yatış)
Merhaba,

Hiç cevap yazan olmamış. Bence efsane bir makine ama parça sıkıntısı çekilebilir. Ancak temiz kullanımda bozulacak neyi var ki?
 
Katılım
3 Mar 2007
Mesajlar
199
Arkadaşlar bende intruder 1400'e kafayı takmış durumdayım.Fakat bazı konularda şüphelerim var.Yağ soğutmalı olmasından dolayı yazın sıcak havalarda sıkıntı yaratıyor mu?.Birde yakıt sarfiyatı çok mu fazla.
Bu motora sahip olan ve kullanan arkadaşlar fikir ve düşüncelerini,genel görüşlerini paylaşırlarsa sevinirim.saygılarımla.
 
Katılım
13 May 2006
Mesajlar
431
bu motora sahip değilim fakat bilgim var en azından fikir yürtebiliyorum suzukinin hiç bir motorunda kaç model olursa olsun parça sıkıntısı yokolsa bile tr yan sanayisi sağ olsun ;) yağ soğutmalı makineye hararet yaptıramazsın su soğutmalıdan daha iyi antfriz derdi yok :)fakat kötü yanı yakıt :D
 
Katılım
3 Mar 2007
Mesajlar
199
bu motora sahip değilim fakat bilgim var en azından fikir yürtebiliyorum suzukinin hiç bir motorunda kaç model olursa olsun parça sıkıntısı yokolsa bile tr yan sanayisi sağ olsun ;) yağ soğutmalı makineye hararet yaptıramazsın su soğutmalıdan daha iyi antfriz derdi yok :)fakat kötü yanı yakıt :D

Arkadaşım vermiş olduğun bilgiler için çok teşekkür ederim.Hararet konusu çok düşündürüyordu beni.Verdiğin bilgiler doğrultusunda galiba kararım aynı olacak.Yakıt sorun değil.o kadar yüksek torklu bi makinaya binen yakıtı düşünmemeli.sağol varol.saygılarımla.
 
Katılım
13 May 2006
Mesajlar
431
önemli dğeil yağ soğutmalı motor her zaman sudan daha iyi soğutur ve o motora kolay kolay hararret yaptıramazsın yedek parça suzuki getiriyormu bilgim yok malesef ama türkiye yan sanayisi var :D:D
 
Katılım
3 Mar 2007
Mesajlar
199
Arkadaşlar intruder 1400 sahibi olan, bu canavarı kullanma zevkini yaşayan, artılarını eksilerini bilen var mı?
 

ayk

Katılım
20 Ara 2005
Mesajlar
105
Arkadaşlar intruder 1400 sahibi olan, bu canavarı kullanma zevkini yaşayan, artılarını eksilerini bilen var mı?

bende bu sorunun cevabını cok merak ediyorum bu motora kafayı takmış durumdayım beni bilgilendircek bi arkadaş varmı acaba
 
Katılım
25 Haz 2005
Mesajlar
1,892
özellikle büyük hacimli motor alacaksanız eğer hava soğutmalı ise bir değil birkaç kez düşünün derim...

ayrıca yazılanlarda bir hata var.. yağ soğutmalı sistem yoktur.
hava soğutmaya yardımcı olması için bir yağ radyatörü eklenmiştir.bununda amacı aşırı ısınan motoru sabit bir ısıda tutabilmek için yağın sıcaklığına etki yapmasıdır..ama bunların hepsi su soğutmanın yerini asla tutamaz..
ama soğuk iklimli ülkelerde tercih edilir.
 

ayk

Katılım
20 Ara 2005
Mesajlar
105
yağ soğutma hepsinden iyidir ne su ne hava benımmerak ettiğim bu motor bi depo ile kac kilometre gidiyor
 
Katılım
24 Ağu 2007
Mesajlar
37
çok ağır bir makina 400 - 500 kg civarı.

Yeni nesillerine göre daha küçük.

Çok güçlü bir makina (zaten yukarda belirtilmiş)

Bir depo benzinle 150 200 km civarı yol yapmıştı. Geçen yaz ayvalık gezimizde.
 
Katılım
13 Eyl 2005
Mesajlar
2,547
Merhaba

Bazı arkadaşlar motor hakkında uçuk rakamlar ve bilgiler vermiş. Bahsedilen motor VL 1400 Intruder veya VS 1400 Intruder olarak adlandırılır. Sanırım Amerika da farklı adlandırma seviliyor.

870_0_1_2_vs%201400%20intruder_Image%20credits%20-%20Roger%20Morgan.jpg


Motor hakkında ayrıntılı bilgi için

http://www.bikez.com/motorcycles/suzuki_vs_1400_intruder_1995.php

1995 modelin teknik verilerine bakacak olursak; Silindir başına 3 subaplı V2 motor, 1360cc, 61HP güç, 115Nm tork, 5 ileri vites, 243kg ağırlığında bir motordur.

Su soğutma Türkiye şartlarında kullanılan bir motosiklet için en uygun soğutma çözümüdür. Yağ soğutma sistemi hem sıvı soğutmalı motorlarda hemde hava soğutmalı motorlarda soğutma işleminin başarısını arttırmaya yönelik kullanılır. Yağ soğutma sulu soğutmadan bile iyidir demek çok iddialı konuşmadır. Varsa kaynak olarak bir test görmek isteriz.

İyi günler.

Makine
 

ayk

Katılım
20 Ara 2005
Mesajlar
105
kaynak olarak kendi kullandığım motorları gosterebilirim hem hava soğutmalı hem su soğutmalı motor kullandım ama şehir içinde ne sıkıntısız kullandığım sadece yağ soğutmalı olan suzuki bandit 600 oldu şu an kullandığum xciting500 bile uzun sureli dur kalklarda hararet baya yukseliyo

intruder 1400 1 depo ile 200km gidiyosa bence cok iyi benm motor bile 200km anca gidebiliyo
 
Son düzenleme:
Katılım
25 Haz 2005
Mesajlar
1,892
sizin kaynak dediğiniz kişisel tecrübeleriniz,, tamamen memnuniyete yönelik bir davranış.sizin memnunum dediğinize bir başkası tam aksini belirtebilir..

burada kaynak olarak beklenen kabul görmüş motor teknolojileri yayınlarının bu konudaki makaleleri ,, bilimsel olarak doğruluğu kanıtlanmış bir kaynak yani...
o da varsa eğer...
 
Son düzenleme:

ayk

Katılım
20 Ara 2005
Mesajlar
105
sizin kaynak dediğiniz kişisel tecrübeleriniz,, tamamen memnuniyete yönelik bir davranış.sizin memnunum dediğinize bir başkası tam aksini belirtebilir..

burada kaynak olarak beklenen kabul görmüş motor teknolojileri yayınlarının bu konudaki makaleleri ,, bilimsel olarak doğruluğu kanıtlanmış bir kaynak yani...
o da varsa eğer...

sonucta bu motoru almak kullanmak istiyen benim yağ soğutma olması benım acımdan bi sorun teşkil etmediği gibi benım için daha iyi
ayrıca oğrenmek istediğim bu motorun 1 depo ile kac km gidebildiği.
yağ soğutma yok su soğutma veya hava soğutma bunlardan hangisi daha iyidir gibi bişi değil kendi tecrubem beni ilgilendirir bence sorun yok yağ su tartışması yapmaya gerek yok

menzili hakkında bi bilgi biliyosanız soleyin diğer konuları merak etmiyorum.
 
Mersin İl Temsilcisi
Katılım
2 Ağu 2006
Mesajlar
10,372
deposu kaç litre ki 200km gidiyor? bence çok fazla maliyetli.. 15 litre olsa mersin - ankara arası 600 km olsa. 4 depo eder ki o da

4x15= 60x3,25 = 195 ytl lik benzin yapar. suzuki dl 1000 kullanırım asfalt, mıcır sorunuım da kalmaz. arap şeyhinin kızıyla evli olanlara göre bir prens makinası ama ben kurbağa kalmayı tercih ederim. yok yani, prens olmayı kabul ederim de, param yetmiyoooo. ondan yanii..
 

ayk

Katılım
20 Ara 2005
Mesajlar
105
13lt deposu var bu depo ile 200 km gidiyosa bence ekonomik bile sayılır zira benim kullanmış olduğum xciting500 12lt depo ile en fazla 250km gidiyo o da cok sakin kullanırsan yok basa bas gidersen 200e gelmeden bitiyo
 
Katılım
25 Haz 2005
Mesajlar
1,892
nasıl hesap yapılıyorki?
xciting iniz sizin 12 lt alıyosa kmde 158 ykrş civarı yakıyor.
vl 1400 ise açıklamalar doğru ise 214,50 ykrş civarı yakar kmde..
vl 1400 ün tüketimi belki kabul edilebilir kendine göre..ama xciting 500 ün tüketimi bence yüksek..sorun olabilir.
honda shadow 750 cc 1,36 ykrş tüketimi var. son zamla birlikte
 
Son düzenleme:

ayk

Katılım
20 Ara 2005
Mesajlar
105
ben ykr bilmiyorum ole hesap yapmıyorum ben litre yapıyorum kac km kaç litre

ykr den anlamam
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Üst