Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Frene basınca kaliperden gelen TAK sesi ?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    02 Eylül 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 250R
    Merhabalar
    2013 model Apache 150 kullanıyorum. Attığım videolardaki gibi frene bastığım ilk an her seferinde ön kaliperden tak sesi geliyor. Elimle yokladığımda sağa sola 1 mm kadar oynuyor fakat bağlantı cıvataları sıkılı. Bunun sebebi nedir bilen var mıdır dostlar ?

    https://youtube.com/shorts/274S11RqL...4W4giZBRh_iTRG

    https://youtube.com/shorts/QWgB6kpe_...kYx7PjLbBZZsbN


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Siyahi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2012
    Şehir
    Denizli
    Motosikleti
    Tenere 660
    Yalnız bu aralar motorundan ses gelenlerin sayısı bi hayli artmaya başladı. Hayırdır inşallah


  3. #3
    DickName - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2021
    Alıntı Siyahi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yalnız bu aralar motorundan ses gelenlerin sayısı bi hayli artmaya başladı. Hayırdır inşallah
    Şair burada şöyle demek istemiş olabilir.

  4. #4
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Biraz normal, muhtelif markaların balatalarında milimetrik boşluk olabiliyor.Bu boşlukta kaliperin içinde balatanın oynamasına neden oluyor ama arıza veya sorun değil.Daha çok ön freni yolda giderken ilk sıkınca tık şeklinde olur fakat başka aynı marka motorun ön kaliperiyle kıyaslayın oda böyle çok oynuyorsa kaliper bağlantı yeri veya kaliperin kendisi değiştirmeli o oynaklık farkı fazla ise.sizinki malzeme kalitesinden fazla oynar hale gelmiş frene basınca darbe olduğu için her frende.

    O oynaklık tüm motorlarda mevcut yoksa fren sıkışır sıkma bırakılınca geri balatayı toplamaz.

  5. #5
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar Ns200 15"
    Kaliper pimlerinin karşılığında olan lastikler yıpranmış olabilir, o lastikler yıpranınca kaliperde boşluk oluşur ve böyle sorunlara yol açabilir.

  6. #6

    Üyelik
    02 Eylül 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 250R
    Alıntı bassturbin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Biraz normal, muhtelif markaların balatalarında milimetrik boşluk olabiliyor.Bu boşlukta kaliperin içinde balatanın oynamasına neden oluyor ama arıza veya sorun değil.Daha çok ön freni yolda giderken ilk sıkınca tık şeklinde olur fakat başka aynı marka motorun ön kaliperiyle kıyaslayın oda böyle çok oynuyorsa kaliper bağlantı yeri veya kaliperin kendisi değiştirmeli o oynaklık farkı fazla ise.sizinki malzeme kalitesinden fazla oynar hale gelmiş frene basınca darbe olduğu için her frende.

    O oynaklık tüm motorlarda mevcut yoksa fren sıkışır sıkma bırakılınca geri balatayı toplamaz.
    Kardeşim de dün bi tane satın aldı onunkinden kontrol edicem bakalım akşam.Ama benim motorumda da yoktu daha önceden. Fren balatalarını değiştirirken dikte yamukluk olduğu için sürtmesin diye tamirci arkadaş hafif gevşek bıraktı diye biliyordum kaliperleri ama bağlantı noktasına baktım olması gerektiği gibi sıkı

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:37 ----------

    Alıntı Motoseverrr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kaliper pimlerinin karşılığında olan lastikler yıpranmış olabilir, o lastikler yıpranınca kaliperde boşluk oluşur ve böyle sorunlara yol açabilir.
    Tam olarak hangi lastikler acaba detaylı kontrol edeyim

  7. #7
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Alıntı 4till4 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kardeşim de dün bi tane satın aldı onunkinden kontrol edicem bakalım akşam.Ama benim motorumda da yoktu daha önceden. Fren balatalarını değiştirirken dikte yamukluk olduğu için sürtmesin diye tamirci arkadaş hafif gevşek bıraktı diye biliyordum kaliperleri ama bağlantı noktasına baktım olması gerektiği gibi sıkı

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:37 ----------



    Tam olarak hangi lastikler acaba detaylı kontrol edeyim
    Oralarda pim olduğunu sanmıyorum veya ben görmedim demir milli kaliper parçası direkt ön amortisördeki parçanın içine uzun yuvaya oturuyor içinede gres sürülüyor.Toz keçeleri eskisede eskimesede öyle çok aşırı oynamaması lazım.Biraz normal biraz değiş gibi zaten öyle oynarsa balata tam düzgün diski sıkmaz ve tam doğru çalışmaz motoru durdursun diye...
    Aprilia RS 250 GP Nº1

  8. #8
    shruikan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2015
    Motosikleti
    turuncu
    sanki balatalar yuvasında oynuyor?

  9. #9
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar Ns200 15"
    2. videoyu izlememiştim ama kaliper lastiklerinden daha da emin oldum diyebilirim, 2. videoda baş parmağınızın hemen altında olan siyah kapak gibi duran plastik kaliper lastiğidir hemen aynı hizada oranın yukarsın da yine o lastikten var bu lastikler değiştiğinde büyük ihtimal sorununuz çözülecektir. Zaten kaliper bağlantı noktası sabit sadece yüzer kısmı haraket ediyor buda frenlemedelerde tak diye ses oluşturuyor.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler