Şaft sistemi zincir sisteminden daha mi maliyetli ki acaba?
Şaft sistemi zincir sisteminden daha mi maliyetli ki acaba?
Hem daha maliyetli hem de güç kaybı çok daha fazla. zincirde %3 gibi şaftta ise %25 civarı.
Bmw F800'de kullanıldığı gibi keşke kayış kullanımı yaygınlaşsa. Hem 50k km gidiyormuş hem de yağlama, temizleme derdi yok, ses de çıkarmıyor.
Merhabalar,
Zincir sistemleri şaft sistemleri gibi karmaşık bir yapıya sahip değil. Zincir bakımı da değiştirmesi de şaftlı sisteme göre daha basittir. Bakım konusunda zincir daha kolaydır. Şaftlı sistemler daha az bakım gerektirse de karmaşık bir yapıya sahip olması, üretim maliyetlerinin yüksek olması, ağır olması gibi sebebiyle daha maliyetli bir seçenek oluyor.
Sonuç olarak, zincirli motosikletler genellikle daha ucuzdur, daha az bakım gerektirir ancak zincirlerin düzenli olarak kontrol edilmesi gereklidir. Şaftlı motosikletler ise daha pahalıdır, ancak daha az bakım gerektirir ve genellikle daha uzun ömürlüdür.
Zincirli bir motosiklet 1 birim para ise şaftlı motosikletler 3-7 birim para arasında değişebilir. Performans, ağırlık merkezi ve maliyetli oluşu konusunda da anlaşmak gerekiyor
Motosiklet kara sevda gibidir, kör bırakır!
Şaftta güç kaybı daha fazla. Özellikle düşük hacimde belirgin hale geliyor. Büyük hacimde yeterli güç zaten sağlanabildiği için kayıp göz ardı edilebiliyor.
Sentis ad medullis!
Dengeliyorum.com
youtube.com/we2strom
Hadi şaft olmasın kayış olsun bari onu da göz ardı ediyorlar.
Kayış aslında çok vardı bazı bmw modelleri cs650 f800 falan gibi hatta hysoung gv650 lerde vardı işin komik yanı siz keşke kayış olsun diyorsunuz o zamanlar millet kayış pahalı diye zincire çeviriyordu .. )
Sahibinden'de Bmw kayışı bakayım dedim karşıma çıkan ilk ilanda 5500 TL fiyat verilmiş. Mamba09 ve ero'da hatırladığım kadarıyla 50k km dayanıyorsa bence mantıklı. Ben geçenlerde zincir dişli setimi yeniledim. 2500 TL.ye yakın para ödedim. 20-25k km.de benim zincir değişim istiyor. Her 2 zincir dişli değişim periyodunda bir kayış değiştirsek hemen hemen aynı hesaba geliyor. TIGERSHARK'ın dediği gibi yüksek devir çeviren motora kayış uygun değilse evet o zaman kayış işlevini yitiriyor.
Abi selam, valla çok cezbedici ama BMW örneği verme :D Kayış fiyatlarını gördüğümde Mahmut Tuncer Bayılma Capsi gibi olmuştum ama dediğin gibi kayışlı sistem çok mantıklı ve çok daha uzun ömürlü. Kymco yeni scooter yapmış o şekilde, kayışlı ve vitesli motosiklet yapısına benzer biçimde.
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:30 ----------
Bu yan sanayi olabilir, çok daha pahalıydı diye hatırlıyorum.
Biraz internet gezinmesi sonucu olarak: Fiyatları uygun olanlar Continental'in kayışları. Orijinal BMW parça fiyatı 2x diye gördüm. (Continental 250$, orijinal 500-550$...) Orijinal parça üreticisi de Continental ise sorun yoktur bence. Hoş, 50.000'de bir 500$ da verilir ki? Kaliteli marka bir zincir dişli takımı 3500₺ civarlarında. 20.000'de bir değişim gerekir mantığıyla 8.750₺ yapıyor. Kayışa 10-11.000₺ verilebilir; kafa rahatlığı ve temizlik yağlama malzeme masrafı ve vaktinden yapılan tasarrufa değer.
Bende Kawasaki EN 500 vulcan vardı.
>Kayışlı yedek almıştım yanıma çünkü motorda km saati yoktu ne kadar kullandığını eski sahibi de bilmiyordu.
Müthiş rahatlık çok keyifliydi
Bu yaşımdan sonra bende şafttan vazgeçmem ama zincirinde avantajları var mesela yükünüze veya yolunuza göre çok basit ve düşük maliyetle dişlilerle oynayabilirsiniz , şaftta ve kayışda bu mümkün değildir..
zincirin bakımı kolay değiştirmesi kolay daha önemlisi de zincir seti şafttan daha hafif mühendisler 1 kilo 1 kilo dur mantığıyla tasarım yapıyorlar ne kadar hafif o kadar iyi
kayış biraz pahalı kalıyor seçenekler sınırlı olduğundan üreticiler istediği fiyata satıyor
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)