Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Domican ile bakımlardayız

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    hokahey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2016
    Şehir
    papua yeni gine
    3.000 ara bakıma girdik arkadaşlar.



    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:48 ----------



    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:49 ----------

    Ustamızın çatalı görünmüyor ama idare ediverin gari
    espresso ve mertowski bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    23 Şubat 2020
    Ara bakım muhabbetini servis mi söyledi.
    Tavsiyemi mi etti yada şart mı koştu?

  3. #3
    hokahey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2016
    Şehir
    papua yeni gine
    Alıntı Biksici41 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ara bakım muhabbetini servis mi söyledi.
    Tavsiyemi mi etti yada şart mı koştu?
    Usta tavsiye etti. Ara bakım yaptırmak daha sağlıklı imiş öyle dedi ustam.

  4. #4
    fatih.met - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul büyükçekmece
    Motosikleti
    Tvs Apache, Gsr600
    benim gsr den de vuruntu sesi geliyor, aynı ses tvs apache den geldiğinde krank gidiyor sanmıştım ama meğer egzantrik zinciri bollaşmış ve manuel gergiyi biraz sıktığımda ses gitmişti. fakat tvs apache de bu ses çok uzun bir süre aralığında oluşmuştu çünkü o motorumda ben manuel gergi kullanıyorum... gsr de ise 2 günde belirgin hale geldi.

    şimdi uygun zamanda gsr yi söküp zincirin durumuna bakacağım, zaten değiştirmeyi düşünüyordum ama motordan herhangi bir ses gelmediği için bir süre ertelemeyi düşündüm. zincirler kopmaya yaklaştıkça iyice bollaşır ve bazı baklalarda kitlenmeler ve zor hareket etme durumu oluşur, bunun sebebi baklalar arası pimler artık kesilmeye başlıyor ve artık pim çok inceldiği zaman zincirdeki gerginliğe dayanamayıp kopma durumu oluyor.

    en son tvs apache de kopan arka teker zinciri ile esenyurt dan büyükçekmeceye kadar gelmiştim, kopma sırasında motoru sakin kullandığım için pimin tek tarafı kesmiş ve esneme yapmış fakat pimin diğer tarafı halen tutuyordu ama esneme yaptığı için yolda bir kez zincir attı... zinciri tekrardan yerine taktım ve sakince devam ettim.

    eve 1 km kala zincir tamamen koptu ve kalan yolu elimde getirdim. bu şekilde zincirin kopmasını da tecrübe etmiş olduk.

    edit: yani motorunuzun sesini ara sıra dinlemenizde fayda var, ani şekilde oluşan sesler bir şeylerin habercisidir ve kulak verilmez ise çok ciddi sonuçlara sebep olabilir.

  5. #5
    hokahey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2016
    Şehir
    papua yeni gine
    Alıntı fatih.met adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    benim gsr den de vuruntu sesi geliyor, aynı ses tvs apache den geldiğinde krank gidiyor sanmıştım ama meğer egzantrik zinciri bollaşmış ve manuel gergiyi biraz sıktığımda ses gitmişti. fakat tvs apache de bu ses çok uzun bir süre aralığında oluşmuştu çünkü o motorumda ben manuel gergi kullanıyorum... gsr de ise 2 günde belirgin hale geldi.

    şimdi uygun zamanda gsr yi söküp zincirin durumuna bakacağım, zaten değiştirmeyi düşünüyordum ama motordan herhangi bir ses gelmediği için bir süre ertelemeyi düşündüm. zincirler kopmaya yaklaştıkça iyice bollaşır ve bazı baklalarda kitlenmeler ve zor hareket etme durumu oluşur, bunun sebebi baklalar arası pimler artık kesilmeye başlıyor ve artık pim çok inceldiği zaman zincirdeki gerginliğe dayanamayıp kopma durumu oluyor.

    en son tvs apache de kopan arka teker zinciri ile esenyurt dan büyükçekmeceye kadar gelmiştim, kopma sırasında motoru sakin kullandığım için pimin tek tarafı kesmiş ve esneme yapmış fakat pimin diğer tarafı halen tutuyordu ama esneme yaptığı için yolda bir kez zincir attı... zinciri tekrardan yerine taktım ve sakince devam ettim.

    eve 1 km kala zincir tamamen koptu ve kalan yolu elimde getirdim. bu şekilde zincirin kopmasını da tecrübe etmiş olduk.

    edit: yani motorunuzun sesini ara sıra dinlemenizde fayda var, ani şekilde oluşan sesler bir şeylerin habercisidir ve kulak verilmez ise çok ciddi sonuçlara sebep olabilir.
    Gsr'den hevesin geçmiş sanki fatihim.

  6. #6
    denizz1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2021
    Şehir
    Antalya/Kaş
    Motosikleti
    Dominar D400//Dash 110i
    Aynı rengine bende sahibim,gerçekten seviyorum ama keşke bajaj 3-5 kuruş daha fazla fiyat isteyip bir tık daha sorunsuz bir motor yapsaymış.Yağ olarak ne koyuyorsunuz 10w40 putolıne mı?

  7. #7

    Üyelik
    23 Şubat 2020
    Alıntı hokahey adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Usta tavsiye etti. Ara bakım yaptırmak daha sağlıklı imiş öyle dedi ustam.
    Servisler bunu fazladan para kazanmak için yapıyor. Böyle şeylere inanmamanızı tavsiye ediyorum.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:52 ----------

    Alıntı Biksici41 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Servisler bunu fazladan para kazanmak için yapıyor. Böyle şeylere inanmamanızı tavsiye ediyorum.
    Hatta o ustaya gitme bence

  8. #8
    hokahey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2016
    Şehir
    papua yeni gine
    Alıntı denizz1 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aynı rengine bende sahibim,gerçekten seviyorum ama keşke bajaj 3-5 kuruş daha fazla fiyat isteyip bir tık daha sorunsuz bir motor yapsaymış.Yağ olarak ne koyuyorsunuz 10w40 putolıne mı?
    Valla usta Castro koydu. Ben zaten uzaktan çay sigara yapmakla meşgul idim. Bakmadım olan bitene. Usta sağlam adam, aile dostumuz aynı zamanda. Güvenim tam.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:19 ----------

    Alıntı Biksici41 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Servisler bunu fazladan para kazanmak için yapıyor. Böyle şeylere inanmamanızı tavsiye ediyorum.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:52 ----------



    Hatta o ustaya gitme bence
    Valla usta aile dostumdur. Sağlam adamdır, yamuk işi yoktur. Motoru bırakır giderim o derece güveniyorum kendisine.

    Bizim buralar küçük yer olduğu için tanıdık olduğu zaman güveniriz birbirimize. Sonuçta her gün yüzyüze bakıyoruz. Ailecek görüşüyoruz, kimse güven kaybetmek istemez bu yüzden.

  9. #9

    Üyelik
    23 Şubat 2020
    Ustanın iyi niyetine yada tanıdık olmasına lafım yok. Sizin iyiliginiz için hatta cebiniz ve paramızın israf olmaması için yorum yapıyorum.
    Usta bu motorun servis manuelini hiç araştırıp bilgi edinmişmi . Motora ne tür yağ koymuş? Hangi viskozite ? 3000 km de tekrar filtremi değiştirdi bunları merak ediyorum

  10. #10
    kdiner - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Şubat 2011
    Şehir
    İSTANBUL/ÜSKÜDAR
    Motosikleti
    14-16 200ns,16 Mt-25, 17 D400, 18 Mt25abs
    Kullanma kılavuzunda 2000km sanırsam yağı kontrol edin gerekirse değiştirin yazıyor, motor sıfır olduğu için ara bakımı bende öneriyorum 5k dan sonra 5000km de bir bakım yaptırabilir veya tekrar ara bakım da yaptırabilir kendisine kalmış.

  11. #11

    Üyelik
    01 Temmuz 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Belirtmek İstemiyor
    motorumu zemininde yağ olan yerde gezdiren usta, alt sakalı taşa koyan usta benden dayak yer net.
    hele bi de pulsar dominar gibi ktm alt yapılı makineleri sarı sitede ilana koyarken bazı zatlar 1000 km de bir yağ değiştirdim bakım yaptım diye yazıyorlar ya nasıl gülüyorum anlatamam.

    benim bakım anlayışım:
    - motor taşıyıcı saplamaların sıkılık ve tork kontrolü
    - fren hortumlarının gözle kontrolü, rakorların tork kontrolü,
    - fren hidroliğinin nem kapasitesi kontrolü,
    - disklerin mikrometre ile ölçülmesi,
    - balataların kumpas ile ölçülmesi,
    - furş rulmanının boşluk kontrolü,
    - jant rulmanlarının boşluk kontrolü,
    - arka maşa salınım ve boşluk kontrolü,
    - göz ile tüm aydınlatma elemanlarının kontrolü,
    - açıktaki elektrik kablolarının göz ile kontrolü,
    - antifiriz bomesi ile derecesinin ölçülmesi,
    - yakıt borularının göz ile kontrolü,
    - aktivatör tellerin (gaz debriyaj) göz ile kontrolü gerginlik kontrolü ve yağlanması,
    - bujilerin kontrolü, filler çakısı ile açıklık ayarının yapılması,
    - yağın değişmesi, çıkan filtrenin açılarak kontrolü, atık yağın mıknatıs ile kontrolü, atık yağın elekten geçirilerek partikül kontrolü,
    - zincir gerginlik kontrolü,
    - servis manüelindeki diğer kontroller ve periyodik değişmesi gereken parçaların değişmesi (yakıt filtresi, supap ayarı vs.)
    - en son obd cihazı ile ecu hata ve çalışma analizi.

  12. #12
    hokahey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2016
    Şehir
    papua yeni gine
    Alıntı ulkerhan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motorumu zemininde yağ olan yerde gezdiren usta, alt sakalı taşa koyan usta benden dayak yer net.
    hele bi de pulsar dominar gibi ktm alt yapılı makineleri sarı sitede ilana koyarken bazı zatlar 1000 km de bir yağ değiştirdim bakım yaptım diye yazıyorlar ya nasıl gülüyorum anlatamam.

    benim bakım anlayışım:
    - motor taşıyıcı saplamaların sıkılık ve tork kontrolü
    - fren hortumlarının gözle kontrolü, rakorların tork kontrolü,
    - fren hidroliğinin nem kapasitesi kontrolü,
    - disklerin mikrometre ile ölçülmesi,
    - balataların kumpas ile ölçülmesi,
    - furş rulmanının boşluk kontrolü,
    - jant rulmanlarının boşluk kontrolü,
    - arka maşa salınım ve boşluk kontrolü,
    - göz ile tüm aydınlatma elemanlarının kontrolü,
    - açıktaki elektrik kablolarının göz ile kontrolü,
    - antifiriz bomesi ile derecesinin ölçülmesi,
    - yakıt borularının göz ile kontrolü,
    - aktivatör tellerin (gaz debriyaj) göz ile kontrolü gerginlik kontrolü ve yağlanması,
    - bujilerin kontrolü, filler çakısı ile açıklık ayarının yapılması,
    - yağın değişmesi, çıkan filtrenin açılarak kontrolü, atık yağın mıknatıs ile kontrolü, atık yağın elekten geçirilerek partikül kontrolü,
    - zincir gerginlik kontrolü,
    - servis manüelindeki diğer kontroller ve periyodik değişmesi gereken parçaların değişmesi (yakıt filtresi, supap ayarı vs.)
    - en son obd cihazı ile ecu hata ve çalışma analizi.
    yav bunları yapan usta var mıdır sence Türkiye'de? Bireysel olarak eyvallah ama bizim ustalar hiç bakmıyorlar anlattığın şeylere. ömrümde görmedim desem yalan olmaz.
    espresso bunu beğendi.

  13. #13
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Yamaha x max 250 ABS
    Alıntı ulkerhan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motorumu zemininde yağ olan yerde gezdiren usta, alt sakalı taşa koyan usta benden dayak yer net.
    hele bi de pulsar dominar gibi ktm alt yapılı makineleri sarı sitede ilana koyarken bazı zatlar 1000 km de bir yağ değiştirdim bakım yaptım diye yazıyorlar ya nasıl gülüyorum anlatamam.

    benim bakım anlayışım:
    - motor taşıyıcı saplamaların sıkılık ve tork kontrolü
    - fren hortumlarının gözle kontrolü, rakorların tork kontrolü,
    - fren hidroliğinin nem kapasitesi kontrolü,
    - disklerin mikrometre ile ölçülmesi,
    - balataların kumpas ile ölçülmesi,
    - furş rulmanının boşluk kontrolü,
    - jant rulmanlarının boşluk kontrolü,
    - arka maşa salınım ve boşluk kontrolü,
    - göz ile tüm aydınlatma elemanlarının kontrolü,
    - açıktaki elektrik kablolarının göz ile kontrolü,
    - antifiriz bomesi ile derecesinin ölçülmesi,
    - yakıt borularının göz ile kontrolü,
    - aktivatör tellerin (gaz debriyaj) göz ile kontrolü gerginlik kontrolü ve yağlanması,
    - bujilerin kontrolü, filler çakısı ile açıklık ayarının yapılması,
    - yağın değişmesi, çıkan filtrenin açılarak kontrolü, atık yağın mıknatıs ile kontrolü, atık yağın elekten geçirilerek partikül kontrolü,
    - zincir gerginlik kontrolü,
    - servis manüelindeki diğer kontroller ve periyodik değişmesi gereken parçaların değişmesi (yakıt filtresi, supap ayarı vs.)
    - en son obd cihazı ile ecu hata ve çalışma analizi.
    Bu olması gereken ama kendi motorumdan biliyorum bunların hepsini eksiksiz yapan yamaha yetkili servisi görmedim. hatta çok büyük bir yamaha yetkili servisi yağı ve filtreleri değiştirip göndermeye kalktığında fren balatalarım bitmiş olabilir baktınız mı dediğimd ebu bakımda bakılmıyor onlara demişti, bari lastik havalarını kontrol edin diye lastiklere zorla baktırmıştım, bir daha gitmedim tabi ki oraya.
    hokahey bunu beğendi.

  14. #14
    hokahey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2016
    Şehir
    papua yeni gine
    Alıntı espresso adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu olması gereken ama kendi motorumdan biliyorum bunların hepsini eksiksiz yapan yamaha yetkili servisi görmedim. hatta çok büyük bir yamaha yetkili servisi yağı ve filtreleri değiştirip göndermeye kalktığında fren balatalarım bitmiş olabilir baktınız mı dediğimd ebu bakımda bakılmıyor onlara demişti, bari lastik havalarını kontrol edin diye lastiklere zorla baktırmıştım, bir daha gitmedim tabi ki oraya.
    Mümkün değil yapmazlar. Zaten ustaların hedefi seni bir an önce defedip yeni müşterilere, yeni arızalara yelken açmaktır ki daha çok para 💰 kazanabilsin.

    Elinde kumpasla, açı ölçer ile gezen usta görmedim ben hiç.
    espresso bunu beğendi.

  15. #15
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Yamaha x max 250 ABS
    Alıntı hokahey adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Mümkün değil yapmazlar. Zaten ustaların hedefi seni bir an önce defedip yeni müşterilere, yeni arızalara yelken açmaktır ki daha çok para �� kazanabilsin.

    Elinde kumpasla, açı ölçer ile gezen usta görmedim ben hiç.
    Hadi rastgele bir usta neyse de yetkili serviste böyle gördüm, hiç tahmin etmezdim. Güya çok kurumsal yerler ya, motoru bakıma götürmüştüm, sanıyordum ki her şeyini kontrol edecekler, bir de baktım stajyer sanırım gençten bir çocuk yağını değiştirdi abi bitti dedi göndermeye kalktı. Bir daha gitmedim o servise.
    yetkili servisler böyle, yetkili servis olmayan özel servisler de farklı değil. Şöyle arıza var deyince o arızayı yapıyorlar ama bir kullanıcı olarak bilemeyeceğim şeyleri kontrol etmek onların da aklına gelmiyor. Arabada da aynı derdi çekiyorum. Onda da bozulmayan yere bakmak kontrol etmek yok.
    hokahey bunu beğendi.

  16. #16

    Üyelik
    24 Aralık 2019
    Motosikleti
    Yamaha MT09 2021+yadea g5
    yani daha 3000de evet iyi yapmışınız ara yağ değişimi yeni motorda bence iyi olmuş.tabi bidaha yapmanızın bir anlamı olmaz bence artık yılda 1 km yada sene hangisi dolarsa bakıma girilir.benim motorunda geldi bakımı km olarak dolmadı yıl olarak doldu sanırım 10.000 binde bir oluyor ama 4000de daha bende haftaya bakım yolcusuyum

  17. #17
    fatih.met - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul büyükçekmece
    Motosikleti
    Tvs Apache, Gsr600
    Alıntı hokahey adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Gsr'den hevesin geçmiş sanki fatihim.
    hevesim geçmedi, binmeye doyamıyorum fakat hiç binememek var işin ucunda ve bu yüzden hayati parçaları söküp kontrol etmeden şu anda binmemem gerek. 93 binde aldım ve zaten yaşı da büyük bir motor ve belki de üzerinde halen orjinal egzantrik zinciri takılıdır. uygun zamanda söküp bakmakta fayda var zira bu vuruntu sesi ile motora kol çıkartana kadar binmenin bir anlamı yok

    600cc naked modeller arasında en seri olanı bu galiba ve ses olarak gsr600 benzersiz 4 silindir motorlardan birisi.
    ben tvs apache alırken araştırıp almıştım ve 7 yılı geçti alalı ve motor fiyatına göre en güzel modellerden biri. şu anda 150cc bandında bir motor alacak olsam yine tvs apache alırdım... gsr 600 modelini de özellikle seçip aldım yani bunun da son sahibi ben olurum diye düşünüyorum.

    geçenlerde yağını değiştirdiğimde içerisinden siyah balçık çıktı desem yeridir, yani bu yağ değiştirme mevzusunu Türkiye de pek takan yok galiba.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)