Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 12

Scooter lastiği güvensiz hissettiriyor

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    bende şu scooter küçük teker diye kaza riski var diyenlere ayar oluyorum
    neden küçük teker olunca güvensiz veya kaza riski oluyor yani viteslideki teker daha mı yuvarlak böyle saçma bir argüman geliştirilmiş küçük teker tehlikeli nedennnn??
    hayatımda 2 tane scooter ım oldu hiç tekerim kaymadı cbf te kaydı misal ybr de de kaydı hemde pirelli cub motorumda anlas var karda aynı gün 2 defa düştüm şimdi vub motor öcü mü oldu yani bende o zaman diyeyim ki büyük teker tehlikeli
    kardeşim sen ne marka lastik takarsan motor da ona göre tepki veriyor kauçuk oranı yüksek hamuru yumuşak lastik deseni ne olursa olsun kaymıyor ilk yağmur yağdığında ve asfalt zemin hafif kar varsa dikkat edeceksin eğer asfaltın tırtıkları gidip jilet gibi olduysa hava da hafif soğuksa evet teker kayar bunun teker çapı ile alakası yoktur
    şehir içinde dizlerini yere değdirmeye çalışmayacaksın
    Alman_ bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    Punctum - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ekim 2023
    Şehir
    Giritli
    Motosikleti
    Honda CB750 Hornet / Kanuni Seha 150
    Kanuni Seha 150 Scooterımda fabrika çıkışlı CST marka lastikler var. 110/80-14 ön, 130/70-13 arka. Hani şu Nylon, Nylon diye burun kıvırılan lastik...

    Benim gibi tatlı su motorcusu iseniz, yağmurda, çamurda, karda kışta kullanmıyorsanız, (-) derecelerle işiniz yoksa, çoğunlukla temiz ve kuru asfalt koşullarında sürüyorsanız (ki toprak zeminde de iyi olduğunu söyleyenler var), gayet yeterli bir lastik. Tabii ki bir Michelin City Grip 2 değil ama ilk aşamada acil değiştirilmesi gerekecek kadar çöp bir lastik de değil. Tabii dediğim gibi, kullanım koşullarınız çok önemli. Ki CST global ölçekte de isim yapmış bir üreticidir. https://www.csttires.com/int/

    Burada mesele, bir ürüne iyi/kötü derken, kullanıcının sürüş koşullarını, sürüş dinamiklerini, beklentilerini, yüklü/yüksüz durumunu, anatomik özelliklerini, iklim koşullarını, motosikletin donanımlarını, vs. bir bütün olarak ele almak.

    Tekrar edeyim...çoğu sürücü lastik hava basınçlarını kontrol etmeyi ihmal ettiğinden problem yaşıyor. En kaliteli lastik de olsa, uygun hava basıncında değilse güvenli ve konforlu olmayacaktır.
    Alman_ bunu beğendi.

  3. #23

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı bücürmotor adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar ben ehliyet alırken (A2) 200cc pulsar motorla sınavı deneyimledim. Motora bindiğim anda ağırlığından vs. olsa gerek aşırı güven veriyordu bana. Keza gel gör ki benim 110cc lik scooter, pulsardan sonra yerden teması kesilmiş boşta süzülüyormuş hissiyatı veriyor. Lastiklerin üzerinde Nylon yazıyor çok anlamıyorum ama emniyetsiz olduğuyla ilgili birkaç konuda yazı okudum. Kafama o kadar takılıyor ki 15 km hız ile dönüş yapıyorum ve kafamdaki bu fikri yenemiyorum. Scooter tekerleri (10 inç) sırf küçük olduğu için ve lastikler Nylon olduğu için tehlikeli midir yoksa ben mi kafayı çok fazla takıyorum. Yardımınıza ihtiyacım var :D (Lastikleri durumum müsait olduğunda değiştireceğim buradaki asıl mesele benim motora güvenememem :( )
    Konunun daha doğrusu hissettiğin şeyin naylor lastikle uzaktan yakından alakası yok.

    Kötü lastiğin etkisini gördüğün an ya kayıyorsundur ya da kayma devam ediyordur ve düşüyorsundur. Durduk yere giderken lastikten ötürü, hele düşük hızlarda böyle bir problem olmaz. Konu üzerine oturduğun, bacaklarınla sarabildiğin ve bütünleşebildiğin bir motosikletten inip, tabureyle konuk sanatçı olarak katıldığın bir scooter'a geçmen.

    Scooter'ın sürüş hissiyatı böyledir, tutunabilecek bir yerin yok, gidona tutunursun ve kıçını da seleye bırakırsın. Zamanla alışırsın buna. Lastikle hiç alakası yok ama elbette lastiklerini değiştir. Kötü lastik sana belki senelerce problem çıkarmaz, bir kere fren yapman gerektiği zaman, çok basit bir şekilde önlenebilecek bir fatura ödetir sana.

  4. #24

    Üyelik
    01 Mart 2024
    Alıntı Punctum adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kanuni Seha 150 Scooterımda fabrika çıkışlı CST marka lastikler var. 110/80-14 ön, 130/70-13 arka. Hani şu Nylon, Nylon diye burun kıvırılan lastik...

    Benim gibi tatlı su motorcusu iseniz, yağmurda, çamurda, karda kışta kullanmıyorsanız, (-) derecelerle işiniz yoksa, çoğunlukla temiz ve kuru asfalt koşullarında sürüyorsanız (ki toprak zeminde de iyi olduğunu söyleyenler var), gayet yeterli bir lastik. Tabii ki bir Michelin City Grip 2 değil ama ilk aşamada acil değiştirilmesi gerekecek kadar çöp bir lastik de değil. Tabii dediğim gibi, kullanım koşullarınız çok önemli. Ki CST global ölçekte de isim yapmış bir üreticidir. https://www.csttires.com/int/

    Burada mesele, bir ürüne iyi/kötü derken, kullanıcının sürüş koşullarını, sürüş dinamiklerini, beklentilerini, yüklü/yüksüz durumunu, anatomik özelliklerini, iklim koşullarını, motosikletin donanımlarını, vs. bir bütün olarak ele almak.

    Tekrar edeyim...çoğu sürücü lastik hava basınçlarını kontrol etmeyi ihmal ettiğinden problem yaşıyor. En kaliteli lastik de olsa, uygun hava basıncında değilse güvenli ve konforlu olmayacaktır.
    Hocam bugün basınçları kontrol etmeye gideceğim, benzinliklerde kontrol etmem sağlıklı bi sonuç verir mi?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:08 ----------

    Alıntı Punctum adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kanuni Seha 150 Scooterımda fabrika çıkışlı CST marka lastikler var. 110/80-14 ön, 130/70-13 arka. Hani şu Nylon, Nylon diye burun kıvırılan lastik...

    Benim gibi tatlı su motorcusu iseniz, yağmurda, çamurda, karda kışta kullanmıyorsanız, (-) derecelerle işiniz yoksa, çoğunlukla temiz ve kuru asfalt koşullarında sürüyorsanız (ki toprak zeminde de iyi olduğunu söyleyenler var), gayet yeterli bir lastik. Tabii ki bir Michelin City Grip 2 değil ama ilk aşamada acil değiştirilmesi gerekecek kadar çöp bir lastik de değil. Tabii dediğim gibi, kullanım koşullarınız çok önemli. Ki CST global ölçekte de isim yapmış bir üreticidir. https://www.csttires.com/int/

    Burada mesele, bir ürüne iyi/kötü derken, kullanıcının sürüş koşullarını, sürüş dinamiklerini, beklentilerini, yüklü/yüksüz durumunu, anatomik özelliklerini, iklim koşullarını, motosikletin donanımlarını, vs. bir bütün olarak ele almak.

    Tekrar edeyim...çoğu sürücü lastik hava basınçlarını kontrol etmeyi ihmal ettiğinden problem yaşıyor. En kaliteli lastik de olsa, uygun hava basıncında değilse güvenli ve konforlu olmayacaktır.
    Ayrıca ben lastiğin üzerini okudum lakin markasını bilmiyorum tam olarak neresinde yazıyor markası?

  5. #25
    Punctum - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ekim 2023
    Şehir
    Giritli
    Motosikleti
    Honda CB750 Hornet / Kanuni Seha 150
    Alıntı bücürmotor adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam bugün basınçları kontrol etmeye gideceğim, benzinliklerde kontrol etmem sağlıklı bi sonuç verir mi?

    Ayrıca ben lastiğin üzerini okudum lakin markasını bilmiyorum tam olarak neresinde yazıyor markası?
    Benzinliklerdeki makinelerin kalibrasyonu ihmal edilebiliyor ama hiç yoktan iyidir. Tanıdık lastikçi varsa (veya herhangi birinden rica edilebilir) daha iyi olur tabii.

    Lastik markası, lastiğin yanağında yazıyordur.

  6. #26
    TIGERSHARK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Temmuz 2007
    Şehir
    İstanbul
    Kim ne derse desin muhakkak Masfallı kaliteli bir dizlik kullan.

  7. #27

    Üyelik
    01 Mart 2024
    Alıntı Punctum adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benzinliklerdeki makinelerin kalibrasyonu ihmal edilebiliyor ama hiç yoktan iyidir. Tanıdık lastikçi varsa (veya herhangi birinden rica edilebilir) daha iyi olur tabii.

    Lastik markası, lastiğin yanağında yazıyordur.
    Hocam çok özür dilerim böyle arka arkaya meşgul ediyorum ama kullanım kitabıma ve kitapçığına baktım lastik hava basıncı ile ilgili hiçbir bilgi verilmemiş. Mondial fury 110i motorum lastik ebatları ön 90/90-12 54J arka 3.50-10 51J olarak geçiyor hava basıncı nasıl olmalı beni sorarsanız 50 kilo çinko karbon zayıf bi vatandaşım

  8. #28
    Punctum - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ekim 2023
    Şehir
    Giritli
    Motosikleti
    Honda CB750 Hornet / Kanuni Seha 150
    Alıntı bücürmotor adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam çok özür dilerim böyle arka arkaya meşgul ediyorum ama kullanım kitabıma ve kitapçığına baktım lastik hava basıncı ile ilgili hiçbir bilgi verilmemiş. Mondial fury 110i motorum lastik ebatları ön 90/90-12 54J arka 3.50-10 51J olarak geçiyor hava basıncı nasıl olmalı beni sorarsanız 50 kilo çinko karbon zayıf bi vatandaşım
    Şimdilik 28 psi ön, 30 psi arka yapın.

  9. #29
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Alıntı bücürmotor adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam bugün basınçları kontrol etmeye gideceğim, benzinliklerde kontrol etmem sağlıklı bi sonuç verir mi?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:08 ----------



    Ayrıca ben lastiğin üzerini okudum lakin markasını bilmiyorum tam olarak neresinde yazıyor markası?
    Benzinliklerde kontrol edin, hatta bunu alışkanlık edinin haftada bir en az kontrol edin, en iyi en süper lastik bile olsa doğru basınç olmazsa tutmaz.
    Birden çok benzinlikte kontrol edin, zamanla hangi benzinlik daha doğru gösteriyor anlarsınız. bası benzinliklerde hava basma aleti kırık dökük oluyor onların göstergeleri de yanlış olabiliyor, başıma geldi, başıma geldi, istanbul Ziverbey'deki BP istasyonunda xmax'ın arka lastiğine 33psi hava bastım yola çıktım e5'de biraz hızlanınca baktım motorun arkası kafasına göre oynuyor bir tuhaflık var, tavaş yavaş dikkatlice altunizadede e5den çıkıp ilk gördüğüm istasyonda tekrar kontrol ettim 25 gördüm, orada düzeltince motorun gidişi normalleşti.

  10. #30

    Üyelik
    01 Mart 2024
    Hocam yeni geldim eve Arka 35'di 30 yaptım ön ilk bastığımda 12 yazıyordu şok oldum Tekerde her hangi bir şekilde iniklik vs. söz konusu değildi çünkü taş gibi sertti. Her neyse hava basarken bir şey fark ettim sormak istiyorum kafama takıldı. Bu tekerin üzerindeki hava bastığımız sibop çubuğu var ya (ismini bilmiyorum sibop işte .D ) o sibopa pompayı koyduğumda sibopun altından da hava kaçıyormuş gibi hissettim ve sibopun dibinden tutarak hava basabildim. Bu normal midir? oradan hava kaçırma ihtimali nedir

  11. #31
    Punctum - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ekim 2023
    Şehir
    Giritli
    Motosikleti
    Honda CB750 Hornet / Kanuni Seha 150
    Alıntı bücürmotor adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam yeni geldim eve Arka 35'di 30 yaptım ön ilk bastığımda 12 yazıyordu şok oldum Tekerde her hangi bir şekilde iniklik vs. söz konusu değildi çünkü taş gibi sertti. Her neyse hava basarken bir şey fark ettim sormak istiyorum kafama takıldı. Bu tekerin üzerindeki hava bastığımız sibop çubuğu var ya (ismini bilmiyorum sibop işte .D ) o sibopa pompayı koyduğumda sibopun altından da hava kaçıyormuş gibi hissettim ve sibopun dibinden tutarak hava basabildim. Bu normal midir? oradan hava kaçırma ihtimali nedir
    Tahmin edileceği üzere yanlış hava basıncından güvensiz hissetmişsiniz.

    Hava basma kafasını sibopa tam oturtamadıysanız kaçırmış gibi olmuştur. Tam ve dengeli hava basmayı deneyin. Hatta yarın bir başka benzinlikte yeniden kontrol edin. Yeni tip hava basama makineleri olan düzgün istasyonları tercih edin. Hala aklınızı kurcalıyorsa mutlaka bir lastikçiye havaları kontrol ettirin. En güvenlisi o.

  12. #32

    Üyelik
    01 Mart 2024
    Alıntı Punctum adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tahmin edileceği üzere yanlış hava basıncından güvensiz hissetmişsiniz.

    Hava basma kafasını sibopa tam oturtamadıysanız kaçırmış gibi olmuştur. Tam ve dengeli hava basmayı deneyin. Hatta yarın bir başka benzinlikte yeniden kontrol edin. Yeni tip hava basama makineleri olan düzgün istasyonları tercih edin. Hala aklınızı kurcalıyorsa mutlaka bir lastikçiye havaları kontrol ettirin. En güvenlisi o.
    çok teşekkür ederim hocam sağ olun cansınız :D

  13. #33
    Punctum - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ekim 2023
    Şehir
    Giritli
    Motosikleti
    Honda CB750 Hornet / Kanuni Seha 150
    Alıntı bücürmotor adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    çok teşekkür ederim hocam sağ olun cansınız :D
    Rica ederim. Umarım lastik konusundaki endişeleriniz biraz gitmiştir. Siz yine de dikkatli olun. Fabrikasyon lastikler ortalamadır.


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)