Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Honda E-Clutch, istersen debriyaj kullanmadan manuel vites deneyimi

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    08 Ağustos 2022
    Motosikleti
    Kymco AK550
    manuel vitesi ve durmak için, kalkmak için, vites değiştirmek için debriyajı kullanma fikrini sevmediğimi bazılarınız bilir. buradaki başlıkta da bu fikirlerimi paylaşmıştım.

    honda sağolsun, dct'den sonra şimdi de e-clutch denen bir sistemi hayata sokuyor. teknik detayını çok bilmesem de anladığım kadarıyla mv agusta'nın scs sistemine benzer bir yenilik. yani debriyaj var, sol ayaktan vites değiştirme var ama kalkarken, durmak istediğinizde ya da vites değiştirmek istediğinizde debriyajı kullanma zorunluluğu yok. inşallah önce tüm honda modellerinde sonra da tüm motosiklet modellerinde standart donanım olur böyle yenilikler.

    resmi video'sunu ekliyorum.



    bu da başka bir bilgilendirme videosu

    F54 bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    24 Aralık 2019
    Motosikleti
    Yamaha MT09 2021+yadea g5
    şu zillet özelliklerden vazgeçemedi honda.yapmışın dct devam et nabacan eclutch sistemini ne alaka zaten var otomatik sistemin.bu habere göre dct sistemi belli başlı kişilere hitap ederken bu sistem sayesinde herkes aynı motoru farklı biçimde kullanıcak maliyet düşürmenin güzel bir yolu.dct elveda diyoruz bu sistemden devam daha mantıklı tabiki her türlü.aman allah korusun 2 3 tane motora gelsin kafi şu teknoloji.aslında otomobillerde yapılmaya başlandı sonradan takılan bir sistem olsa çok daha makbul olurdu.manueal arabalar otomatik yapılıyor şu aralar sanayilerde

  3. #3
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    Önce düşük devir çeviren motor ürettiler, ardından dct, şimdi de e-clutch..Honda'nın sizi hımbıl bir adam olmaya zorlamasına izin vermeyin.

    Honda bazı zamanlar bana Netflix dizilerini ya da dar, kısa paça pantolon giyen nargileci çocukları anımsatıyor.
    F54, berk_cglr, espresso ve 3 diğerleri bunu beğendiler..

  4. #4
    abyasar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ağustos 2022
    Şehir
    Çanakkale
    Motosikleti
    Bajaj Discover 125 ST
    Alıntı freasy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    debriyajı kullanma fikrini sevmediğimi
    İlk defa böyle bir görüş görüyorum. Hayatımda hiç debriyaj pedalı veya manetine bakıp:
    "Evet, hayatımda kötü giden şey BU!" demediydim.

    Mühendislerin ve bilim insanlarının çabaları sayesinde üretim her geçen gün ucuzluyor. İşin müşteri yanı ise gün geçtikçe fakirleşiyor. (bkz. Dünya geneli maaş artışı vs. hayat pahalılığındaki değişim) Bana Honda'nın bugünkü kalitesini ve dünkü teknolojisini verseler ben mutlu olacağım oysa, ki yalnız olduğumu da düşünmüyorum.

  5. #5

    Üyelik
    08 Ağustos 2022
    Motosikleti
    Kymco AK550
    Alıntı tarzan rıfkı adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    şu zillet özelliklerden vazgeçemedi honda.yapmışın dct devam et nabacan eclutch sistemini ne alaka zaten var otomatik sistemin.bu habere göre dct sistemi belli başlı kişilere hitap ederken bu sistem sayesinde herkes aynı motoru farklı biçimde kullanıcak maliyet düşürmenin güzel bir yolu.dct elveda diyoruz bu sistemden devam daha mantıklı tabiki her türlü.aman allah korusun 2 3 tane motora gelsin kafi şu teknoloji.aslında otomobillerde yapılmaya başlandı sonradan takılan bir sistem olsa çok daha makbul olurdu.manueal arabalar otomatik yapılıyor şu aralar sanayilerde
    bence dct elveda değil de dct'den daha hafif ve daha ucuz bir çözüm olacak muhtemelen. yenilenen tüm modellere bile koyabilirler bence.
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Önce düşük devir çeviren motor ürettiler, ardından dct, şimdi de e-clutch..Honda'nın sizi hımbıl bir adam olmaya zorlamasına izin vermeyin.

    Honda bazı zamanlar bana Netflix dizilerini ya da dar, kısa paça pantolon giyen nargileci çocukları anımsatıyor.
    abi herkes senin gibi ironbutt değil. ben arabada da manuel vitesten nefret eden, farı bile sensör açıp kapasın, beni uğraştırmasın diye bir insanım.

    Alıntı abyasar adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İlk defa böyle bir görüş görüyorum. Hayatımda hiç debriyaj pedalı veya manetine bakıp:
    "Evet, hayatımda kötü giden şey BU!" demediydim.
    hayatıma hiç sokmuyorum böylece bakınca kötü hissetmiyorum :D

  6. #6
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    Alıntı tarzan rıfkı adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    şu zillet özelliklerden vazgeçemedi honda.yapmışın dct devam et nabacan eclutch sistemini ne alaka zaten var otomatik sistemin.bu habere göre dct sistemi belli başlı kişilere hitap ederken bu sistem sayesinde herkes aynı motoru farklı biçimde kullanıcak maliyet düşürmenin güzel bir yolu.dct elveda diyoruz bu sistemden devam daha mantıklı tabiki her türlü.aman allah korusun 2 3 tane motora gelsin kafi şu teknoloji.aslında otomobillerde yapılmaya başlandı sonradan takılan bir sistem olsa çok daha makbul olurdu.manueal arabalar otomatik yapılıyor şu aralar sanayilerde
    eğer yeni bir icat bulmazsa honda da diğer japonlar gibi sıradan olur belki bazı markalardan kopya çekerek başlıyor ama ilerleyen zamanlarda ipleri aline alıyor ne yaparsa yapsın sektöre yön veren yenilikler geliştiriyor ben de dct kullanmıyorum nc deki ön bagajı laterna gibi çalışan düşük devirli motoru sevmiyorum ama kullanıcıları çok memnun nc sınıfının kralı yaptı afrikayı sınıfının lideri yaptı spacy ve dio yu sınıfında lider yaptı
    pcx teki yenilikler daha birçok markaya yeni yeni gelmeye başladı
    evet güçsüz torksuz vs vs ama honda motosiklet sektöründe lider bak t7 700 cc 72 hp transalp 750 cc 95 beygir herkez yeni hornet için mt 7 nin rakibi dedi ama hornet ters çatal amortisör ve 20+ hp ile mt 7 den birkaç gömlek üstün bir motor
    honda babamın malı değil ama yaptıkları da yabana atılacak gibi değil

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:31 ----------

    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Önce düşük devir çeviren motor ürettiler, ardından dct, şimdi de e-clutch..Honda'nın sizi hımbıl bir adam olmaya zorlamasına izin vermeyin.

    Honda bazı zamanlar bana Netflix dizilerini ya da dar, kısa paça pantolon giyen nargileci çocukları anımsatıyor.
    aga gel gelişim ve teknolojiye sırtını dönme hadi beğenmiyorsun diyelim bari tüü ka ka deme
    adamlar kendi başına gezen motosiklet yaptılar
    tommygun, espresso ve freasy bunu beğendiler.
    hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır

  7. #7
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı freasy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    inşallah önce tüm honda modellerinde sonra da tüm motosiklet modellerinde standart donanım olur böyle yenilikler.
    Mümkün değil, bence.

    Amaca göre şanzıman. Scooter'lar yıllardır otomatik. "Manuel isteriz" diye yanıp tutuşan yok. Aynı şekilde motosikletler de yıllardır manuel. Yine aynı şekilde "otomatik isteriz" diye yanıp tutuşan yok.

    Teknoloji yıllardır mevcut. İstek olsaydı çoktan yaygınlaşmıştı.

    Bu arada aynı Honda, Civic Type R'da otomatik şanzıman opsiyonu sunmuyor. S2000'de de yoktu.

  8. #8
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    Alıntı F54 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    aga gel gelişim ve teknolojiye sırtını dönme hadi beğenmiyorsun diyelim bari tüü ka ka deme
    adamlar kendi başına gezen motosiklet yaptılar
    Yok yahu ben de işin makarasındayım. Tabi ki Honda'nın yeniliklerini takdir etmemek elde değil. Ben Nc'yi de başarılı bulan biriyim.
    espresso bunu beğendi.

  9. #9
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Alıntı F54 adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    aga gel gelişim ve teknolojiye sırtını dönme hadi beğenmiyorsun diyelim bari tüü ka ka deme
    adamlar kendi başına gezen motosiklet yaptılar
    Kendi gezen motosiklet olsa keşke. Benim motorun aküsü bitti durmaktan, takip cihazı da olunca en çok 3 haftada bir çalıştırmam gerekiyordu, bir ayı geçti dün baktım marşa basayım dedim tık yok. bugün öğleden sonra arabadan takviye yapıp çalıştıracağım. Kendi giden motosikletim olsaydı akün bitecek sen bi gez gel de akün dolsun deyip salardım.
    tommygun, Cyan, uakdem ve 2 diğerleri bunu beğendiler..

  10. #10
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    Alıntı espresso adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kendi gezen motosiklet olsa keşke. Benim motorun aküsü bitti durmaktan, takip cihazı da olunca en çok 3 haftada bir çalıştırmam gerekiyordu, bir ayı geçti dün baktım marşa basayım dedim tık yok. bugün öğleden sonra arabadan takviye yapıp çalıştıracağım. Kendi giden motosikletim olsaydı akün bitecek sen bi gez gel de akün dolsun deyip salardım.
    Sana o kadar dedik ne köfteye geldin, ne kanat yemeye, ne Moto Guzzi'ye geldin ne de başka bir aktiveye. Hep bir "işim var" , "misafirim var" , "kolilerle uğraşıyorum" vs Kullanmazsan biter tabi. Lamarck'ın dediği gibi "kullanılmayan organlar körelir"
    Cyan ve espresso bunu beğendiler.

  11. #11

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Ben bu e-Clutch'ın fikrine bayıldım, acaba gerçek hayat uygulaması nasıl olacak? Manuel gibi yönetilebilen ve çok fazla bir ağırlık artışına sebep olmayan bir otomatik vites bence çok hoş bir şey. DCT hem manuel gibi yönetilemiyor (tuş başka debriyaj maneti ve vites kolu başka), hem çok karmaşık (çift kavrama!), hem de çok fazla ağırlık ekliyor. (Sanırım 10kg civarı bir ek ağırlığı var.) 500cc ve üstü motosikletlere koyarlar bunu. Büyük ihtimal önce yeni Transalp ve Hornet'te kullanılan motora entegre edecekler, onunla birlikte veya bir sonraki adımda Transalp'e Cruise Control da gelir. Gıdım gıdım eklerler, model yükseltme talebi yaratırlar uyanık Japonlar. 500'lük seriyi bile ancak 3. nesilde adam ettiler.
    espresso ve freasy bunu beğendiler.

  12. #12

    Üyelik
    14 Şubat 2016
    Motosikleti
    Honda Cb500f & SYM Joymax Z+
    İlkel quick-shifter gibi duruyor. Mantıklı alet ama debriyaj manetini değiştir, vites pedalını değiştir, bir yerlerden Canbus bağlantısı çek vs gözümde büyüdü.
    DCT'nin maliyetini düşürmek için yöntem bulmuşlar, onu da millete denetecekler sanki.

  13. #13

    Üyelik
    23 Kasım 2020
    Şehir
    ist/bahcesehir
    Motosikleti
    cb250r
    Motobob guzel bir kanal gercekten. Soyle demis:

    Dct den daha ucuz, daha hafif, motorda buyuk degisiklik yapmadan uygulnabiliyor. Ayrica Honda Eglenceli motorlarinda (fun bikes) bu sistemi uygulayacagini aciklamis.

    Fun bikes deyimi ile hangilerini kastettetigini aciklamamis. Cb1000r e clutch i ilk alanlardan biri olacakmis.

  14. #14
    4strings - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mayıs 2010
    O kadar arge sonrası debriyajı kaldırarak en sonunda çinlilerin cublarına ulaştılar demek ki

    Şaka bir yana; aslında o sistemi de bulan, tek elle kullanılabilecek motosiklet üretmekten yola çıkan Honda dır.

  15. #15
    TIGERSHARK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Temmuz 2007
    Şehir
    İstanbul
    Bu Sistem zaten otomobillerde vardı ama pek tutmadı. Galiba İnsanların hayal ettiği konforu sunamadı diye biliyorum. Debriyajlı motorlarda kontrol sizde olduğu için insan kendini daha güvenli hissediyor.

  16. #16
    DickName - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2021
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben Nc'yi de başarılı bulan biriyim.
    Naciye'nin neresi başarılı? 220 kilo Naciye mi olur Ankara Malatya Kütahya? Tek artısı öndeki kutusu.
    espresso ve kryeck bunu beğendiler.

  17. #17
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    Alıntı DickName adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Naciye'nin neresi başarılı? 220 kilo Naciye mi olur Ankara Malatya Kütahya? Tek artısı öndeki kutusu.
    https://cdn.yemek.com/mncrop/620/412...yen-kadin4.jpg
    Bir dirhem et, bin ayıp örter Osman Aga
    DickName, espresso, M.balibey ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  18. #18

    Üyelik
    24 Aralık 2019
    Motosikleti
    Yamaha MT09 2021+yadea g5
    [QUOTE=F54;4752694]eğer yeni bir icat bulmazsa honda da diğer japonlar gibi sıradan olur belki bazı markalardan kopya çekerek başlıyor ama ilerleyen zamanlarda ipleri aline alıyor ne yaparsa yapsın sektöre yön veren yenilikler geliştiriyor ben de dct kullanmıyorum nc deki ön bagajı laterna gibi çalışan düşük devirli motoru sevmiyorum ama kullanıcıları çok memnun nc sınıfının kralı yaptı afrikayı sınıfının lideri yaptı spacy ve dio yu sınıfında lider yaptı
    pcx teki yenilikler daha birçok markaya yeni yeni gelmeye başladı
    evet güçsüz torksuz vs vs ama honda motosiklet sektöründe lider bak t7 700 cc 72 hp transalp 750 cc 95 beygir herkez yeni hornet için mt 7 nin rakibi dedi ama hornet ters çatal amortisör ve 20+ hp ile mt 7 den birkaç gömlek üstün bir motor
    honda babamın malı değil ama yaptıkları da yabana atılacak gibi değil[COLOR="Silver"]

    sınıfında başka rakip olmadığından dolayı sınıfında liderdir nc750 nin rakibi yok afrikanın belki 1 tanedir çok şükür pcx rakip bir motor evet hornet geldi 9 sene sonra baya sıkı çalışıyor honda belli ediyor kendini zaten kawasakinin supercharcge motoru çok sıradan yada yamahanın crosplane motoru iyiki övmedin kardeşim bide övsen

  19. #19
    maximusti, - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ağustos 2015
    Şehir
    Elbistan
    Motosikleti
    KTM DUKE 250
    quick shifterdan ne farkı var ben pek anlamadım açıkcası.

  20. #20

    Üyelik
    14 Şubat 2016
    Motosikleti
    Honda Cb500f & SYM Joymax Z+
    Alıntı maximusti, adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    quick shifterdan ne farkı var ben pek anlamadım açıkcası.
    Quick shifter'da vites pedalına basınca ateşleme/gaz kontrol ediliyor. Sanırım ride by wire/elektronik gaz kolu da gerekli bunun için.

    Bunda vites pedalına basınca/düşük hızdayken debriyaj mekanik olarak kontrol ediliyor. Teknoloji/maliyet gerektirmediği için tüm debriyajlı motosikletlere uygulanabilir duruyor.
    freasy ve maximusti, bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)