Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
3. sayfa BirinciBirinci 12345 ... SonuncuSonuncu

Cinden Gelen Motorlar Turkiyeye Faydali Diyen Varmi ......

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #41
    aytskal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Şubat 2006
    Şehir
    İzmir/Basmane-Üçyol Hatay Adana Ceyhan
    Benim anlayamadığım bir şey var ucuz bir makine edinip (güvenli olması şartıyla) bilinen fiyatı yüksek markaya ulaşamayan insanların motosiklet sahibi kullanabilmesinin kime ne zararı varki...Bu sayede alternatifler artığı için piyasadaki yerini kaybetmemek için tekelleşmiş firmalarda kendine çeki düzen verip fiyat düzenlemesine ihtiyaç duyabileceklerdir...Rekabet ve çeşitlilik herzaman tüketici olan bizlere yarayacaktır uzun vadede en azından fiyatlar düşecektir...Bu arada zamanla yeterli olmayan firmalarda motosiklet net gibi ortamlar sayesinde bilinecek ve ortadan kaybolup gidecektir....
    Çinlilerin ellerindeki üretim gücü çok düşük işçi maliyetleri ve devlet desteğine dayanıyor(üretici firmalara çok düşük yada %0 oranlarda devlet kredileri)bu şartlar altında bizim gibi kazandığının bir o kadarını vergi olarak devlete veren üretici firmalar ve işletmeler nasıl olurda bu adamlarla mücadele edebilir...Şimdilerde Avrupa ülkelerinde Çin ürünlerine karşı kalite standartları ve(euro 1-2-3-4 normları vb uygulamada) kotalar için hazırlıklar güçlendirilen ekonomik savunmalar geliyor...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42
    Süper Moderatör (BBRR) Barış Şuşut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2005
    Şehir
    marmaris
    ibo hayırlı işler ...çine çelenk yollarsın artık ...
    [B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]

  3. #43
    racing&blue - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    honda 600RR
    olayı cin japon veya italyan olarak nitelendirmek çok yanlış bunu yapan her neyse bir üretici bir ülke veya herhangi birşey ürünleri büraz kalitesiz olsa bile türkiye motorsikletle cin olayından sonra tanıştı bence. ve BBRR bu arkadaşımız yada abimiz yazdıklarına sonuna kadar katılıyorum.
    imzanın iyisini pistte görmek gerek

  4. #44
    krank - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2006
    yararı oldu diyen ÇİNlidir.1-ortalıkta 1000ytl'ye aldıkları scooterlarla bilinçsizce dolaşan yeni bir kitle oluştu.zaten halk içinde kötü olan motorcu imajının daha da kötüye gitmesine neden oldu.(eskiden bizim mahalle aralarında peugeot spxl veya 103 gibi motorlara yan oturup ritmik olarak gaz vermeyi ve hız yapmayı marifet sayan planktonlar bulunurdu.şimdi değişen tek şey altındaki motorlar. çin malı scooter kullanıyorlar artık.böylelikle daha az ses çıkarıyorlar ve gürültü kirliliği bir nebzede olsa azalıyor.(polyanacılık)
    2-eğitimsizlik ve bilinçsizlik sonucunda ölümlü motorsiklet kazalarında artış oldu.
    yararları da oldu ama insanlar ölürken bir motoru çinlinin piyasayı düşürmesi ile üç kuruş indirimle aldım diye sevinmek ne kadar doğru bilemem.(tabi ki kişisel güvenliğini sağlamak sürücünün görevidir ona birşey diyemem)
    3-sektörle alakası olmayan insanların bu karlı ticarete girmesiyle birlikte hiçbirşeyden haberi olmayan bayiler motorsiklet satmaya başladı.tek amaçları motorsiklet satmak olan bu insanlar(gel vatandaş senet kefil yok 48 ay taksitle scooter) ile motorsiklet hakkında bilgisi olmayan eğitimsiz vatandaşlarımız biraraya gelince voltran oluşturuldu.
    önceki temmuzda tayland gezisi yaptım şimdi sırada çin var.bakalım oralarda durum nasıl?
    cahil doluymuş burası bee..

  5. #45
    has_adam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Temmuz 2006
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    kanuni deer 2005
    bu çin malı motorlar hep tartışma konusu oluyor.adi olduklarını düşünen varsa almasın.herkes piyasadaki 4 japonun kaliteli olduğunu ve fiyatlarının ne olduğunu biliyor ve bunları çin motorları ile kıyaslamayı az çok yapabilirler. bırakın herkes özgürce seçimini yapsın. çin motorlarına çok iyi diyen yok.
    çin motorları yokken motor bir lüks araçtı,şimdi bir çok kişi için ihtiyaç haline geldi. parça ve servis sorunu,dayanıksız olmasına karşın düşük fiyatları... gülü seven dikenine katlansın.

  6. #46
    kamsea - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    istanbul-4.Levent
    Motosikleti
    daelim s2 250
    sizi bilmiyorum ama ben eğer çin motorları olmasaydı 2yıl daha beklemek zorunda kalacaktım motor almak için fakat şu an bir motorum var ve henüz kayda değer bir arıza çıkarmadı, ki ben her hafta sonu bir kaç saat boyunda elime anahtar takımını alıp tüm vidaları civataları gözden geçiriyorum bence bakımını yaptıktan sonra çok da sorun çıkardıklarını söyliyemem. Ve rüzgarı yüzümde hissetmemi sağlayan ÇİN'Lİ motoruma teşekkür ederim.

  7. #47

    Üyelik
    13 Nisan 2006
    var var var hemde nasıl bak bensana söylim şimdi eyer bu çinmalları olmasaydı motor piyasası ölüydü bundan haberin varmı onların sayesin de kaçkişi ekmek yiyo haberin varmı he her taraf da motor bayisi var herkesin altında motor varbakkal manav berber oto galaeri da büsürü sayabilirim uzatmaya gerek yok kısacası biz çinlilere du a etmemizlazım ya ya neydi ogünler fazladeyil 2 sene geriye git 1 motosiklet biaraba parasıydı nasıl fiyatlardüştü peki bizim hakkımızı kim ödücek hangi firma diyebilir yaben sana ozaman palı sattım şimdi gel paranı geri aldiyebilirmi da çok şey yazardım ama zamanım yok

  8. #48

    Üyelik
    09 Eylül 2006
    arkadaşlar öncelikle bende mersinde bi mondial bayisiyim. Tabi oda çin malı. ama sizin ele aldığınız yönleri genellikle sosyal. bide şöyle bakalım. ekonomik olarak bence devlete zararı deil aşırı derecede faydası oldu. ötv denen bişey var çoğunuz bilir. bu malların türkiyeye girişi çok ucuz ama öyle vergiler koyuyolarki aklınız durur. şuan bayide duran bi motorun fiyatının yarısı vergilerden ileri gelio. ve üstelik motor alıcakların dikkatine!!! yakında sevgili bakanlarımız bu motorların türkiyeye girişini engellemek için motor başına yaklaşık 250 dolar gümrük vergisi eklemeyi düşünüo... buda fiyatlara yansıcak normal olarak. vatandaş kaliteli olmasada kendi bütçesince bi araç sahibi oluyodu ama şartlar giderek zorlaşıyoo.. Ve en önemlisi içimizdeki tutku ucuzladı arkadaşlar.. eğer bu mallar piyasaya çıkmasaydı bugün honda,yamaha vs. markaların küçük motorları fiyat olarak uçar giderdi.. daha bi sürü şey söyleyebirim ama yeterli sanırım. herkesin fikri ve görüşü ayrı bi güzellik taşıyo.. ellerinize sağlık arkadaslar....

  9. #49
    kalyoncumotor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Mart 2006
    Şehir
    Çorum
    Motosikleti
    Honda Titan, CF NK 250
    çin motorları olmasaydı şu an birçok motorcu motorsiklet kullanamazdı bir çok insan arabadan inip motorsiklete bindi çine giden paralar çöpe atılıyorsa bu benzinden yapılan tasarruf bunu bir miktarda olsa karşıladı.trafiğe faydası oldu bir çok kişiye iş ve yeni sektörlerin doğmasına sebep oldu.imkanı olamayıpta racing veya cruiser motorsiklet alamayanların parasına göre motorsikleti oldu.bunları saymassak faydası yok...
    www.kalyoncumotor.com

  10. #50

    Üyelik
    10 Eylül 2006
    kerdeşim güzel söylüyosunuzda 2000 yılına bi gidelim bir milyara bi 103 yapıyodu ki bi yokuşa geldiginizde ya arkadaki kişi inecek yada pedallamadan canınız cıkacak şimdikiler bence daha iyi bakalım bi hondaya 5,250 ytl peşin hadi gelde al ha bide vade 6.900 ytl bizde öyle peşin ne gezer sizde olabilir ama bende yok ya siz motor satıcısınız marka olanlardan yada paranın nerden geldigini ve sayısını bilmeyenlerden siniz

  11. #51
    locco - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Nisan 2006
    Şehir
    İstanbul Acıbadem
    Motosikleti
    Keeway Sl 150
    Çin şu an dünyada bir furyadır.Bu furyanın elbette duracağı veya şekil değiştireceği kesindir.Japon malları ilk cıktıgında insanlar ucuz ve kalitesiz Japon mallarıd emekteydi ki gercekten öyleydi.Toplam Kalite Yaklaşımı(tqm) felsefesiyle odaklanan Japon şirketlerinin su anki durumunu konuşmak bile gereksiz.Ucuz işgücü kozunu iyi oynayan ve bunu devlet sübvanseleri ile destekleyen Çin su an kendini Dünyanın Jandarması olarak adlandıran Amerikaya kafa tutmaktadır.ÇİN MALLARI KALİTESİZDİR DEMEK,COK BUYUK BİR YANLIŞDIR.
    Çinde her kalitede ürün üretilmektedir.Kendi sektörümden(TEKSTİL) bunu gayet iyi bilmekteyim.
    Örnek vermem gerekirse; bir kumaş çeşidi ''polyester saten 50d) su an Türkiye'de üretilememekte ve Çinden yada benzeri uzakdoğu ülkelerinden ithal edilmektedir.Fakat bizim akıllı devletimiz bu ithal edilip üstüne katma deger eklenerek ihraç edilen bu ürünün ithalini engellemeye çalışmaktadır.(anti-dumping vs)
    Sonuç olarak;ithalat mantıklı bir şekilde yapıldığı sürece gereklidir.Ve mantıklı ithalat bize fayda sağlıyacağı için devlet tarafından desteklenmelidir.Çin mallarındaki kalite standartları devlet tarafından incelenip,o şekilde ithal edilmesi gerekmektedir.Hem güvenlik hem de ilerde oluşabilecek tamir bakım vs masraflarının minumuma indirilmesi için.

    Keeway adlı macar firması çinde parça ürettirip monte ettiği motosikletleri Türkiye vb ülkelre satıp para kazanmakta nedne biz yapmayalım.Çin bir tuzak ve fırsattır.Şu anda Çin'in kredi ihtiyacının büyük bir kısmının Avrupa tarafından sağlanması amatör bir gözle kendi kendilerini baltalamak olarak algılansa da gercek bundan epey farklıdır.
    Tarım toplumu
    endüstri öncesi toplum
    endüstri toplumu
    endüstri sonrası toplum

    biz şu an endüstri öncesi toplumuz.
    çin endüstri toplumu;
    avrupa ise endüstri sonrası toplum.onlar bilgiyi knowhow u satarlar.Anlatmak istediğim gelişmekte olan Türkiye kendi imkanalrı dısında makro olarak gelişen herhangi bir olayı örnek oalrak ÇİN;kendi cıkarlarına uygun kullanmalıdır.
    Ve akıllı kullanıldıgı sürece Çin motosikletleri ya da genel olarak Çin malları Türkiye'ye faydalıdır.

    p.s sıkıcı yazım için herkesten özür diliyorum hehe

  12. #52
    gaddar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Nisan 2006
    Locco süper yazmışsın yanlız biz endüstri öncesi toplum değiliz hatta hiç bi zaman tarım toplumu da olamadık hala da değiliz...biz olsa olsa kısa yoldan köşe dönmeci bi toplumuz diyebilirim..bilim sıfır teknoloji dışa bağımlı sınırlı, üretim yetersiz, ihracat 1 konteynıra karşılık 1000 adet rakamlar ters orantılı..
    Ne olacak bizim halimiz bilmiyorum..
    Çin için biz olsak olsak pazar oluruz, 1000 tane motor getirip satalım diyenler burada üretelim diyenlerden 1000 kat fazladır, 2006 yılına geldiğimizde yüzde yüz türk patentli 100 cc lik bir motor üretememişsek ayıptır söylemesi bizden bi ..k olmaz. Sebebi de belli bilim üretmeyen sözde bilim yuvaları.
    Adamların 1916 da ürettiği bir motoru bugün üretecek altyapımız yok aslında var fakat buna yönelik değil..Sermayeyi elinde tutan guruplar bunu halkımızı nasıl olurda düdkleriz, nasıl olurda az işle çok para kazanırız , nasıl bu kazları uyandırmadan yolarız şeklinde kullanmışlardır..ar-ge yapıp bize ait bişeyler geliştirelim diyen çıkmamış...Biraz kafayı çalıştıranlar bunu çok iyi anlayacaklardır. Buna karşı bazı ekstrem çıkış yapanlarda yine bu çevreler tarafından ya susturulmuş yada yokedilmiştir..Mesela devrim diye bir araba yapılmış zamaınında yüzde yüz yerli binbir dalavere ile medyanında kullanılmasıyla proje aşamasında yok edilmiş..
    Böyle bir ortamda motosikletin gelişmesi ancak hayaldir şuan biz amerika ve avrupanın 1920 lerinde bile değiliz maalesef..

    saygılar

  13. #53
    locco - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Nisan 2006
    Şehir
    İstanbul Acıbadem
    Motosikleti
    Keeway Sl 150
    Gaddar dediğin gibi; altyapı var Türkiye'de üretilmeyecek hiçbirşey yok gibi nerdeyse.Ben motorumun debriyaj baskı yaylarını İstanbulda İmeste yaptırdım.4tane 10 ytl ye.Ve bu yaylar yuzunden hala sıkıntı cekilmekte ben hallettim allaha sükür.Devlet köstek olmadıkça hersey yapılır.Destek olmalarına gerek yok köstek olmasınlar yeter.Burada motosiklet üretilir hem de en kalitelisi;
    1-ytl mailyetler sürekli yükseliyor
    2-işgücü pahalı
    3-yeterli know how(teknik bilgi) yok
    4-arastırmadıgım halde gerekli kanuni altyapının,bürokrasinin köstekk olucağı aşikar.
    5-ne yazıkki yabancı marka özentisiyiz

    şöyle bir örenk veriyim.burada vücüut geliştirmeyle ugrasanalr ii bilirler.protein tozu cok pahalıdır.ithaldir cünkü.hatat cogu kaçak gelir.türkiyede bunu yaptılar.üretimi cok basit aslında.ilk ve ikinci parti şahane ve ucuzdu.sonrasında ise pirinç tozu ekleyerek ürünü mahvettiler.sonuçta silindi gitti piaysadan o firma.

    1-ytl mailyetlerin düşürülmesi devlet destekleri vergi indirimleri enerji toprak ve diğer faktörlerde devlet sübvansesi ile olur
    2-işgücü pahalı ama yinede ii bir yaşam standardı için yetersiz.bunu geciyoruz
    3-teknik altyapı yok.git mimarsinana 2 bira parasına ordaki yetenkli cocuklara neler cizdiryorsun gör bak.itü ye git motosiklet motoru dizayn edin diye bir ödüllü yarışma aç.bak bakalım neler oluyor
    4-bürokrasi.allah kahretsin gerizekalı orumcek kafalı bürokratları
    5-marka özentiliği;sabırla ve amrkanın arakasında durulmayla aşılır.
    varmı ekleyen?

  14. #54
    Gültekin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2005
    Motosikleti
    BMW F650FB
    Alıntı locco adlı üyeden alıntı
    4-bürokrasi.allah kahretsin gerizekalı orumcek kafalı bürokratları
    5-marka özentiliği;sabırla ve amrkanın arakasında durulmayla aşılır.
    varmı ekleyen?
    DUYURU VE ÖZÜR
    Türk Milletimden Özür Diliyorum...

    Sebebiyse artık yorulmuş olmamdır. Milletime layık olmak için sizlere 50 yıllık birikimimi, sanatımı verdim ama bürokrasi ve bizleri yönetenlerin duyarsızlığı, tutumu beni artık çok yordu.

    Sevgili Türk Milletim, eğer bu ülkede hırsız, yalancı ve onursuz birisi olsaydım muhtemelen şu anda iyi bir mevkiye gelmiş ve 55 yaşıma kadar her zaman şerefle giymiş olduğum iş önlüğümü çıkarmış olurdum. Çalar çırpar zengin olma yolunu seçerdim fakat ben dürüst ve namuslu olarak çalışmayı seçtim ve bu seçimden de asla pişman olmadım, olmayacağımda.

    Ben sadaka ve fitreyle büyümüş bir insan olarak ekmeğin ve işin bu dünyada en kutsal varlık olduğunu iyi bilen birisiyim. Canımdan çok sevdiğim Türk Milletim, artık bu içinden çıkılmaz bürokrasi ve vurdum duymaz devlet yöneticileri beni çok yordu. Her zaman vatanıma layık bir vatandaş olmaya çalıştım, Cumhuriyetime, Atatürk'üme ve inkılaplarına bağlı kaldım. Her iki evladımı da bu değerlere sahip çıkacak kişiler olarak yetiştirdim, kendim de bu değerlere kanımın son damlasına kadar sahip çıkacağım.

    Canım Milletim, imalatını yaptığım HAZEY TÜRK adlı motosikletimi yapana kadar hiç horlanmamıştım ve bürokrasinin, bizleri yönetenlerin ülkeye bu denli zarar verdiğini bilmiyordum. Maalesef artık bunu acı bir şekilde anlamış durumdayım. Benim gibi ülkesini çok seven insanlara sesleniyorum, gelin bu yöneticileri ve bürokrasiyi yıkmak için elimizden geleni yapalım, arkamda kimsenin olmaması da beni çok yordu ve yalnız kaldım. Büyük Milletimden özür diliyorum, artık HAZEY TÜRK'ü üretmeyeceğim. Nedeni ise hangi kapıyı çalsam horlanmış ve aşağılanmış olmamdır.

    Bana 1.7 trilyon teşvik belgesi verildi fabrikamı kurmam ve seri üretime geçip, ülkeme, insanıma yararlı olabilmem için. Sonrada denildi ki, "bankada teşvik belgeni paraya çevir ve makinelerini al" Benimle dalga geçildiğini, bankaya gidince, bankanın benden 3.4 trilyon teminat istemesi üzerine anladım. Zaten teminatı karşılayacak malım mülküm olsa, ben neden teşvik kredisi isteyeyim? Bu düpedüz insanla dalga geçmek değil de nedir? sizlere sorarım?

    Ürettiğimiz araç tüm dünya ülkelerinde B sınıfı ehliyetle kullanılmakta olup, yaptığımız yazılı müracaatlara rağmen gerekli makamlardan B sınıfı ehliyetle kullanabileceğine dair cevap yazımız hala çıkmamıştır. ÇİN'den ithal getirilen motosikletlere uygulanan ÖTV bizim ürünümüzde uygulanmakta olup satış zorluğu çekmekteyiz. Böyle bir imalatın engellenmesinin nedenlerini hala kafamda çözmüş değilim.

    İşte Türkiye'mde benim gibi namusuyla çalışıp üretmek isteyenlerin hali bu maalesef! Onun için yoruldum...

    Bu nedenle artık sizlerden özür diliyorum.

    Türk Milletime Duyurumdur.
    Sevgi ve saygılarımla,
    Muharrem RUHOĞLU

    http://www.hazey-turk.com/yazi.htm
    Ülkemde hiçbir iyilik cezasız kalmaz.

  15. #55
    lakerda - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2006
    bence de iyi oldu bu çin motosikletleri, en azından motosiklete binmeye başlamak, artık kolay, yani maddi gücü yetecek insanlar bile hakkında yeterli fikir sahibi olmadıları bi alete, motosiklete o kadar para vermeyebilir, iyi bi basamak en azından, ben memnunum etrafımda daha çok motosiklet ve ilgili insan görmekten.

  16. #56
    Emrahkucukgirgin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Haziran 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Regal Raptor Class

    Hem De Nasil...

    Uzun vadede kazanım elde etmekten anlayan herkes bana katılacaktır.

    Bugün Çin malları olmasaydı;

    1. Bu kadar motorcu olamazdı,
    2. Kaliteli markalar kartel gibi çalışmaya devam ederek hala pahalı satıyor olacaklardı, -ki bana göre ucuzlama tam gerçekleşmedi henüz.
    3. Motosiklet yan sanayi gelişiyor, eskiden çok pahalı olan şeyler talebin artması ile baraber önce pahalılaşsa da uzun vadede artan talebe cevap niteliğinde oluşan üretimle beraber eskisinden daha da ucuzlayacaktır. Yani yakında bir mal sırf motorcular için üretilmiş diye emsallerinin 3-4 katına satılmayacak
    4. Şu anda üreticiler iki kutupta toplanmış durumda, Kaliteli ama pahalı grupla, kalitesiz ama ucuz grup. Bu kutuplaşma eşyanın tabiatı gereği yok olmaya mahkumdur, muhakkak zamanla orta noktada buluşacaklardır, kimse kalitesiz mal almak istemez, kimse de pahalı almak istemez.

    Dolayısıyla; kaliteli motorlar uzun vadede ucuzlayacak, çünkü talep artıyor ve satılam mal ededi yükselecek, kalitesizler ise kalitelerini ve biraz da fiyatlarını arttırmak zorunda kalacaklar...

    Sonuç olarak uzun vadede kazanan motorcular olacaktır.

    Sayımız her geçen gün artacak...

    Yaşasın Çin malları ( ama fazla uzun değil :-))

  17. #57
    yuzak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Ağustos 2006
    Şehir
    Bursa / Keles
    Motosikleti
    pıoneer 200 cc
    şimdiye göre 1980-4500 lira maaş alırken 42000 liraya pejo mopet almıştım o zamanda milli servet fransaya gidiyordu
    1989-300 lira maaş alırken 1800 liraya mobilet
    1993-900 lira maaş allıken 12000 liraya jawa (2 el)
    1994-**** lira maaş alırken 22000 liraya jawa 2,el yenisi 56000 idi.
    şimdi 2006 900 lira alıyorum 2500 liraya pıoner
    milli servet zamanında zaten gidecegi kadar gitti

  18. #58
    Gabe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Nisan 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Grand Eagle 250
    Yuzak helal olsun, ben bahsettiğin zamanları bu kadar tecrübeye dayanır şekilde özetleyemesem de aynen dediğin şekilde dusunuyor ve aynen katılıyorum.

    milli servet çin'e akıyor fln; bu laflar iş değil. milli servet bugune kadar canımıza okuyan somurgeci p.zevenklere gitti. şimdiden sonra da yukselen bir milli devlete gitsin!

    fransız çakalına kaptıracağıma çinliye vermeye razıyım ben paramı. üstelik motorları da abartıldıgı kotu aletler değil. -nokta!

  19. #59
    obkavi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2006
    Şehir
    Çekmeköy/İstanbul
    Motosikleti
    google arama motoru :)
    snr isimli dostum yıllarca 1 e 5 fiyatla satılan japon, italyan vs markalar zaten milli serveti sömürdü kıyaslayacaksan bunlarla kıyasla, çin malları olmasa örneğin o honta titanlaı bile bugün 10.000 ytl ye alamzdın şimdi 4-5.000 ytl belkide bukadar bile değil, asıl önemli konu 2.000 ytl ye satılan bi çinlinin ülkeye giriş maliyeti 700-800 ytl civarında gerisi vergi kdv. bayi karı yanı aslında satışından devlet dünya kadar vergi alıyor üzeride satıucıya kalıyor oda yurt içinde kalıyor para, sonra mu makinaların yakıtları çok az dışa bağımlılığı azaltıyor, efendim ömrü 1-2 seneymiş nereden biliyosun daha piyasaya çıkalı 2 sene olmadı be böyle ahkam kesecek bir veri varmı elinde, motoru nekadar özenle kullandığına bağlı, yedek parça ucuz japonlar gibi anasının gözü fiyatlara satılmıyo, birde daha 8. mesajında çinlilerin nekadar fayladı olduğu hakkında başlık açmıssın bu ve benzeri konular bu sitede çook tartışıldı önce eski başlıkları bi inceleseydin be bilader buralara cevap yazmak için bak bisürü zaman israf oldu buda milli servet
    LAZKOPAT /'Asla bir Türk'ü kılıcını çekecek noktaya değin kızdırmayın' Napolyon

    "Az kaşardan Tost, Çok Kaşardan Dost olmaz"

  20. #60
    tuncy09 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2006
    Selamlar...

    Cevabimda teker teker alinti yapmayacagim ncak saniyorum anlasilacaktir paragraflarin hangi cumlelere cevap oldugu...Ben de bir çin mali ile motor dunyasina adimimi attim ve 2.5 ay kadar sonra bir YAMAHA alip hayatima mutlu mesut devam etmeye basladim

    Bircok kişinin bütcesi dogrultusunda, eger yapabilirse 5000 - 6000 km yaptıgında sadece yakıt tüketimiyle verdigi parayi amorti edebilecegi bir motor alip, bu dunyaya adim atabilmesi ve ülkemizde şu veya bu sekilde motor kullanicisinin sayisinin artmasi ve trafikteki diger arac kullanicilarinin yavas yavas bilinc kazanmasi açısından çok faydali oldu evet.

    Ama kesinlikle ve kesinlikle bir malin kalitesini her zaman kullanicisi belirlemez. Özellikle mal kalitesiz ise. Mal kaliteliyse soylediginde son derece haklisin. Kullaniciya cok bagli bir durum malin ömrü. Ama aldigin mal çürük olabilir veya cok düşük kaliteli olabilir ve sen kullanici olarak hele ki yeni bir kullaniciysan bunu bilemeyebilirsin. Basima gelen olayi anlatayim...Motoruma gayet iyi bakiyordum ve cok da temiz kullaniyordum ve bahsettigim çin mali motorum 1 ayin sonunda bi gun calismamaya karar verdi...Neden? Aküsü zayifmiş ve/veya bitikmiş...Peki neden? 1 ay boyunca düzgün kullanılan bi motorun aküsü nasıl bitik olur? Bu yuzden yolda kalmak benim sorunum mu? Akünün bitmesi için herhangi bişey de yapmiş degilim Aletler üretildikten sonra cok bekliyomus da falanmiş da filanmiş da denip akü degistirildi. Yahu olacak iş mi? Yani tamam ucuz mal olanagi sagliyorsun ama içerigi en azindan biraz düzgün olmalı degil mi? Bir ornek daha...Arka fren aldigim gunden beri tutma ile tutmama arasinda yani ön frene gore o kadar zayif ki...Bİr cok çin motoru denedim hepsi de oyle...Ama denedigim hicbir Piaggio, Gilera, Yamaha veya Sym'de durum boyle degil. Nedendir bilinmez...Ama hayati önemi olabilir degil mi?

    Gelelim çin mali motorlari bilgisayarlarla karşılastirmaya. Yani Kullanmakta oldugumuz bilg.lari da 2-3 veya 4 sene kullanip atiyoruz evet haklisin arkadasim ama, kusura bakma, sen bugun aldigin bilgisayari, hem de üst düzey bir bilgisayari, bir çin malı motorla bir tutamazsin. Niye? cunku mevzubahis çin mali motor üst düzey bir ürün degil. Yani bugun alacagin son derece kaliteli her yonden çok güclü bir bilgisayar, yeni bir teknolojinin gelmesi, daha hizlisinin, daha kapasitelisinin cikmasiyla 2 sene sonra degerini yitiriyor illa ömrünü tükettigi için degil. Ama çin malı motor boyle bir pozisyonda degil ki. Hali hazirda düşük kaliteli bir ürün. Yani servisteki motor ustasi bile diyor "Abi bunlarin omru en fazla 5-6000 km" diye. Tabii ki ortalama bir degerdir. Kimi 2000 yapar dagilir, kimi 10000 yapar. Yani dogru kıyaslama şöyle olabilir. Mercedes her zaman Mercedes'tir mesela, ama 1990 model bir mercedes yerine 2006 modeli tabii ki daha güzel daha albenili olacaktir. Cunku daha hizli guvenli kapasiteli konforlu vs. Ama 1990 model Mercedes ölmüş müdür? Muhtemelen hayir.

    Kisacasi, faydasi da vardır zarari da...Ama ben derim ki, bu çin mallari gelmeye devam edecekse, bir kalite kontrol sistemi, bir minimum değerler vs gibi yaptirimlar konulmalidir. Yani elini sallayan 1000 tane motor sokmamalidir ülkeye. Kalite sorgulanmalidir.
    Dance first think later...It's the natural order...


    REKLAM ALANI
3. sayfa BirinciBirinci 12345 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler