Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
3. sayfa BirinciBirinci 123

Motoru açmak ya da açmamak, işte bütün mesele bu

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #41

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı Okan Sinan Ocan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aslında bunun da bir kuralı var sevgili Killingroad.

    Hangi motor olursa olsun , gazı açtığındaki hızlanma isteği ile kapattığın andaki yavaşlama direncinin birbirine benzer olduğu devirler makinaların en sevdiği ve verimli çalışarak az yakıp çok kaçtığı devirlerdir. Bu aralıkta motorun tork eğrisi düz ve maksimumdadır. En uzun ve düz tork eğrisine sahip motorlar üç silindirlilerdir.

    Sevgilerimle
    Selamlar,

    Pek bir şey anlamadım. Bir motorun gaz açıldığındaki devirlenme isteği ile motor freni nasıl benzer seviyelerde olabilir? Torkun düz olması hızlanmanın lineer olmasını sağlar, motor freni hesaplamasının ise en önemli girdisi devir, devir arttıkça frenleme etkisi artar, o sırada tork düşmeye başlamış olsa da artar. Bu ikisi bir noktada ideal birlikteliği geliyor gibi bir düşünce olabilir de, idealin tanımı da zor.

    Tabii ki bir motorun daha "mutlu" davrandığı devirler vardır da, ben trafikte buna dikkat edilerek yapılan sürüşü çok anlamıyorum. Trafik kaçla gidiyorsa, o hızda motorun çok gebermediği en üst vites neyse onunla "ilerlerim" ben. Ani bir hızlanma gereksinimim yok bir şey yok. Eğer hızlı sürmek istiyorsam da motosikletin gaz haritasına göre daha cevap verdiği bir devirde sürerim - bu her zaman torkun düz kaldığı bir devir olmayabilir zira çok devir çeviren bir motor nispeten "sağır" olduğu devirlerde de sabit bir tork veriyor olabilir.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:45 ----------

    Alıntı sayarsoft adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Zaman ayırıp cevap yazdığınız için teşekkürler.
    Her yazdığınızla yeni bir şey öğreniyorum.

    Normal bir yolda giderken, önümde 3 seçenek olduğunu düşünelim.
    3. vites 8000 devir, 4.vites 7000 devir, 5. vites 6000 devir
    Sayıları tamamen salladım. Hepsinde de hızın aynı olduğunu düşünelim.
    Sonuç olarak motorsikleti devirli kullanmak mı iyidir, yoksa devirsiz mi?
    Özellikle benimki gibi 250 cc bir motoru?

    Göstergesinde 15bin devir yazan bir motorun ortasına denk gelen 7500-8000 aralığı mıdır makbul vites değiştirme devri?
    Ya da yok mu böyle bir kural?
    tldr; yok böyle bir kural.

    Normal bir yolda giderken dediğin zaman ben örneğin E5'te Kadıköy'e gittiğimi yolun da kapalı olmadığını varsayıyorum. Yazdığın senaryoda ben 6. viteste giderim, sabit seyirde olduğumu trafiğin çok aşırı değişmeyen akıcı hızında trafikle birlikte ilerlediğimi varsayıyorum, yoksa farklı farklı bir sürü senaryo olur.

    Bir içten yanmalı motoru "devirli kullanmak iyi devirsiz kullanmak iyi" diye bir şey yok. bu "devirli kullanılmalı" lafı da çok yanlış anlaşılmaya teşne. Bilhassa biraz daha eski Turbo Dizel / ilk nesil Common Rail dizeller zamanı da bu muhabbet yapılırdı, bayiler araç tesliminde "biraz devirli kullanın benzinli gibi değil" derlerdi.. Kardeşim bu araba zaten 4000rpm çevirebiliyor üstünde ağzı yüzü kayıyor neyi devirli kullanayım? =) Orada asıl söylenmek istenen şey 1000-2000 rpm arası kullanımın benzinli araçlara göre çok daha tutarsız / güçsüz olması, düşük devirde kullanmayın demek istiyor. Yoksa yüksek devirde kullanmak değil.
    Motosiklet motorları da otomobil motorlarına göre daha geniş devir bandına sahipler, bu nedenle bir otomobilin 3000rpm'de verdiği performansı almak için motosikleti 6000rpm'e getirmek gerekebilir mesela kabaca, genelde daha yüksek devir ister, bu da otomobildeki devir alışkanlığından daha yukarıda bir alışkanlığa geçmek demek. Yoksa MT25'im var 8000rpm altına düşmeden gezmeli demek değil.

    Rodaj kuyusu açılmışken bir taş da ben atmazsam olmaz.. :D
    Hiç bir güç, hiç bir üretici beni 1000km hele 1600km boyunca %50-%60 rpm'in altında tutamaz. Çok lazımsa o km'ler gelene kadar devir sınırlayıcı koysunlar =)) Bazı üreticiler yapmaya başladı da, orası da tatava..
    500km olmuş diyelim varsayımsal olarak.. Ortalama da 4000rpm'de sürmüş olalım, ortalama hızımız da olsun 60kmh. 10 saate yakın çalışmış motor, düz 10 saat desek 2milyon400bin devir çevirmiş oluyor..
    senin fikrinin ne önemi var vasat herif


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Çok yüksek kompresyon oranına sahip yeni nesil motorlarda sadece rodaj boyunca değil motor belirli bir ısıya gelene kadar limitör var..

  3. #43
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Selamlar,

    Pek bir şey anlamadım. Bir motorun gaz açıldığındaki devirlenme isteği ile motor freni nasıl benzer seviyelerde olabilir? Torkun düz olması hızlanmanın lineer olmasını sağlar, motor freni hesaplamasının ise en önemli girdisi devir, devir arttıkça frenleme etkisi artar, o sırada tork düşmeye başlamış olsa da artar. Bu ikisi bir noktada ideal birlikteliği geliyor gibi bir düşünce olabilir de, idealin tanımı da zor.

    Tabii ki bir motorun daha "mutlu" davrandığı devirler vardır da, ben trafikte buna dikkat edilerek yapılan sürüşü çok anlamıyorum. Trafik kaçla gidiyorsa, o hızda motorun çok gebermediği en üst vites neyse onunla "ilerlerim" ben. Ani bir hızlanma gereksinimim yok bir şey yok. Eğer hızlı sürmek istiyorsam da motosikletin gaz haritasına göre daha cevap verdiği bir devirde sürerim - bu her zaman torkun düz kaldığı bir devir olmayabilir zira çok devir çeviren bir motor nispeten "sağır" olduğu devirlerde de sabit bir tork veriyor olabilir.[COLOR="Silver"]
    .
    Sevgili Killingroad,

    Aslında benim anlattığımı yazıyorsun.

    Doğrudur devir arttıkça motor freni güçlenir. Yani düşük sayılacak devirlerde gazı kapatsan bile motor akmaya başlar. Ama aynı düşük devirlerde gazı açtığında huzursuz olsada makina atak yapmaya çalışır. Bu devrin olması gerekenden düşük olduğu anlamına gelir . Devri çok yükseltip gazı kaparsan arka tekerlekte ciddi bir frenleme hissedersin ama gazı tekrar açtığında makina devirlenme konusunda isteksiz ise bu da devrin çok yüksek olduğu anlamına gelir. Senin tabirin ile makinanın mutlu olduğu devir aralığı gaz kolunu hem hızlanma hemde yavaşlama için rahatça kullanabildiğin aralıktır.

    Sevgilerimle
    Cyan, espresso ve killingroad bunu beğendiler.
    DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR

  4. #44

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çok yüksek kompresyon oranına sahip yeni nesil motorlarda sadece rodaj boyunca değil motor belirli bir ısıya gelene kadar limitör var..
    Hangi? =)
    Ben sadece yeni 1200 Triumph'larda duydum bunu, şimdi de BMW eski E46 M3'teki gibi ısıya göre redline koymuş onu biliyorum. Allah gecinden versin 13,5/1 motorla geziyoruz karışmıyor redline'a =)
    senin fikrinin ne önemi var vasat herif

  5. #45
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hangi? =)
    Ben sadece yeni 1200 Triumph'larda duydum bunu, şimdi de BMW eski E46 M3'teki gibi ısıya göre redline koymuş onu biliyorum. Allah gecinden versin 13,5/1 motorla geziyoruz karışmıyor redline'a =)
    S1000XR da da mevcut bu özellik. Motor soğukken 6000 dd da redline başlarken motor ısındıkça bu artıyor . Normal ısısına geldiğinde max devir çevirmene izin veriyor.
    killingroad bunu beğendi.
    DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR

  6. #46

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı Okan Sinan Ocan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    S1000XR da da mevcut bu özellik. Motor soğukken 6000 dd da redline başlarken motor ısındıkça bu artıyor . Normal ısısına geldiğinde max devir çevirmene izin veriyor.
    Çok güzel ve yerinde bir uygulama bu bu arada. Otomobilde 25 yıl önce yapan firma motosiklete neden geç getirdi bence esas bu garip, diğer firmalar neden devreye almıyor daha da garip.

    Lakin rodajla ilgili kısımda eğer uygulayan firma varsa bence biraz gereksiz. Benim Triumph 1200'lerde duyduğum bu kısmıydı, ilk 300km 6000rpm sonra 150km boyunca 6500rpm falan filan gibi bir limitör.
    En fazla "sürücünün motosiklete uyumu süresince tam performans almasının önüne geçmek" amacıyla kabul ederim. yoksa 50-150km aralığından sonra rodaj hemen hemen zaten bitmiş oluyor ve bu rodaj sırasında aslında o devirleri görmesi görmemesinden daha hayırlı bir şey. Dipsiz kuyuya bir taş daha atıp kaçıyorum iş güç var =))
    (Ama çokça böyle yanlış anlaşılabileceği için belirteyim, rodajda makinanın canını alıp eziyet etmekten bahsetmiyorum. Rodaj bir kontrollü aşınma süreci, bunakatkı sağlamak için çok geç kalmadan orta devirlerden yüksek gaz açılması gerektiğini söylüyorum. Makinanın gücüne göre tam gaz WoT olabilir ya da olmayabilir. Atıyorum mevcut motorumla ben tam gaz yaptım 20. km'de.. Ama 100hp değil 200hp olsaydı muhtemelen wot yapmazdım, yapabilecek yol da zaten bulamazdım =) )
    senin fikrinin ne önemi var vasat herif


    REKLAM ALANI
3. sayfa BirinciBirinci 123

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)