Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Motosikletlerde zincir yerine neden şaft sistemi kullanılmıyor?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    hokahey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2016
    Şehir
    papua yeni gine
    Şaft sistemi zincir sisteminden daha mi maliyetli ki acaba?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Gaahl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2019
    Şehir
    yalova
    Motosikleti
    250 nk 2018
    Hem daha maliyetli hem de güç kaybı çok daha fazla. zincirde %3 gibi şaftta ise %25 civarı.

  3. #3
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Bmw F800'de kullanıldığı gibi keşke kayış kullanımı yaygınlaşsa. Hem 50k km gidiyormuş hem de yağlama, temizleme derdi yok, ses de çıkarmıyor.
    Cyan, 19051919 ve espresso bunu beğendiler.

  4. #4
    hokahey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2016
    Şehir
    papua yeni gine
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bmw F800'de kullanıldığı gibi keşke kayış kullanımı yaygınlaşsa. Hem 50k km gidiyormuş hem de yağlama, temizleme derdi yok, ses de çıkarmıyor.
    Mmmm mis gibi.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:51 ----------

    Alıntı Gaahl adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hem daha maliyetli hem de güç kaybı çok daha fazla. zincirde %3 gibi şaftta ise %25 civarı.
    Nasıl oluyor hocam?

  5. #5
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Alıntı hokahey adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Mmmm mis gibi.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:51 ----------



    Nasıl oluyor hocam?
    Mamba09 ve ero'nun geçmiş yazılarını hatırlıyorum da hakikaten zincir ile şaft arasında iyi bir yerde konumlanmış bir sistem.

  6. #6
    hokahey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2016
    Şehir
    papua yeni gine
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Mamba09 ve ero'nun geçmiş yazılarını hatırlıyorum da hakikaten zincir ile şaft arasında iyi bir yerde konumlanmış bir sistem.
    Bence de, zincir gibi karmaşık bir materyalden ziyade kayış daha kolay, pratik ve kullanışlı olsa gerek.

  7. #7
    byOzturk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ocak 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Artık Yok :)
    Merhabalar,

    Zincir sistemleri şaft sistemleri gibi karmaşık bir yapıya sahip değil. Zincir bakımı da değiştirmesi de şaftlı sisteme göre daha basittir. Bakım konusunda zincir daha kolaydır. Şaftlı sistemler daha az bakım gerektirse de karmaşık bir yapıya sahip olması, üretim maliyetlerinin yüksek olması, ağır olması gibi sebebiyle daha maliyetli bir seçenek oluyor.

    Sonuç olarak, zincirli motosikletler genellikle daha ucuzdur, daha az bakım gerektirir ancak zincirlerin düzenli olarak kontrol edilmesi gereklidir. Şaftlı motosikletler ise daha pahalıdır, ancak daha az bakım gerektirir ve genellikle daha uzun ömürlüdür.

    Zincirli bir motosiklet 1 birim para ise şaftlı motosikletler 3-7 birim para arasında değişebilir. Performans, ağırlık merkezi ve maliyetli oluşu konusunda da anlaşmak gerekiyor
    Motosiklet kara sevda gibidir, kör bırakır!

  8. #8
    nicknamer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hayaller Tracer 9 Gt, gerçekler Metro/Metrobüs
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bmw F800'de kullanıldığı gibi keşke kayış kullanımı yaygınlaşsa. Hem 50k km gidiyormuş hem de yağlama, temizleme derdi yok, ses de çıkarmıyor.
    Buna +1 ama neden yapılmadığını da merak etmiyor değilim.

  9. #9
    shruikan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2015
    Motosikleti
    turuncu
    çok basit, şaftı kayabilir.

  10. #10
    -Black- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2005
    Şehir
    Çanakkale
    Motosikleti
    Suzuki DL650 2014
    Şaftta güç kaybı daha fazla. Özellikle düşük hacimde belirgin hale geliyor. Büyük hacimde yeterli güç zaten sağlanabildiği için kayıp göz ardı edilebiliyor.
    Sentis ad medullis!
    Dengeliyorum.com
    youtube.com/we2strom

  11. #11
    hokahey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2016
    Şehir
    papua yeni gine
    Hadi şaft olmasın kayış olsun bari onu da göz ardı ediyorlar.

  12. #12
    TIGERSHARK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Temmuz 2007
    Şehir
    İstanbul
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bmw F800'de kullanıldığı gibi keşke kayış kullanımı yaygınlaşsa. Hem 50k km gidiyormuş hem de yağlama, temizleme derdi yok, ses de çıkarmıyor.
    Kayış sistemi yüksek devir çeviren motorlar da esneme yada kopma yapıyor diye hatırlıyorum. Harley den başka bu sistemi çok kullanan motor firması yok diye de biliyorum
    Dört Silindirin Gücü Adınaaaa ......!

  13. #13

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    Kayış aslında çok vardı bazı bmw modelleri cs650 f800 falan gibi hatta hysoung gv650 lerde vardı işin komik yanı siz keşke kayış olsun diyorsunuz o zamanlar millet kayış pahalı diye zincire çeviriyordu .. )
    birbilent bunu beğendi.

  14. #14
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Sahibinden'de Bmw kayışı bakayım dedim karşıma çıkan ilk ilanda 5500 TL fiyat verilmiş. Mamba09 ve ero'da hatırladığım kadarıyla 50k km dayanıyorsa bence mantıklı. Ben geçenlerde zincir dişli setimi yeniledim. 2500 TL.ye yakın para ödedim. 20-25k km.de benim zincir değişim istiyor. Her 2 zincir dişli değişim periyodunda bir kayış değiştirsek hemen hemen aynı hesaba geliyor. TIGERSHARK'ın dediği gibi yüksek devir çeviren motora kayış uygun değilse evet o zaman kayış işlevini yitiriyor.


  15. #15
    Green Arrow - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Nisan 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Moto Guzzi v7 850 Special + Kymco People S 200
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bmw F800'de kullanıldığı gibi keşke kayış kullanımı yaygınlaşsa. Hem 50k km gidiyormuş hem de yağlama, temizleme derdi yok, ses de çıkarmıyor.
    Abi selam, valla çok cezbedici ama BMW örneği verme :D Kayış fiyatlarını gördüğümde Mahmut Tuncer Bayılma Capsi gibi olmuştum ama dediğin gibi kayışlı sistem çok mantıklı ve çok daha uzun ömürlü. Kymco yeni scooter yapmış o şekilde, kayışlı ve vitesli motosiklet yapısına benzer biçimde.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:30 ----------

    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sahibinden'de Bmw kayışı bakayım dedim karşıma çıkan ilk ilanda 5500 TL fiyat verilmiş. Mamba09 ve ero'da hatırladığım kadarıyla 50k km dayanıyorsa bence mantıklı. Ben geçenlerde zincir dişli setimi yeniledim. 2500 TL.ye yakın para ödedim. 20-25k km.de benim zincir değişim istiyor. Her 2 zincir dişli değişim periyodunda bir kayış değiştirsek hemen hemen aynı hesaba geliyor. TIGERSHARK'ın dediği gibi yüksek devir çeviren motora kayış uygun değilse evet o zaman kayış işlevini yitiriyor.

    https://i.hizliresim.com/aw11kzc.png
    Bu yan sanayi olabilir, çok daha pahalıydı diye hatırlıyorum.
    tommygun bunu beğendi.

  16. #16

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sahibinden'de Bmw kayışı bakayım dedim karşıma çıkan ilk ilanda 5500 TL fiyat verilmiş. Mamba09 ve ero'da hatırladığım kadarıyla 50k km dayanıyorsa bence mantıklı. Ben geçenlerde zincir dişli setimi yeniledim. 2500 TL.ye yakın para ödedim. 20-25k km.de benim zincir değişim istiyor. Her 2 zincir dişli değişim periyodunda bir kayış değiştirsek hemen hemen aynı hesaba geliyor. TIGERSHARK'ın dediği gibi yüksek devir çeviren motora kayış uygun değilse evet o zaman kayış işlevini yitiriyor.

    https://i.hizliresim.com/aw11kzc.png
    Eskiden daha pahalıydı kevlar falandı yan sanayisinde yoktu yıllar geçti üstünden yan sanayi falan çoğalmıştır tabii..

  17. #17

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Biraz internet gezinmesi sonucu olarak: Fiyatları uygun olanlar Continental'in kayışları. Orijinal BMW parça fiyatı 2x diye gördüm. (Continental 250$, orijinal 500-550$...) Orijinal parça üreticisi de Continental ise sorun yoktur bence. Hoş, 50.000'de bir 500$ da verilir ki? Kaliteli marka bir zincir dişli takımı 3500₺ civarlarında. 20.000'de bir değişim gerekir mantığıyla 8.750₺ yapıyor. Kayışa 10-11.000₺ verilebilir; kafa rahatlığı ve temizlik yağlama malzeme masrafı ve vaktinden yapılan tasarrufa değer.

  18. #18
    otopsici - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Nisan 2009
    Şehir
    van
    Motosikleti
    Yamaha tracer 900 - Yamaha tracer 700
    Bende Kawasaki EN 500 vulcan vardı.
    >Kayışlı yedek almıştım yanıma çünkü motorda km saati yoktu ne kadar kullandığını eski sahibi de bilmiyordu.
    Müthiş rahatlık çok keyifliydi

  19. #19
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Bu yaşımdan sonra bende şafttan vazgeçmem ama zincirinde avantajları var mesela yükünüze veya yolunuza göre çok basit ve düşük maliyetle dişlilerle oynayabilirsiniz , şaftta ve kayışda bu mümkün değildir..

  20. #20
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    zincirin bakımı kolay değiştirmesi kolay daha önemlisi de zincir seti şafttan daha hafif mühendisler 1 kilo 1 kilo dur mantığıyla tasarım yapıyorlar ne kadar hafif o kadar iyi
    kayış biraz pahalı kalıyor seçenekler sınırlı olduğundan üreticiler istediği fiyata satıyor


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)