►Forum Kuralları◄ ►Moto Aktuel◄ ►Türk Dil Kurumu◄
Herkes düşüncelerinde yanılabilir. Ama aptallar bir türlü yanıldıklarını anlayamazlar. Cicero
en doğrusu tabiki kademe kademe yükseltmek keşke 250cc race olsada ona geçilebilinse ama malesef pro haklısın tabi 125den sonra cbf 500yada o ayarda
bir nakedle devam edilebilir sonuçta bunlarda 180-200gören motorlar en azından o hızların kokusu alınır fazla agresif motor almadan
Bu konuların yeri konu değil Görkem. Ama kısaca yanıtlıyayım; motordan nefret etmedim ben, güzel motor ancak TR için işlevsel değil. "Neden Enduro" başlığında neden enduroyu seçtiğimi yazmıştım. Tekrar etmeye gerek yok
Lütfen konu SS-Enduro tartışmasına gelmesin; doğrudan 650cc V-Strom'la da başlanması sakıncalıdır elbette ki...
Onur Yollarda
Facebook: http://www.facebook.com/OnurYollarda
YouTube: https://www.youtube.com/channel/UC1TqEwgGS4AHvdmULc9qoIQ
güzel bi yazı olmuş emeğine sağlık türk insanın gösteriş merağı abi başka bişey yol hep aynı şeyler
-C¤- Tuяki§h - ЯoMεO -C¤-
[MT]Eskişehir Ben GeLdimmm aranıza kabul ediomusunuz bni...
bence 125 cc den racing görünümlü enduro ya geçiş makul olabilir. Misal er-6f. Görünüş olarak bir ss i aratmiyor ayriyetten enduro veya sport touring. Nacizane görüşüm böyle.
Eskiden aynı şeyler konuşulurmuş...
Hep içimde kalmıştır bir de konu hortlatayım dedim ,
Anger clouds judgement and it makes us do things that we end up regretting. Things we can never take back.
o tamamen eğitim ve zihniyetin gelişmişliği ile alakalı
Bizde trafige çık şöyle hatta istanbulda taksim mecidiyeköyde bir caddede otur izle motorcuları ne kask var ne birşey var ne ekipman var ne sürüş tekniği ne bir trafik kuralına göre sürüş hiçbirşey yok
bizim ülkeye benzer bir sürü ülke var bu motor konusundaki kötü durumla paralel olarak
eğitim eğitim eğitim
eğitiminin her konusunda gerideyiz ilginç bir şekide cahillerin cahilliği savunup bunu devam ettirmesi sonucunda kısır döngüye girip cahillikten kurtulamayan bir sürü yanlış bilgiye sahip ortalıkta dolanan motorcular çok fazla ve bu hiçbir zaman düzelmeyecek gibi
önce kendinizi eğitin kitaplar forumlar yabancı kaynaklar videolar resimler internet bilgi deposu burayı kullanarak illaki ücretli eğitim almadan kendinizi çok fazla geliştirebiliyorsunuz tavsiye ederim.
Bir nokta var ki her asfaltta olabildiğince yatırma olmuyor maalesef ve kaza yapanlar, ölenler bu dikkatsizliklerinin hesabını veriyorlar. Ülkemizde güzel asfalt olan yerlerde var, cama dönmüş olan yerler de, limitlerinize yaklaşacaksanız, o yoldan bunu yapmadan önce bir kaç defa normal hızda risk almayacak şekilde gidip yolun kusuru var mı görmelisiniz, bunu usta pilotlar bile yarış öncesi ısınma yaparak yapıyor ki siz onların yanında acemisiniz, haldır huldur giden çok gördüm, bu zihniyeti devam ettirdiği sürece uzun ömürlü olmuyorlar ya da sağlıklı kalamıyorlar.
Trafik de asfalta benzer, aralardan akıp giderken bir anda yolda o tertemiz asfalta dökülmüş yağ ya da kum gibi biri aniden kırar önünüze çıkar ve işiniz biter, eğer ki limitse amaç o zaman pistlerde yetenek göstermeniz gerekir, diğer şekilde her halükarda büyük risk alırsınız, unutmayın bu işte sadece ölünmüyor, hayatınız boyunca uzun yıllar felç sakat ya da uzuv kayıpları ile de işkence gibi bir yaşam sürdürebilirsiniz. Bunları genç kanı kaynayan arkadaşlar unutmasın, kendini ölümsüz gibi hissettiriyor bu motosiklet ama aslında kıyısında olduğunuzdan haberiniz olmuyor.
dün işten çıktım eve dönüyorum, d100 yolunda büyükçekmece rampasından inerken arabalar hızlı gittiği için ben emniyet şeridini kullanıyorum ve arabalardan yavaş gidiyorum, çünkü arabalar virajda da fren yapıyor sonra benim için sıkıntı oluyor, ben viraj alırken frene basamam mesela..
işte kenardan giderken viraj döndüğüm için 10 metre ilerisi görünmüyor yani biraz keskin viraj, 60 km hızla döndüğüm bir viraj ve dün tam önüme bir araba plakası denk geldi, hızım düşük olmasa plakadan kaçamayıp ön tekerin kayması ile yere düşebilirdim ve yanımda arabalar altına alabilirdi beni..
yavaş gittiğim için motor zaten çok az yatıktı ve daha fazla yatırma ve fren yapma toleransım vardı, daha hızlı olsaydım fren ve manevra toleransım olmayacaktı ve mecburen plakanın üzerinden geçecektim ve zaten o kadar yatık olan bir motorda plakayı ezerken ön teker garanti kayacaktı...
belki ön teker yüzünden havalanıp arka tekeri yarma ihtimali de vardı... trafikte önünü görmeden ezbere gitmek kumar oynamakla aynı şey..
kumar oynayan adama 600cc versen de 125cc versen de eninde sonunda kendini sakatlar.
Her ulkenin farkli uygulamalari var, olay sadece alim gucu ile ilgili degil. Aha buyur, Avustralya'da ehliyet almak nasilmis. 90km/sa hizi gecemiyormussun 3 ay boyunca, ya da motosikletin oyle 650cc ile baslayayim olamiyormus. Plakana da nal gibi yaziyorlarmis bu adam ehliyetini yeni aliyor diye.
https://youtu.be/bnPUZxUuNUo?t=148
Güvenli ve doğru viraj almanın 5 maddesini sıralamıştı bir eğitim de hoca şöyle ki:
1- doğru konum
2-doğru hız
3-doğru vites
4-gerekli ise destek gazı vermek(daha çok mevcut hızı yada çizgiyi korumak için kullanılıyor)
5-herhangi bir tehlike anında durabilecek hızda olmak
Honda CBR125R- Yamaha MT07- Yamaha Nmax 155- Honda PCX125- KTM Duke250- Yamaha Xmax 250- Ducati Scrambler İcon- Honda Forza 250
600 cc ss eğitimsiz ve tecrübesiz adam için gerçekten çok çok kuvvetli bir motor. Ha o motoru alıp korkudan 3-4000 devri geçmeyen de vardır ya da sadece düzlükte süren de. Ben 250 cc tek silindirden 4 silindir bir ss gibi kuvvet veremese de çift silindir 72 hp'ye geçtiğim ilk günler ödüm patladı. Her ne kadar şu an alışıp bisiklet sürer gibi sürsem de o dönem motorun ağırlığı,gücü çok korkutucuydu. Kullanan arkadaşlar bana bozulmasın ama bana pek gündelik,pratik motor olarak gelmiyor. 600 cc ve üstü ss'lerin hakkı bence haftasonları bol virajlı dağ yolları ya da pist. Şehiriçinde zor.
tamam tamam o zaman ne diyoruz coğrafya kaderdir :D
sonucta bircok ülkede baslangıc motoru olarak çift silindir öneriyorlar, demek ki yapılabiliyor.
biz yapamıyorsak bizden kaynaklı bir sıkıntı.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)