Arkadaşlar,

yaklaşık 2-3 aydan buyana motosikletim yağ damlatıyordu! fakat eksilme çok ama çok az olduğundan pek üstünde durmadım.
zaman zaman motosikletin altın eğilerek kaynağı tespit etmeye çalıştım fakat mümkün olmadı.
25.04.07 Çarşamba günü iş çıkışı Lifan 125cc kullanan bir mesai arkadaşımla birlikte yola koyulduk.
yaklaşık 15-20Km yol aldıktan sonra garip ve derin bir uğultu başladı.
MCT250 ye birşey olmaz ya... ben arkadaşımın motosikletinden geliyor diye umursamadım çünkü Lifan 34000 km gitmiş zaten.

İzmirliler bilir, Buca - Kaynakları. Otoban yol ayırımına 100-200mt kala motosikletimden acaip bir inilti geldi! bu arada ortalama seyir hızımızda 75-80 km/s çünkü lifan ancak bukadar gidiyor.
hızımı kesince inilti kesildi, tekrar deviri artırdım ve aynı inilti yüksek bir sesle takrar etti.
hemen kenara çektim ve kontağı kapattım.

Motosikletime yandan bakınca şaşkına döndüm motorun altından plakanın altına kadar her detay YAĞ içinde idi. motosikletimin tüm yağı boşalmıştı.

El feneri ile kaynağı aradım ve sonunda buldum
MCT 250 si yağ damlatan arkadaşlar, öndeki hareket dişlisinin arkasında bir yağ keçesi var. Yağ keçesi tamamen yerinden çıkmıştı.
Cumartesi günü 1'inci sanayiden yeni birtane aldım ( Honda keçesi ) fiyatı 5 YTL ve kendim çaktım + 1.8lt yeni ve tam sentetik Castrol yağ ilave ettim.
Daha önceki yağ damlama olayıda kesildi bu arada.
Servise durumu anlattım ve yanıtı, basınç tahliye hortumu ytıkanmıştır oldu.
basınç tahliye hortumu kesinlikle tıkalı değildi demekki keçe yerinde sağlıklı oturmuyor.

Herkese keçesini ilk yağ eksilte anında değiştirmeyi öneririm.şehir dışı ırak bir yerde de kalabilirdim. daha kötüsü motor yatak sarabilirdi.

Selamlar,
Özer

NOT: Motosikletimde herhangibir arıza yok aynen önceki gibi sakin ve titreşimsiz çalışmakta.