Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
5. sayfa BirinciBirinci ... 3456 SonuncuSonuncu

Sınırsız bütçeyle tercih edeceğiniz iki motosiklet

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #81
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı nicknamer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    250 cc'ye o beygiri nasıl sığdırmışlar? Tork u da yerinde görünüyor. Endustri ayağına kandırılıyoruz sanki.
    2 zamanlı... O yüzden.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #82

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2 zamanlı... O yüzden.
    NSR250 de 2 zamanlı o 40hp ama :p

    -





    Abi ne güzel gidiyorlar ya..

    Böyle uneder-rated 250cc 2 zamanlı falan makinalarla pistte millete belan olan müthiş videolar var.
    Arada açıp gevrek gevrek gülerek izlemek çok zevkli
    BoraKara bunu beğendi.

  3. #83
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Ne kadar dayanıyor bu iki zamanlı motorlar yenileme istemeden önce?

    Zamanında Kawasaki'nin 2 zamanlı 750cc motosikleti olduğunu duymuştum.

  4. #84

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Genel görüş dayanıklılık açısından çok bir fark olmadığı yönünde aslında.
    2T'lerin bakımı daha kolay, daha ucuz, bozulacak parça sayısı da daha az. Bunu belki dayanıklılığa yorabiliriz.
    Ama öte yandan benzin koymak bile başlı başına başka bir iş, yanında yağ mı taşıyacaksın falan zahmeti ayrı. E genel olarak da daha çok devir çevirmeleri gerekiyor, bunu da dayanıklılıkta eksiye yazabiliriz.

  5. #85

    Üyelik
    17 Şubat 2020
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Scrambler
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ne kadar dayanıyor bu iki zamanlı motorlar yenileme istemeden önce?

    Zamanında Kawasaki'nin 2 zamanlı 750cc motosikleti olduğunu duymuştum.
    2 zamanli bu katagorideki performans motorlarini ele alirsak sahibi oldugum 2 tane Gilera MXR, GFR 125, Aprilia rs 125 ve Rs 125 extrema. Tzr 250 ve Rs250 ile adeta 2 zamanlilarla gecti genclik yillarim. Cok uzun sureler ugrastim. Sahibi olmadigim Gilera CX, derbi gpr 125 ve Mito 125 kaldi Turkiyeye gelenlerden.

    O zaman gaz cekerdik tabiki, performans kullanirdik, Sahip oldugum tum modellerin mekanik yag pompalari vardi. Tam gazda 50:1 oraninda yaglama yaparlardi. Tam sentetik 2 zamanli o zaman Castrol yaglari vardi gri siselerde onlari kullanirdik.

    Yag pompasini biraz acardim hep motosikletlerin, tam gaz vermeden biraz daha fazla yaglasin diye.

    Cok net konusabilirim 10 bin km civarlari segmanlardan kacaklar baslardi, kompresyon duserdi, o alisik oldugunuz ses degisirdi hemen.

    10 bin km de segman isterdi motorlar. Hep kendim yapardim, basitti çok, ust kapak contasi metaldi degistirmeye gerek kalmazdi. 20 bin km civari ise silindir belli bir oranda asinirdi piston degistirmek isterdi. Gileralarda 56mm pistonlar vardi. Aprila rs 125 lerde 54mm vardi. Genelde 4 seviye piston vardi giderek genisleyen. 54.05-54.10 diye Sikindirler normal silindir gibi degildi Nikel Silisyum kapli asinmaya direncli ve Surtunmesi dusuk kaplamaya sahiptiler

    Gileramin birine yanlis buji takmam sonucu Rezidnansli bujileri vardi hala hatirlarim Champion N84 NGK br9ecm rs250 de vardi. Ngk b10egv Gfr 125 de vardi.

    Buji tirnagi eritti piston ustune damladi silindir piston pert etmisti daha bin km de. İlk tecrube rektefiye ettirdik olmadi, surtunme artti hararet artti guc dustu .. sonra sattim ilk gilerami.

    Otekilerinde tecrubelendik tabiki almanci ese dosta parca getirttik hep.

    Neyse konu dagalmasin cok uzatmayim.

    2 zamanli performans motorlari yaklasik 10 bin km de segman ister. Max 20 bin km de de pistin degisimi ister. Piston degisimi yaparken biyel kolu rulmanida bosluk yapmis olurdu.

    Rs 250 yi hic sokmedim yaklasik 17 bin km bindim ve Bursadan Mustafa isimli bir arkadasa sattim. Burada gorurse kulaklari cinlasin.
    hasmet, killingroad ve tommygun bunu beğendiler.

  6. #86
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Velhasil emisyon + bakim bitirmis 2 zamanlilari.
    BoraKara ve killingroad bunu beğendiler.

  7. #87

    Üyelik
    17 Şubat 2020
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Scrambler
    Bakım hususu bazı noktalarda hassas biraz. Buji çok onemli. Kitapcikta yazardi 1000km de temizlenip ayarlanacak, sentil ile 0.7mm yapardim tırnak araligini. 2500 km de de buji yada bujiler degisiyor. İlk 1000 km de sanzuman yagi degisiyor. Sonra 10-15 bin km civari degisim var. Segman yada piston icin silindiri soktugunuzde egzoz subabı muhakkak temizlenmesi gerekiyor, fena kurum bagliyor. Birde 2 zamanlilarin en hassas yeri egzozdur. Gucun %45 den fazlasi egzoz ile ilgili. Uydurma egzoz asla olmuyor. Susturucu cabuk tikaniyor, yuksek solventli bir kimyasal ile yada isitma islemi ile temizlemeniz gerekiyor susturucuyu. Ugrasi istiyor yani.

    Almancı bir abimiz vardi ondan çok sey ogrendik bakim hususunda. Motosikletler ile hayati gecmis. Sizin dediginiz sirali 3 silindir 2 zamanli 750cc kawasaki sahibi olmuş. Hava sicaksa uzun sure performans kullanirsaniz hava sogutmali oldugu icin ortadaki silindir fazla isiniyor, buji eriyip pistonu deliyordu derdi hep. O modellerin kronigiymis. Boyle zamanlardi iste.
    hasmet ve tommygun bunu beğendiler.

  8. #88
    gerivites - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2017
    Şehir
    Ümraniye
    Motosikleti
    D400
    Husq sm701
    Diavel

  9. #89

    Üyelik
    03 Haziran 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW Moto Guzzi CRF Vespa Activa
    Yalnız senin bu 10-20 binde biten iki zamanlı motorlarda bir durum var haberin olsun

    Bende 1993 model Vespa PX 200 var oradan referansla yazayım 80-100 bin gidiyorlar
    o yılların teknolojisi bile bu kadar dayanırken 10-20 bin çok az geldi bana
    BoraKara bunu beğendi.

  10. #90

    Üyelik
    17 Şubat 2020
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Scrambler
    Alıntı enolaguy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yalnız senin bu 10-20 binde biten iki zamanlı motorlarda bir durum var haberin olsun

    Bende 1993 model Vespa PX 200 var oradan referansla yazayım 80-100 bin gidiyorlar
    o yılların teknolojisi bile bu kadar dayanırken 10-20 bin çok az geldi bana
    Aynen dediğiniz gibi. Motosiklet garajimin orada kuru temizleyici bir abimiz vardı Px200 vardı 1992 model. Debriyaj maneti ayni zamanda vites kolu olan 4 vitesli, arka freni ayakta harika bir motosiklet, saç kaporta ayrı yaglama sistemi, harika sesi. Gozumle gordum adam 99999 km devirdi hic motor yapmadan. Onlarda km sayaci 5 haneli, 6 degildi. Scooter km sini sifirladi Hava sogutmali olmasina ragmen cok dayanikli ölümsüz bir scooter. 200cc ve 2 zamanli olmasina ragmen 11 ps civari guc urettigi icin, performans motoru degil, dayanim icin uretilmis, dayanikli bir motordu. Tek sikintisi yatay ve asagida duran karburatörün yaglı benzin yuzunden işemesiydi, motoru koydugu yerde kucukte olsa işeme yapardi, yatay durumda olan karburator
    enolaguy bunu beğendi.

  11. #91
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    KTM 300 SX: Modern enjeksiyonlu iki zamanlı motor. 57 beygir. 105 kilo ıslak ağırlık.

  12. #92

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı enolaguy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yalnız senin bu 10-20 binde biten iki zamanlı motorlarda bir durum var haberin olsun

    Bende 1993 model Vespa PX 200 var oradan referansla yazayım 80-100 bin gidiyorlar
    o yılların teknolojisi bile bu kadar dayanırken 10-20 bin çok az geldi bana
    Çok yüksek performanslı motorlar onlar bu nedenle. PX tıkı tıkı çalışıyor, RS250 bugün Yamaha'nın 700cc supersport motoruna koyduğu gücü 250cc'den çıkarmış. Yarınlar yokmuşçasına çalışıyor motor :D
    Ki 17bin açılmadan gitmesi de çok çok iyi.
    BoraKara ve enolaguy bunu beğendiler.
    senin fikrinin ne önemi var vasat herif

  13. #93

    Üyelik
    18 Ağustos 2014
    panigale v4r, superduke 1290gt

  14. #94
    fatih.met - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul büyükçekmece
    Motosikleti
    Tvs Apache, Gsr600
    yer istanbul büyükçekmece, dün bir tane commuter kasa motosiklet gördüm, markasını seçemedim ama tahminen hint menşeili 150cc bir makine idi, ilginç olan şey şu; topcase takılan yerde büyük kırmızı bir lpg tankı sabitlenmişti, tahminimce 10 litre civarı bir tank çünkü ufak değildi.

    şaşırdırm biraz, yani benim tvs apache artık kilometre de 1 liranın üzerinde yakıyor en tasarruflu kullanma halimde bile, bende mi lpg uydursam acaba? apache den ettiğim tasarruf ile gsr ye daha çok binebilirim. yada artan parayla çikolata yer kola içerim ya da yamaç paraşütü yaparım.

  15. #95

    Üyelik
    03 Haziran 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW Moto Guzzi CRF Vespa Activa
    Motorda tüp aşırı tehlikeli bence sen km de 1 lira ödemeye devam et
    espresso bunu beğendi.

  16. #96
    initial-D - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2013
    Motosikleti
    FJR 1300
    1995 Siyah Kawasaki ZZR-1100- çok fazla çeşit motosiklet tecrübem olmadığından, buna bir süre sahiptim ve hala her motorumda bunu arıyorum

    2003 Kırmızı Beyaz Yamaha R1- bunu da bir dergide, yolda gördüğümde ateş basıyodu.Diğer motorlarda hissetmediğim bi duygusu vardı, hiç kullanma şansım olmadı.

    Bunlara binmediğim zaman da bir Alfa Romeo 156 kullanıyorsam dünyada cenneti yaşayanlar sınıfına girdim sayarım kendimi

  17. #97
    otopsici - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Nisan 2009
    Şehir
    van
    Motosikleti
    Yamaha tracer 900 - Yamaha tracer 700
    custom choper yaptırırım bir tane
    yanınada şöyle en babasından bir enduro

  18. #98
    DickName - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2021
    Sınırsız bütçem varsa neden iki tane alayım? Alırım hepsinden birer tane.(Bkz.Şekil 1/a)
    espresso bunu beğendi.

  19. #99

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı initial-D adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    1995 Siyah Kawasaki ZZR-1100- çok fazla çeşit motosiklet tecrübem olmadığından, buna bir süre sahiptim ve hala her motorumda bunu arıyorum

    2003 Kırmızı Beyaz Yamaha R1- bunu da bir dergide, yolda gördüğümde ateş basıyodu.Diğer motorlarda hissetmediğim bi duygusu vardı, hiç kullanma şansım olmadı.

    Bunlara binmediğim zaman da bir Alfa Romeo 156 kullanıyorsam dünyada cenneti yaşayanlar sınıfına girdim sayarım kendimi
    FJR varken hala ZZR de ZZR.
    senin fikrinin ne önemi var vasat herif

  20. #100
    initial-D - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2013
    Motosikleti
    FJR 1300
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    FJR varken hala ZZR de ZZR.
    Fjr de çok acayip, açıcam konusunu biraz daha bineyim. 2000 km falan oldu.
    ZZR 1400 de oldu biliyosun ama 1100 bambaşka


    REKLAM ALANI
5. sayfa BirinciBirinci ... 3456 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)