Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
4. sayfa BirinciBirinci ... 23456 ... SonuncuSonuncu

Cinden Gelen Motorlar Turkiyeye Faydali Diyen Varmi ......

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #61
    yuzak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Ağustos 2006
    Şehir
    Bursa / Keles
    Motosikleti
    pıoneer 200 cc
    Kalite sorgulaması demişsiniz devletimiz bunada çözüm buldu
    cc ye göre 150$ ile 300$ arası teminat alcaklar
    tabki bu para son kullnıcıdan çıkacak ama çözüm olabilir diye düşünüyorum


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #62

    Üyelik
    09 Aralık 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    sym gts 250-mt 25
    Valla ne diyim 5000 km dir bana çok faydası var :D Enkötü ihtimalle tamamen dökülünce salona dekor yapıcam.

  3. #63
    okanogur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mart 2005
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    Supershadow 250 cc
    ya arkadaşlar benim anlamadığım olay var. kaliteli bir motor alındığında milli servet gitmiyormu oda başkasına gidiyor. ne alaka milli servet falan diyorsunuz sanki kaliteli ürünler burda üretiliyor.

    ne yani millet milli servet gitmesin diye kanunimi alsın. Onlarda yabancı üretim.

    veya milli servet dediğim. mercedes'mi. yada ferrari'mi. milli servetin gitmesi ne yada ne alaka.

    burda birçok insan. motoru veya herhangi bir taşıtı almayı hayal bile edemezdi.

    350 ytl maaşla çalışan adamlar ne yapsın.

    alıyorlar işte benimde bir araçım var. diyorlar.

    hem her türlü vergisi alınıyor bu ürünlerin. Halamı milli servet diyorsunuz.

    sakızdan tutunda bir uçaga bile vergi alan devletimiz sağ olsun hala dışarıya borcunu kapatmadı. nereye gidiyor bu vergiler. 700 ytl çalışan öğretmenleremi.
    hayır hepsi birilerinin kesesine gidiyor. sadece bizim kesemize gitmiyor.

    birileri bunlara cıkıp dur desin veya birbirinin arkasında dursun.

    millet sadece futbol için birleşmesin. toplanıp yaptırım uygulayalım.
    şimdi devlet köprüden 4ytl para alınca milli servet içerdemi kalmış oluyor.
    bu şekilde bir link açmak yerine bu ülkenini geleceği için birşeyler yapalım artık.

  4. #64
    Kartal23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Temmuz 2005
    Şehir
    İstanbul/Esenyurt
    Motosikleti
    Motorumu Sattım
    ben ce çin malı motorların türkiyeye gelmesi çok güzel oldu... bu gün hala büyük markaların en ufak scooteri 3.000-4.000 arası değişebiliyo... bunun akabinde çin malı motorlar rabet gördü... herkes motora bindi ve binmeye devam ediyo... devletin koymuş olduğu gümrük fiyatı artışı bence çin ürünlerini yıldırmayacak ve önümüzdeki yıl yeni modellerle türkiye tekrar motor bakımından fetih edilecek... bunu önüne geçilebileceğini zannetmiyorum...
    Motorumu Sattım Kendimi Garip ve Yanlız Hissediyorum
    ( A RH + ) Türkçe' ye Sahip Çık, Yok Olmasına İzin Verme...
    Aşkın Bir Sabun İse Köpürt Beni Pakize

  5. #65
    ODUNCU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Nisan 2005
    Şehir
    SAKARYA
    Motosikleti
    KLR 650
    eğer biz bu gün buı sayıda internette bu konuyu konuşabili,yosak bunu çin malı motorlara borçluyuz...
    aynen.
    rsm hocam kusura bakma artık motorla zenginlik gösterme devri bitti. Artık motoru gerçek motor sevdalılarıda kullanabiliyor. Sen git kendine asla arazide kullanmayacagın bi 4x4 al (çinliler onada el atmadan). Şimdi gösterge o.
    Yaşa ve Yaşat

  6. #66

    Üyelik
    14 Haziran 2006
    Motosikleti
    Honda Beat
    Her şekilde faydalı. Ben bir honda kullanıcısı olarak. Yollarda modialleri görmekten mutluluk duyuorum. ÇÜnkü ülke ekonomisine kesinlikle fayda sağlıyorlar. Bir motosiklet 10000 km kullandınmı arabaya oranla kendini amorti etmiştir. 10000 den sonra ise ülke ekonomisine faydaya geçecektir. Üstelik ne malı olursa olsun, her tarafta motosiklet olması motosiklet kültürü nün gelişmesi için faydalıdır.

    Tekrar ediyorrum. Ülke ekonomisine inanılmaz faydası vardır. Arabanın yerine motosikletin kullanılması zaten ekonominin allahıdır. Üstelik motosiklet ucuz bir şey. motosiklete binipde araba yabancı bir araba almayan biri de ülke ekonomisine ayrıca bir fayda sağlamaktadır. Atıyorum. normal bir yabancı araba 30000 milyar. bunun tr ye gelmesi Ötvden önce 15000 ytl desek. yurtdışına giden 15000 ytl yi ülke dışına gönderiyoruz. bunun 15 20 tane çin motoru alınır. yani bu açıdan düşünmek lazım.

    yine tekrar ediyrum. dünyanın en pahalı benzinin kullanıldığı ülkemizde motor kullannmak zaten yakın bir zaman zorunluluk gibi olacak. sen bir arabada kilometre 250-300 bin lira benzin parası veriyosan. Yazıktır. Günahtır. Ekonomik bir motorla ise kilometrede en fazla 100 bin lira yakarsın. ucuz bi otomobilde de ise 200 bin olarak düşünürsek. 2 milyarlık bir motor, 20000 kilometrede bedevaya gelir. Çok nettir. Gerçektir. Ayrıca taşıt alım vergileride cabası. 250 lilik bir motosiklette 1 yıllık 60 ytl iken. 1300 cc lilik bi arabada 300 ytl civarında. Ha bu para devletin cebine gidiyo o ayrı. Ülke ekonomisine belki zarar olabilir ama kendi cebime kardır. hatta benzinde verilen vergilerden dolayı devlete bi zararı olabilir. Benzin tüketimini ne kadar azaltırsak o kadar iyidir. Ben devlete vermediğim vergiyi başka verecek bi yolda bulurum üstelik.

    İşin özüne dönelim. Bence motosikletci için çin iyidir. faydalıdır. Ülke için süperdir. devlet için vergi toplama için kötüdür. Kişinin cebi için çok iyidir. Motosiklet kullanımından dolayı trafik için çok iyidir. Çevre kirliliği için çok iyidir. Normal bir araba mutlaka çevreyi daha çok kirletiyordur.

    Sanırım bayağı uzun yazdım.

  7. #67
    nurguldemirbay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Eylül 2005
    Şehir
    sapanca
    Motosikleti
    asya t1
    Bir de şöyle düşünmek lazım eğer çin malları olmasaydı ben belki de hayatımda hiç motora binmemek gibi harika bir zevkten mahrum kalacaktım. Ayrıca Asya 150 T1 motorumdan çok memnunum. Alalı 1 yıl oldu 8000 km yol yaptım. 4 kez
    istanbul-adapazarı uzun yol yaptım.keyif içinde de çok zevkli şimdi iyi bir scooter kullanıcısı oldum belki bundan sonra bir burgman olur ama T1 motorum olmasaydı olası bir burgman da olmayacaktı hatta motor olmayacaktı bu yüzden çin malları motorları kötüleyenleri anlamıyorum 2.5 milyar verdim o da 12 taksitle 1 yıldır inanılmaz adrenalin yaşadım.Motorumu aldığıma da hiç pişman değilim.
    KARTAL GOL GOL GOL
    54 SD 534 B RH+

  8. #68
    DKLG - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2006
    iki tekerli olsun
    nereli olursa olsun
    [B]sadece kazanmaya oynayanlar kazanır...[/B]

  9. #69
    clint - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mart 2006
    Şehir
    İstanbul
    Alıntı richy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ben kendi adıma motosikletle tanışmamı çinlilere borçluyum. uygun fiyata motosikelt sahibi olup bu zevki tatma şansını yakaladım. büyük üreticilere kalsaydı k bir çoğumuz motor sahibi olmayı düşünmezdik bile.
    Katılıyorum. Evet kaliteleri tartışılır ama girmemiş olsalardı pazara hala pek çok insan motorlara uzaktan bakarak hayal kuruyor olacaktı. Bana göre Türkiye'de motosiklet kültürünün oluşması için etken olmuşlardır. İleride pek çoğumuz ilk motorum Çin malı bir motordu diyeceğiz ama motosiklet tecrübesini de onlar sayesinde edinmiş olacağız. Bu açıdan bakılırsa faydalı oldukları bile söylenebilir. Direkt olarak kötüleyerek yaklaşmamak gerekir. Nerede üretildiği değil iki teker zevkini ve bilincini iyi ya da kötü vermesi önemli bence. Genel olaraka fakir bir ülkeyiz ve maddi durumu uygun olmayanlara hitap etmesi açısından önemlidir. Ayrıca devletin vergi toplaması açısından da zararı olduğunu düşünmüyorum, onca motosiklet alındı bunlar için vergi verilmedi mi? Hiç taşıtı olmayan ve belki olamayacak olan adam ya da kadın motosiklet aldı, vergi ödedi ve ödeyecek, benzin alacak bunlar devlete dönmüyor mu?
    Ve son olarak belki de Çin malları sayesinde pek çok üye var bu sitede, motosiklet kültürünü edinmeye başlamış.
    "Bir adamın makosenleriyle bir kilometre yürümeden onun hakkında karar verme." (Kızılderili Atasözü) - (Clint is Cloud)

  10. #70
    krank - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2006
    ben fiyatların çin istilası nedeniyle düştüğüne inanmıyorum.bu düşmüş haliyse artık?taylandta yamaha nouvo 1000 dolar burda aynı model yok ama olsa 4000 ytl den aşağı olmaz.olamaz..ne yani çinliler olmasa honda activayı 8000 ytl ye mi alacaktık..?
    cahil doluymuş burası bee..

  11. #71
    heveslee - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Ekim 2005
    Şehir
    istanbul
    bence çinden gelen motorların faydası oldu.düşünsenize piyasada hala birkaç firmanın denetiminde olsa motorlar bu zamandaki durumlar olmayacaktı.şimdi herkes bi şekilde motor kullanıyor.sadec çin değil kalite markalarında piyasaya yeni ürünler getirmesine neden oldu.belki çini kullanan daha sonra kalitey geçti.ha bunun kötü tarafı yokmu? var.mesela motorların düşük fiyatlı olması ve bu oranda kaiteninde bu seviyede olması kişiye zorluk çıkarta biliyor.sürekli dikkatli olmasın ı gerktirdi.artı motorların belkide daha erken emekli olmasına neden oluyor.ha birde şu var deneyimi az olan kişilerin korumasız olarak çıkmasına neden oldu.bu sebeple hastanelerde yaralı çok oluyor diye tahmin ediyorum
    HIZLI YAŞA YAVAŞ ÖL !

  12. #72
    Topuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Aralık 2005
    Şehir
    Trabzon
    Kısa ve Öz 2:

    var

    neden var:

    - insanların motosiklet tutkusu giderildi
    - fiyatlar uygun, yedek parçalar uygun, servisler var
    - rekabet ortamı kızıştı, fiyatlar ucuzladı
    - Türkiye'dekiler, Yerli Kazığı yemeden kurtuldu (kanuni, ramzey vb. yerli firmalar. size sesleniyorum. güya yerli, çinden getirip burda topladıkları motoru yerli diye satıyorlar. tamam buna bir şey demeyelim ama ya fiyatları neydi öyle. 2 sene önce bir kanuni 250 seyhan 4500 TL peşin para idi. bir kanuni 250 tiger 5500 tl idi. şimdi ise 3500 tl ye 250 lik makine var. seçin beğenin alın. neydi bunların o zamanki kazıkları? şimdi motor getiren firmalar çoğaldı, satamıyorlar, bol bol fiyat indiriyorlar. o zaman attıkları kazıkları yiyenler ne olacak? onlara ayıp ettiler. demek ki, o işten çok para kazandılar o zaman. şimdi de kalkmış, "yerli üretim darbe yiyor, aman tedbir alalım" diye feryat ediyorlar. kardeşim, senin yerli üretimin benim umrumda bile değil. dünyanın global pazar haline geldiğini görün artık ve ona göre tedbir alın, güzel modeller çıkarın, kampanyalar düzenleyin vb. her ne ise, işinizi biz mi öğreteceğiz size. size tavsiyem, profesyonel danışmanlık hizmeti alınız.)
    - çinliler kaliteli motosiklet de yaparlar, siz yeter ki parayı verin ve siparişinizin özelliklerini anlatın

    bazı arkadaşların yazdıklarına katılıyorum. geçmişi bir hatırlayınız, ondan sonra burda muhakeme yapınız. elbette bu işte yeni olanlar, geçmişi bilemezler. o zaman bilmeden yazmanın bir anlamı yok. bir bilene sormakta fayda var. japon motorlara oh oldu. öyle oh oldu ki, çinliler onların fiyatlarını durdurdu bir yerde. herkesin bildiği honda her yıl fiyatları iyi artırırdı. şimdi epeydir yerinde sayıyor. gerçi.. burda japonlar ile çinlileri kıyaslamak yanlış olur. doğrusu şöyledir. japonların hedef kitlesi, bizim gibi bu yazışmaları yapanlar değil zaten. biz onların umrunda bile değiliz. siz merak etmeyin. onların bu konuda bir endişesi yok. pazarlama dertleri de yok. çünkü onların müşteri kitlesi farklı. alacak olan zaten gidip alıyor. 2. elleri de iyi para ediyor. ama var ise sizin o kadar paranız, siz de gidip alın. ne diyelim.

    iyi oldu arkadaşlar iyi oldu, sıkmayın canınızı.
    -
    [COLOR="Red"][B]Dikkat. 6D Kuralı. Konu motosiklet olunca 4x4-10 yönlü bir sürüş dikkati gerekir.[/B][/COLOR]
    [COLOR="Red"]D1: Öne dikkat, D2: Arkaya dikkat, D3: Sağa dikkat, D4: Sola dikkat, D5: Aşağı dikkat, D6: Yukarı dikkat.[/COLOR]

  13. #73
    locco - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Nisan 2006
    Şehir
    İstanbul Acıbadem
    Motosikleti
    Keeway Sl 150
    Topuz cogu gorusune katılmama ragmen;japon firmaların umurunda olmadıgımıza şiddetli oalrka katılmıyorum.Burada Çin malı motor kullananlar birer Japon motor kullancısı adayıdır.Ve müşteri odaklı calıştıklarını gayet ii bildiğim Honda'nın dunyanın hiçbiryerindeki müşteri kitlesini umursamazlık etmediğini gayet iyi biliyorum.Eski knowhow larını Çinlilere satıyorlar.Örenğin Jin lun.Eski Suzuki Maruder.Bu bile işlerine geliyor.Ama kısa zamanda olmasa bile Çinlilerin kendi markasıyla superbike yarışlarına katıldıklarını görür gibiyim.Dört Silahşörler zamanı gelince araya Dartanyanı da alıcakalr el mahkum.Çinliler iyi bir kopyacı fakat aynı zamanda ii de birer öğrenciler.Zaman çok şeye gebe Çin konusunda.

  14. #74
    gaddar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Nisan 2006
    yaaa ben anlamıyorum biz neden çin olmuyoruz kardeşim...adam plastikçi dünyanın en kaliteli kovalarını leğenlerini üretiyor bu adama bi kalıbını versen en kral granaj parçalarını üretir...bi başkası tofaşa cant yapıyor üç kuruşa satıyor bu adamda 12" cant üretir...metal sanayi desen demirden adam bile yaparlar..döküm deseniz aynı her türlü blok dökülür.ee geriye ne kalıyor biliyormusunuz...bunları organize edip yapacak adam yok memlekette, olanıda engellemek için hertürlü satılmış bürokrat mevcut..bu saydığımız ufak çaplı sanayi gurupları aç geziyor binlerce leğen üreten firma var bunları bi yönlendiren olsa ülke ikinci sanayi hamlesini yapar avrupa çinden alacağına bizden alır daha kaliteli olduğu için.
    Ama maalesef henüz yolun başında bile değiliz gelecekte bizie ait bişey olmayacak çünkü bu yolda attığımız bir adımımız yok daha...kısaca çine pazar olmaya devam edeceğiz.

  15. #75
    fragrance_chaplin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ocak 2006
    Şehir
    BELÇİKA
    Motosikleti
    PEMBİŞ'im SATILDI!/Regal Raptor250-Dragstar650
    Türkiyede çin malı motosiklet olmasaydı ben şu an bir motor sahibi olamayacaktım...
    Hem çin malı motor alırken kimse 5 sene kullanmayı düşünmüyor herhalde?!?
    [COLOR="Red"][U][B]:pr:PEMBİŞİM SATILDI :salut:[/B][/U][/COLOR]

  16. #76
    motodevil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ağustos 2005
    Şehir
    İstanbul/Bostanci
    Motosikleti
    Yamaha Xmax 250 Momo
    tabıkı faydalı cebınde parası olmayan ama motor askıyla tutusan bınlerce kısı war adamlar cın malıda oşlsa 3-5 kurusa motor alıp 1-2 sene binip hewesını alıyolar sahsen ben bole dusunyorum
    Metehan Akçakaya B rh(+)

  17. #77
    ahmetnr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ocak 2006
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    BMW F650 GS DAKAR '06
    arkadaşlar bendede çin malı motor var ve küçük bir hesap yaptım motoru 1000ytl ye aldım motor şuan 4000km de verdiğim parayı, km ye böldüm yakıtı da ekledim 320 kuruşa 1km yol yapmışım dolmuş 1ytl bundan sonra ne giderse benim karım ama daha çok gidecek gibi duruyor bence ideal selamlar

  18. #78
    Süper Moderatör (BBRR) Barış Şuşut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2005
    Şehir
    marmaris
    Topuz

    japonlar her sene fiyatlarını arttırırdı dedinde ...ben dahada ileri gideyim 2004 transalp fiyatı 14500 ....2006 da ötv zammı gelmeden önce fiyat 12 218 ötv den sonra gelen %32 lik yüke rağmen 2006 temmuz fiyatı 16000... fiyatlar terinde durmasını geç geri gitti ...

    yani bu gün transalp binen ve çinli motorlara bıyık altından küçümseyerek bakan beyler , o motoru bu fiyata alabiliyolarsa çin malı kıullananlara teşekkür etmeliler
    [B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]

  19. #79
    Sedat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Temmuz 2006
    Motosikleti
    bws50
    Daha Önceleri Türkiyede çoğunlukla Racing motor bulunuyordu.. Bunun içinde her zaman diğer motor tutkunlarının motor hep heves oLarak görüldü.. Ama çin motorlarıyla birlikde bir çoğumuz tutkularımızı azda olsa yerine getirdik..

    Ama arkadaşLar bir gerçek varki bunun hepimiz farkındayız.. Doyumsuz insanlarız.. Bir çok ufak çaplı motorla başlıyan arkadaşlarımız daha 2.ci 3.cü ayını doldurdukdan sonra motorunu satılığa çıkarıyor :

    Sebeb : 600cc race alcağımdan satıyorum.. 600ccrace ile takas vs die ilanlar boy geziyor.. Bundan bir kaç sene önce aynı şeyi ben yaşadım.. doyumsuzluk yapıpda tüm paramı race bir motora yatırdım ama sonuç olarak kaza ile tanıştım..

    Son olarakda ekliyeceğim bir gerçektir ki

    ''Başkasının hayabusasını izleyeceğime kendi çinli motorumu elimde taşırım''

    bunu yazan çokkk motor sevdalısı bir arkadaşımız..

  20. #80
    clint - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mart 2006
    Şehir
    İstanbul
    Alıntı gaddar adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yaaa ben anlamıyorum biz neden çin olmuyoruz kardeşim...adam plastikçi dünyanın en kaliteli kovalarını leğenlerini üretiyor bu adama bi kalıbını versen en kral granaj parçalarını üretir...bi başkası tofaşa cant yapıyor üç kuruşa satıyor bu adamda 12" cant üretir...metal sanayi desen demirden adam bile yaparlar..döküm deseniz aynı her türlü blok dökülür.ee geriye ne kalıyor biliyormusunuz...bunları organize edip yapacak adam yok memlekette, olanıda engellemek için hertürlü satılmış bürokrat mevcut..bu saydığımız ufak çaplı sanayi gurupları aç geziyor binlerce leğen üreten firma var bunları bi yönlendiren olsa ülke ikinci sanayi hamlesini yapar avrupa çinden alacağına bizden alır daha kaliteli olduğu için.
    Ama maalesef henüz yolun başında bile değiliz gelecekte bizie ait bişey olmayacak çünkü bu yolda attığımız bir adımımız yok daha...kısaca çine pazar olmaya devam edeceğiz.

    Söylediklerine katılıyorum, işte Hazey Türk'ü üreten Muharrem Nuhoğlu'un durumu ortadadır. Bizim acaip bir bürokrasimiz var, "Bürokrasi işleri hep zora koşar ki yapacak işi olsun" demiş bir düşünür. İşte bizim bürokrasimiz aynen öyle işliyor. Devleti yönetenler öyle bir çörekleniyorlar ki bulundukları makamlara, devlete ve millete çalıştıklarını unutuyorlar ve hatta daha çalışmaya başlamadan milletin refahı için çalışacaklarını düşünmüyorlar bile. En küçük bir devlet dairesinde bile size hayvan muamelesi yapan memurları hatırlayın. Size hizmet için orda olduğunun farkında bile değil, çünkü o bilinçle eğitilmedi ki. İnanılmaz bir yozluk söz konusu. Japon gelişti, niye? Adamda acaip bir vatan sevgisi ve sebat var. Haa biz de de var ama sadece sözde var. Japon insanının en tipik özelliği bir mesleği edinince artık o meslekte sebatla çalışmasıdır, bize ise sanki bilinçli şekilde manüpüle edilen şey hep başkasına özenmek. Mevcut işinde gelişmeye çalışmıyor kimse(istisnalar kaideyi bozmaz) Yani çevrenize bir bakın kaç kişi var yaptığı işten memnun olan ya da yakınmadan sebatla çalışan. Bunda hükümetlerin yanlış eğitim ve yönetim politikaları da büyük etken şüphesiz ama, iğneyi hepimiz kendimize de batıralım artık, genel bir boş vermişliğimiz ve tembelliğimiz var. Bir şeyler yapmaya çalışan, çalışkan vatandaşı da engellemek için elimizden geleni yapıyoruz. Bir örnek, mahelleden bir komşunuz bir şeyler icat etse, ne gözle bakarsınız; "ulan o bizim komşu be onun ürettiğinden ne olacak" demez miyiz pek çoğumuz. İşte meselelerden biri de budur. Biz birbirimize destek olmayı beceremiyoruz.
    Çin dediğiniz ülke de Japon gibi aslında acaip milli değerlerine bağlı insanlardan oluşuyor. Ve göreceksiniz (eğer amerika bir katakulli yapmazsa) bu hızla ileri de Japonya gibi olacaklar.Belki o kadar kısa sürede olmaz çünkü çok büyük bir ülke, ama daha şimdiden Dünya pazarına hakimiyet kurmaya başladılar.
    Bizim hantal devlet yapımızın, hayata bakış açılarımızın ve hatta belki de yaşayış tarzlarımızın değişme zamanı çoktan gelip geçmiştir. Hani hep bu kafayla bizden bi ..ok olmaz deriz ya, bu da hepimizin bunu kabullendiğimzin göstergesi.
    Bana göre Türk insanı çok zeki insan, ama doğru yönlendirilemiyor ya da belki bilinçli yapılıyor bu. Kısır tartışmalardan, içe kapalı at gözlüklü yaşantılardan çıkamadığımız için sürekli bir kaos halinde ve gündelik yaşıyoruz. Böyle bir ulus'tan bir icat çıkması nasıl beklenir. Çıkanı da anında yıldırıyoruz hep birlikte zaten. O da ya vaz geçiyor ya da yurt dışına çıkıyor.
    E ondan sonra kalkmışız Çin'in motoru iyi mi kötü müyü tartışıyouz. Sen bişey ürettin mi ki, üretene destek verdin mi ki Çin'i kıyaslamaya kötülemeye kalkıyorsun.
    Çok uzun yazdım kusura bakmayın ama bu konuda çok doluyum ve artık sinirleniyorum bu işlere. Herkese sevgiler ve daha çok çalışma dilerim.
    "Bir adamın makosenleriyle bir kilometre yürümeden onun hakkında karar verme." (Kızılderili Atasözü) - (Clint is Cloud)


    REKLAM ALANI
4. sayfa BirinciBirinci ... 23456 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler