Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
7. sayfa BirinciBirinci ... 567

Cinden Gelen Motorlar Turkiyeye Faydali Diyen Varmi ......

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #121
    kozmiktohum - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mart 2006
    Motosikleti
    ESKİDEN-250MCT
    çin motosikletleri Türkiye'ye girmesiyle şunu anladım. İyi markalar ellerinden geldiği kadar milleti sömürüyormuş. neden derseniz çin motorları piyasaya girmeden bir bakın motor fiyatlarına vede şimdi bakın ozaman para kazanıyolardıda şimdi kazanmıyolarmı.
    çin mallarının ülkeye zararı var diyenler amerikan ve avrupa sömürüsüne destekleyenlerdir...
    çin mallarının kalitesini boşverin yarattığı rekabete bi bakın ve cebimizdeki paraya göz koyanların telaşlarına yaptıkları indirimlere kampanyalara bakın. Onların niyeti türkeyeyi hiç bir alternatif olmadan istedikleri malı istedikleri fiyata satmaktır. LÜTFEN ÜLKE ÇIKARLARINI BİRAZDAHA GENİŞ PENCEREDEN BAKALIM.
    büyük okyonuslarda küçük balık olacağına küçük göllerde büyük balık ol


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #122
    trasher - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Ağustos 2005
    Şehir
    GöZtEpE
    Motosikleti
    GT250R
    artıları olduğu gibi eskileri de var tabiiki bncce artıları

    * insanlara motosikleti sevdirdi motor tutkusunu arttırdı

    * ekonomik alım gücü düşük kesimde motor sahibi olabildi
    * düşük faiz peşin fiyatına taksit dönemi başladı
    * azda olsa trafikte motorların farkedilmesi gerektiği anlaşıldı(gerçi bundan tam emin değilim)

    eksileri ise

    * önüne gelen (bundan kastım bisiklete binmesini bilmeyen) motor sahibi oldu

    * motora 1-2000 YTL veren adam gidipte korumasına kaskına 1000 lira vereceğini düşünemedi bodoslama girdi olaya

    * ülkemizde motosiklet ithalatı patladı tr deki varsa veya proje halindeyse tr deki firmalar arka plana atıldı destek verilmedi onlarda gitti çinden 10 konteyner mal getirip piyasaya girdi.

    *üzücü kaza haberleri maalesef 2004 ten itibaren yükselerek arttı...
    [COLOR="Black"][B][FONT="Comic Sans MS"]yellow storm[/FONT][/B][/COLOR]

  3. #123
    freeman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mayıs 2006
    Motosikleti
    yok
    evet faydalıdır.
    1.motosiklet kullanmak isteyen fakat maddi imkansızlıklar içindeki motor sevdalıları için bir çözüm olmuştur.
    2.trafikteki motor sayısının artması otomobil sürücüleri için bir uyarı olmuştur.
    her ne kadar tam olmasa da trafikte bir motosiklet bilinci oluışmaya başlamıştır.
    3.motosiklet ve aksesuar piyasasında istihdam ve fiyat konusunda ilelrmeye sebep olmuştur.
    4.veterran diyebileceğimiz eski motorcuların tecrübe ve bilgi paylaşımlarını internet ve kulup gibi ortamlarda paylaşımını arttırmışlardır.böylece çaylak motorcuların sürüş açısından ilelrlemesine sebeb olmuşlardır.
    5.ekonomık olarak da servis yedek parça gibi yan sanayının ve ayrıca ithalat sektörünün hızlanmasına sebe olmuşlardır.
    6.yerli üretic diyebileceğimiz bir kaç üreticicnin daha kaliteli motorlar üretmesine vesile olmuşlardır.ayrıca bu üreticilerin organizasyonlarının güçlenmesini sağlamaştır.
    7.japon motor devlerinin gözlerini açmalarını sağlayıp bu firmaların daha yoğun kampanyalar yapmalarını fiyatlarda düşüşler yapmalarına sebep olmuşlardır.

    bunların yanında bazı sorunlar da getirdikleri aşikardır.ama kar zarar açısından bakıldığında yararlı olduklarını düşünüyorum.
    elbetteki bunlar benım düşüncelerimdir.eleştiriliriniz veya katkılarınız benı mutlu edecektir.
    bu arada dklg kardeş otomobilde kıyasladığın şeye dikkat et bu saydığın arabaların hepsi doğu bloğu ülkelerine aitti.ve saydığın arabaların hepsi şu an dahi ülkemizde üretilen hemen hemen tüm arabalardan daha sağlam ve uzun ömürlüdür.(dikkat et konfor demiyorum)bundan emin olabilirsin.çin malları ile bunları kıyaslaman çokta doğru değil gibime geliyor.
    :cat: [B][U]K[/U][/B]aza [B][U]A[/U][/B]nında [B][U]S[/U][/B]izi [B][U]K[/U][/B]orur:cat:

  4. #124
    EgeKnn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Eylül 2005
    Şehir
    izmir/Karşıyaka
    Motosikleti
    YAMAHA FZR 1000 EXUP
    Alıntı kozmiktohum adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    çin mallarının ülkeye zararı var diyenler amerikan ve avrupa sömürüsüne destekleyenlerdir...
    .
    Her düşünceye saygılı olunması gerektiğini bir daha hatırlatmak isterim kimseyi bu şekilde suçlayamazsınız ben zararı olduğu düşüncesindeyim şimdi ben amerikan ve avrupa sömürüsünü destekliyomuyum..

    Faydalı olmasını sadece ucuza herkes motor sahibi olabiliyor herkes motor kullanabiliyor diye açıklayabiliyosunuz sadece ama faydası kadar zararları olduğunu toplum olarak tüketmeyi ve bilinçsiz tüketmeyi çok iyi becerdiğimizi hepimiz iyi biliyoruz oysaki..

    1,500 ytl motora verdim 1000 ytl korumaya vermem mantığı nedir ?? hayatın canın 1000 YTL etmiyomu 1,500 YTL ye motor aldım 300-400 milyon kaska para veremem deyip 20 milyona polis savar kasklarından alıp canını tehlikeye atmak istiyosa insanlar diyecek fazla sözüm yok burada faydasının yanında zararlarınında olduğunu anlatmaya çalışan bir çok kişi gibi bende şunu vurgulamak istiyorum bilinçli değiliz ucuza sahip olmak bilinçli kullanıcı sayısı artıyo demek değil zaten bilinçli değildik azınlıktaydı bu sayı şimdi günden güne artıyor biraz gerçekçi olun ve etrafınıza bir bakın

  5. #125
    ledo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2005
    Şehir
    İstanbul/Suadiye
    Motosikleti
    Piaggio Beverly , Hyosung GV 650
    Evet ufaktan yine ısınıyoruz.

    Dün de hava bayağı ısınınca, serinlemek için biraz "silgi" işlemi yapılmıştı zaten.

    Bu tür başlıkların artık sayısını hatırlayamaz oldum. Her biri de öfke ve kavga ile bitiyor.

    Amaç ne ? belli değil. Sonuç çıkar mı ? mümkün değil.

    Üstelik her defasında ya aynı ya da benzer laflar söyleniyor. İş hep maddi duruma ya da benzer söylemlere gelip birbirinin tekrarı oluyor.

    Niye herkes istediğini yapmıyor ? Çin malı ( ki ben bu şekilde kategorize etmeye karşıyım ) kullananlar, kendi iradeleri ve durumları çerçevesinde bu kararı veriyor, Diğerleri de aynı şekilde....

    O zaman, öbürüne ne oluyor ?

    Öneri : Forumda bu konu için başlık değil bir bölüm açılsın ( konu dışı, duyurular gibi ) ve bu bölümün içindeki başlıklarda bu tartışma devam etsin. En azından sürekli yeni başlık açılmaz, çünkü o bölümün altında daha önce açılanlar saklı kalır. Hatta mümkünse "konu dışı" bölümünde olduğu gibi panoya çıkmasın.
    Önemli olan, sadece yazarken veya konuşurken değil, hergün hayatı yaşarken adam olabilmektir.

  6. #126

    Üyelik
    13 Haziran 2006
    Motosikleti
    Lingken 125 T
    Milletin alım gücü 1500 ytl'lik Çin motorlarına yetiyorsa: Sizler yani "kalite! takılanlar.. Hondacılar,yamahacılar,Japoncular,İtalyancılar,alm ancılar..vs."

    SİZ NİYE RAHATSIZ OLUYONUZ ÇİNLİLERDEN BE GÜZEL KARDEŞİM!!!!

  7. #127
    velespit-cbr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Temmuz 2006
    Şehir
    İzmir-Küçükyalı
    Motosikleti
    09` cbr 125
    çin motorları gerçekten motosiklet dünyasına büyük katkısı oldu bbr abimizin dediği gibii...ama kaliteyide oldukça düşürdüü...(herkesin fikrine saygı lütfen)
    [COLOR="Black"][FONT="Comic Sans MS"]RİDE THE WINDS OF CHANGE[/FONT][/COLOR]

  8. #128
    nautilus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Haziran 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    GRAND EAGLE 250
    çin malı motorsiklet kullananlar sadece ucuz bir araç olduğu için alınıyor istisnaları olsa da onlar motorcu değil motor kullanıcılarıdır fikrine kesinlikle katılmıyorum.Çünkü o motor kullanıcılarının çin malları piyasaya girmeden önce çok benzin yakan arabaları var mıydı yok muydu?evet vardı.Peki o çok benzin yakan arabaları satıp 2. el Japon motorsiklet alabilirler miydi alamazlar mıydı?Kesinlikle alabilirlerdi ama almadılar.Çin malları girdikten sonra hem alım güçleri yettiği için motor aldılar hem de arabalarını satmadılar.Bu zevki yaşamak için.Yüreklerinin bir yerlerinde bu sevda olduğu için.Eğer ki çin malları piyasaya girmeden önce Japon alabilecek paraları olsaydı eminim şu an motor kullanan herkes alırdı.Bu kadar aşağılamamak lazım.Bir de öyle şeyler söyleniyor ki akıllara zarar.Neymiş çin malı kullananlar da motor bilinci yokmuş.Olmayanlar tabi ki var ama böyle söyleyince bu cümlenin diğer tarafdan bakınca anlamı şöyle oluyor;Pahalı motor kullananların motor bilinci kesinlikle oturmuştur.Her japon,italyan ,alman motor kullanan motorcu kesinlikle full koruma geziyor değil mi arkadaşlar?Hadi ya bırakın boş şeyleri savunmayı...

  9. #129
    resssan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mart 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Keeway superlight 150
    Ulke ekonomisine katkisi var mi sorusu sadece ucuz fiyat baz alinarak degerlendirilemez. Bize faydasi olup olmadigina gelince ben oldugunu dusunuyorum - su anda sahibi oldugum motosiklet cin mali (ama benim , digerleri evdeki dergilerde duruyor (: ancak ve herhalde orada kalacak daha cok uzun bir sure... netice itibari ile bireysel olarak bize katkisi olup olmadigina bakalim, ulkemiz zaten en pahali yakiti bize sunmakla kendini ekonomik durumunu duzeltme yolunu secmistir... budur
    Keeway Superlight 150 :cherry:
    34 ED 0798 (namı-diğer "vın vın")

  10. #130
    taylo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2006
    Şehir
    ist
    Motosikleti
    CBF 150 Honda
    japon motoruna bindiğini zannedenler hangi motora biniyor acaba gs500 madein spain .ybr125 madein china ve bir sürü japon bilinen scooterlar çin malı sonra kargaya yavrusu şahan gelirmiş ben çinli şahanımdan memnunum 5 sene sonra mevla büyük kazasız belasız sürüşler

  11. #131
    EgeKnn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Eylül 2005
    Şehir
    izmir/Karşıyaka
    Motosikleti
    YAMAHA FZR 1000 EXUP
    Ne yazsam ne desem boş.... Motosiklet bilinci zaten olsaydı öncelikle yazılanlar anlaşılırdı kendince herkes haklı herkes doğru bu sebepten en kolayı muhalefet olmak...

    Bu konuya tek kelime yazmam artık her konuda olduğu gibi bu konuda da mantık değil duygusal davranarak cevaplar yazılıyor.. Kimseye çin biniyo diye laf etmedik motosiklete binme bilincindeysen ve bu bilinçle çıkıyosan motor tepesine lafım yok ama bu kültürü aşılamak ve bilinçlendirmek zor araba kullanmak gibi değil bu iş ve alım gücü kolaylaştıkça bilinçsiz kullanıcı artıyo dedikçe yarası varmış gibi gocunup herkes üzerine alındı ben çin biniyorum çine laf etmeyin mantığıyla yaklaşılıyor... Diyecek söz bulamıyorum Her kişi kendinden sorumludur allah hepimize kazasız sürüşler nasip etsin ...

  12. #132
    abdullah_03 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mayıs 2008
    Motosikleti
    YOK
    konuyuhotlattığım için özürdilerim ama bunları yazmak boynumun borcu bi tane de türk yatırımcı çıkıp %100 türk motosikleti üretiyim demiyo ah ulan paramız gevura gidicene ülkemiz ekonomisine katkı sağlasın kim istemez ki bunu ama sonu devrim arabaları gibi hüsranla biterdiye kimse cesaret edemiyor bence, yoksa türkiye büyük bi pazar millet parasının ülkesine, ülkesinin ekonomisine kazandırılmasını ister.ama nerde motosiklet bi uyduruk tel tokası veya basit bi ürünü bile çinden getirtiyoruz yazık bize lütfen duyarlı olun TÜRK malı ÜRÜNLERİ TERCİH EDİN

  13. #133

    Üyelik
    18 Şubat 2010
    Şehir
    KAYSERİ
    Motosikleti
    , yamaha ybr125 (2005) di, Bajaj 125ST (2015) oldu
    Kim ne derse desin bu gun cinli motor olmasaydı ben bir japon kullanıyor olmayacaktım ki milli servetin cope gittiğini sanmıyorum kendi ithalat tecrübelerimden edindiklerimi söyleyim bir ürün son kullanıcı olarak vergisiz olarak 1.000 tl olan bir arac türkiyeye muhtemlen ya 200 tl giriyordur ya 100 tl . motorda nasıldır bilmem ama su ana kadar yurtdısından üreticiden fiyat aldıklarımda oran hep bu sekilde idi. ama tabi 2 yıl garanti vermek vs gibi ek maliyetler oldugu için bence makul bir durum. neyse

    ayrıca kim demiş milli servet kaybı diye devlet cin malı motorum varken benden kazandıgını bilir. 1.000 tl motorun saf hali idi faturada yazan ötv mvt ctz kdv xtv plaka ruhsat ayak bastı parası kontan cevirdi parası hop 2.000 tl getirdi(abartısız) ben 2.000 tl ödedim aldım sonra ceza yedim 752tl sonra 2 yıl kullandım mtv 250-200 tl cuka 3.000 tl bunun 1.000 tl si ithaltacıya/bayi 2.000 tl devlete. zaten tc girerken de gümrük vergisi o bu su aldı. sonra içine koydugum benzinden dehset vergi aldı sonra arada kırmızı işik vs cezası kesti . ve sonuç olarak motorlun cinli olması devlete zarar mı ettirdi bırakın hocam ben 23 yıllık kayseriliyim ben böyle karlı ticaret görmedim bu devirde devlet olcan.

    ayrıca 2.000 tl aldığım motorcukumla bakım için verdiğim toplamd 40 tl haric 12.000 km boyunca 2 yılda tam verim aldım parasını sonuna kdar hak etti kaldı ki sattım 800 tl 12.000 km yolu 1200 tl yapmıs oldum ki bence güzel. dunya içinde cok az bir karbon salınımı oldu.

    benzin ve akü bitmesi harici beni yolda koymadı ve haojin marka idi. birazda motora sen nasıl bakarsan o da sana öyle bakıyor. 2.cil olarak hep aynı durum kimse japon varken cinliye binmek istemez kimse bmw 5.20i varken sahine binmek istemez ancak ne japonlar ile cinliler aynı fiyat ne bmw ile sahin. ne kadar ekmek o kdar köfte ha sanslı iseniz köftenin yanında közlenmiş biber de veriyolar.

  14. #134
    yamyamaha - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2006
    Şehir
    manisa - izmir
    Motosikleti
    kymco Xciting500 geti gy 200 ( skygo ) & cbf 150
    Japonlarda cinlilerde hayrına motor yapıp satmıyor.
    para kazanıyorlar.
    bizde boşuna motor almıyoruz, ihtiyaç meselesi.
    ama biz kendi motorumuzu kendimiz yapmazsak. biz elin motoruna bineriz elde bize .
    kuralkan mz in kalıplarını almıştı ( ben öle biliyorum ) yok yapmaktansa dışarıdan getırmek daha ekonomik sanırım.
    bunu da devletten beklemelımıyız yoksam birilerı cıkıp ben yerlı rüretım yapıyorum arkadaşlar mı diyecek.
    kendi adıma konuşuyorum kuralkan mz lerı canlandırsın ben alırım.

  15. #135
    cakalaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ekim 2006
    Şehir
    Rize/Merkez
    Motosikleti
    CBR1000RR "2017
    Bence de Faydalıdır... Ben de bir Çin malı ile basladım; uygun fiyatlı olmalarıcok avantalı. yeni baslayanlar için, motosiklete alısmak, motosikleti sevmek için iyialternatif cin mallar.
    Kullanıcıları temiz bakarsa onlar da sorunsuz kullanılıyor...
    Ya KASK TaK ; Ya ÖL


    REKLAM ALANI
7. sayfa BirinciBirinci ... 567

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler