Cinden Gelen Motorlar Turkiyeye Faydali Diyen Varmi ......
-
çoğu kişi bana gıcık olcak belki ama ben motorsiklet tutkusunun bu olduğuna inanmıyorum işin ekonomik kısmını konuşmuyorum çünkü milli servetin dışarı gitmesi (çin motorları sayesinde ) fikrini anlamsız buluyorum çünkü yerli üretim dışındaki alınan her motorda serveti dışarıya ödüyoruz zaten.....gelelim işin tutku kısmına burda bi çok arkadaş çin motorları olmasa şu an motora binemiyo olacaktık yazmış doğrudur ama eğer içinizdeki gerçek motor tutkusuysa bu motorlarla o tutkunuzu gerçekten tatmin edebiliyomusunuz?? bu arabada da var araba tutkunlarının hiçbir zaman bir anadol veya bir datcia ya da tata hayal ettiklerini duymadım...Evet GERÇEKTEN hayalindeki motoru hiçbirzaman alamayacak birisi için iyi bir yol olabilir ama çoğu kişinin de bu motorları aldıktan sonra hayallerindeki motoru gördüklerinde içlerinin gitmediğini sanmıyorum...bunu yazarken ben sadece kendi hissettiklerimi baz alarak yazdım 4 yıldır çalışıyorum ve almayı düşündüğüm motorun hayaliyle 4 yıl boyunca para biriktirdim bu esnada ben de bir çin malı scooter alabilirdim ama inanın bu beni tatmin etmezdi yanlış düşünüyo olabilirim ama benim fikrim bu...bu adı üstünde bir tutkudur bi keyiftir ben aldığım motoru arabadan daha az benzin yakıyor diye veya iş trafiğinde zaman kazanırım diye almadım ve şeridimden sakin sakin evime giderken full korumasız arabaların arasından zigzaglar çizerek kaçan scootercılara bakıp ta hiçbir şekilde gaza gelmiyorum....bilmiyorum anlatabildim mi....
Reklamlar
-
faydaları da var zararıda ama genelde topluma motosiklet bilinci nin yerleşmesine büyük bir hız katacak .sürücüler ardık daha dikkatli her an bir yerden motor çikabiliri artık biliyor oldu.milli serzarar da bu hobi aracı türkiye genelinde çin motoruna verilen milli zarar ise belkide 1000-2000 yat-teknenin fiyatına eş olabilir.yinede olmamalı ama bilinçlenmedeki faydası çok önemli bence...faydalı
-
arkadaşlar ekonomi 5 yıl sonra zarar edecekmiş
ama binlerce insanın çin motoru alıp arabalarını garaja çektiğini hatta satığını düşünürsek 5 yılda yapacağımız benzin tasarufu motorlara verilen paradan çok daha fazla olacaktır
keşki herkez arabalarını parkedip motorla gezse
-
rsm'ye yanıttır;
Senin motorun da Türk Malı değil. fakat niye ülke ekonomisinin geleceğini falan gerekçe göstererek "vatanseverlik" yapmaya çalışıp, çin motorlarını kötülemeye çalıştığını biz çok iyi biliyoruz. S..seri
-
hem arkadaşlar yılbaşından beri 8500 km yaptım ve yılbaşına kadarda 15000 km yaparım
arkadaşların dediğine bakılırsa 5 yıl sonra bu motor buzulacak
demekki 75.000 km yol yapıp çöpe atacağım
ama niye çöpe atayımki 300 ytl verip motor yaptırırım (diğer yurdumun ekonomisini bozmayan motorların ayna parası )
-
ekmeğine göre köfte kardeşim.. Ayagımızı yerden kesio her ne kadar orjinal olmasada işimizi görüp bizi o tatla birleştirebilio... İlerde Herkesin bir japonu olacak büyük ihtimal... Eğer çin olmasaydı ne bir cinlimiz nede bir orjinal japon motorumuz olabilirdi...
Beni tatmin edio çinli minli ama benzinini doldurdugum sure içerisinde beni yarı yolda bırakmadı hiç bir zaman.. biraz daha ozen ve bakım gerektirio...
Binlerce Kilometre Bile Tek Bir Adımla Başlar...
-
BBRR adlı üyeden alıntı
Cinden Gelen Motorlar Turkiyeye Faydali Diyen Varmi ......
bunun aksini iddaa eden bu işte ya yenidir yada işten anlamıyodur ...2004 yılında başladı bu çin malı olayı ...benim bildiğim ilk marka haojin ...daha sonra onlarca marka ile fyrya başladı ...bu soruya cevap verebilmek için biraz eskilere gidelim çok değil birazcık ...
pazar 3-5 markanın elinde fiyatlar uçuk bir scoter yaklaşık yarı yerli araba parası ..garanti vs..hak getire ..motorları ya cepte parası olanlar zevk için yada iş için kullanalar alıyo ...piyasada sayısı çok olan bazı motorlar hariç parça bulmak imkansız ...firmalar muhatap dahi olmuyolar sizle ...ariyosun şu parça varmı...cevap ...yok ...ne zaman gelir...sipariş ettik gelecek ...6 ay sora hala parça yok ...ha çin malları çok mu iyi ...hayır...ama motor bilinci türkiye"de bu motorların piyasaya çıkmasıyla gelişti ..eğer biz bu gün buı sayıda internette bu konuyu konuşabili,yosak bunu çin malı motorlara borçluyuz...
Tamam dediklerin goğruda bide şu yönden bak bu ucuz markalar olmasaydı insanlar motorla tanışmayacak ve japon ve italyan motorlarının ne kadar iyi olduklarını anlamıyacaklardı tabi bide alman motorlarını,bence bi ölcüde faydalı olmuşlardır motor sevgisini aşılamışlardır bende olaya bu yönden bakıyorum
TEK AŞKIMFENERBAHÇEalbatros-fb@hotmail.com
-
çok kısaca özetliyorum.
1. Motosiklet kültürünün gelişmesi
2. Trafiğe faydası.
3. Yolları otomobillere göre daha az hırpalaması nedeniyle yol bakım giderlerinin azalması
4.Kısa vadede değil ama kısadan biraz uzun orta vade BENZİN tasarrufu
5.Motosiklet ucuza alınmasından dolayı insanların kendini tatmini ve yurdum insanın bu hayat pahalılığında mutlu hissetmesi.
Benim aklıma gelen bunlar... Faydalıdır abicim.
-
çin malı kullananları okudum da kimse bu motoru parçalanana kadar kullanıcam demiyor.eee herkes 1-2 sene sonra satacak..ne olacak sonra güzel yurdum çöplüğe dönecek..mondial çöplüğü,jinlun çöplüğü...vs kurulur her şehirde..ya da fiyatları ucuzlayacak çoluk çocuğun eline geçecek..kazalar artacak..
zaten arttıda..isterseniz bakın raporlara..eğitim olmadan,ön hazırlık yapmadan apar topar herkes motorlandı..2 günde bir 3.sayfada motorcu haberleri çıkıyor.
valla ne derseniz ne söylerseniz söyleyin ama ben herkesin MOTORCU olmasını istemiyorum.zaten olamayacakta.çin malları motorsiklet kullanıcı sayısını arttırdı ama motorcu sayısını değiştirmedi..ikisi farklı şeyler bence..
böyle giderse sonumuz tayland gibi olacak.(orada herkesin ailesinde motorsiklet kazası geçirmiş biri bulunur.nerdeyse herkesin kolunda bacağında motorsiklet kazalarının izleri vardır..eee motorsiklet çok(çin malı değil),eğitim az olursa sonuç apaçık ortaya çıkar)
cahil doluymuş burası bee..
-
-
işin gerçeği ben bu konuda çok umutsuzum Çin malı motosikletlerin türkiyeye girişiyle motosiklet kültürü ve bilincinin geliştiği düşüncesine de kesinlikle katılmıyorum sadece birileri cebini dolduruyor buna wıwı ve safabet kask satan bayiler de dahill
3-5 sene sonra türkiye tam bir motosiklet mezarlığına dönecek ve ucuz her keseye uygun bu çin motorlarına sahip olan kişiler aslında tamamen motosiklet kültüründen uzak kalıyorlar buna inanın ( istisnalar hariç )
hiç birinin üzerinde koruma mont bellik vs... yok kasklar sadece Polis savar
ben kesinlikle inanmıyorum motosiklet bilinci ve kültürüne faydası olduğunu sokağa çıktığınızda sadece gözlemlemeniz yeterli kimler ve nasıl kullanıyo bu motorları ancak çin malı motor sahibi olup bilinçli motor kullanan ve korumalı kıyafetleri olan gerçek motosiklet tutkunları bu düşüncemin dışındadır ama malesefki azınlıktır...
-
bu sitede cin malı ve ikameleri olup korumalı giyinen cok insan var.bunlardan biri de benim.bu sekilde insanların coğunluğu olan bu sitede,bu sekilde yazı yazmanın gayesini anlayamadım.istediğin kadar bu kişileri haric tutuyorum desende.
-
kahraman34 adlı üyeden alıntı
1,5 yıl önce 1,850 ytl vererek haojin marka as150t satın aldım ve şu an 9800 km'deyim ve diyorumki iyiki almışım, bana göre adam gibi motor kullanan ( rodaj'ı uygun yapan,altındaki motoru race motoru zannetmezsen,bakımlarını düzenli yaparsan,makinayı fazla üzmezsen 3-5 kişi binipte yokuş yukarı çıkmaya çalışmazsan) için bu aletler fazla bile,ister inanın ister inanmayın henüz aldığımdan beri ekstra hiç bir masraf yapmadım,kayışıda dahil olmak üzere orjinal parçalarını kullanıyorum,tahminimce 20000 km'ye kadar problemsiz kulanılır bu aletler.1000 ytl'ye satılan mobiletlerle kıyaslamıyorum bile,000 km'den sonra dagılmayan mobiletmi var.
Aynen katılıyorum. Motosikletini dağıtan kişilerin nasıl kullandıklarına bakmak lazım. İnsanlar scooterlar ile kaldırıma iki kişiyle bodoslama çarparak çıkıyorlar, sonra da Çin motorları dayanıksız diyorlar. Bu şekilde kullanılmalarının tek sebebi bu motorların ucuz olmaları. Japon motorlarına o kadar parayı verenlerin kaldırıma çarparak çıkacaklarını sanmıyorum, dolayısıyla Japonlar aynı dayanıklık testlerinden de geçmemiş oluyorlar. Bende de Zealsun 150-19 var 1900 km'de ve bugüne kadar ufak bir elektrik arızası dışında (montaj hatası idi) hiçbir problem çıkarmadı. Tabii kullanırken dikkat ediyorum. Otomobilimi kullanmamaktan yaptığım benzin ekonomisini düşününce verdiğim paraya kesinlikle değiyor.
-
EgeKnn adlı üyeden alıntı
işin gerçeği ben bu konuda çok umutsuzum Çin malı motosikletlerin türkiyeye girişiyle motosiklet kültürü ve bilincinin geliştiği düşüncesine de kesinlikle katılmıyorum sadece birileri cebini dolduruyor buna wıwı ve safabet kask satan bayiler de dahill
3-5 sene sonra türkiye tam bir motosiklet mezarlığına dönecek ve ucuz her keseye uygun bu çin motorlarına sahip olan kişiler aslında tamamen motosiklet kültüründen uzak kalıyorlar buna inanın ( istisnalar hariç )
hiç birinin üzerinde koruma mont bellik vs... yok kasklar sadece Polis savar
ben kesinlikle inanmıyorum motosiklet bilinci ve kültürüne faydası olduğunu sokağa çıktığınızda sadece gözlemlemeniz yeterli kimler ve nasıl kullanıyo bu motorları ancak çin malı motor sahibi olup bilinçli motor kullanan ve korumalı kıyafetleri olan gerçek motosiklet tutkunları bu düşüncemin dışındadır ama malesefki azınlıktır...
arkadaşım, 1500 ytl vererek ancak çin malı bir motorsiklet alabilmiş bir insan, mont (200 euro ),kask(150 euro),eldiven (50 euro),çizme (100 euro) ve diğer korumalıklar için an az 1000 ytl ödemesi gerekiyorki buda bana göre imkansız.
gerçekleri tarih yazar,tarihi galatasaray yazar
-
kahraman34 adlı üyeden alıntı
arkadaşım, 1500 ytl vererek ancak çin malı bir motorsiklet alabilmiş bir insan, mont (200 euro ),kask(150 euro),eldiven (50 euro),çizme (100 euro) ve diğer korumalıklar için an az 1000 ytl ödemesi gerekiyorki buda bana göre imkansız.
katılamdıgım tek nokta.gs hakkındaki düşüncelerin
-
Öyle bir mantık yok sayın yönetici
Ona bakarsan hangi Japon, İtalyan scooter sürücüsü tam korumalı geziyor veya Çinliler kendi markalarıyla yüksek cc li yarış motosikleti yaptılarda biz mi almadık. Bu işler hakikaten boş işler motor kültürüymüş sizin için motor kültürü ceplerin şişkinliğiyle ölçülüyorsa işimiz var o kültürle daha. Tamam kalite düşmüştür ama bu herkese yaramıştır bu kadarda vefasızlık yapılmaz, lütfen.
Anadilini kaybedersen bağımsızlığını da tamamen kaybedeceksin. Dilini kaybeden toplumlar köle olmaya mahkumdurlar.
Mustafa Kemal ATATÜRK
-
dostdark adlı üyeden alıntı
Haklısın dostum parası olup mercedes alan kişiler gerçek şofördür
tofaş sürenlerden şoför olmaz pis fakirler ne olacak
ama gezetelerde okuduğun kaza haberlerindeki makinelere bak ya 600f ya 1000 rr dir
dandik çin malını gazteci yazmazki
benım yazımda ucuz motor kullanan motorcu değildir yazıyormu.?mercedes serçe ne alaka anlayamadım.anlatmak istedim şu çin malı kullananların çoğu motorcu değil motorsiklet kullanıcısı .motorsikleti sevdiklerinden,hayat tarzı olduğundan falan değil zorunluluktan kullanıyorlar.yarın öbür gün bu insanlara 5000 ytl ye çin malı araba sunarsan yüzde sekseni satar onu alır.kimse motorcuyum bilmem neyim, yok rüzgarı hissedeceğim ,yok bilmem ne demez..
az da olsa bu işe gönül vermiş çin malı kullananlar var.onları ayrı tutuyorum.diğerleri zaten bu siteye girmezler bile.ilgileri olmadığı için..
gazetelerdeki haberlere bak hepsi 600f falan yazmışsın.yalan..
çünkü hergün düzenli olarak takip ediyorum.istersen sende öyle yap.desteksiz atmıyorum.son aylarda çin malı scooterlar önde gidiyor ölümlü kazalarda.açıp araştırın..
cahil doluymuş burası bee..
-
Çin malı motorların ne gibi bir zararı olduğunu kimse açıklayamaz.Yok çünkü.Sakın çıkıp da ülke ekonomisi falan demesin kimse.Çin malı motorsikletler ithal edilip cari açığı artırıyor olabilir.Ama ya ithal ettiğimiz petrolü arabada değil de motorlarımızda kullandığımızı hesap edersek nolur?Uzun vadede bu çin malı motorsikletlerin zarardan çok faydası olduğu çıkar ortaya üstelik çok da basit bir matematik hesabıyla.Kullanıcıların sayısının azımsanamayacak oranda artmasıyla da özellikle İstanbul gibi bir şehirde trafiği daha rahat hale getirmesi de extra bir faydadır.Sonuç:Kesinlikle faydalıdır.
-
arkadaşlar burda kimse kimseyi çin malı kullanıyo diye dışlamıyo ama kabul edin bu tür motorları alanların büyük bir çoğunluğu gerçekten sadece ucuz bir araç olduğu için alıyor...bakın ucuz motor demiyorum araç....neden ya araba alamadıkları için ya daha az benzin harcadığı için ya da trafikte daha rahat olduğu için yoksa hiçbirinin motor sevdasıyla yanıp tutuştuğunu sanmıyorum...burda yazı yazan ve çin malı motorsiklet (bilinçli) kullanan gerçekten motorsiklet sevgisini bastırmak için bu amaçla bu motorsikletleri alan arkadaşların bunu üzerlerine alınması da saçma bence krank arkadaşımızın da dediği gibi bu zihniyette olan kişiler zaten bu foruma girip katkıda bulunmazlar motorsiklet konusuyla ilgilenmezler bile...
-
20 Eylül 2006, 21:37
#100
Madem olay tamamen duygusal! bir hal aldı, o zaman şunu söyleyeyim Çinli motorlar motosiklet sevdasıyla yanıp tutuşan bir kesimin de ateşini söndürmüştür. Sadece bunun için bile büyük fayda sağlamışlardır. Afedersiniz sözüm meclisten dışarı tuzu kuruların 'kültürümüz öldü, yok yollar doldu vs.' tarzı çıkışları bana bu yüzden hiç gerçekçi gelmiyor. Her ayrımcılık lafına tepki verdim, vereceğim. Bırakalım bu boş muhabbetleri, taraftarlıkları da yolumuza bakalım bence.
Anadilini kaybedersen bağımsızlığını da tamamen kaybedeceksin. Dilini kaybeden toplumlar köle olmaya mahkumdurlar.
Mustafa Kemal ATATÜRK
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler