Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Kawasaki Ninja 7 Hybrid hakkında ne düşünüyorsunuz

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    08 Ağustos 2022
    Motosikleti
    Kymco AK550
    forumun yenilikçi motorlara ilgi duyan ve debriyaj sevmeyen üyesi olarak bu modeli görünce çok heyecanlandım, sizinle de paylaşmak istedim. forumda daha önce paylaşılmamış sanırım. güncel piyasada honda'dan sonra otomatik vitesli motor çıkaran ikinci marka kawasaki oluyor sanırım. darısı diğerlerinin başına.



    öncelikle motor çok çekici. herhangi bir ortama girdiğinde ilgiyi üstüne toplama garantili gibi duruyor.

    benim için en önemli özelliği otomatik vites olması. debriyaj yok ve kullanıcı isterse full automatic kullanıyor, isterse düğmeyle vites artırıp azaltıyor.

    aslında en önemli özelliği hybrid olması. tek başına elektrikle yürüyecek kadar kuvvetli bir elektrik motoru ve bataryası var. ayrıca 451cc içten yanmalı motor var. hybrid olmanın avantajıyla kalkışlar 1000cc motor gibi ama yakıt tüketimi 250cc motor gibi demişler sitesinde.
    https://www.kawasaki.eu/en/Motorcycl..._7_Hybrid.html
    isterseniz şehir içinde tamamen elektrik modunda kullanmak mümkün.

    bunlara ek olarak yürüme modu var. bu modda gaz kolu yürüme hızlarında motoru kontrol etmeyi sağlıyor. park vs durumları için. bir yenilik de yürüme modunda geriye de gidebilmesi (goldwing'dekine benzer sanırım)

    boost özelliği var, bu da ihtiyaç duyulduğu anda motora ekstra bir güç sağlıyor. tahminimce elektrik motorunu kullanarak anlık bir güç artışı sağlıyor.

    biraz ağır tabii 230 kilo ıslak ağırlığa sahip.

    ama ben bu motoru çok sevdim. 2024'te satışa sunulacak gibi anladım.
    espresso bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar Ns200 15"
    Alıntı freasy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    forumun yenilikçi motorlara ilgi duyan ve debriyaj sevmeyen üyesi olarak bu modeli görünce çok heyecanlandım, sizinle de paylaşmak istedim. forumda daha önce paylaşılmamış sanırım. güncel piyasada honda'dan sonra otomatik vitesli motor çıkaran ikinci marka kawasaki oluyor sanırım. darısı diğerlerinin başına.

    https://i.hizliresim.com/6nb1b9f.png

    öncelikle motor çok çekici. herhangi bir ortama girdiğinde ilgiyi üstüne toplama garantili gibi duruyor.

    benim için en önemli özelliği otomatik vites olması. debriyaj yok ve kullanıcı isterse full automatic kullanıyor, isterse düğmeyle vites artırıp azaltıyor.

    aslında en önemli özelliği hybrid olması. tek başına elektrikle yürüyecek kadar kuvvetli bir elektrik motoru ve bataryası var. ayrıca 451cc içten yanmalı motor var. hybrid olmanın avantajıyla kalkışlar 1000cc motor gibi ama yakıt tüketimi 250cc motor gibi demişler sitesinde.
    https://www.kawasaki.eu/en/Motorcycl..._7_Hybrid.html
    isterseniz şehir içinde tamamen elektrik modunda kullanmak mümkün.

    bunlara ek olarak yürüme modu var. bu modda gaz kolu yürüme hızlarında motoru kontrol etmeyi sağlıyor. park vs durumları için. bir yenilik de yürüme modunda geriye de gidebilmesi (goldwing'dekine benzer sanırım)

    boost özelliği var, bu da ihtiyaç duyulduğu anda motora ekstra bir güç sağlıyor. tahminimce elektrik motorunu kullanarak anlık bir güç artışı sağlıyor.

    biraz ağır tabii 230 kilo ıslak ağırlığa sahip.

    ama ben bu motoru çok sevdim. 2024'te satışa sunulacak gibi anladım.
    Bana ters hocam .

  3. #3

    Üyelik
    23 Kasım 2020
    Şehir
    ist/bahcesehir
    Motosikleti
    cb250r
    Motor kesin guzeldir, olmama ihtimali yok. hibrit teknolojisi zaten suan benzin mazot elektrik vs hepsindem daha verimli ve cevreci. Motosiklet ile ilgili acikcasi kagamda tek bir soru isareti bile yok.

    Tek sorun satis sonrasi. Motorlu tasitlarda veya herhangi bir teknolojik urunde, ne kadar karmasik teknoloji o kadar yetkili servis bagimliligi demek.

    Bu bagimlilik tercih de degil ustelik. Mecbursun. Garantiyi bozarim ustama giderim deme sansimiz yok. Cunku bundan anlayacak usta yok.
    Bu aletler bugun var, lakin ustalari 10 sene sonra ortaya cikacak. Bu tekellikten nefret ediyorum acikcasi.
    Bugun stator yaniyor gidiyoruz sardiriyoruz, mars motorunun komuru degisiyor, sanayide beyincisi, frencisi, helsinin uzmani var ve arizalari tamir ediyorlar. 5 bin liralik parcanin belki 10 liralik basit bir tamiri var ama servis parcayi degistiriyor direk.

    ustelik bu hibritin motor aksami aktarmasi bircok seyi farkli. Daha teknolojik daha pahali. Bide pil degisimi var. Bunun pillerinin ucreti 100k vardir.

    Velhasil bu motor benim icin yakin gelecektr gecen guzel bir bilimkurgu filmi

  4. #4

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Geçenlerde "nasıl kisme yapmadı böyle bir şey hala" diye konuşmuştuk bir arkadaşımla.

    Otomobilden soğumuş da olsa kendisine hala petrolhead diyen birisi olarak hibrit motorlara veya genel olarak elektrik motorlu araçlara bir genel antipatim yok. Elektrikli otomobillerin daha çevreci olmadığının farkındayım ama zaten Dünya hiç bir zaman mutlak mantık yönünde ilerlemediği için şu an bu yönde adımlar atılıyor olmasını da garipsemiyorum. Hatta otomobilden soğumuş birisi olarak da bir sonraki aracımı hibrit veya tamamen elektrikli olarak da düşünüyorum.

    Bunun motosiklet uyarlamalarına da teoride karşı değilim, ama bu uyarlama bana anlamsız geldi. Git bunu bir naked motorda yap, sport touring motorda yap, daha anlamlı olmaz mı sanki? Motorun tipine bakar bakmaz biraz irite oldum açıkçası, en büyük sebebi de gidonlar. RS200'den daha abartılmış bir çirkin clip-on yapar mı birisinin cevabı, evet Kawa yapmış. Bir sonraki fotoğrafa bakınca (yandan görünüş) eyvah dedim ve fotoğraflara bakmayı bırakıp özelliklerde dolanmaya başladım zira aklımdaki tek soru "ulan bunun aks mesafesi ne?" oldu.

    153,5cm. wow. Nasıl dönecek la bu alet? :D

    Web siteleri bu tip konularda en detaylı bilgileri vermez bu normal olabilir, benzinli motorun karakteri nasıl da alektrik destek atınca nasıl gidiyor merak ettim mesela ayrımı. 70hp gücünde bunu da 10.500rpm'de veriyor ama tork 60NmM demiş ve 2800rpm demiş.. lütfen ya =) Bunlar da muhtemelen o anlık boost ile alınan veriler ama normalde nasıl bir motor diye merak ettim.

    En büyük problemi o elektrik motoru ve aktarması ile bana bir anlam ifade etmeyen otomatikleştirilmiş debriyajı sığdırmak için geometriye yaptıkları. 400cc bir motosiklette 227kg ağırlık azcık fazla bir ağırlık değil.
    RC390 172kg
    RS457 175kg
    Ninja 400 168kg
    Ninja 500 171kg
    ZX4RR 4 silindirli bloğu ile 189kg.

    50kg fark, A2 sınıfı küçük olması gerken bir motosiklette devasa bir fark. O aks mesafesi yenir yutulur değil.

    Velhasıl götüm gibi iş yapmışlar benim nazarımda olay bundan ibaret. Ninja E1 daha makul, tamamen elektrikli, 140kg, 137cm aks mesafesine sahip. Onun da SS görünümlü olması yine ucuz numara, 88kmh son hız =), ama Ze1 ve ve Z7 hibrid de çıkarmışlar. Z7 hibrid yine içten yanmalı ile elektriği bir arada sunmaya çalışmanın dertlerinden muzdarip, ze1 buradaki en makul ürün benim için geometri ve dinamikler açısından. Ama o da 85kmh son sürate ok desek hadi, 72km menzile sahip. Ne anladım ben o işten?

    Teknoloji böyle gelişecek işte, o arge mühendislerinin parasını bir yerden çıkarmaları lazım =)
    espresso bunu beğendi.

  5. #5

    Üyelik
    08 Ağustos 2022
    Motosikleti
    Kymco AK550
    Alıntı Mr.wind adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motor kesin guzeldir, olmama ihtimali yok. hibrit teknolojisi zaten suan benzin mazot elektrik vs hepsindem daha verimli ve cevreci. Motosiklet ile ilgili acikcasi kagamda tek bir soru isareti bile yok.

    Tek sorun satis sonrasi. Motorlu tasitlarda veya herhangi bir teknolojik urunde, ne kadar karmasik teknoloji o kadar yetkili servis bagimliligi demek.

    Bu bagimlilik tercih de degil ustelik. Mecbursun. Garantiyi bozarim ustama giderim deme sansimiz yok. Cunku bundan anlayacak usta yok.
    Bu aletler bugun var, lakin ustalari 10 sene sonra ortaya cikacak. Bu tekellikten nefret ediyorum acikcasi.
    Bugun stator yaniyor gidiyoruz sardiriyoruz, mars motorunun komuru degisiyor, sanayide beyincisi, frencisi, helsinin uzmani var ve arizalari tamir ediyorlar. 5 bin liralik parcanin belki 10 liralik basit bir tamiri var ama servis parcayi degistiriyor direk.

    ustelik bu hibritin motor aksami aktarmasi bircok seyi farkli. Daha teknolojik daha pahali. Bide pil degisimi var. Bunun pillerinin ucreti 100k vardir.

    Velhasil bu motor benim icin yakin gelecektr gecen guzel bir bilimkurgu filmi
    hocam hemen servise gitmeyelim bi filmin tadını çıkaralım önce :D

    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Geçenlerde "nasıl kisme yapmadı böyle bir şey hala" diye konuşmuştuk bir arkadaşımla.

    Otomobilden soğumuş da olsa kendisine hala petrolhead diyen birisi olarak hibrit motorlara veya genel olarak elektrik motorlu araçlara bir genel antipatim yok. Elektrikli otomobillerin daha çevreci olmadığının farkındayım ama zaten Dünya hiç bir zaman mutlak mantık yönünde ilerlemediği için şu an bu yönde adımlar atılıyor olmasını da garipsemiyorum. Hatta otomobilden soğumuş birisi olarak da bir sonraki aracımı hibrit veya tamamen elektrikli olarak da düşünüyorum.

    Bunun motosiklet uyarlamalarına da teoride karşı değilim, ama bu uyarlama bana anlamsız geldi. Git bunu bir naked motorda yap, sport touring motorda yap, daha anlamlı olmaz mı sanki? Motorun tipine bakar bakmaz biraz irite oldum açıkçası, en büyük sebebi de gidonlar. RS200'den daha abartılmış bir çirkin clip-on yapar mı birisinin cevabı, evet Kawa yapmış. Bir sonraki fotoğrafa bakınca (yandan görünüş) eyvah dedim ve fotoğraflara bakmayı bırakıp özelliklerde dolanmaya başladım zira aklımdaki tek soru "ulan bunun aks mesafesi ne?" oldu.

    153,5cm. wow. Nasıl dönecek la bu alet? :D

    Web siteleri bu tip konularda en detaylı bilgileri vermez bu normal olabilir, benzinli motorun karakteri nasıl da alektrik destek atınca nasıl gidiyor merak ettim mesela ayrımı. 70hp gücünde bunu da 10.500rpm'de veriyor ama tork 60NmM demiş ve 2800rpm demiş.. lütfen ya =) Bunlar da muhtemelen o anlık boost ile alınan veriler ama normalde nasıl bir motor diye merak ettim.

    En büyük problemi o elektrik motoru ve aktarması ile bana bir anlam ifade etmeyen otomatikleştirilmiş debriyajı sığdırmak için geometriye yaptıkları. 400cc bir motosiklette 227kg ağırlık azcık fazla bir ağırlık değil.
    RC390 172kg
    RS457 175kg
    Ninja 400 168kg
    Ninja 500 171kg
    ZX4RR 4 silindirli bloğu ile 189kg.

    50kg fark, A2 sınıfı küçük olması gerken bir motosiklette devasa bir fark. O aks mesafesi yenir yutulur değil.

    Velhasıl götüm gibi iş yapmışlar benim nazarımda olay bundan ibaret. Ninja E1 daha makul, tamamen elektrikli, 140kg, 137cm aks mesafesine sahip. Onun da SS görünümlü olması yine ucuz numara, 88kmh son hız =), ama Ze1 ve ve Z7 hibrid de çıkarmışlar. Z7 hibrid yine içten yanmalı ile elektriği bir arada sunmaya çalışmanın dertlerinden muzdarip, ze1 buradaki en makul ürün benim için geometri ve dinamikler açısından. Ama o da 85kmh son sürate ok desek hadi, 72km menzile sahip. Ne anladım ben o işten?

    Teknoloji böyle gelişecek işte, o arge mühendislerinin parasını bir yerden çıkarmaları lazım =)
    benim motosiklet bilgim oldukça sınırlı o yüzden pazarlama verileri etkiler beni bu konuda. aks mesafesine bakmak aklıma bile gelmedi mesela ama 230 kilo ağırlığa full hybrid bir yapı için katlanılabilir sanki. arabada da en mantıklı modelin full hibrit olduğunu düşünüyorum. düşük hızlar ve şehir içi için tamamen elektrik motoru, yüksek hız ve mesafe gerektiğinde benzinli motor. tabii ki bunlar henüz arge aşamaları ama hybrid ve otomatik motor fikri şimdiden heyecan verici.

  6. #6

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı freasy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    benim motosiklet bilgim oldukça sınırlı o yüzden pazarlama verileri etkiler beni bu konuda. aks mesafesine bakmak aklıma bile gelmedi mesela ama 230 kilo ağırlığa full hybrid bir yapı için katlanılabilir sanki. arabada da en mantıklı modelin full hibrit olduğunu düşünüyorum. düşük hızlar ve şehir içi için tamamen elektrik motoru, yüksek hız ve mesafe gerektiğinde benzinli motor. tabii ki bunlar henüz arge aşamaları ama hybrid ve otomatik motor fikri şimdiden heyecan verici.
    Ya tabi bu tamamen tercihlerle ilgili bir şey.
    Benim için motosikletin anlamı senin için anlamından farklı olabilir, o yüzden benim için çekici detaylar olmayan hibrit motor ve otomatik vitesin bir de 230kg olması çekilmezin de çekilmezi oluyorken senin için avantajlar için katlanılabilecek detaylar olabiliyor.

    Çevreci olmadığını tekrar vurgulamakla birlikte bence içten yanmalı bir motorun tamamen taşıt amacı taşıyan sıradan otomobillerde gerçekten hiç bir manası yok. Binlerce parça, sürtünme, fosil bir yakıt ve yağlama sistemi falan manyaklık aslında. O yüzden getir götür ulaşım işleri için elektrik çok daha baskın şekilde kafamda yer etmeye başladı günden güne.
    freasy bunu beğendi.

  7. #7

    Üyelik
    05 Aralık 2011
    Turbo da olsaydı keşke. Daha uzun ve ağır olmasına rağmen çok iyi dönen ve duran motorlar kulandım. Bu değerler fena değil...
    freasy bunu beğendi.

  8. #8
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çevreci olmadığını tekrar vurgulamakla birlikte
    Elektrikli araçlar öyle değil ama hibrit araçlar muhtemelen en çevreci araçlar olabilir. Çünkü küçücük bir pille ciddi yakıt sarfiyatı sağlıyorlar.

    Bizim koskoca Camry'nin hibrit versiyonun pili 1Kwh imiş, yani Hokahey'in skuter'inin pilinin üçte birinden daha küçük. Ama o sayede:
    - kalkışlarda çok daha verimli olan elektrikli motor kullanılıyor
    - trafikte durduğunda motor komple kapanıyor
    - fren yapıldığında durma enerjisi kazanılıp pile depolaniyor
    - elektrikli motorun sağladığı ekstra güç sayesinde çok daha verimli ancak nispeten güçsüz olan Atkinson cycle kullanılıyor içten yanmalı motorda.

    Yani çok büyük ek masraf getirmeden içten yanmalı motorun bir çok dezavantajını elimine ediyor.

    Bu modele gelince: Avrupa'da belki satar. Ama Amerika'da satması mümkün değil bence.

    Ağırlık bir yana, stil olarak da aşırı şişman. Fok balığı gibi bir şey. Bir de spor motosiklet dışında orasında burasında bir ton plastik kullanılan motosiklet sevmiyorum ben. Biliyoruz ki amaç çirkinliği örtmek. Çinliler bile yavaş yavaş bırakıyorlar bu ucuzluğu artık.

    Lakin eminim Arge ucuz olmamıştır. Motor ve çevresi oldukça karışıktır. Zaten yüksek maliyeti daha da arttırmamak için plastikle kaplayıp sürmüşler piyasaya muhtemelen.

    Teknolojik yönden kutluyoruz Kawasaki'yi, böyle risklere girdikleri için. Kolay değil.

  9. #9
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    Motor süper de otomatik vites olması içimdeki tüm heyecanı öldürdü.

    freasy bunu beğendi.

  10. #10

    Üyelik
    24 Aralık 2019
    Motosikleti
    Yamaha MT09 2021+yadea g5
    gereksizlik abidesi,konsept denemesi,show kısmı,ilk bende vardı gibi gibi bir çok şey türetilebilir.otomobillerin geleceği belli ama motosikletlerin geleceği büyük bir şüphe.10 sene sonra elektirikli bir r1 çıkınca o zaman bu motorların değeri kıymeti bilinicek.bu işlemi en son motosikletler gerçekleştiricek belli ama işte 2 sinin arasını bulmaya çalışanlarda oluyor hyrbid bir motosiklet ile.sanılanın aksine motosikletler çok yakıp çok kirletiyor havayı.2 kişi taşıyıp 6 litre benzin yakıp üstüne birde 10 seneki otomobiller gibi havayı kirletince bir süre sonra göze batar hale gelicek.tabi başka bir seçenek şu an devrede o da trafik mevzusu.trafikte bekleyen bir arabada her türlü geçip giden bir motordan daha çok havayı kirletiyor.bu biraz yukarı tükürsem bıyık aşası sakal muhebbeti oluyor.

  11. #11

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Elektrikli araçlar öyle değil ama hibrit araçlar muhtemelen en çevreci araçlar olabilir.

    Evet görece 3 ana teknoloji içinde en verimlisi bu gibi ama yine zır deli bir içten yanmalı motor gerçeği var. Lakin elektrik motorunun özellikle kalkışlarda destek atması çok iyi bir şey. Sanırım 2016 idi ilk hibrit otomobil kullandığımda "ulan bu hepsinde olmalı be" demiştim. Ama hala görece küçük bataryalar kullanıyorlar.
    Elektriği depolama alanında bir sonraki devrim ne ise orada ip kopacak diye düşünüyorum. Sodyum kullanarak lityum oranını azaltan bir pil üreticisi vardı Çin'de, oldukça da başarılıydılar, soğuktaki kayıp gibi klasik problemler de daha az yaşanıyordu. Hatta bu firmaya para koyulur diye biraz araştırdım da, sadece Çin borsasında olduklarını görüp peh demiştim. =)
    senin fikrinin ne önemi var vasat herif

  12. #12
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    Adamlar buarada arka maşa için balkon demiri kullanmışlar, gözümden kaçmadı değil.
    BoraKara ve espresso bunu beğendiler.

  13. #13
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Adamlar buarada arka maşa için balkon demiri kullanmışlar, gözümden kaçmadı değil.
    Tüm suç Honda'da. Yamaha ve KTM sagolsun tüm dünyada menüden kalktıydı. Daha düşük hacimli modellerde bile yoktu. Hornet 750 ile yeniden menüye sürüldü balkona demiri, hemi de ucu çirkin kaynaklı türünden.
    BoraKara bunu beğendi.

  14. #14
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tüm suç Honda'da. Yamaha ve KTM sagolsun tüm dünyada menüden kalktıydı. Daha düşük hacimli modellerde bile yoktu. Hornet 750 ile yeniden menüye sürüldü balkona demiri, hemi de ucu çirkin kaynaklı türünden.
    Ninja 650'lerde bile artık bu tip bir arka maşa kullanılmazken şu motora koymaları ayıp cidden.

  15. #15
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar Ns200 15"
    Balkonlu erkeğin balkon demirli arka maşası olur , tarafımızı bu sayede belli edebiliyoruz .
    tommygun ve espresso bunu beğendiler.

  16. #16
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Amele arka maşa sadece kozmetik bir sorun değil. İstenmeyen "unsprung weight" artışı demek. O yüzden balkonda demiri yerine mümkün olduğunca hafif döküm alaşımlar kullanılmaya çalışılıyor.

    Gel gelelim amaç zevkli motosiklet yapmak yerine mümkün olduğunca çok motosiklet satmak olunca, motosikleti zevkli yapan lakin rakamsal olarak ifade edilmeyen şasi ve süspansiyon kalitesi yerine motor gücüne yatırım yapıyor bazı Hüreticiler.

    Kawasaki'yi bu modelde balkon demiri kullandığı için suçlayamam, çünkü ciddi risk yaptıkları iş. Açıkçası gerçekleşeceğini zannetmiyordum hibrit motosikletin. Bu açıdan helal olsun Kawasaki'ye...

  17. #17

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Ben suçlarım.
    Bu kadar güya ileri teknoloji geliştiriyorsun motorda, koyduğun maşaya bak.
    Balkon demiri güzel tabirmiş, ben de XJ6 varken boru profil koymuş şerefsizler diyordum.
    ve bunu Hornet'te farketmemişim. Allah tepenizden baksın emi.

  18. #18
    TIGERSHARK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Temmuz 2007
    Şehir
    İstanbul
    kawa nın hibrit versiyonu ile alakalı hollandalı bir sitede test sürüşü yapan yazarın ifadeleri vardı. Hatırladığım kadarıyla hibrit dedikleri sistem arabalardaki gibi değil daha verimsiz bir sistem

    https://testmotor-nl.translate.goog/..._x_tr_pto=wapp


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)