Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
3. sayfa BirinciBirinci 123

125cc SS'ten 600cc SS'e geçilir mi?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #41
    Prometheus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2004
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '14 BMW R1200GS
    Alıntı PATRIOT54 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Güzel yazmışın saol yazı için. bende 125 cc kullanıyorum şuan yeni başladım sayılır aynen senin gibi düşünüyorum ve hiç bişey için acele etmiyorum kullandıkca daha ii kullandıgımı hissediyorum cbr 125 kullanıyorum suan bunda iice piştikten sonra 50-70 hp civarında bişey düşünüyorum er-5 veya 6 gibi sonrada inş 600luk bi ss e gececem ama daha önümde 5 sene var
    Eğer cidden böyle düşünüyor ve böyle yapacaksan ne mutlu bana Faydasını göreceksiniz ilerde
    Onur Yollarda
    Facebook: http://www.facebook.com/OnurYollarda
    YouTube: https://www.youtube.com/channel/UC1TqEwgGS4AHvdmULc9qoIQ


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42
    GorkeM - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Haziran 2006
    Şehir
    Moskova / İstanbul / Kiev
    Alıntı necdet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    cbr125le 10000km yapan ve adam gibi eğitim aldıktan sonra ve daha sonrada
    alırsa yavaş yavaş adam gibi geçer önemli olan yeni motorda ona iyice alışmak en güzeli trafiksiz alanda dur kalk çalışmak
    sonuna dek katılıyorum...
    Bu arada Pro neden nefret ettin ki 600F'den bu kadar? SS'lar arasında en makul , en rahat (oturuş pozisyonu) , en memnun edici motorlardan biridir..
    Forum Kuralları◄ ►Moto Aktuel◄ ►Türk Dil Kurumu
    Herkes düşüncelerinde yanılabilir. Ama aptallar bir türlü yanıldıklarını anlayamazlar. Cicero

  3. #43
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat
    necdet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mart 2006
    Şehir
    İST.MECİDİYEKÖY/VE ÖĞÜMCE
    Motosikleti
    honda cbr1100xx süperblackbird
    en doğrusu tabiki kademe kademe yükseltmek keşke 250cc race olsada ona geçilebilinse ama malesef pro haklısın tabi 125den sonra cbf 500yada o ayarda
    bir nakedle devam edilebilir sonuçta bunlarda 180-200gören motorlar en azından o hızların kokusu alınır fazla agresif motor almadan

  4. #44
    Prometheus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2004
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '14 BMW R1200GS
    Alıntı GorkeM adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sonuna dek katılıyorum...
    Bu arada Pro neden nefret ettin ki 600F'den bu kadar? SS'lar arasında en makul , en rahat (oturuş pozisyonu) , en memnun edici motorlardan biridir..
    Bu konuların yeri konu değil Görkem. Ama kısaca yanıtlıyayım; motordan nefret etmedim ben, güzel motor ancak TR için işlevsel değil. "Neden Enduro" başlığında neden enduroyu seçtiğimi yazmıştım. Tekrar etmeye gerek yok

    Lütfen konu SS-Enduro tartışmasına gelmesin; doğrudan 650cc V-Strom'la da başlanması sakıncalıdır elbette ki...
    Onur Yollarda
    Facebook: http://www.facebook.com/OnurYollarda
    YouTube: https://www.youtube.com/channel/UC1TqEwgGS4AHvdmULc9qoIQ

  5. #45
    _demon_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2005
    Şehir
    manisa
    Motosikleti
    google arama motoru
    güzel bi yazı olmuş emeğine sağlık türk insanın gösteriş merağı abi başka bişey yol hep aynı şeyler
    -C¤- Tuяki§h - ЯoMεO -C¤-
    [MT]Eskişehir Ben GeLdimmm aranıza kabul ediomusunuz bni...

  6. #46
    songoku - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mayıs 2006
    Şehir
    Ankara
    bence 125 cc den racing görünümlü enduro ya geçiş makul olabilir. Misal er-6f. Görünüş olarak bir ss i aratmiyor ayriyetten enduro veya sport touring. Nacizane görüşüm böyle.

  7. #47
    ozi2002 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Şubat 2006
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    Google arama motoru
    Alıntı _demon_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    güzel bi yazı olmuş emeğine sağlık türk insanın gösteriş merağı abi başka bişey yol hep aynı şeyler

    Demon tamamen sana katılıyorum son söz bu olmalıydı bence
    [COLOR="red"][B][I] 4 zamanlı --> ::144:: <-- 2 zamanlı (A rh 2TT)[/I][/B][/COLOR]

  8. #48

    Üyelik
    20 Mart 2017
    Eskiden aynı şeyler konuşulurmuş...
    Hep içimde kalmıştır bir de konu hortlatayım dedim ,

  9. #49
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    Alıntı serif abi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eskiden aynı şeyler konuşulurmuş...
    Hep içimde kalmıştır bir de konu hortlatayım dedim ,
    herhalde alım gücünün bu kadar düşük olup da 125 cc ile başla yavaş yavaş yükselt mantıgı yürütüldüğü başka ülke yoktur.

    yabancı forumlara bakıyoum, bunu daha kolay yapabilecekken adamlar çift silindir aşağısı bir motorla başlama diyor :D
    Anger clouds judgement and it makes us do things that we end up regretting. Things we can never take back.

  10. #50
    sharkspeedr2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2018
    Alıntı arndiol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    herhalde alım gücünün bu kadar düşük olup da 125 cc ile başla yavaş yavaş yükselt mantıgı yürütüldüğü başka ülke yoktur.

    yabancı forumlara bakıyoum, bunu daha kolay yapabilecekken adamlar çift silindir aşağısı bir motorla başlama diyor :D
    o tamamen eğitim ve zihniyetin gelişmişliği ile alakalı
    Bizde trafige çık şöyle hatta istanbulda taksim mecidiyeköyde bir caddede otur izle motorcuları ne kask var ne birşey var ne ekipman var ne sürüş tekniği ne bir trafik kuralına göre sürüş hiçbirşey yok
    bizim ülkeye benzer bir sürü ülke var bu motor konusundaki kötü durumla paralel olarak
    eğitim eğitim eğitim
    eğitiminin her konusunda gerideyiz ilginç bir şekide cahillerin cahilliği savunup bunu devam ettirmesi sonucunda kısır döngüye girip cahillikten kurtulamayan bir sürü yanlış bilgiye sahip ortalıkta dolanan motorcular çok fazla ve bu hiçbir zaman düzelmeyecek gibi
    önce kendinizi eğitin kitaplar forumlar yabancı kaynaklar videolar resimler internet bilgi deposu burayı kullanarak illaki ücretli eğitim almadan kendinizi çok fazla geliştirebiliyorsunuz tavsiye ederim.
    tommygun bunu beğendi.

  11. #51
    Metela - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ağustos 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 900 2019
    Bir nokta var ki her asfaltta olabildiğince yatırma olmuyor maalesef ve kaza yapanlar, ölenler bu dikkatsizliklerinin hesabını veriyorlar. Ülkemizde güzel asfalt olan yerlerde var, cama dönmüş olan yerler de, limitlerinize yaklaşacaksanız, o yoldan bunu yapmadan önce bir kaç defa normal hızda risk almayacak şekilde gidip yolun kusuru var mı görmelisiniz, bunu usta pilotlar bile yarış öncesi ısınma yaparak yapıyor ki siz onların yanında acemisiniz, haldır huldur giden çok gördüm, bu zihniyeti devam ettirdiği sürece uzun ömürlü olmuyorlar ya da sağlıklı kalamıyorlar.

    Trafik de asfalta benzer, aralardan akıp giderken bir anda yolda o tertemiz asfalta dökülmüş yağ ya da kum gibi biri aniden kırar önünüze çıkar ve işiniz biter, eğer ki limitse amaç o zaman pistlerde yetenek göstermeniz gerekir, diğer şekilde her halükarda büyük risk alırsınız, unutmayın bu işte sadece ölünmüyor, hayatınız boyunca uzun yıllar felç sakat ya da uzuv kayıpları ile de işkence gibi bir yaşam sürdürebilirsiniz. Bunları genç kanı kaynayan arkadaşlar unutmasın, kendini ölümsüz gibi hissettiriyor bu motosiklet ama aslında kıyısında olduğunuzdan haberiniz olmuyor.

  12. #52
    fatih.met - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul büyükçekmece
    Motosikleti
    Tvs Apache, Gsr600
    dün işten çıktım eve dönüyorum, d100 yolunda büyükçekmece rampasından inerken arabalar hızlı gittiği için ben emniyet şeridini kullanıyorum ve arabalardan yavaş gidiyorum, çünkü arabalar virajda da fren yapıyor sonra benim için sıkıntı oluyor, ben viraj alırken frene basamam mesela..

    işte kenardan giderken viraj döndüğüm için 10 metre ilerisi görünmüyor yani biraz keskin viraj, 60 km hızla döndüğüm bir viraj ve dün tam önüme bir araba plakası denk geldi, hızım düşük olmasa plakadan kaçamayıp ön tekerin kayması ile yere düşebilirdim ve yanımda arabalar altına alabilirdi beni..

    yavaş gittiğim için motor zaten çok az yatıktı ve daha fazla yatırma ve fren yapma toleransım vardı, daha hızlı olsaydım fren ve manevra toleransım olmayacaktı ve mecburen plakanın üzerinden geçecektim ve zaten o kadar yatık olan bir motorda plakayı ezerken ön teker garanti kayacaktı...

    belki ön teker yüzünden havalanıp arka tekeri yarma ihtimali de vardı... trafikte önünü görmeden ezbere gitmek kumar oynamakla aynı şey..

    kumar oynayan adama 600cc versen de 125cc versen de eninde sonunda kendini sakatlar.

  13. #53
    gurcanozturk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mayıs 2018
    Motosikleti
    Honda Forza 250
    Alıntı arndiol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    herhalde alım gücünün bu kadar düşük olup da 125 cc ile başla yavaş yavaş yükselt mantıgı yürütüldüğü başka ülke yoktur.

    yabancı forumlara bakıyoum, bunu daha kolay yapabilecekken adamlar çift silindir aşağısı bir motorla başlama diyor :D
    Her ulkenin farkli uygulamalari var, olay sadece alim gucu ile ilgili degil. Aha buyur, Avustralya'da ehliyet almak nasilmis. 90km/sa hizi gecemiyormussun 3 ay boyunca, ya da motosikletin oyle 650cc ile baslayayim olamiyormus. Plakana da nal gibi yaziyorlarmis bu adam ehliyetini yeni aliyor diye.


    https://youtu.be/bnPUZxUuNUo?t=148

  14. #54
    furkanguvenc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ocak 2015
    Şehir
    istanbul
    Alıntı fatih.met adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    dün işten çıktım eve dönüyorum, d100 yolunda büyükçekmece rampasından inerken arabalar hızlı gittiği için ben emniyet şeridini kullanıyorum ve arabalardan yavaş gidiyorum, çünkü arabalar virajda da fren yapıyor sonra benim için sıkıntı oluyor, ben viraj alırken frene basamam mesela..

    işte kenardan giderken viraj döndüğüm için 10 metre ilerisi görünmüyor yani biraz keskin viraj, 60 km hızla döndüğüm bir viraj ve dün tam önüme bir araba plakası denk geldi, hızım düşük olmasa plakadan kaçamayıp ön tekerin kayması ile yere düşebilirdim ve yanımda arabalar altına alabilirdi beni..

    yavaş gittiğim için motor zaten çok az yatıktı ve daha fazla yatırma ve fren yapma toleransım vardı, daha hızlı olsaydım fren ve manevra toleransım olmayacaktı ve mecburen plakanın üzerinden geçecektim ve zaten o kadar yatık olan bir motorda plakayı ezerken ön teker garanti kayacaktı...

    belki ön teker yüzünden havalanıp arka tekeri yarma ihtimali de vardı... trafikte önünü görmeden ezbere gitmek kumar oynamakla aynı şey..

    kumar oynayan adama 600cc versen de 125cc versen de eninde sonunda kendini sakatlar.
    Güvenli ve doğru viraj almanın 5 maddesini sıralamıştı bir eğitim de hoca şöyle ki:
    1- doğru konum
    2-doğru hız
    3-doğru vites
    4-gerekli ise destek gazı vermek(daha çok mevcut hızı yada çizgiyi korumak için kullanılıyor)
    5-herhangi bir tehlike anında durabilecek hızda olmak
    Honda CBR125R- Yamaha MT07- Yamaha Nmax 155- Honda PCX125- KTM Duke250- Yamaha Xmax 250- Ducati Scrambler İcon- Honda Forza 250

  15. #55
    Seramik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2017
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    R1
    Alıntı fatih.met adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    kumar oynayan adama 600cc versen de 125cc versen de eninde sonunda kendini sakatlar.
    Daha güzel anlatılamazdı.

  16. #56
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    600 cc ss eğitimsiz ve tecrübesiz adam için gerçekten çok çok kuvvetli bir motor. Ha o motoru alıp korkudan 3-4000 devri geçmeyen de vardır ya da sadece düzlükte süren de. Ben 250 cc tek silindirden 4 silindir bir ss gibi kuvvet veremese de çift silindir 72 hp'ye geçtiğim ilk günler ödüm patladı. Her ne kadar şu an alışıp bisiklet sürer gibi sürsem de o dönem motorun ağırlığı,gücü çok korkutucuydu. Kullanan arkadaşlar bana bozulmasın ama bana pek gündelik,pratik motor olarak gelmiyor. 600 cc ve üstü ss'lerin hakkı bence haftasonları bol virajlı dağ yolları ya da pist. Şehiriçinde zor.

  17. #57
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    tamam tamam o zaman ne diyoruz coğrafya kaderdir :D

    sonucta bircok ülkede baslangıc motoru olarak çift silindir öneriyorlar, demek ki yapılabiliyor.

    biz yapamıyorsak bizden kaynaklı bir sıkıntı.


    REKLAM ALANI
3. sayfa BirinciBirinci 123

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler