Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 12

Motosiklet Motorlarında Sıkıştırma oranı (Kompresyon) ve Önemi

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    BoraKara - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Şubat 2020
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Scrambler
    Alıntı birbilent adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    O oranı arttırmak değil de mevcut sıkıştırmayı, silindir üst kapağını yükseltip alçaltarak değiştirmek.

    Yazdiginiz ezberemi? Stok bir motorda baska nasil degistireceksiniz sıkıstirma oranini?sadece İnce conta kullanarak bile bir miktar arttirabilirsiniz. Ne demek istedin inan anlamis degilim. Birsey biliyormus gibi yapip bilmediginizi alelen yazmayin bari


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    DickName - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2021
    Alıntı freasy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yani başlığı açan abimiz her ihtimali düşünerek detaylı bir şekilde tüm senaryoları anlatmaya çalışmış. onun altına gelip de pat diye "yanlış genelleme" etiketi yapıştırmak pek doğru olmamış. hele de ilk örnek olarak dizel kamyonları vermek hiç olmamış. yazılandan anladığım 13,5:1 ideal sıkıştırma oranına sahip bir motorun sıkıştırma oranını 15:1 yaparsak daha fazla BG elde edebiliriz ama motorun ömrü de azalabilir. bunda da hiçbir yanlış genelleme yok bence.

    yine benzer şekilde iki tane aynı motorun birini sürekli yüksek devirlerde kullanırsak motorun ömrü diğerine göre azalır. fakat iki tane tamamen farklı motordan birisi yüksek devirli çalıştığı halde diğer düşük devirli çalışan ama tamamen farklı olan motordan daha uzun ömürlü olabilir. bu yüzden de yüksek devir ömrü azaltır da yanlış bir genelleme değildir.
    haşmet haşmetini göstermezse olmaz.
    freasy bunu beğendi.

  3. #23

    Üyelik
    01 Ekim 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Lambretta V200 Special, Peugeot Django 150 Sport


    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:22 ----------

    Alıntı BoraKara adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yazdiginiz ezberemi? Stok bir motorda baska nasil degistireceksiniz sıkıstirma oranini?sadece İnce conta kullanarak bile bir miktar arttirabilirsiniz. Ne demek istedin inan anlamis degilim. Birsey biliyormus gibi yapip bilmediginizi alelen yazmayin bari
    Pes. Hani güzelce sorsanız neyse ama bilmediğinizi bile bilmeyen hâlinizle yazmışsınız. Yine de cevaplıyorum: Altı yüz sayfa Otomobil Motorları kitabı okudum ben. Oran nedir? Pistonun, alt ölü noktadaki silindir hacmini, üst ölü noktaya gelene kadar kaç defa sıkıştırdığıdır. Yani bu hareketi kranka bağlı kolla yapar yine yani başka bir şey bu oranı değiştiremez. Ancak silindir üst kapak contasını inceltirseniz ya da orayı traşlarsanız, silindir hacmi azalır ve bu da aynı strok uzunluğuna rağmen silindir içindeki azalmış hacmi biraz daha fazla sıkıştırır ama silindir kafası supaplara da çarpabilir. Kalın contayla bunun tersi de olur. Piston kafası yüksekliği ile oynamak da benzer şeydir, doğru iş değildir, ince hesaplarla tasarlanmış motoru "yürü be, sen de artık yüksek sıkıştırmalısın" diye kandırmaktır.


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)