Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Motor çok ısınıp şişerse ne olur? (Hava soğutmalı)

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    03 Temmuz 2022
    Motor ısınıp şişerse ve halen daha yol gitmeye devam edersek ne olur arkadaşlar (hava soğutmalı?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    Google'da "motor şişmesi nedir?" diye yazıp arattığımızda "Bütün metaller ısı yüzünden genleşir, motorumuz da aşırı ısınırsa en başta mesela piston genleşecek ve silindire daha fazla sürtünecektir. Şişme budur. Daha da fazla zorlanırsa iyice genleşen ve yumuşayan metal birbirine kaynayacak ve motor kilitlenecektir." yazısı çıkacaktır, genelde bu şişme mevzusu hava soğutmalı ve eski tip motorlar için söylenir ve yine genelde trafikte sürekli dur kalkın olduğu ortamlar kastedilir. Benim bu yazılanlardan anladığım; yolda gidebilen bir hava soğutmalı motor rüzgar alacağı için soğuyacaktır, soğumakta olan motorda şişme olmayacaktır.
    espresso, zihnigonen, Rockstar91 ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  3. #3
    TIGERSHARK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Temmuz 2007
    Şehir
    İstanbul
    Performansı düşüyor. Mesela kışın motor ısınmadan yola çıkan eski araçlar gibi gaza bastığında gitmiyor. Çözümü de basit. 15 dk mola verince sorun çözülüyor

  4. #4
    DickName - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2021
    Balon olur.
    Sagopa K bunu beğendi.

  5. #5

    Üyelik
    05 Ekim 2017
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    sym jet x 125,altai pro max 50
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Google'da "motor şişmesi nedir?" diye yazıp arattığımızda "Bütün metaller ısı yüzünden genleşir, motorumuz da aşırı ısınırsa en başta mesela piston genleşecek ve silindire daha fazla sürtünecektir. Şişme budur. Daha da fazla zorlanırsa iyice genleşen ve yumuşayan metal birbirine kaynayacak ve motor kilitlenecektir." yazısı çıkacaktır, genelde bu şişme mevzusu hava soğutmalı ve eski tip motorlar için söylenir ve yine genelde trafikte sürekli dur kalkın olduğu ortamlar kastedilir. Benim bu yazılanlardan anladığım; yolda gidebilen bir hava soğutmalı motor rüzgar alacağı için soğuyacaktır, soğumakta olan motorda şişme olmayacaktır.


    Rüzgar olsa bile motor şişiyor kendi motorumda fark ettim uzun yola çıkacaksam biraz rölantide çalştırıp gitmek gerekiyor yoksa çok çabuk şişiyor.
    Yarım saat tapagaz gidicinde bir yerden sonra gaz yememeye başlıyor 50 cc skuter için konuşuyorum.

  6. #6
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200
    piston krepaj yapar, yüzeyi çizilir ve motor hasar alır, fakat hava soğutmalı motor ilerlediği müddetçe hararet sorunu yaşamazsınız ancak durduğu yerde uzun süreler çalışırsa bu gerçekleşir.

  7. #7
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Alıntı ogzcngdk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    piston krepaj yapar, yüzeyi çizilir ve motor hasar alır, fakat hava soğutmalı motor ilerlediği müddetçe hararet sorunu yaşamazsınız ancak durduğu yerde uzun süreler çalışırsa bu gerçekleşir.
    Sukuturlarda bir pervane silindire sürekli hava üflediği için durduğu yerde şişme yada hararet yapmaz , viteslilerde böyle bir pervane olmadığı için motosikletin sürekli ilerlemesi ve doğal sirkülasyon gerekli , motorun randımanlı çalışması için pistonun 0,2 mm civarı genleşmesi gerekli , herhangi bir nedenle ısı transferi yeterli gelmez ve genleşme 0,5 yani yarım mm ye yaklaşırsa buna şişme denir ve piston silindirin içinde serbestçe hareket edemez , bu noktadan sonra ilk 10-15 dakika motorun performansı düşer , motoru sıkıştırmaya devam ederseniz aşırı ısınan yağda görevini yapamaz hale gelir ve kalıcı hasar oluşur..
    ogzcngdk ve ferhatkars bunu beğendiler.

  8. #8
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sukuturlarda bir pervane silindire sürekli hava üflediği için durduğu yerde şişme yada hararet yapmaz , viteslilerde böyle bir pervane olmadığı için motosikletin sürekli ilerlemesi ve doğal sirkülasyon gerekli , motorun randımanlı çalışması için pistonun 0,2 mm civarı genleşmesi gerekli , herhangi bir nedenle ısı transferi yeterli gelmez ve genleşme 0,5 yani yarım mm ye yaklaşırsa buna şişme denir ve piston silindirin içinde serbestçe hareket edemez , bu noktadan sonra ilk 10-15 dakika motorun performansı düşer , motoru sıkıştırmaya devam ederseniz aşırı ısınan yağda görevini yapamaz hale gelir ve kalıcı hasar oluşur..
    Bilgi için teşekkürler, scooterlarda böyle bir soğutma sistemi olduğunu bilmiyordum öğrenmiş oldum.

  9. #9

    Üyelik
    11 Mart 2007
    Şehir
    iskenderun
    Devam edersen conta yakabilir kardeşim.
    Eğer motor zorlanarak yavaş hızda seyrediyorsanız örneğin yayla yolları gibi, hararet yapıp şişme olayı çok olur. Motor gaza tepki veremez hale gelir. Bu durumda mutlaka hemen mola verip motor iyice soğuyana kadar dinlendirin.

  10. #10
    salih dalkıl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ocak 2021
    Şehir
    mandalina city Erzin
    Motosikleti
    Bajaj Dominar 250
    bir soruda ben sorayım kendi motorumdan örnek vereyim cbf 150 bu motorun sabit 100 km hızda gidebilmesi için minimum 6500 devire ihtiyacı var (9000 rpm son ) diyelimki ben bu şekilde 100 km yol aldım ve mola vermek için durdum durduğumda direkt kontağı kapatıp motoru dinlendirmek mi daha iyidir yoksa 30 sn 1 dk bekleyip yağlamanın ve egzantrik gibi oynar parçaların rolanti devrinde birz çalışmasına izin verip öyle kontağı kapatmakmı daha iyidir. ben cevabı yaptığımız gözlem ve testlerden dolayı biliyorum bu sorum sizlere

  11. #11
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Performanslı kullanım sonrası motoru hemen kapatmak tavsiye edilmez , pist yarışlarında da otomobiller yarış biter bitmez durdurulmaz bir iki kilometre düşük tempoda sürülür , yani rölantide beklemek yerine bir miktar yavaş sürmek daha iyidir..

  12. #12

    Üyelik
    02 Eylül 2012
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Mondial 100 SFC Snappy xi
    Çok uzun yıllardan beri motosiklet sürdüğüm halde, çok duyduğum ama başıma hiç gelmemiş olay.
    birbilent, ERROR88 ve bassturbin bunu beğendiler.

  13. #13
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Alıntı arican adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çok uzun yıllardan beri motosiklet sürdüğüm halde, çok duyduğum ama başıma hiç gelmemiş olay.
    Ankara'da ikamet ediyorsun bir söz var bilirsin " Angara'nın Dikmen'i bi daha gelirsem öp beni" işte o Dikmen de oldukça dik uzuun rampalar var , yazın 35 derecenin üstünde o rampaları iki kişi tapagaz vs çıkmaya çalışırsan şişme neymiş öğrenirsin :D
    espresso ve tommygun bunu beğendiler.

  14. #14

    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Kırklareli Babaeski
    Motosikleti
    Mh Drift 125>Rx3i Evo Abs
    125 Mh drift ile Kırklareli/Tekirdağ Kırklareli/İstanbul nereleri gezmedim sürekli tapagaz gittiğimde oldu motor şişmesi nedir asla görmedim. +30 derece sıkışık trafik olmadığı sürece hava soğutmalı motor kendini soğutur
    bassturbin bunu beğendi.

  15. #15
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Alıntı arican adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çok uzun yıllardan beri motosiklet sürdüğüm halde, çok duyduğum ama başıma hiç gelmemiş olay.
    Size katılıyorum uydurma birşey.Kimsenin hava soğutmalı motoru şişmiyor bazı motorlar şişiyor ama ortada yok.
    Mertcan39 bunu beğendi.
    Aprilia RS 250 GP Nº1

  16. #16
    berk_cglr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    ducati m696 - yzf R 25 abs
    Bizzat çin malı motorum yanlış yağ seçimi sebebi ile şişmişti zamanında , yağ değimem lazım temmuz ağustos zamanı 10w40 yerine daha ince yağ koymuştum idare eder diyerek ki o zaman piston silindir set 90 tl bununda ya cortlarsa yeniyi takar geçeriz diyerekten yola çıkmıştım istanbul tekirdağ arası yaparken 110 civarı çok rahat giden motor önce 100 sonra 90 80 te 60 a kadar yavaşladı zaten gaz da yememeye başladı bende benziliğe ha geldik gelicez diye zorladım en son stop etti kaldı 1 2 saat bekleyip tekrar çalıştırdım bu sefer de ortalama 90 larda tıkanarak da olsa gidiceğim yere gidip geri geldim ,2 gün sonra istanbul trafiğinde itlik serserilik yaparken motor birden stop etti bir daha çalışmadı bloğu bir açtım bütün segmanlar pistona yapışmış kalmış kompresyon olmadığı için herhangi bir patlama vs olmuyordu yani şişerse iyice zorlarsan pistonu silindiri bir ihtimal subapları alırsın eline

  17. #17
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Alıntı bassturbin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Size katılıyorum uydurma birşey.Kimsenin hava soğutmalı motoru şişmiyor bazı motorlar şişiyor ama ortada yok.
    Hem yeni nesil motorlar bu konuda daha başarılı hemde yağ teknolojisi çok gelişti , ben çocukken 70 li 80 li yıllarda çokça duyardım , kullanıcının tecrübeside önemli , tecrübesiz çok heyecanlı bir genç hava soğutma motoru pert edebilir , birde silindiri pistonu oynanmış yada düzgün rektefiye edilmemiş motorların sürekli piston etekleri şişer gömleği çizer , çoğu kişi bunu hava filtresinden çer çöp girdi diye yorumluyor..
    berk_cglr ve bassturbin bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)