Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Yatak sardık :(

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    19 Ocak 2015
    Şehir
    İstanbul - Bakırköy
    Motosikleti
    BMW F650 GS (2006 Model)
    Selamlar herkese,

    28 Mayıs 2023 Pazar günü, 2006 model, yaklaşık 150.000 kilometredeki BMW F650 motorum yatak sardı.

    Evden yola çıktım, sahil yoluna girdim, girer girmez yağ lambası yandı, ilk benzinliğe girene kadar da olan oldu :(

    Motorda bir gram yağ kalmamış.
    Nasıl olduğunu anlayamadım.
    2013'ten beri kullandığım motorda daha önce hiç böyle bir problem yaşamamıştım.
    Yağ sızdırma, ciddi oranda yağ yakma gibi bir problem hiç olmadı şimdiye kadar.
    Çekiciyle ustaya getirdik, şimdilik öylece bekliyorum.

    İnanın moralim çok bozuldu.
    Biraz da kafamı dağıtmak için açtım bu konuyu.
    Arıza yaşandığında o kadar üzüldüm ki anlatamam.
    Üzerinden 2-3 gün geçti, hâlâ olayın şokundayım.

    Hiç bu kadar büyük bir arıza yaşamadığım için bu konuda hiçbir bilgim, tecrübem vs. yok.
    Tamir sürecinde nelere dikkat etmek gerek?
    Muhtemelen motor rektifiye edilecek.
    Tamir sonrası ne yapmak gerek?
    Maliyet ne kadar tutar dersiniz?
    mgokhan57 ve CRF bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    fazil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2014
    Şehir
    kadıkoy
    Motosikleti
    xv250 / fz6
    yağ lambasi yanar yanmaz motoru durdursaydınız motor kurtulur muydu acaba?
    motorda yağ kalmamış mı yoksa yağ pompası mı tıkanmış acaba?
    ilker a. bunu beğendi.

  3. #3
    hokahey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2016
    Şehir
    papua yeni gine
    O kadar yağ nereye gitti peki? Yere falan mı akmış?
    ilker a. bunu beğendi.

  4. #4

    Üyelik
    19 Ocak 2015
    Şehir
    İstanbul - Bakırköy
    Motosikleti
    BMW F650 GS (2006 Model)
    yağ lambasi yanar yanmaz motoru durdursaydınız motor kurtulur muydu acaba?
    motorda yağ kalmamış mı yoksa yağ pompası mı tıkanmış acaba?
    Işık yanar yanmaz durdum zaten ama bu arıza ışığı daha önce hiç yanmadığı için, acaba müşürde mi bir problem var diye düşünüp motoru tekrar çalıştırıp yola devam ettim, ilk benzinlikte detaylıca bakarım dedim ama olmadı :(
    Bu arada, ışık yandıktan sonra stop edip hiç çalıştırmasaydım keşke deyip duruyorum iki gündür, içim içimi yiyor :(

    Motorda yağ kalmamış :(

  5. #5
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Çok büyük geçmiş olsun.
    Umarım aşırı masraf çıkmaz, yani masraf çıkacağı kesin ama eninde sonunda düzelir.
    ilker a. bunu beğendi.

  6. #6
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    geçmiş olsun şimdiden uzun yıllar sizde olan bir motor nasıl yatak sarar anlamadım fazla sahip değiştirmeyen motor aslında yaş a bakılmaksızın alınır derdim hep bu fikrim değişti
    ilker a. bunu beğendi.

  7. #7
    Memcoş48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2016
    Şehir
    İzmir Seferihisar Ürkmez
    Motosikleti
    Triumph Tiger 800XRx
    Geçmiş olsun, cana gelmesin mal bir şekilde yerine konur. Yağ müşürü kolay arızalanan bir parça değil, lamba yanınca motoru stop edip yağ seviyesini kontrol etmeden çalıştırmamak gerek.
    ilker a. ve Dxsec bunu beğendiler.

  8. #8
    06Serhat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mayıs 2014
    Şehir
    Ankara / Çubuk
    Motosikleti
    Suzuki Gsxr 600 K4
    Çok geçmiş olsun. O kadar yağı mavi duman atarak yakması lazım. Hiç farketmediniz mi acaba?
    ilker a. bunu beğendi.

  9. #9
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    https://www.f650.co.uk/threads/oil-p...-problem.8752/

    Karter havalandirma ne durumda?

    Hava filtre kutusuna giden hortuma bakilmasi lazim,muhtemelen filtre kutusu ciddi anlamda yaglidir.

    O kadar yagi yakip buharlastirmasi zor gibi.

    Arizanin net çozulmesi lazim,yoksa motor yapilsa bile ileride tekrar yatak sarar.
    ilker a. bunu beğendi.

  10. #10
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    Büyük geçmiş olsun. Umarım en kısa sürede ve en az maliyetle sorununuzu çözersiniz.
    ilker a. bunu beğendi.

  11. #11
    momentS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2022
    Motosikleti
    henüz yok ehliyeti bile yok
    10 yıl olmuş kendinizi bu kadar üzmenize gerek yok. Dünyanın binbir türlü hali var. Geçmiş olsun.
    ilker a. bunu beğendi.

  12. #12

    Üyelik
    19 Ocak 2015
    Şehir
    İstanbul - Bakırköy
    Motosikleti
    BMW F650 GS (2006 Model)
    Yağı bir anda yakmadı, aynadan hep duman kontrolü yaptım.
    Zaten yakacak yağ kalmamış, resmen bitmiş yağ.
    Geçmiş yıllarda yağın azaldığı, değişmesi gerektiği gibi durumlar olmuştu elbette ama "bittiği" ve yağ ışığının yandığı hiç olmamıştı.

    Daha önce bu durumu yaşamadığım için, ışığın anlamını "bir süre seni idare eder ama ilk fırsatte müdahale et" şeklinde yorumladım, aynen benzin ışığı gibi. Halbuki öyle değilmiş, ışık yanar yanmaz 1 metre bile gitmemek gerekiyormuş.
    Çok acı bir tecrübeyle bunu öğrenmiş oldum.
    Keşke bir zaman makinam olsa da o kırmızı uyarı ışığının yandığı ana geri dönüp o anda motoru stop ettikten sonra bir daha çalıştırmasam diyorum içimden.

    Valla canım o kadar sıkıldı, duruma o kadar üzüldüm ki anlatamam, dün gece rüyamda boğuşup durdum.
    Yaşanan süreç canımı ayrı sıktı, yaşanacaklar ayrı sıkıyor.
    Usta bulması, parası, parçası, motor yenilenecekse rodaj süreci, bunlar sonrasında ortaya çıkabilecek yan arızalar falan o kadar kafama takılıyor ki :(

    Yapacak bir şey yok maalesef, yaşandı işte bir musibet.
    Bir de, 8 Haziran'da muayene vardı, bu haftaiçi zaten ustaya götürüp sağına soluna bir bak, patlamayalım muayenede diyecektim, diyemedim.
    espresso bunu beğendi.

  13. #13
    hokahey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2016
    Şehir
    papua yeni gine
    Alıntı ilker a. adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yağı bir anda yakmadı, aynadan hep duman kontrolü yaptım.
    Zaten yakacak yağ kalmamış, resmen bitmiş yağ.
    Geçmiş yıllarda yağın azaldığı, değişmesi gerektiği gibi durumlar olmuştu elbette ama "bittiği" ve yağ ışığının yandığı hiç olmamıştı.

    Daha önce bu durumu yaşamadığım için, ışığın anlamını "bir süre seni idare eder ama ilk fırsatte müdahale et" şeklinde yorumladım, aynen benzin ışığı gibi. Halbuki öyle değilmiş, ışık yanar yanmaz 1 metre bile gitmemek gerekiyormuş.
    Çok acı bir tecrübeyle bunu öğrenmiş oldum.
    Keşke bir zaman makinam olsa da o kırmızı uyarı ışığının yandığı ana geri dönüp o anda motoru stop ettikten sonra bir daha çalıştırmasam diyorum içimden.

    Valla canım o kadar sıkıldı, duruma o kadar üzüldüm ki anlatamam, dün gece rüyamda boğuşup durdum.
    Yaşanan süreç canımı ayrı sıktı, yaşanacaklar ayrı sıkıyor.
    Usta bulması, parası, parçası, motor yenilenecekse rodaj süreci, bunlar sonrasında ortaya çıkabilecek yan arızalar falan o kadar kafama takılıyor ki :(

    Yapacak bir şey yok maalesef, yaşandı işte bir musibet.
    Bir de, 8 Haziran'da muayene vardı, bu haftaiçi zaten ustaya götürüp sağına soluna bir bak, patlamayalım muayenede diyecektim, diyemedim.
    Üzme canını önemli olan sağlık, çalışırsın tekrar kazanırsın.
    ilker a. bunu beğendi.

  14. #14
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    09 Mayıs 2023
    Çok gecmis olsun.
    Benim de basima gelse hasta olurdum kafaya takmaktan.

    Ne sanayi bilirim,ne usta.Mal gibi kalirdim galiba.

    Buradan nikiye falan yalvarirdim, napicam abi ben simdi akil ver diye :(
    ilker a. ve espresso bunu beğendiler.

  15. #15
    SuleymanE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2015
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 900 / Xpulse 200 4v
    Hocam tam bu durumlarda kendime de hatırlattığım güzel bir söz var:

    "Dünya malı dünyada kalır, üzüldüğüne değmez"

    Ciddi bir kaza yapıp sana birşey olacağına varsın olan motora olsun. Şimdi kolay para kazanmıyoruz, zenginlik içinde yüzmüyoruz, insanın gözü gibi baktığı motora böyle bişey olması elbet hepimizin moralini bozardı.

    Ama dediğim gibi mal yerine konur, sana bişey olmamış ya sen o açıdan bak, kendini yıpratma.

    Bundan sonra ne yapmalı ona odaklanmak lazım olan olmuş bikere.

    Yaşlı motorlarda her yolculuk öncesi yağ seviyesi fiziki olarak kontrol edilmeli. Yani tapadan yağ seviye çubuğu ile veya yağ seviye camı varsa oradan kontrol edilmeli.
    Rektefiye yapacak usta işinin ehliyse korkmana gerek yok, eski haline döner motorun. Önce neden yağsız kalmış doğru tespit yapılmalı, gerekli tüm parçalar ya sıfır yada temiz ve sağlam çıkma 2. el parçalarla yenilenmeli.

    Biraz masraf tutacak ama net miktar bloğu açıp hangi parçalar hasar almış hangileri kurtarılabilir görmeden bir rakam söylemek imkansız. Piston silindir zaten değişir ama krank sağlam mı? Krank yatakları ne durumda? Üst kapakta bir sıkıntı var mı? Hepsi maliyeti etkiler.

    Sen canını sıkma, olan olmuş. Yavaş yavaş maddi imkanın elverdikçe motorunu toplarsın.
    zihnigonen, espresso ve Motoseverrr bunu beğendiler.

  16. #16

    Üyelik
    01 Mart 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Sym Joymax 250i
    Hocam çok geçmiş olsun. Şuanda R25'in bile hakkını vererek orjinal parçalarla toplanması 30 bin TL'yi buluyor. Tahmini 30-40 bini bulur diye düşünüyorum. Şahsi fikrim orjinal parçalarla iyi bir ustada toplamanız ve usta ile baştan herşeyi konuşup anlaşmanız. Motoru toplatıktan sonra tekrar sorun çıktığında bir çok usta hatayı kabul etmiyor. O yüzden güvenilir bir ustada toplamanız 1 kere masraf edip sonrasında kafanız rahat binmeniz en hayırlısı olur.
    SuleymanE ve Alman_ bunu beğendiler.

  17. #17
    yamtareroglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mart 2018
    Şehir
    Aydın
    Motosikleti
    Satıldı :(
    Birçoğumuzun yapabileceği bir hata, geçmiş olsun. Sonuçta güvendiğimiz bir aletin bizi yarı yolda bırakmayacağı inancıyla yola çıkıyoruz daima. Yağ lambası yandığı zaman muhakkak yağı kontrol etmek lazım.
    zihnigonen bunu beğendi.

  18. #18
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Bu arada hic sorulmamis,

    Kullanilan yağ markasi neydi?

    Piyasada bazi marka yaglarin sahtesi olabiliyor.

  19. #19

    Üyelik
    02 Eylül 2012
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Mondial 100 SFC Snappy xi
    Geçmiş olsun.

  20. #20
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    opel corsa'm vardı bir gün özel servise bakım harici bir iş için gitmiştim dedim ki yağa baktılar 1 lt eksik neyse tamamladık ustaya dedim ki yağ lambası yakmadı abi yağ lambası yanacak kadar yağ bittiyse geçmiş olsun dedi bu opel için böyle dedi hafta da bir de olsa çubuğu çek bak dedi en alt seviye ye düşerse ekleme yap 5000 km de 1 lt yakmasında sıkıntı yok dedi
    espresso bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)