Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

CBR125'ten Sonra 600RR nasıl olur ?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Carcharoth - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Nisan 2006
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Yamaha FZ6 Fazer
    Merhabalar,
    CBR125'imi alalı 1 yıl oldu ve artık yavaş yavaş aklım 600cc'lere gitmeye başladı. Şu an kafamdaki motor 600RR fakat daha üstüne oturmak nasip olmadı. Fiyat olarak bana çok uzak gelmiyor. CBR125 teki tecrübem 6,000 küsür km. en uzun yolum 300 küsür km.
    Arkadaşlar merak ettiğim 6000 km'lik CBR125'ten sonra 600RR'ın bana ağır gelip gelmeyeceği. Sizin bu konudaki görüşleriniz nelerdir ? Özellikle 600cc ss kullanan arkadaşlarım, abilerim. Tavsiyeleriniz nelerdir. 600F gibi bir makinamı yoksa 600RR'mı ? 600RR için şu an deliriyor durumdayım. Çoğu 250 cc al diyecektir eminim ama ss kategorisinde 250cc olan tek makina Hyosung. İşçiliği çok güzel fakat Bursada servis sıkıntısı var. Ayrıca Bir arkadaşımın 4000 km deki GT250R'ı krank kırınca beni bu motordan uzaklaştırdı. Tavsiyelerinize ihtiyacım var... Lütfen boş geçmeyin
    Okan ACAR


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    boy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2003
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    2016 Aprilia RSV4 RF
    @Carcharoth
    CBR125 teki tecrübem 6,000 küsür km. en uzun yolum 300 küsür km. Arkadaşlar merak ettiğim 6000 km'lik CBR125'ten sonra 600RR'ın bana ağır gelip gelmeyeceği.
    Sence?

    125R
    Max güç (ps @ dev/dak) : 13.2/10000
    Max tork (Nm @ dev/dak) : 10.1/8000

    600RR
    Max güç (ps @ dev/dak) : 117/13.000
    Max tork (Nm @ dev/dak) : 66/11000
    Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.

  3. #3
    tubis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2005
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Yamaha Cygnus L
    Alıntı boy adlı üyeden alıntı Mesajı göster


    Sence?
    Sonsuza kadar süren tek A$K motosiklet aşkıdır !
    'TUĞBA OKAN EKİN' << 03.04.2007 >>

  4. #4
    Prometheus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2004
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '14 BMW R1200GS
    Alıntı boy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    @Carcharoth


    Sence?

    125R
    Max güç (ps @ dev/dak) : 13.2/10000
    Max tork (Nm @ dev/dak) : 10.1/8000

    600RR
    Max güç (ps @ dev/dak) : 117/13.000
    Max tork (Nm @ dev/dak) : 66/11000

    Ben bu adamı seviyorum ya


    Bu arada soru çok can alıcı "600F mi yoksa 600RR mı"
    Onur Yollarda
    Facebook: http://www.facebook.com/OnurYollarda
    YouTube: https://www.youtube.com/channel/UC1TqEwgGS4AHvdmULc9qoIQ

  5. #5
    praetorian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ağustos 2005
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    yok
    carcharoth
    sole solıyım gecen gun er 6 kullandım
    bılıosun 2 sılındır daha dusuk! guclu bı makıne
    ama cbrdan sora ucak gıbı geldı sankı bırı arkaya itiyo senı
    bende 6000 km cıvarındayım
    ama bıraz daha yolum oldugunu anladım
    ..
    asya as 125t, honda cbr125, honda nx4 falcon, suzuki gsr 600, sırada?

  6. #6
    Carcharoth - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Nisan 2006
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Yamaha FZ6 Fazer
    Boy peki senin tavsiyen nedir ? 1000RR ve CBR 125'i olan birisisin ve yazılarını takip ettiğin kadarıyla tecrüben gayet fazla. Bir alternatif gösterebilirmisin.
    Okan ACAR

  7. #7
    Prometheus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2004
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '14 BMW R1200GS
    Araya 2 silindir bir street bike sok
    Onur Yollarda
    Facebook: http://www.facebook.com/OnurYollarda
    YouTube: https://www.youtube.com/channel/UC1TqEwgGS4AHvdmULc9qoIQ

  8. #8
    rayjay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ekim 2006
    Şehir
    Angara
    Motosikleti
    CBR 1000RR
    bence de araya 250 veya 500 luk bir naked al sonra gec supersport a
    [COLOR="Red"][B]Been here, done that before and survived[/B][/COLOR]

  9. #9
    boy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2003
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    2016 Aprilia RSV4 RF


    Hemen Excel'de güç grafiğini çıkarttım. Aradaki güç farkı belki kafanızda tam oturmadı, grafiğe dökünce aradaki fark daha açık şekilde ortaya çıkıyor. Bu sadece basit bir grafik değil, senelerdir kullandığınız motorunuzda birden 2-3 hp lik güç farkı olsa hemen hissedersiniz. Ki 125R ile 600RR arasındakü güç farkı tam olarak 104 hp. Bu inanılmaz bir rakam. Sadece güç farkını ortaya koydum, bu konuda senelerdir yeterince yorum yaptığımı ve neyin doğru olduğunu söylemiş olduğumu düşünüyorum.
    Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.

  10. #10
    cobalt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ekim 2005
    Şehir
    istanbul - Kocamustafpaşa (Paşa)
    Motosikleti
    XL600V 91 Transalp (Gırmızı)
    600rr için tek kelime ve benim için de geçerli "ölümcül"
    Loneliness has followed me.my whole life, everywhere.In bars, in cars...
    ...sidewalks, stores, everywhere.There's no escape.I'm God's lonely man.

  11. #11
    Prometheus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2004
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '14 BMW R1200GS
    Alıntı cobalt adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    600rr için tek kelime ve benim için de geçerli "ölümcül"
    Abartı olmuş o da biraz R6 ve ZX636 ondan daha güçlü.
    Onur Yollarda
    Facebook: http://www.facebook.com/OnurYollarda
    YouTube: https://www.youtube.com/channel/UC1TqEwgGS4AHvdmULc9qoIQ

  12. #12
    tubis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2005
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Yamaha Cygnus L
    Alıntı cobalt adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    600rr için tek kelime ve benim için de geçerli "ölümcül"
    Şimdi benim için öyle de kimine çocuk oyuncağı Abartma yahu
    Sonsuza kadar süren tek A$K motosiklet aşkıdır !
    'TUĞBA OKAN EKİN' << 03.04.2007 >>

  13. #13
    boy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2003
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    2016 Aprilia RSV4 RF
    @Prometheus
    Abartı olmuş o da biraz R6 ve ZX636 ondan daha güçlü.
    Pro bence burada 600cc karşılaştırması tartışmasına girmeyelim. 600RR gerçekten ölümcül bir makina, tıpkı diğer 600cc lerin olduğu gibi. Önemli olan 125R kullanan birinin direk olarak 600RR gibi bir motora geçip geçmemesi konusundaki görüşler. Senelerdir birşeyleri oturtmaya çalışmışız ama başaramamışız sanırım. Yukarıdaki grafiğe bakan birine göre bu sorunun cevabı zaten ortada. 600cc supersport makinaları tehlikeli makinalardır.
    Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.

  14. #14
    Prometheus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2004
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '14 BMW R1200GS
    Alıntı boy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    @Prometheus

    Pro bence burada 600cc karşılaştırması tartışmasına girmeyelim. 600RR gerçekten ölümcül bir makina, tıpkı diğer 600cc lerin olduğu gibi. Önemli olan 125R kullanan birinin direk olarak 600RR gibi bir motora geçip geçmemesi konusundaki görüşler. Senelerdir birşeyleri oturtmaya çalışmışız ama başaramamışız sanırım. Yukarıdaki grafiğe bakan birine göre bu sorunun cevabı zaten ortada. 600cc supersport makinaları tehlikeli makinalardır.
    Elbette haklısın ancak "ölümcül" kelimesi abartı bence. Sonuçta tecrübelenmiş birisi gayet rahat kullanabilir (misal sen kullandın da yani).

    Diğer konu içler acısı zaten, ne kadar yazıp söylesek de; ciddiyetin farkına varamayanlar yine bildiklerini yapmaya daha sonra da başkaları için "başımız sağolsun" mesajları göndermeye devam edecek.
    Onur Yollarda
    Facebook: http://www.facebook.com/OnurYollarda
    YouTube: https://www.youtube.com/channel/UC1TqEwgGS4AHvdmULc9qoIQ

  15. #15
    Carcharoth - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Nisan 2006
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Yamaha FZ6 Fazer
    Mehmet abi cevabı anladım. Ama bu kadar sert çıkışının sebebini anlayamadım. Hepimiz biliyoruz ki ilk motoru 600f alan 600 rr alanlarda var. Bunun doğru olmadığını bende biliyorum. Ben, sizce ne kadar tecrübe gerekli sorusunu soruyorum. Ama cümlelerimi doğru kuramamışım kusura bakmayın. Mehmet abi mesela sen ne kadar tecrübeden sonra 600'lük motora veya 1000cc ye geçtin ?

    Fazla motor değiştirmeyi sevmiyorum arada birsürü masraf ve zarar.
    SS kategorisinden başka motor kullanmakta istemiyorum. Ve hepimizin bildiği gibi Japonların ürettiği SS kategorisinde geçiş için kullanılacak hiç alternatif yok diğer markalar zaten malum. Ama anlaşılan ER6 veya CBF 500 gibi alternatiflerden başka birşey gözükmüyor.
    Okan ACAR

  16. #16
    Prometheus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2004
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '14 BMW R1200GS
    Alıntı Carcharoth adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    Fazla motor değiştirmeyi sevmiyorum arada birsürü masraf ve zarar.
    O aradaki zararı çalışıp kazanarak kapatabilirsin, ancak hastane masrafları daha fazla olduğu gibi karşılamak için çalışamıyorsun bile

    ER6 iyi tercih Yakıt tüketimi de çok az o makinenin.
    Onur Yollarda
    Facebook: http://www.facebook.com/OnurYollarda
    YouTube: https://www.youtube.com/channel/UC1TqEwgGS4AHvdmULc9qoIQ

  17. #17
    patriote - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ekim 2006
    Şehir
    Gurbet
    Motosikleti
    Var
    Alıntı Carcharoth adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Fazla motor değiştirmeyi sevmiyorum arada birsürü masraf ve zarar.
    SS kategorisinden başka motor kullanmakta istemiyorum. Ve hepimizin bildiği gibi Japonların ürettiği SS kategorisinde geçiş için kullanılacak hiç alternatif yok diğer markalar zaten malum. Ama anlaşılan ER6 veya CBF 500 gibi alternatiflerden başka birşey gözükmüyor.
    Bu konuyla ilgili çok şey yazıp çizdik. Fakat aslında doğru dürüst bir yol da gösteremedik.
    Aslında SS kategorisi için bir çok alternatif var.
    Ben bugünkü tecrübeme dayanarak şunu söyleyebilirim.
    600cc hacminde normal bir makine den sonra daha büyük makinalar,(Örneğin 750cc-1000cc) kullanmalı.
    1000cc lik makinalara hakim olunabilindiğinde küçük hacimli bir SS alınmalı.
    Tabii bilimsel bir görüş değil.
    Ben olsam öyle yapardım.

  18. #18
    boy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2003
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    2016 Aprilia RSV4 RF
    @Prometheus
    Elbette haklısın ancak "ölümcül" kelimesi abartı bence. Sonuçta tecrübelenmiş birisi gayet rahat kullanabilir (misal sen kullandın da yani)
    600cc olsun 1000cc olsun bütün yarış motorları ne kadar tecrübeli olursanız olun ölümcüldür. Bu sene örneklerini sık sık duyduk. Son örneklerden biri olan Murat Kadayıfçıoğlu'nun hayatını kaybettiği kazayı hatırlatmak isterim. Bu herif bu tür motorları limitte sürüyordu ve resmen dalga geçiyordu. 299 km/h süratte öndeki motora bir karış mesafede gidiyordu, virajlara o biçim giriyordu. Yani deneyim ve tecrübesi konusunda herhalde hemfikiriz. Peki sonuç ne oldu? Ölüm!

    180 km hızla girdiği virajdan çıkamadı

    @Carcharoth
    Mehmet abi cevabı anladım. Ama bu kadar sert çıkışının sebebini anlayamadım. Hepimiz biliyoruz ki ilk motoru 600f alan 600 rr alanlarda var.
    Aslına bakarsan hiç de sert çıkışmadım. Forumda bir süredir muhabbetimin olduğu kişilerdensin. Muhabbetim olan kişiler ile konuşurken, hele de seviyorsam daha özenli davranırım. Sadece bunca zamandır yazılarımı takip eden birisi olarak bu konuyu senin sorman beni şaşırttı. Evet biliyoruz, ilk motoru 600F veya 600RR alanlar da var, ve birçoğu şu an aramızda değiller. Geriye kalanlar çok şanslı olanlar ancak bu demek değildir ki deneyimsizlikleri nedeniyle başlarına bir iş gelmeyecek.
    Mehmet abi mesela sen ne kadar tecrübeden sonra 600'lük motora veya 1000cc ye geçtin ?
    Ben 1990 yılında motosiklet sürmeye başladım. O zamanlarda sürati çok seviyordum ama pist motorlarına çok ilgim yoktu. Motocross hastasıydım. Uzun süreler arazide bindikten sonra yarış motorları yavaş yavaş ilgimi çekmeye başlamıştı. Sene 1990! Şu anda 2007'deyiz. 8-9 senedir 600cc ve üzeri yarış motoru kullanmaktayım. Yani motor hayatıma başladıktan 8 sene kadar sonra bu tür tehlikeli motorlara binmeye başlamışım. Sen 6000 km lik deneyimden bahsediyorsun bu motorlara geçmek için. Sence mantıklı mı?

    @patriote
    Ben bugünkü tecrübeme dayanarak şunu söyleyebilirim. 600cc hacminde normal bir makine den sonra daha büyük makinalar,(Örneğin 750cc-1000cc) kullanmalı. 1000cc lik makinalara hakim olunabilindiğinde küçük hacimli bir SS alınmalı. Tabii bilimsel bir görüş değil. Ben olsam öyle yapardım.
    Bu konuda sana katılıyorum. Bir süredir 1000RR kullanıyorum. Bu motordan sonra 600RR kullansam çok daha kolay hakimiyet elde ediyorum. 1000cc makinalar inanılmaz farklı. Haftasonu Şile gezisinde de Yusuf arkadaşımız bunu gördü. Dışarıdan bakıldığında birbirine çok benziyorlar ama gazı açtığınızda alakası bile yok, ivmelenme inanılmaz farklı. 1000cc den sonra 600cc bir makinayı çok daha iyi sürüyorsunuz.
    Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.

  19. #19
    Prometheus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2004
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '14 BMW R1200GS
    Alıntı boy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    @Prometheus

    600cc olsun 1000cc olsun bütün yarış motorları ne kadar tecrübeli olursanız olun ölümcüldür. Bu sene örneklerini sık sık duyduk. Son örneklerden biri olan Murat Kadayıfçıoğlu'nun hayatını kaybettiği kazayı hatırlatmak isterim. Bu herif bu tür motorları limitte sürüyordu ve resmen dalga geçiyordu. 299 km/h süratte öndeki motora bir karış mesafede gidiyordu, virajlara o biçim giriyordu. Yani deneyim ve tecrübesi konusunda herhalde hemfikiriz. Peki sonuç ne oldu? Ölüm!

    180 km hızla girdiği virajdan çıkamadı
    Sence suç makinede mi?
    Onur Yollarda
    Facebook: http://www.facebook.com/OnurYollarda
    YouTube: https://www.youtube.com/channel/UC1TqEwgGS4AHvdmULc9qoIQ

  20. #20
    Carcharoth - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Nisan 2006
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Yamaha FZ6 Fazer
    Mehmet abi teşekkürler. Düşüncelerine tecrübene saygımın sonsuz olduğunu sende biliyorsun. Ama dediğin gibi 600F ve 600RR şu an için bana riskli. Hedefimi belirledim. ER6n Üzerine yoğunlaştım. SS benim için 4 5 sene daha uzak olucak anlaşılan. ER6 72PS. Ağırlık merkezi dolayısı ile kontrolü kolay olan yakıt tüketimi güzel, ufak tefek, geçiş için tavsiye edilen motorlar arasında. 2 silindir olmasıda atraksiyonu biraz engelliyor.
    Kawasaki sitesindede başlangıç için tavsiye ediliyor ama...

    Tavsiyelerin için teşekkürler, sonsuz saygılar...
    Okan ACAR


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)