Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Yeni Motor aldım nelere dikkat etmeliyim?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    09 Ekim 2023
    Şehir
    Samsun/İlkadım
    Motosikleti
    Drift L 125, 2023 Beyaz
    Selamün aleyküm arkadaşlar, 17 yaşındayım ve ilk motorumu 3 gün önce aldım. 50 kilometre yol yaptım şehir içinde fakat öğrenmek istediğim birkaç şey var.
    Motor tamirinden falan hiç anlamam, aldığım motor Mondial Drift L 125.
    İlk sorum, depoya çok benzin koyamıyorum. 100-150 liralık benzin anca atabildim. Az benzin olması bir sorun teşkil eder mi?
    2. sorum, debriyaj ayarını motor kısmının olduğu yerden yapıyoruz sanırım, onu nasıl ayarlayabilirim? neyi ne tarafa çevirmem lazım?
    3. sorum ise motorda hangi vidaları veya nereleri kontrol etmem gerekiyor kullandığım süreç içerisinde. Şu an rodajda olduğu için 5000 deviri geçmeden kullanmaya çalışıyorum fakat motor bilgimin yetersizliğinden neleri kontrol etmem ve motora tam olarak nasıl davranmam gerektiğini tam bilmiyorum.
    Motorun debriyaj ayarı güzel değil ve ben yokuşta kalkış denemesi yapıyorum. Her defasında stop ediyor, bu kadar stop etmek bir zarar verir mi?
    Dik yokuşta motor nasıl kaldırılır?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    E.Yzr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2018
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    R25 Abs, CRF 250L
    Debriyaj ayarını tamirciye yaptırın. Rodajda olduğu için çok zorlamayın, ani gaz açmayın. Kullandığınız modelin açıktaki kabloları elektrik bandı ile sarıp, sarkmış olanları cırt kelepçe ile sabitleyin. Bütün vidalarını sıkın. Enjeksiyonlu olduğu için az benzinle çok dolaşmayın
    espresso bunu beğendi.

  3. #3
    xtrafrozen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Temmuz 2019
    Motosikleti
    CBR 1000RR (2018) & Nmax 155 (2022)
    Hayırlı olsun Eren.. Dikkat etmen gereken ilk husus, arkadaşlarının gazına gelmeyip hayatta kalmaya çalışmak.

    Diğer araçlara atar gider yapmamak, az biraz paranoyak olmak..

    Bakımını zamanında serviste yaptırdıgın surece sıkıntı yaşamazsın. Geri kalan taraflar, magazin..
    espresso bunu beğendi.
    “I never saw a wild thing sorry for itself. A small bird will drop frozen dead from a bough without ever having felt sorry for itself.”.

  4. #4
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Ekipman giymeyi ihmal etmeyin. Yavaş gidiyrum ben yaa demeyin, her zaman tam ekipman giyin, kafaya bi kask geçirdim yeter demeyin.

    Eğitim konusunu da ihmal etmeyin, en azından kapalı alanda hakimiyet eğitimi alın. Bu halde trafiğe çıkmanız çok korkutucu.
    xtrafrozen ve yaşlıveacemi bunu beğendiler.

  5. #5

    Üyelik
    19 Kasım 2023
    Dik yokuş konusuna bir ekleme yapmak isterim, nispeten düşük güçlü motorlarda, siz de benim gibi biraz iri kıyım iseniz, motor biraz zorlanabilir.

    Ancak otomobillerden farklı olarak çoğu motosiklet ıslak debriyaja sahiptir,dolayısıyla yarım debriyaj kullanmaya çok daha dayanıklıdır. Yüksek eğim gibi durumlarda debriyajı kaydırmaktan çok endişe etmeyin.

    Debriyaj diskleri aşınması beklenen parçalardır, ancak istop ettirdiğinizde oluşan stres aşınması beklenmeyen parçalara yük bindirir. Dolayısıyla istop ettirmektense yarım debriyaj kullanmayı tercih edin.
    espresso bunu beğendi.

  6. #6

    Üyelik
    09 Ekim 2023
    Şehir
    Samsun/İlkadım
    Motosikleti
    Drift L 125, 2023 Beyaz
    Hocam tamirciye yaptırmıştım fakat alttaki vida boşta kalmış, şu anda debriyaj ayarı adamın ayaraladığı gibi değil. Bir daha da oraya gitmek istemiyorum aslında.
    Bugün hava biraz kötü akşama doğru düzelirse dışarı çıkıp dediğiniz gibi elektrik bandı ile kabloları falan saracağım hocam teşekkürler

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:46 ----------

    Teşekkürler hocam, çok arkadaşım yok zaten kendim dolaşıyorum. 6-7 yıldır bisikletle ulaşım yaptığım için az çok nasıl davranmam gerektiğini biliyorum. Kapalı alanlarda ve genellikle mahallede alıştırma yapıyorum teşekkürler tavsiyeniz için

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:47 ----------

    Hocam kask aldım fakat diğer ekipmanlara şuanlık param yok. Olduğu vakit alıcam.
    Trafiği de, yıllardır içinde olduğum için az çok biliyorum fakat yine de motoru tamamen öğrenene kadar çıkmıyorum hocam. Mahallede veya ara sokaklarda sürüyorum.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:48 ----------

    Hocam 80 kiloyum, sporcuyum biraz yapılı biriyim.
    Yokuşta tam alışıyorum derken debriyaj ayarı kaydı, dün düz yolda bile kaldırırken stop ediyordu. O ayarı düzeltmem lazım en kısa sürede.
    Bir de yarım debriyaja tam alışamadım, kavrama noktasına geldikten sonra çok kısa bir mesafesi kalıyor zaten debriyajın. Tam anlayamadım mantığını.
    Çok istop ettirmek motora zarar verir mi? nasıl öğreneceğim istop ettirmeden

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:50 ----------

    Bir de hocam, motor ne kadar süre çalıştırılmadan dursa sıkıntı olur? ne yapmam gerekir kışın falan.
    Motoru tam kış ayında aldığım için tehlikeye girmemek için kötü havada sürmek istemiyorum, hem düşersem falan masrafını karşılayamam.
    Bir de ne kadar benzinin altına düşmemem gerekir, sağlıklı olması açısından.

  7. #7

    Üyelik
    19 Kasım 2023
    [/COLOR]Hocam 80 kiloyum, sporcuyum biraz yapılı biriyim.
    Yokuşta tam alışıyorum derken debriyaj ayarı kaydı, dün düz yolda bile kaldırırken stop ediyordu. O ayarı düzeltmem lazım en kısa sürede.
    Bir de yarım debriyaja tam alışamadım, kavrama noktasına geldikten sonra çok kısa bir mesafesi kalıyor zaten debriyajın. Tam anlayamadım mantığını.
    Çok istop ettirmek motora zarar verir mi? nasıl öğreneceğim istop ettirmeden[/QUOTE]

    Anladım, bir çözüm alışana kadar kalkışta biraz daha fazla gaz vermeyi deneyebilirsin debriyajı bırakırken. Tabii, düzeltilmesi gereken bir şey var ise onu kısa sürede düzeltmekte fayda var.

    Bahsettiğim zararı teorik olarak düşün; pratikte, öğrenene kadar bir kaç kez istop ettirmek ciddi zararlar vermez. Bu konuda da şöyle düşün, yüksek devirde de motor strese maruz kalıyor.

  8. #8

    Üyelik
    09 Ekim 2023
    Şehir
    Samsun/İlkadım
    Motosikleti
    Drift L 125, 2023 Beyaz
    Tamamdır hocam teşekkür ederim, çıkıp bol bol pratik yapmam lazım ama şansıma kış ayına denk geldi motor

  9. #9

    Üyelik
    13 Haziran 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    falcon flash 100
    Hayırlısı olsun.

    Yavaş sür geç geldi desinler, geçmiş olsun demesinler.
    tommygun bunu beğendi.

  10. #10

    Üyelik
    09 Ekim 2023
    Şehir
    Samsun/İlkadım
    Motosikleti
    Drift L 125, 2023 Beyaz
    Teşekkür ederim hocam

  11. #11
    shruikan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2015
    Motosikleti
    turuncu
    debriyaj ayarı, manetin kavrama açısını değiştirir sadece. yokuşta veya düzde kalkarken stop ediyorsa ya yeterince gaz vermiyorsundur ya da debriyajı ani salıyorsundur hatta belki ikisi de. küçük motorda gazdan korkmaya gerek yok, bileğini korkak alıştırma. Yeter ki akıcı şekilde kullan bu kumandaları.
    mertowski bunu beğendi.

  12. #12

    Üyelik
    21 Nisan 2021
    Drift L sahibi olarak:
    1) Depoyu fulle yakın kullanmak her zaman daha iyi oluyor. Adamlar benzin pompasını deponun tam dibine yerleştirmediği için 1-2 dişe düştüğünde bazı eğimlerde istediği kadar benzin çekemediğinden gaz yemediği oluyor. Bunu arıza sanıp çok kafayı takmışlığım oldu, depoyu her fullediğimde sorun çözülünce anladım. Mümkün olduğunca depon dolu gez.
    2) Debriyaj ayarının nasıl yapıldığını bilmiyorum ama cevaplarından mevcut ustana pek güvenmediğin anlaşılıyor. Ki haklısın da, mondial servisleri ve ustaları çok baştan savma iş yapıyor. Güvenmediğin adama gitme ya başkasını bul ya da kendin öğren kesin youtube da videosu falan vardır.
    3) Vidaları belli bir rutinde kontrol etmiyorum, kullanırken tuhaf tıkırtılar geldiğini duyduğumda anahtarlarımın uyduğu , gözümün gördüğü her vidayı kontrol ediyorum.
    4) Yokuş kalkışta yarım debriyajla kaldırmaktan başka çaren yok. Alışınca düşünmeden kaldırmaya başlıyorsun zaten ama sana Honda Safety de öğrettikleri adımları yazıyım, o şekilde dene, bir yerden sonra farkına varmadan kalkıcaksın zaten:
    -Arka frene basılı tutarak motorunu sabitle
    -Gazı baya bi aç ve sabit tut. (Cbf150 için 7000 devirlere kadar çıkartmışlardı ama insanların ses değişimini daha rahat farketmesi için o kadar bağırtmışlardı, sen rodajı sakatlamadan 5000 civarına getirsen yeter)
    -Debriyajı yavaşça bırak, motorun sesi değişip devri düştüğünde debriyajı o noktada sabit tut.
    -Tekrardan gaz açıp devri yükselt.
    -Debriyajı çok çok az daha bırak, motorun sesi değişmeli ancak hala kavrama noktasında kalmalısın. En çok stop ettireceğin nokta budur, sürekli dene.
    -Ayağını arka frenden çektiğinde motor harekete başlıyacaktır. Frenden çekerken herhangi bir ileri atılma hissetmiyorsan gazın yetersiz, biraz daha gaz vermelisin.
    -Nihai harekete başladıktan sonra debriyajı yavaşça tamamen bırak ve ayaklarını peglere al.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)