Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Şimdi ne olacak? B Sınıfı ehliyet ile 125cc kullanma işinin getireceği handikaplar!!

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    atalayalper - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Şubat 2018
    Şehir
    İstanbul - Ulus
    Motosikleti
    CFMoto NK250
    Yeni çıkan B sınıfı ehliyet ile 125cc'ye kadar motor kullanılabilme durumundan sonra neler olacak;

    * 125cc motor fiyatları gelen talep patlamasından sonra inanılmaz derecede fahiş yerlere çıkacak.

    * Çin malı kötü 125cc motorlar bile karaborsaya düşecek.

    * 125cc sınıfında satış patlaması yaşanacak 50cc motosiklet sınıfı büyük sekteye uğrayacak, üretimler azalacak, zamanla kimse tercih etmemeye başlayacak, zaten 50cc fiyatları 125cc ile aynı idi herkes tabi ki gidip 125cc tercih edecek. Elinde 50cc stoku olan veya üretilmiş depolarda bekleyen 50cc'ler elde patlayacak.

    * Daha önce hiç motor tecrübesi olmayan tecrübesiz B sınıfı sürücüleri trafiğin içine edecek, herkesi ve kendilerini tehlikeye atacaklar.
    125cc blokların silindir hacimleri yükseltilecek bol bol gürültü kirliliği ve apaçilikler yaşanacak.

    * 125cc'de yaşanan bu talep artışından dolayı fiyatlar yükselecek demiştik e tabi üst cc gruplarının fiyatları aynı kalır mı domino etkisi yaşanacak ve bütün cc gruplarına çok ciddi zamlar gelecek 250-300 bin liralardan aşağı 250cc motosiklet bulamayacaksınız. 500cc veya üstüne binebilene padişah torunu gözüyle bakılacak. 1 milyon tl üstüne çıkar tahminim 2024 yılı gibi 500cc üstü motosikletlerin çoğu.
    Allah her kim ki bu ülke vatandaşına bunları yaşatacak ve yaşatıyor ise bin belasını versin vergi ödeyen bir vatandaş olarak da hakkım onlara sonuna kadar haram olsun.

    * Biraz sert bir bitiriş oldu arkadaşlar belki ama artık bardak taştı. Bu tür adımları atmak başka ülkelerde kolay olabilir ama bizim gibi reel enflasyonun %150-200'lerde olan motosikleti işine gidebilmek için cebindeki son parası ile 50cc olarak tercih edip alan çok büyük bir kesimin olduğu yerde bu değişimler devrim değil yıkım yaratır.

    * Bu fikirleri kendilerine kim veriyor bilemiyoruz fakat bu sistemin şüphesiz kazananları: BAYİLER, AL-SATÇILAR ve DİSTRİBÜTÖRLER!

    Kaybeden ise yine aynı ve hiç değişmiyor; VATANDAŞ!!
    espresso bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    03 Şubat 2022
    Şehir
    İstanbul / Küçükçekmece
    Motosikleti
    Svartpilen 250
    Valla ben çok bir değişiklik olacağını sanmıyorum, çevremdeki 50cc alan arkadaşlarımın bir çoğunda motosiklet ehliyeti var ve 50cc almalarının sebebi ise vergisi ve trafik sigortası olmadığı için aldılar. 125cc'de bu vergilendirme ve sigorta kalkar ise evet dediğin doğru. Artık millet cebini düşünüyor, motosiklet almak isteyen insan zaten her türlü ehliyetini alıp istediği motora biniyor. (Pardon binemiyor)

  3. #3
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    kendi çevreme bakarak yorumlarsam "sıçtık"

    net söylüyorum.

    Araba ehliyeti ile motora izin vermek 50 de olsa 100cc da olsa mantıklı bir hareket değil, bu motosikleti kücümsemektir.

    A ehliyeti olan da 1.0 araba kullanabilsin o zaman ehliyetsiz?
    espresso bunu beğendi.

  4. #4
    watercolours - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2005
    Şehir
    Coruscant
    Motosikleti
    speederbike
    50cc talep azalmasından ucuzlar da bir 50'lik çekeriz artık.

  5. #5

    Üyelik
    16 Eylül 2014
    Doğal seleksiyona katkı sağlanması amacıyla böyle bir şey yaptılar galba. Bizim işyerinde yolda yürümeyi bilmeyenler 125cc motor bakıyor şuan
    espresso bunu beğendi.

  6. #6

    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Kırklareli Babaeski
    Motosikleti
    Mh Drift 125>Rx3i Evo Abs
    Tamamen saçmalık. 4 teker ile 2 teker birbirinden çok farklı şeyler.
    espresso bunu beğendi.

  7. #7
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    arkadaşlar çok büyütmeyin altı üstü 8 10 hp motosiklet alacak vatandaş kullanacak yani olay bu sanki uzay mekiği kullanmayı serbest bıraktılar
    50 cc ye sigorta şartı getirilmeli bunun dışında bir sorun olmaz

  8. #8

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    50cc ile gezenler satıcak piyasa da ikinci elde on binlerce 50cc satılık motorsiklet ilanları büyük ihtimal görücez alıcısıda çok çıkmıycak ölü fiyatlara satmaya çalışacaklar .. bu yasadan sonda çünkü bence kimse gidip 50cc almaz ..

    Bu yasanın zaten çıkması bekleniyordu yeni bir şey yok 2022 den falan bu yana bu konuda forumda yazılarımız var .. ben seçimden sonra olur diye bekliyordum hatta eski konularda yazmışlığım var seçim sonrası büyük ihtimal olur diye tek süpriz sadece seçimden önce yapıldı ..

    125cc 50cc ile gezmekten iyidir en azından can güvenliği için daha güvenlidir yeri gelir aradan dereden gaz açıp kaçman gerekir 50cc ye göre çok çok daha seridir .. onu geçtim trafik Sigortan var bir kaza anında maddi güvencen var .. 50cc lik lerde kazalarda mağdur bir sürü insan oldu .. bence o yönden de çok iyi oldu ..

    Bugün arabanın modeline göre değişir ama bir arabanın aynasını yanlışlıkla kırsanız 3 bin liradan başlar 20-30 bin tl ye satılana kadar var adamlar aynaya kör nokta gözü şerit takip sistemi kamera falan koymuş ayna sadece bir ayna değil komplike bir sistemin parçası haliyle kırdınmı tek bir ayna değil o sistemi komple alıyorsun .. o yüzden Sigorta şart ..

    125cc blokları genelde 200cc lik bloklarla aynı çaplardadır hatta Türkiye ye gelen bazı Çin menşeili modeller bazı makinelerde 125cc gelirken aynı blok bazı modellerde 200cc gelebiliyor misal rx1 125cc aynı blok rks nin bir modelinde 200cc olarak geliyor blok yürüyen falan her şey aynı ..
    Ufak bir upgrade ile 250cc de olur ..

    Genel anlamda motoru bir amaç için değil yani hacim yükseltiyim tek teker yapıyım viraj yapıyım kafasında değil sadece araç olarak a noktasından b noktasına beni götürsün mantığında süren insanlar için bence bu yasa iyi oldu çünkü o tip insanlar şu anda 50cc lik motorlarla kelle koltuk sürüyorlar ..

    125cc olayı zaten olucaktı firmalar uzun süredir bunun stoklarını hazırlıklarını yapıyordu o görülüyordu yeni gelen 125cc modellerle bol çeşitlilik ve 50cc modellerinin artık daha az gelmesi ile falan yeniçift silindir 125cc likler falan en azından vatandaş biraz daha motor gibi motora biner .. birde 50cc deki gibi öyle bir iki modele bir scooter bir commuter tarzı modellere mahkum kalmaz insanlar ..
    Şimdi 125cc liğin cruiseları geliyor işte çift silindir falan .. rx1 gibi enduromsu adv si modellerde var naked zaten vardı arada kesin bir Çin menşeili firma maksi scooter formatında 125cc lik bir modelde getirir .. ss zaten vardı .. yani 125cc lik klassmanda çeşit model bol ve zengin olur ..

    Bir iyi yanıda eskiden 50cc de Çin menşeili firmalara insanlar genelde alabiliyorken Japon’lar yollamıyordu çünkü Vespa pegout aşırı pahalıydı 50 liği vatandaşda normal olarak Çin menşeili ürünlere yöneliyordu 125cc sınıfında artık Japon’larda girer mevzuya nmax ile pcx iduo satışlarında ciddi artış olur keza r125 mt125 eskiden geliyordu xmas 125 cc liği falan gsxr 125 , gsx s 125 , cb125r cbr125r falan bu tip modeller tekrar gelirse ki bence çoğu kesinlikle geri gelir Japon’larda güzel satış rakamları yakalar.

    Burda olumsuz olan tek şey piyasa artık bence 125cc olayına kitlenir çünkü ortada uzun yıllar yenicek büyük bir pasta var .. bu yüzden eskisi gibi artık yüksek hacim motorlara yönelmeye bilirler yada sembolik hani elimizde var vitrinde dursun hesabı bir iki parti mal çekip koyabilirler ..
    250cc sınıfı ara bir sınıf kalır büyük ihtimal çünkü 125cc gelen motorları bence 50 cc liği nasıl 80 lik 100 lük yaptılarsa burda da 125cc likleri 200 -250cc yaparlar gibime geliyor ..
    250cc lik modellerde bir talep azalması fiyat kırılması yaşana bilir ..
    Basitçe şu tip bir sohbet dönebilir “ cb250r mı alsam , yok ya ne gerek var şimdi 5-10 bin ehliyet kursuna vericem yazılısı ayrı direksiyonu ayrı birde bir ton param gidicek falanca 125cc modelini alıyım 250cc lik kitini takıp 250cc ye çıkardım mı tamam dır .. “

    Bu arada bildiğim kadarı ile Japonya’da 400cc ye kadar araba ehliyeti ile sürebiliyorsun .. 125cc bence bizim ülke için yeterli ideal 250 de olmasın niye olmasın 250cc de araba ehliyeti ile doğru düzgün motor tecrübesi olmayan biri misal R25 gibi bir motora geçerse bence sonuç yüksek ihtimal kötü olur hani bir olmaz iki olmaz üç de olur .. 125cc bu konuda ideal bence ..

  9. #9
    maximusti, - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ağustos 2015
    Şehir
    Elbistan
    Motosikleti
    KTM DUKE 250
    Alıntı logaritma adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    250cc lik modellerde bir talep azalması fiyat kırılması yaşana bilir ..

    dün istanbulda yamaha bayisine uğradım, nmax 155 için 1 seneden fazla, xmax için 8 9 ay sıra var dediler,
    mevcut durumda bile bu a2 ehliyet ile kullanılan motorlarda bu kadar sıra olması halinde, talep azalması olmaz, fiyat kırılması hiç olmaz.
    B ehliyeti olanlar 125liklere hücum edeceği için, 125 cc lik scooter almak isteyen a2 ehliyeti olanlarda sıra gelmeyeceğini bildiği için mecburen 150 250 lik scooterlere akın edece ve her iki cc grubuna da yeni talep kitleleri eklenecek.
    talebin çok olduğu yerde de Türk insanı sağolsun hiç bir zaman fırsat kollamayı bırakmaz.
    espresso bunu beğendi.

  10. #10
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    Alıntı F54 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar çok büyütmeyin altı üstü 8 10 hp motosiklet alacak vatandaş kullanacak yani olay bu sanki uzay mekiği kullanmayı serbest bıraktılar
    50 cc ye sigorta şartı getirilmeli bunun dışında bir sorun olmaz

    125 cc cbr 130 civarı görüyor, ybr 110 civarı görüyor. karşıdan bu hızla bir arabaya girse ne olur?
    Anger clouds judgement and it makes us do things that we end up regretting. Things we can never take back.

  11. #11
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    Alıntı arndiol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    125 cc cbr 130 civarı görüyor, ybr 110 civarı görüyor. karşıdan bu hızla bir arabaya girse ne olur?
    onu da ehliyetsiz bu güce/bu cc binebilirsin diyen düşünsün bi zahmet

  12. #12
    AzÇok - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul-İzmir
    Benim önemsediğim işin trafik güvenliği tarafı. Fiyatlar vs. konuları ikincil önemde olan konular. Motosiklet geçmişi olmayan, 4 tekerden 2 tekere geçmek isteyen orta ve ötesi yaştaki vatandaşlar 1-2 saatlik eğitimle trafiğe salınmamalıdır. Eğer 1-2 saat eğitim yeterliyse sürücü kursları eğitim programı neden 1-2 saat değil? Gençleri ayırdım. Çünkü, gençler yüksek enerjileri ve iyi çalışan zihinsel yapıları nedeniyle hızlı öğreniyorlar. Motosiklet hocalarımızdan yorum beklemekteyim.
    espresso bunu beğendi.

  13. #13

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    Alıntı maximusti, adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    dün istanbulda yamaha bayisine uğradım, nmax 155 için 1 seneden fazla, xmax için 8 9 ay sıra var dediler,
    mevcut durumda bile bu a2 ehliyet ile kullanılan motorlarda bu kadar sıra olması halinde, talep azalması olmaz, fiyat kırılması hiç olmaz.
    B ehliyeti olanlar 125liklere hücum edeceği için, 125 cc lik scooter almak isteyen a2 ehliyeti olanlarda sıra gelmeyeceğini bildiği için mecburen 150 250 lik scooterlere akın edece ve her iki cc grubuna da yeni talep kitleleri eklenecek.
    talebin çok olduğu yerde de Türk insanı sağolsun hiç bir zaman fırsat kollamayı bırakmaz.
    Ben 125cc yasası yüzünden motor ehliyetine talebin şahsen çok fazla düşeceğini düşünüyorum hem parasal açıdan fiyatları bilemesemde herhalde bir motorsiklet ehliyeti 6-7 bin tl den aşağı değildir .. hemde millet uğraşmak istemiycektir yazılısı direksiyonu kalırsan tekrar girmesi fala filan tabii onun stressi..

    125cc likler bollanıcakdır çeşitlenecektir advler naked ler ,ss ler, cruiselar , scooterlar , touring ler falan filan … eskiden nasıl 50cc yüzlerce farklı model gelirken şimdi aynısı 125cc de olucağını düşünüyorum bir sürü çeşidini getirirler ..
    büyük ihtimal hatta nerdeyse şahsen bence eminim gibi.. bu motorlara 200-250cc lik kitler de gelir çevirilir .. yani 250cc için ehliyet almaya çok gerekliliği kalmaz eski 250cc liklerde zaten anlamsız hale gelir ara model falan olur 250cc .. çünkü bence 125cc motor süren biri motorsiklet ehliyetine başvurdumu ehliyetini aldımı artık gidip 100cc yüksek motor almaz minumum 400-500cc motor alır ..
    o yüzden diyorum bence 250cc çok ara bir hacim kalıcak gibime geliyor ama ilerde henüz bu dediklerim şu an için erken şu an yasa yeni çıktı insanların pozisyonları çok değişecektir piyasalarda ona göre adapte olucaktır ..

    Kendi adıma sesli düşünüyorum 20 li yaşlarda genç biri olsam motora hevesim olsa bu yasadan faydalanır motora tarzım neyse o tarzda bir motor alır misal ss seviyorsam r125 gsxr125 yada cbr125r falan naked ise mt125 cb125r falan yada xadv benzeri 125cc lik scooterlar var yada xmas ironmax falan onda abs de vardı yada adv ise misal rx1 çantalı falan alırdım baktım motor beni sarmadı zaten devam etmezdim bakdım motor sardı ama fazlasına gerek yok bu klassman benim işimi fazlasıyla görüyor yeterli fazlasını istemiyorum kalırdım bu hacimlerde baktım motor sardı gittim ehliyet kursuna girdim ehliyetimi aldım şimdi ehliyeti nerdeyse 100cc yukarı bir makine almak için almam niye alıyım ehliyeti almışsam artık minumum 400-500 cc bir makineye geçerim …

  14. #14
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    Alıntı F54 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    onu da ehliyetsiz bu güce/bu cc binebilirsin diyen düşünsün bi zahmet
    onlar niye düşünsün ki, zırhlı aracıyla konvoyuyla geziyor.

    aaaa ehliyet parasına gerek yok o paraya artık bir cg alırım onu da kurcalarım 150 basarım diyen keko arkadaşlar bize çarpacak onlara değil.

    olan yine bize oluyor yani.
    espresso ve F54 bunu beğendiler.
    Anger clouds judgement and it makes us do things that we end up regretting. Things we can never take back.

  15. #15

    Üyelik
    07 Mart 2023
    Eğer hiç motor sürmemiş b ehliyetli 125 cc binebilir deniyorsa a1 ehliyetleri 250 a2 leride 1000 cc ye yükseltmeleri gerekir.

  16. #16

    Üyelik
    17 Eylül 2020
    Motosikleti
    domicik 400 ug
    Alıntı logaritma adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben 125cc yasası yüzünden motor ehliyetine talebin şahsen çok fazla düşeceğini düşünüyorum hem parasal açıdan fiyatları bilemesemde herhalde bir motorsiklet ehliyeti 6-7 bin tl den aşağı değildir .. hemde millet uğraşmak istemiycektir yazılısı direksiyonu kalırsan tekrar girmesi fala filan tabii onun stressi..

    125cc likler bollanıcakdır çeşitlenecektir advler naked ler ,ss ler, cruiselar , scooterlar , touring ler falan filan … eskiden nasıl 50cc yüzlerce farklı model gelirken şimdi aynısı 125cc de olucağını düşünüyorum bir sürü çeşidini getirirler ..
    büyük ihtimal hatta nerdeyse şahsen bence eminim gibi.. bu motorlara 200-250cc lik kitler de gelir çevirilir .. yani 250cc için ehliyet almaya çok gerekliliği kalmaz eski 250cc liklerde zaten anlamsız hale gelir ara model falan olur 250cc .. çünkü bence 125cc motor süren biri motorsiklet ehliyetine başvurdumu ehliyetini aldımı artık gidip 100cc yüksek motor almaz minumum 400-500cc motor alır ..
    o yüzden diyorum bence 250cc çok ara bir hacim kalıcak gibime geliyor ama ilerde henüz bu dediklerim şu an için erken şu an yasa yeni çıktı insanların pozisyonları çok değişecektir piyasalarda ona göre adapte olucaktır ..

    Kendi adıma sesli düşünüyorum 20 li yaşlarda genç biri olsam motora hevesim olsa bu yasadan faydalanır motora tarzım neyse o tarzda bir motor alır misal ss seviyorsam r125 gsxr125 yada cbr125r falan naked ise mt125 cb125r falan yada xadv benzeri 125cc lik scooterlar var yada xmas ironmax falan onda abs de vardı yada adv ise misal rx1 çantalı falan alırdım baktım motor beni sarmadı zaten devam etmezdim bakdım motor sardı ama fazlasına gerek yok bu klassman benim işimi fazlasıyla görüyor yeterli fazlasını istemiyorum kalırdım bu hacimlerde baktım motor sardı gittim ehliyet kursuna girdim ehliyetimi aldım şimdi ehliyeti nerdeyse 100cc yukarı bir makine almak için almam niye alıyım ehliyeti almışsam artık minumum 400-500 cc bir makineye geçerim …
    eğer 250cc civarı olursa ciddi ölümler olur gibi. akıl kafadadır aslında bunun için bir ehliyete gerek olmasa da şöyle bir problem var zaten halk olarak fazla akılsızız bu bir gerçek. ee mantıken sayı arttıkça da riskler çoğalacak. umarım o korktuğum şeyler çok artmaz. emnıyet şeridinde duramayan motorcu öndfekıne çarptı. çok fazla kazalar artacak böyle olursa. ehliyeti olan da bok olmayan da.

    bir diğer olay da ehliyete de uzun vadede akım çoğalır. elbet aralarından motoru sevip üst cc geçmek isteyecek ve uzun vadede "1 yıl içerisinde adlı" motosiklet ehliyeti alım rekoru kırılır 5 yıl içinde. hindistan türevi hale gelirsek motoru bırakır toplu taşıkma geçerim. korkunç. motorun çok olması benım nezdımden iğrenç bir şey.
    espresso bunu beğendi.

  17. #17
    BOO_74 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2006
    Motosikleti
    Dominar 400UG tour ‘22, Xmax 250 '19
    B ehliyeti olup bisiklete binmeyi bile bilmeyenler var
    B00_74
    Önce denge, hayatınızı dengeleyin !!!

  18. #18

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    Alıntı natijax adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    eğer 250cc civarı olursa ciddi ölümler olur gibi. akıl kafadadır aslında bunun için bir ehliyete gerek olmasa da şöyle bir problem var zaten halk olarak fazla akılsızız bu bir gerçek. ee mantıken sayı arttıkça da riskler çoğalacak. umarım o korktuğum şeyler çok artmaz. emnıyet şeridinde duramayan motorcu öndfekıne çarptı. çok fazla kazalar artacak böyle olursa. ehliyeti olan da bok olmayan da.

    bir diğer olay da ehliyete de uzun vadede akım çoğalır. elbet aralarından motoru sevip üst cc geçmek isteyecek ve uzun vadede "1 yıl içerisinde adlı" motosiklet ehliyeti alım rekoru kırılır 5 yıl içinde. hindistan türevi hale gelirsek motoru bırakır toplu taşıkma geçerim. korkunç. motorun çok olması benım nezdımden iğrenç bir şey.
    Şahsen bende motorsiklet ehliyet talebinin aşırı düşeceğini düşünüyorum teknik verilere dayanarak söylüyorum çünkü piyasada en çok satan hacim aralığı %98 50cc-250cc arası ..
    tüik satış verileri vardı motorsiklet üstüne zamanında çok paylaştık zaten ülkede uzun süredir Yüksek hacim satışı çok çok az heleki 650cc üstü nerdeyse yok tüik tablosu vardı ordan bakabilirsin.. akllımda kalan 2021 satış rakamlarında toplam 260 bin motor mu ne satılmıştı bunun sadece 5300 tanesi 500cc üstüydü .. işte hesap et toplamda %2 falan eder %98 50-250cc arası ..
    Eskisi gibi değil artık insanlar motorumu satıp hacim yükseltiyim pek demiyor adam mt25 sattımı gene mt25 alıyor yada r25 sattrımı gene r25 alıyor zaten satış rakamlarından belli ..

  19. #19

    Üyelik
    17 Eylül 2020
    Motosikleti
    domicik 400 ug
    Alıntı logaritma adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şahsen bende motorsiklet ehliyet talebinin aşırı düşeceğini düşünüyorum teknik verilere dayanarak söylüyorum çünkü piyasada en çok satan hacim aralığı %98 50cc-250cc arası ..
    tüik satış verileri vardı motorsiklet üstüne zamanında çok paylaştık zaten ülkede uzun süredir Yüksek hacim satışı çok çok az heleki 650cc üstü nerdeyse yok tüik tablosu vardı ordan bakabilirsin.. akllımda kalan 2021 satış rakamlarında toplam 260 bin motor mu ne satılmıştı bunun sadece 5300 tanesi 500cc üstüydü .. işte hesap et toplamda %2 falan eder %98 50-250cc arası ..
    Eskisi gibi değil artık insanlar motorumu satıp hacim yükseltiyim pek demiyor adam mt25 sattımı gene mt25 alıyor yada r25 sattrımı gene r25 alıyor zaten satış rakamlarından belli ..
    ne kafayla yazdım bilmiyorum. inanılmaz ikna ediciydi.
    iyi günler dilerim

  20. #20

    Üyelik
    10 Mayıs 2018
    Şehir
    İstanbul-Van
    Motosikleti
    honda cm125t ve kuba dragon 110cc
    50cc ye binen adamın ehliyetten ziyade sigortadan kaçma durumu var. Yani sigortaya senede binlerce lira bayilmamak için biniyor.

    125cc için B ehliyetin yeterli olması yasası motor fiyatlarını yukseltmekten ve kaza oranını arttırmaktan başka bir işe yaramaz.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler