Subaplari kontrol ettirmezsem ne olur ?
-
Ustad motorcular,yardiminiza ihtiyacim var.
Şimdi diyelim ki 1200 super tenere motorum var veya africa twin veya dl 1050 xt.
Yani japon muhendislik harikasi 3 motor icin konuşuyorum.
Kitapcikta bana her 48.000 km de bir subaplar kontrol edilmeli diyor.
Bir kere 68.000 de kontrol ettirdim,ayar yapilmadan kapadik.
ustune bir 55.000 km daha yaptim.
Simdi ne yapayim ben,acip baktirayim mi ?
Eğer subap ayari bozuksa, iyi yanma olmaz,gucten duser veya yakit tuketimi artar degil mi ?
Oy vermek icin istanbula giderken deneme yaptim,motor 200kmh u goruyor.
Yakit tuketimi ise 70-80 kmh hizda 3.0 lt yakiyor.daha ne olsun !
Vallahi parasindan degil,oynayip bozarlar diye endise ediyorum.Sizce yaptirmazsam ne olur ?
En kotu ne olabilir ki ? Zaten sinirlarda olsa alet kendini belli eder degil mi ?
Keske bir sensor falan olsa subap araliklari bozuldugunda haber verse..
Reklamlar
-
vallahi ayni duşunce içerisindeyim.Merakla yabende yanıtları bekliyorum cbf1000 120 bin km yi buldu. Korkuyorum açtırmaya
-
Endişenizde sonuna kadar haklısınız. Birebir tanıdığınız birinden bu konuda bilgili ve tecrübeli olduğuna dair referans alacağınız bir usta yoksa dokundurtmayın derim (yetkili servis dahil). Şikayetiniz de yok anladığım kadarıyla. Valf ayarı bozuksa düzensiz/vuruntulu çalışma, yüksek yakıt tüketimi, valf şıkırtısı sesi gibi şikayetler oluyor bildiğim kadarıyla.
-
Sonunda güzel bir konu açmış birisi.
Ben de merak ediyorum sorunun cevabını.
İşleyen motora hiç dokunmamak daha iyi olaiblir mi acaba, özellikle de guvencek bir usta yoksa, kendimiz yapsak daha iyiyse...
-
105.000 km de VStrom un 10.000 km de bir subap ayarlarını kontrol ettim ayarı yani şimleri değiştirmeyi gerektiren bir boşluk görmedim , subap seside yoktu zaten , ama yinede kontrol etmekte fayda var , subapın boş olması değilde sıkı olması ciddi sorunlar üretir , bu arada 100.000 km de Bmw aldım subaplar çıkır çıkır ses yapıyordu , şimleri değiştirdim motorun çekişi çok güzelleşti yakıtı düştü , subap ayarı ile beraber hassas şekilde yapılan senkron ayarı motorun karakterini inanılmaz degistiriyor , Vstromunda 25bin km civarı senkron ayarı bozulurdu , Bmw yi 25 bin km dir kullanıyorum , aldığımda senkronuda bozuktu , 120.000 de tekrar baktım sol silindir fazla çalışıyordu eşitledim..
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:48 ----------
C++ adlı üyeden alıntı
.....Yakıt tuketimi ise 70-80 kmh hizda 3.0 lt yakiyor....
ahaha ulen bunu şimdi farkettim Hırbo efendi hoş geldin
-
C++ adlı üyeden alıntı
Ustad motorcular,yardiminiza ihtiyacim var.
Şimdi diyelim ki 1200 super tenere motorum var veya africa twin veya dl 1050 xt.
Yani japon muhendislik harikasi 3 motor icin konuşuyorum.
Kitapcikta bana her 48.000 km de bir subaplar kontrol edilmeli diyor.
Bir kere 68.000 de kontrol ettirdim,ayar yapilmadan kapadik.
ustune bir 55.000 km daha yaptim.
Simdi ne yapayim ben,acip baktirayim mi ?
Eğer subap ayari bozuksa, iyi yanma olmaz,gucten duser veya yakit tuketimi artar degil mi ?
Oy vermek icin istanbula giderken deneme yaptim,motor 200kmh u goruyor.
Yakit tuketimi ise 70-80 kmh hizda 3.0 lt yakiyor.daha ne olsun !
Vallahi parasindan degil,oynayip bozarlar diye endise ediyorum.Sizce yaptirmazsam ne olur ?
En kotu ne olabilir ki ? Zaten sinirlarda olsa alet kendini belli eder degil mi ?
Keske bir sensor falan olsa subap araliklari bozuldugunda haber verse..
öncelikle hoşgeldiniz hırbonen bey benim motorda şıkırtı yapıyor subaplar 54 binde hiç ayar yapılmamış benimki küçük cc ve hava soğutmalı olduğundan uzun yolda performans düşüklüğü yaratıyor ama africa da öyle birşey yapacağını sanmam bence çalışıyorsa kurcalama felsefesini takip etmelisin sonuçta bir mühendislik şaheseri motor subap yakalayacak değil ya biraz aralığı fazla çalışıyor diye
-
düzgün kullanıyorsan yağsız v.s kalmamışsa evet binlerce km ayar gerekmez ,en basit anlaşılma şekli son hızda düşme ,motor freninde patlama yapması, buji ile karıştırmamak lazım ve ses yapar bu tarz sorunlar yoksa illa açtırmaya gerek yok
-
salih dalkıl adlı üyeden alıntı
....benim motorda şıkırtı yapıyor subaplar 54 binde hiç ayar yapılmamış....
Motorun Cbf 150 ise subaplar vidalı ayar mekanizmasına sahiptir , şimli yapıya göre daha kısa sürede ayar ister ama yapmasıda çok basittir..
-
Aynı dertten ben de muzdaribim. Süper Tenere 47 bine dayandı. 2 hafta önce bir tura sabah erken çıkmıştım. Elcik ısıtmayı açtım. Yolda yakıt aldım, tekrar çalıştırınca ekranda elcik ısıtma ile ilgili menü yoktu. Dolayısıyla çalışmıyordu. Servise gitmeye korkuyorum. Şimdilik ihtiyaç olmadığından ilgilenmiyorum da...
-
Ülen Hırbo valla sen olmasan burası dönmez. Bu arada C#' a ne zaman geçecen bi daha ki banlanmada mı?
''Bir adam hangi yolda gidiyorsa, o yol onun kendi seçimidir.'' İp Man
-
hocam c++ yazıyorsun yazarsın bir modül çözersin bence bu işi
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Motorun Cbf 150 ise subaplar vidalı ayar mekanizmasına sahiptir , şimli yapıya göre daha kısa sürede ayar ister ama yapmasıda çok basittir..
Evet cbf 150 sentil çakısı ve yeni külbütor kapağı o ring i sipariş ettim gelsin yapacağım kendim ayarını
-
salih dalkıl adlı üyeden alıntı
Evet cbf 150 sentil çakısı ve yeni külbütor kapağı o ring i sipariş ettim gelsin yapacağım kendim ayarını
eskiden sentilmi vardı yav emme tek jilet egzoz çift jilet hey gidi günler , ses yapan krank yatağını çıkarır altına sigara kutusundaki folyoyu koyardık :D siz yinede sentil kullanın..
-
-
Motoseverrr adlı üyeden alıntı
Abi etme eyleme
, daha sentil çakısı ile ayar veremeyen ustalarımız varken jilet ile ayar fikrini aşılama abi millete
, bu millet zamanında jiletle çok yakın temas halindeydi. Şaka bir yana jilet işe yarıyor ama Müslümsüz jiletle subap ayarı olmaz
.
Valla eskiden büyük sanayiler haricinde ne sentil ne tork anahtarı hiçbirşey yoktu , şimdi nasılki bütün arabaların lastiğini 32 ye ayarlıyorlar o hesap cahillik vardı..
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Valla eskiden büyük sanayiler haricinde ne sentil ne tork anahtarı hiçbirşey yoktu , şimdi nasılki bütün arabaların lastiğini 32 ye ayarlıyorlar o hesap cahillik vardı..
Çok sıkıntılı dönemlermiş, aslında insanların eski araçlardan çektikleri bu neden desek daha doğru. Eskiler anlatır falancayla şurda kaldık gibi gibi söylemleri olurdu hep, araçlar kötü değilmişte bizim millette cahillik varmış . Eski Anadol ustası diyodu biz sese göre ayarlıyoz arabayı dedi içimden diyorum mühendis bunu biçmiş etmiş 0.25-0.50 ölçüleri koymuşlar, sonrasında içim rahat etmeyip tamir klavuzundaki ölçülere bakarak subap ayarı yaptım araba canlandı 0 derece civarında bile tekte çalışırdı, onun yaptığı ayarda yanlış bakmadıysam 0.05 sentil bile subapa girmiyordu kimiside aşırı gevşekti yani her tuşa basmıştı.
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
eskiden sentilmi vardı yav emme tek jilet egzoz çift jilet hey gidi günler , ses yapan krank yatağını çıkarır altına sigara kutusundaki folyoyu koyardık :D siz yinede sentil kullanın..
ince çay kaşığıyla cg subaplarını ayarlamaya çalışırdık 2010 2011 yıllarında o zamanlar aklıma geldi
-
100 bını gecınce egzantırık zıncırını değişmen gerekıyor zaten değişimi yapan ustan ayar da yapabılır yetkılı servıse gıt korkuyorsan ama sağlam ustalar da cok var arastır derım
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:29 ----------
ne kadar eskı bu 96 da bız kullanıyorduk sentıl tork anahtarı da vardı
-
şimdi c++'cı biri, çalışıyorsa dokanma prensibini duymamış olamaz. demek ki canı konu açmak istemiş.
Helal Haram ver ALLAHIM,
Menzilciler yer ALLAHIM...
-
ERROR88 adlı üyeden alıntı
....ne kadar eskı bu 96 da bız kullanıyorduk sentıl tork anahtarı da vardı....
Vardı da dediğim gibi büyük sanayilerde servislerde vardı , tarih 70 lerin sonu 80 ler
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)