arkadaşlar yzf r1 2006 model kol çıkarttı
internette bulamadım ustalarada güvenmediğim icin ufakta olsa bi fikir sahibi olmak icin yazıyorum
genel olarak neleri değişmesi gerekiyor tam egzoz manifoldlarının cıkış yerinin 5-6cm altı delindi..
arkadaşlar yzf r1 2006 model kol çıkarttı
internette bulamadım ustalarada güvenmediğim icin ufakta olsa bi fikir sahibi olmak icin yazıyorum
genel olarak neleri değişmesi gerekiyor tam egzoz manifoldlarının cıkış yerinin 5-6cm altı delindi..
Bahsettiğiniz gibiyse silindirin değişmesi gerekmektedir, bu kadar sıkışmışsa krank milinide yamultmuş olabilir krankta değişim isteyebilir yani kısaca motor komple sıfırdan revize edilmesi gerekir (krank, piston seti, silindir, egzantrik zinciri...), R1'in kelle motor piyasasını bilmiyorum ama güzel bir fiyata komple kelle motor takabilirsiniz.
Sandık motor alman daha karlı olur. blok gitmiş ayrıca o hasas olan bir çok parça, krank üst kapak vs hepsini bozmuştur.
Gecmis olsun, motomania izmir e bir sorun durumu.
biz sana demiştik r1 alma yazsınlar diye açılmış bir başlık. arkadaşın eski başlıklarına bakarsanız arora mı cbr125 mi alayım diye yazdıktan 5 gün sonra, 10 aydır cbr125 kullanıyorum eski bir r1 mi alsam başlığı var. 5 günde 10 ay motor kullanabilen bir arkadaşımız yani. şimdi de tepki mesajlarını toplamaya gelmiş
Geçen konunu hatırlıyorum o zamanda konunda alma falan yazmadım o konuda da gene 5 sayfa ferman yazanlar olmuştu sanki o yazılarını birleri okuyormuş gibi neyse beni ilgilendirmez istersen f16 al.. para senin hayat senin ..
Konuya dönersek Kol çıkarmışsa krankıda yemiştir yüksek ihtimal iyi bir ustan yoksa ustalara güvenmiyorsan niye r1 aldın bu niye aldını teknik anlamda söylüyorum .. elinde güvenebileceğin sırtını dayıya biliceğin işinin ehli sağlam usta yoksa bırak r1 eski yüksek hacim hiç bir motora ben olsam hayatta girmezdim .. çünkü o motorun en çok sık göreceği kişi o usta ..
4 silindirli makineyi sadece işçiliği bugün mahalle arasındaki usta bile 5-6 bin tl den aşağı işçilik istemez ki 4 silindirli makineyi parçalayıp toplıycak ince ayarını yapıcak ustası ayrıdır .
O yüzden bazı insanlar ucuz diye yaptırıyor üç ay sonra tekrar motor iniyor açılıyor falan filan ..
Büyük tamirhanelerde bile çıraklara önce tek silindir makine verilir sonra çift silindir öğretilir en son 4 silindir makineye geçirtilir Buda bir senede yapılan bir iş değildir yıllar alır ..
Tekrar konuya dönersek lafın özü çıkma kelle motor ve krank bulman en ucuz kurtarabileceğin bence yol olur ..
yaşlı ve yüksek km motosiklet candır gidip çin malı parasına r1 aldıysan ilk baştan bazı masrafları göze alacasın
bu gün 100k param olsa 5 yaşında crf 250 alacağıma 20 yaşında transalp alırım en azından gazı çektin mi uzayıp gidiyor konforlu güçlü heybetli
kollarda bişey yoktur da kafayı değiştirmek gerek komple
Bir ustanın görmesi lazım, burdan yazmak tamamen farazi olur. Kol çıkarttıysa zaten o blok değişecek orası kesin fakat içindeki parçalardan ne sağlam ne değil onu ancak usta açıp ölçüp bakması lazım. Ama kendinizi "en kötü" ihtimalle 50-60 bin TL gibi bir rakama hazırlayın derim. Bu dediğim fiyatta çıkma parça fiyatlarıyla falan olur.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)