konuya nasıl girecegimi bilmiyorum o yüzden direk giriyorum.
Piaggio X8-200'üm var. Garantisi bitmek üzere. Garantiden çıkmaması için periyodik bakımlarını mecburen yetkili servise yaptırıyorduk(böyle bir saçmalık yok).
Motorumun varyatör kayışının değişim zamanı gelmek üzere. Bir hesap yaptım bir dahaki bakımda ne kadar hesap öderim diye;
30-35 YTL yag filtresi
30-35 YTL kendi koydukları 1lt yag
190-200 YTL varyatör kayışı
10-15 YTL 1 buji
en az bir 40 YTL de işçilik alsalar ortalama 300 YTL civarlarına geliyor 200cc'lik motorun bakımı.
daha geçenlerde arabımızı bakıma götürdüm (alman arabası) tepeden tırnaga herşeyini değiştirdim -4 buji, benzin filtresi, yag filtresi, hava filtresi, polen filtresi, 4lt motor yagı ve çatlayan yan iç ayna- 300 YTL'yi bulmadı.
motorumdan gayet memnunum ama sarf malzemelerinin fiyatlarından şikayetçiyim.
diger markaların sarf malzemelerinin fiyatları nasıl? bilen yazarsa sevinirim.
bundan sonra motor alırken bu unsuru da göz önünde bulunduracagım.
Garantiden dolayı periyodik bakım için mecburen yetkili servise götürmek olmasa kendim yapacagım bakımını.
buldugum bir adres
http://beedspeed.com/drive-belt-dayc...070b5349ef4041
ingiltere gibi pahalı bir ülkede -buradaki 690€'luk arai kasklar orada 600-700 pound- varyatör kayışının fiyatına bakın.
bu varyatör kayışı piaggio'nun kullandıgı orjinal varyatör kayışı mı bilmiyorum ama kayışı yapan Pirelli.
son olarak yine belirteyim diger markaların sarf malzemelerinin fiyatları nasıl? bilen yazarsa sevinirim.