Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Africa ile 400.000 km yapan Hans abinin bakim sırrı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Alıntı Mr.wind adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam selamlar,

    baska bir forum sitesinde bir arkadas yabanci bir kaynaktan okudugunu soyleyerek soyle bir yazi paylasmisti. Arkadasa ulasip kaynagini almaya calisacagim. Yaziyi kopyaliyorum:

    "Toyota Araçlar Neden Yağ Yakar!!!!!



    Bir toyota benzinli veya hybrid araç aldınız ve daha 300.000 km kullandınız, aracınız yağ yakmaya başladı. en az 700.000 km ömrü olduğunu zannediyordunuz halbuki! Oysa aracınızı her 15.000 km de servise götürmüştünüz. Bu bakımın yeterli olduğunu düşünüyordunuz.



    Malesef Yanıldınız!!!



    Sorunun Adı: Düşük tansiyonlu yağ sekmanı...



    Tarihçesi: 2000 li yıllara gelindiğinde amerika emisyonları düşürmeye yoğunlaştı ve firmaları da buna zorladı. Ana pazarı amerika olan japon firmalar da emisyon testlerinde geçebilmek için normalde bir performans ürünü olan düşük tansiyonlu yağ sekmanlarına geçiş yaptılar.



    Ne fayda sağladı: Yağ sekmanı düşük tansyonlu olunca silindir duvarına daha az sürtünür, piston daha rahat hareket eder. Arkasında daha kalın bir yağfilmi bırakır, böylece kompresyon sekmanları da daha az sürtünür. sonuçta motorun yakıt tüketimi özellikle rolanti de çalışırken düşer. Yakıt tüketimi ile beraber emisyonları da düşer. bu durum toyota motorlarının sağlıklı çalışması sırasında bir miktar daha fazla yağ tüketmesinin de ana sebebidir. 15k olan normal yağ değişim peryodunda hissedilecek bir yağ tüketimi değildir.



    Türkiyedeki Toyota corolla kullanan taksicilerin sıfır motora sekman atması bu sebeptendir. Taksiciler hep tıkalı trafikte saatlerce motoru çalışır tuttukları için bu motorların yağ tüketimini fark edebiliyorlar. Bu durumu LPG ile motor yağ yakıyor diye yorumluyorlar. halbuki taksi motoru özel araca göre çok çalıştığı için yağ tüketimi problem haline geliyor. Yoksa bizim araçlar da yağ yakıyor.



    Peki ne ile sonuçlandı: aracınız 300k km yi devirdikten sonra günlerden bir gün yağ sekmanı motor içindeki kurum, vernikleşme ve kir nedeniyle kilitlenir. normalde piston üzerinde hareket etmesi gereken bu sekman kirleri iterek silindir duvarına sürtecek tansiyona (sertliğe) sahip değildir. Yağ sekmanı silindir duvarına oturmayınca aradaki küçük boşluktan, motor yağı yanma odasına sızar ve extrem bir yağ tüketimi olur. biz buna motor yağ yakıyor diyoruz. Dahası, yağ sekmanı silindir duvarına oturmayınca, piston iyi yataklanmamış olur, piston eteği silindir duvarına sürter ve silindiri çizer. Artık motorunuz önlenemez şekilde yağ yakıyordur.





    Neden Pislikler ve vernikleşme var ki? Motor yağı ne marka ve katkıları ne olursa olsun benzin buharına maruz kalır. Benzin buharı motor yağının içinde yoğunlaşarak yağ ile karışır. Yağ içindeki benzin, motor yağını bozar.

    Motor yağı her ısınıp soğuduğunda karter içindeki hava içinde bulunan su yoğunlaşarak motor yağına karışır.

    Motor yağı motorunuzun temizliğinden sorumludur. içindeki deterjan katkıları ile karbon birikintilerini temizler.

    Motor yağı zamanla bozularak vernikleşmeye neden olur.



    Toyota motorlarının 1.000.000 km yapması iyi bir bakımla mümkündür.

    Yapılması gereken tek şey her 7500km veya 6 ayda bir yağ değişimi yapmak.



    Toyota Bu işe Diyor: Aracınızın kitapçığına bakarsanız "aracınızın kullanım ömrü 10 yıl veya 200.000 km dir" yazar.

    bir toyota çok kötü bir bakımla bile 200.000 km sorun çıkartmaz. dolayısı ile toyota'nın sorunu değil.

    15.000 km veya 1 yıl olan bakım aralığı toyota motorları için uzun dönemde yukarıda bahsettiğim sorunlara yol açmaktadır.



    Yapılması gereken tek şey her 7500km veya 6 ayda bir yağ değişimi yapmak. uzay teknolojisine sahip aşırı pahalı yağlar pratikte bir işe yaramayacaklardır. Güvenilir bir marka, uygun viskozitede sentetik bir yağ işinizi görecektir.



    Bu yazıdaki bilgiler çok güvendiğim AMD'ye ait "The Car Care Nut" isimli youtube kanalındaki videolardan derlenmiştir.

    Klavyem döndüğünce anlatmaya çalıştım, umarım faydası dokunan toyota severler olur.



    Tüm Toyota Severlere Saygılarımla."
    Selamlar , yazıda hep kendi içinde çelişen yönler var , emisyonları tutturmak için yağ yakmayı artıracak düzenlemeler yaptılar , ee yağ yakan bir motor emisyonları hiç tutturamaz , ikinci olarakta yağ sekmanları diğer sekmanlar gibi sert değildir zaten , yani pistonun çalışmasını zorlayan kompresyon sekmanıdır , sanırım yazı sahibi kendi düşüncelerini aktarmış 300.000 km de de azcık yağ eksiltme nornaldir yahu 700.000 km beklentide çok iyimser bir rakkam..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Alıntı Mr.wind adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam selamlar,

    baska bir forum sitesinde bir arkadas yabanci bir kaynaktan okudugunu soyleyerek soyle bir yazi paylasmisti. Arkadasa ulasip kaynagini almaya calisacagim. Yaziyi kopyaliyorum:

    "Toyota Araçlar Neden Yağ Yakar!!!!!



    Bir toyota benzinli veya hybrid araç aldınız ve daha 300.000 km kullandınız, aracınız yağ yakmaya başladı. en az 700.000 km ömrü olduğunu zannediyordunuz halbuki! Oysa aracınızı her 15.000 km de servise götürmüştünüz. Bu bakımın yeterli olduğunu düşünüyordunuz.



    Malesef Yanıldınız!!!



    Sorunun Adı: Düşük tansiyonlu yağ sekmanı...



    Tarihçesi: 2000 li yıllara gelindiğinde amerika emisyonları düşürmeye yoğunlaştı ve firmaları da buna zorladı. Ana pazarı amerika olan japon firmalar da emisyon testlerinde geçebilmek için normalde bir performans ürünü olan düşük tansiyonlu yağ sekmanlarına geçiş yaptılar.



    Ne fayda sağladı: Yağ sekmanı düşük tansyonlu olunca silindir duvarına daha az sürtünür, piston daha rahat hareket eder. Arkasında daha kalın bir yağfilmi bırakır, böylece kompresyon sekmanları da daha az sürtünür. sonuçta motorun yakıt tüketimi özellikle rolanti de çalışırken düşer. Yakıt tüketimi ile beraber emisyonları da düşer. bu durum toyota motorlarının sağlıklı çalışması sırasında bir miktar daha fazla yağ tüketmesinin de ana sebebidir. 15k olan normal yağ değişim peryodunda hissedilecek bir yağ tüketimi değildir.



    Türkiyedeki Toyota corolla kullanan taksicilerin sıfır motora sekman atması bu sebeptendir. Taksiciler hep tıkalı trafikte saatlerce motoru çalışır tuttukları için bu motorların yağ tüketimini fark edebiliyorlar. Bu durumu LPG ile motor yağ yakıyor diye yorumluyorlar. halbuki taksi motoru özel araca göre çok çalıştığı için yağ tüketimi problem haline geliyor. Yoksa bizim araçlar da yağ yakıyor.



    Peki ne ile sonuçlandı: aracınız 300k km yi devirdikten sonra günlerden bir gün yağ sekmanı motor içindeki kurum, vernikleşme ve kir nedeniyle kilitlenir. normalde piston üzerinde hareket etmesi gereken bu sekman kirleri iterek silindir duvarına sürtecek tansiyona (sertliğe) sahip değildir. Yağ sekmanı silindir duvarına oturmayınca aradaki küçük boşluktan, motor yağı yanma odasına sızar ve extrem bir yağ tüketimi olur. biz buna motor yağ yakıyor diyoruz. Dahası, yağ sekmanı silindir duvarına oturmayınca, piston iyi yataklanmamış olur, piston eteği silindir duvarına sürter ve silindiri çizer. Artık motorunuz önlenemez şekilde yağ yakıyordur.





    Neden Pislikler ve vernikleşme var ki? Motor yağı ne marka ve katkıları ne olursa olsun benzin buharına maruz kalır. Benzin buharı motor yağının içinde yoğunlaşarak yağ ile karışır. Yağ içindeki benzin, motor yağını bozar.

    Motor yağı her ısınıp soğuduğunda karter içindeki hava içinde bulunan su yoğunlaşarak motor yağına karışır.

    Motor yağı motorunuzun temizliğinden sorumludur. içindeki deterjan katkıları ile karbon birikintilerini temizler.

    Motor yağı zamanla bozularak vernikleşmeye neden olur.



    Toyota motorlarının 1.000.000 km yapması iyi bir bakımla mümkündür.

    Yapılması gereken tek şey her 7500km veya 6 ayda bir yağ değişimi yapmak.



    Toyota Bu işe Diyor: Aracınızın kitapçığına bakarsanız "aracınızın kullanım ömrü 10 yıl veya 200.000 km dir" yazar.

    bir toyota çok kötü bir bakımla bile 200.000 km sorun çıkartmaz. dolayısı ile toyota'nın sorunu değil.

    15.000 km veya 1 yıl olan bakım aralığı toyota motorları için uzun dönemde yukarıda bahsettiğim sorunlara yol açmaktadır.



    Yapılması gereken tek şey her 7500km veya 6 ayda bir yağ değişimi yapmak. uzay teknolojisine sahip aşırı pahalı yağlar pratikte bir işe yaramayacaklardır. Güvenilir bir marka, uygun viskozitede sentetik bir yağ işinizi görecektir.



    Bu yazıdaki bilgiler çok güvendiğim AMD'ye ait "The Car Care Nut" isimli youtube kanalındaki videolardan derlenmiştir.

    Klavyem döndüğünce anlatmaya çalıştım, umarım faydası dokunan toyota severler olur.



    Tüm Toyota Severlere Saygılarımla."
    Selamlar , yazıda hep kendi içinde çelişen yönler var , emisyonları tutturmak için yağ yakmayı artıracak düzenlemeler yaptılar , ee yağ yakan bir motor emisyonları hiç tutturamaz , ikinci olarakta yağ sekmanları diğer sekmanlar gibi sert değildir zaten , yani pistonun çalışmasını zorlayan kompresyon sekmanıdır , sanırım yazı sahibi kendi düşüncelerini aktarmış 300.000 km de de azcık yağ eksiltme nornaldir yahu 700.000 km beklentide çok iyimser bir rakkam..

  3. #23
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    Alıntı F54 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    meşhur varaderocu hannes şimdi de afrikaya kanca atmış
    saf bu alman^lar motor elinde kalmış haberi yok
    Varadero ile 700.000 km
    F54 ve espresso bunu beğendiler.

  4. #24
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Alıntı Mr.wind adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam selamlar,

    baska bir forum sitesinde bir arkadas yabanci bir kaynaktan okudugunu soyleyerek soyle bir yazi paylasmisti. Arkadasa ulasip kaynagini almaya calisacagim. Yaziyi kopyaliyorum:

    "Toyota Araçlar Neden Yağ Yakar!!!!!



    Bir toyota benzinli veya hybrid araç aldınız ve daha 300.000 km kullandınız, aracınız yağ yakmaya başladı. en az 700.000 km ömrü olduğunu zannediyordunuz halbuki! Oysa aracınızı her 15.000 km de servise götürmüştünüz. Bu bakımın yeterli olduğunu düşünüyordunuz.



    Malesef Yanıldınız!!!



    Sorunun Adı: Düşük tansiyonlu yağ sekmanı...



    Tarihçesi: 2000 li yıllara gelindiğinde amerika emisyonları düşürmeye yoğunlaştı ve firmaları da buna zorladı. Ana pazarı amerika olan japon firmalar da emisyon testlerinde geçebilmek için normalde bir performans ürünü olan düşük tansiyonlu yağ sekmanlarına geçiş yaptılar.



    Ne fayda sağladı: Yağ sekmanı düşük tansyonlu olunca silindir duvarına daha az sürtünür, piston daha rahat hareket eder. Arkasında daha kalın bir yağfilmi bırakır, böylece kompresyon sekmanları da daha az sürtünür. sonuçta motorun yakıt tüketimi özellikle rolanti de çalışırken düşer. Yakıt tüketimi ile beraber emisyonları da düşer. bu durum toyota motorlarının sağlıklı çalışması sırasında bir miktar daha fazla yağ tüketmesinin de ana sebebidir. 15k olan normal yağ değişim peryodunda hissedilecek bir yağ tüketimi değildir.



    Türkiyedeki Toyota corolla kullanan taksicilerin sıfır motora sekman atması bu sebeptendir. Taksiciler hep tıkalı trafikte saatlerce motoru çalışır tuttukları için bu motorların yağ tüketimini fark edebiliyorlar. Bu durumu LPG ile motor yağ yakıyor diye yorumluyorlar. halbuki taksi motoru özel araca göre çok çalıştığı için yağ tüketimi problem haline geliyor. Yoksa bizim araçlar da yağ yakıyor.



    Peki ne ile sonuçlandı: aracınız 300k km yi devirdikten sonra günlerden bir gün yağ sekmanı motor içindeki kurum, vernikleşme ve kir nedeniyle kilitlenir. normalde piston üzerinde hareket etmesi gereken bu sekman kirleri iterek silindir duvarına sürtecek tansiyona (sertliğe) sahip değildir. Yağ sekmanı silindir duvarına oturmayınca aradaki küçük boşluktan, motor yağı yanma odasına sızar ve extrem bir yağ tüketimi olur. biz buna motor yağ yakıyor diyoruz. Dahası, yağ sekmanı silindir duvarına oturmayınca, piston iyi yataklanmamış olur, piston eteği silindir duvarına sürter ve silindiri çizer. Artık motorunuz önlenemez şekilde yağ yakıyordur.





    Neden Pislikler ve vernikleşme var ki? Motor yağı ne marka ve katkıları ne olursa olsun benzin buharına maruz kalır. Benzin buharı motor yağının içinde yoğunlaşarak yağ ile karışır. Yağ içindeki benzin, motor yağını bozar.

    Motor yağı her ısınıp soğuduğunda karter içindeki hava içinde bulunan su yoğunlaşarak motor yağına karışır.

    Motor yağı motorunuzun temizliğinden sorumludur. içindeki deterjan katkıları ile karbon birikintilerini temizler.

    Motor yağı zamanla bozularak vernikleşmeye neden olur.



    Toyota motorlarının 1.000.000 km yapması iyi bir bakımla mümkündür.

    Yapılması gereken tek şey her 7500km veya 6 ayda bir yağ değişimi yapmak.



    Toyota Bu işe Diyor: Aracınızın kitapçığına bakarsanız "aracınızın kullanım ömrü 10 yıl veya 200.000 km dir" yazar.

    bir toyota çok kötü bir bakımla bile 200.000 km sorun çıkartmaz. dolayısı ile toyota'nın sorunu değil.

    15.000 km veya 1 yıl olan bakım aralığı toyota motorları için uzun dönemde yukarıda bahsettiğim sorunlara yol açmaktadır.



    Yapılması gereken tek şey her 7500km veya 6 ayda bir yağ değişimi yapmak. uzay teknolojisine sahip aşırı pahalı yağlar pratikte bir işe yaramayacaklardır. Güvenilir bir marka, uygun viskozitede sentetik bir yağ işinizi görecektir.



    Bu yazıdaki bilgiler çok güvendiğim AMD'ye ait "The Car Care Nut" isimli youtube kanalındaki videolardan derlenmiştir.

    Klavyem döndüğünce anlatmaya çalıştım, umarım faydası dokunan toyota severler olur.



    Tüm Toyota Severlere Saygılarımla."
    Selamlar , yazıda hep kendi içinde çelişen yönler var , emisyonları tutturmak için yağ yakmayı artıracak düzenlemeler yaptılar , ee yağ yakan bir motor emisyonları hiç tutturamaz , ikinci olarakta yağ sekmanları diğer sekmanlar gibi sert değildir zaten , yani pistonun çalışmasını zorlayan kompresyon sekmanıdır , sanırım yazı sahibi kendi düşüncelerini aktarmış 300.000 km de de azcık yağ eksiltme nornaldir yahu 700.000 km beklentide çok iyimser bir rakkam..

  5. #25
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Alıntı Mr.wind adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam selamlar,

    baska bir forum sitesinde bir arkadas yabanci bir kaynaktan okudugunu soyleyerek soyle bir yazi paylasmisti. Arkadasa ulasip kaynagini almaya calisacagim. Yaziyi kopyaliyorum:

    "Toyota Araçlar Neden Yağ Yakar!!!!!



    Bir toyota benzinli veya hybrid araç aldınız ve daha 300.000 km kullandınız, aracınız yağ yakmaya başladı. en az 700.000 km ömrü.....
    Selamlar , yazıda hep kendi içinde çelişen yönler var , emisyonları tutturmak için yağ yakmayı artıracak düzenlemeler yaptılar da yağ yakan bir motor emisyonları hiç tutturamaz , ikinci olarakta yağ sekmanları diğer sekmanlar gibi sert değildir zaten , yani pistonun çalışmasını zorlayan kompresyon sekmanıdır , sanırım yazı sahibi kendi düşüncelerini aktarmış 300.000 km de de azcık yağ eksiltme normaldir yahu 700.000 km beklentide çok iyimser bir rakkam..
    Mr.wind bunu beğendi.

  6. #26

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Yalnız yağ yakımı emisyona esas teşkil eden benzin tüketimi yanında cücük gibi bir şey. Yağ yakan motorun emisyonu yüksek olur tezi pek geçerli olmayabilir o yüzden. Neticede bunun olacağını by design öngördüklerini varsayalım, emisyon testleri de motor yeniyken yapılıyor zaten, yani yağ yakarak yaşayacak diye tasarlanmasını doğru kabul edersek, bu emisyona zarar vermez diye düşünüyorum.

    Benim Toyota'm olacak 7500km'de asla yağ değiştirmem de, çelişki babında değineyim dedim
    Mr.wind bunu beğendi.

  7. #27

    Üyelik
    23 Kasım 2020
    Şehir
    ist/bahcesehir
    Motosikleti
    cb250r
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Selamlar , yazıda hep kendi içinde çelişen yönler var , emisyonları tutturmak için yağ yakmayı artıracak düzenlemeler yaptılar da yağ yakan bir motor emisyonları hiç tutturamaz , ikinci olarakta yağ sekmanları diğer sekmanlar gibi sert değildir zaten , yani pistonun çalışmasını zorlayan kompresyon sekmanıdır , sanırım yazı sahibi kendi düşüncelerini aktarmış 300.000 km de de azcık yağ eksiltme normaldir yahu 700.000 km beklentide çok iyimser bir rakkam..
    Hocam entererasan bir yazi geldigi icin paylasmak istedim acikcasi ne derece dogrudur bilemiyorum. Ama biraz boş zamanim oldugunda birincil kaynaklara ulasip konunun detaylarini irdeleyecegim

  8. #28
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    06 Kasım 2019
    Hans abi cok kral adam cikti,hemen donmus.





    10w30 Agip yağ kullaniyomus.

  9. #29

    Üyelik
    01 Temmuz 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Belirtmek İstemiyor
    toyota'da tam memur arabası he. nerede hayattan bezmiş bir gözü toprağa bakan risksiz yaşamayı seven biri varsa altında toyota.

    ama bazı motorlar var ki yeni emisyon standartlarına uydurulurken motor gücü bile artıyor.

  10. #30

    Üyelik
    23 Kasım 2020
    Şehir
    ist/bahcesehir
    Motosikleti
    cb250r
    Alıntı ulkerhan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    toyota'da tam memur arabası he. nerede hayattan bezmiş bir gözü toprağa bakan risksiz yaşamayı seven biri varsa altında toyota.

    ama bazı motorlar var ki yeni emisyon standartlarına uydurulurken motor gücü bile artıyor.
    Ahah daha gecen hafta toyota almis biri olarak Memur kismi disindakiler asilsiz iddialar
    espresso bunu beğendi.

  11. #31
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    06 Kasım 2019
    Alıntı Mr.wind adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ahah daha gecen hafta toyota almis biri olarak Memur kismi disindakiler asilsiz iddialar
    Gecen sene sifir corolla almis biri olarak asiri memnunum..arabalarin kraliiiii

    Arabadan iniyorum kapiyi kitliyorum hopp aynalar kendisi katlaniyor.Çok hoşs
    espresso bunu beğendi.

  12. #32

    Üyelik
    23 Kasım 2020
    Şehir
    ist/bahcesehir
    Motosikleti
    cb250r
    Alıntı Hırbonen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Gecen sene sifir corolla almis biri olarak asiri memnunum..arabalarin kraliiiii

    Arabadan iniyorum kapiyi kitliyorum hopp aynalar kendisi katlaniyor.Çok hoşs
    Vayyyy morukcum hibritmi 1.5 mi seninki

  13. #33
    blueway2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Şubat 2012
    Şehir
    Yollarda
    Motosikleti
    Honda Nc 750x ed
    Alıntı Mr.wind adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam selamlar,

    baska bir forum sitesinde bir arkadas yabanci bir kaynaktan okudugunu soyleyerek soyle bir yazi paylasmisti. Arkadasa ulasip kaynagini almaya calisacagim. Yaziyi kopyaliyorum:

    "Toyota Araçlar Neden Yağ Yakar!!!!!



    Bir toyota benzinli veya hybrid araç aldınız ve daha 300.000 km kullandınız, aracınız yağ yakmaya başladı. en az 700.000 km ömrü olduğunu zannediyordunuz halbuki! Oysa aracınızı her 15.000 km de servise götürmüştünüz. Bu bakımın yeterli olduğunu düşünüyordunuz.



    Malesef Yanıldınız!!!



    Sorunun Adı: Düşük tansiyonlu yağ sekmanı...



    Tarihçesi: 2000 li yıllara gelindiğinde amerika emisyonları düşürmeye yoğunlaştı ve firmaları da buna zorladı. Ana pazarı amerika olan japon firmalar da emisyon testlerinde geçebilmek için normalde bir performans ürünü olan düşük tansiyonlu yağ sekmanlarına geçiş yaptılar.



    Ne fayda sağladı: Yağ sekmanı düşük tansyonlu olunca silindir duvarına daha az sürtünür, piston daha rahat hareket eder. Arkasında daha kalın bir yağfilmi bırakır, böylece kompresyon sekmanları da daha az sürtünür. sonuçta motorun yakıt tüketimi özellikle rolanti de çalışırken düşer. Yakıt tüketimi ile beraber emisyonları da düşer. bu durum toyota motorlarının sağlıklı çalışması sırasında bir miktar daha fazla yağ tüketmesinin de ana sebebidir. 15k olan normal yağ değişim peryodunda hissedilecek bir yağ tüketimi değildir.



    Türkiyedeki Toyota corolla kullanan taksicilerin sıfır motora sekman atması bu sebeptendir. Taksiciler hep tıkalı trafikte saatlerce motoru çalışır tuttukları için bu motorların yağ tüketimini fark edebiliyorlar. Bu durumu LPG ile motor yağ yakıyor diye yorumluyorlar. halbuki taksi motoru özel araca göre çok çalıştığı için yağ tüketimi problem haline geliyor. Yoksa bizim araçlar da yağ yakıyor.



    Peki ne ile sonuçlandı: aracınız 300k km yi devirdikten sonra günlerden bir gün yağ sekmanı motor içindeki kurum, vernikleşme ve kir nedeniyle kilitlenir. normalde piston üzerinde hareket etmesi gereken bu sekman kirleri iterek silindir duvarına sürtecek tansiyona (sertliğe) sahip değildir. Yağ sekmanı silindir duvarına oturmayınca aradaki küçük boşluktan, motor yağı yanma odasına sızar ve extrem bir yağ tüketimi olur. biz buna motor yağ yakıyor diyoruz. Dahası, yağ sekmanı silindir duvarına oturmayınca, piston iyi yataklanmamış olur, piston eteği silindir duvarına sürter ve silindiri çizer. Artık motorunuz önlenemez şekilde yağ yakıyordur.





    Neden Pislikler ve vernikleşme var ki? Motor yağı ne marka ve katkıları ne olursa olsun benzin buharına maruz kalır. Benzin buharı motor yağının içinde yoğunlaşarak yağ ile karışır. Yağ içindeki benzin, motor yağını bozar.

    Motor yağı her ısınıp soğuduğunda karter içindeki hava içinde bulunan su yoğunlaşarak motor yağına karışır.

    Motor yağı motorunuzun temizliğinden sorumludur. içindeki deterjan katkıları ile karbon birikintilerini temizler.

    Motor yağı zamanla bozularak vernikleşmeye neden olur.



    Toyota motorlarının 1.000.000 km yapması iyi bir bakımla mümkündür.

    Yapılması gereken tek şey her 7500km veya 6 ayda bir yağ değişimi yapmak.



    Toyota Bu işe Diyor: Aracınızın kitapçığına bakarsanız "aracınızın kullanım ömrü 10 yıl veya 200.000 km dir" yazar.

    bir toyota çok kötü bir bakımla bile 200.000 km sorun çıkartmaz. dolayısı ile toyota'nın sorunu değil.

    15.000 km veya 1 yıl olan bakım aralığı toyota motorları için uzun dönemde yukarıda bahsettiğim sorunlara yol açmaktadır.



    Yapılması gereken tek şey her 7500km veya 6 ayda bir yağ değişimi yapmak. uzay teknolojisine sahip aşırı pahalı yağlar pratikte bir işe yaramayacaklardır. Güvenilir bir marka, uygun viskozitede sentetik bir yağ işinizi görecektir.



    Bu yazıdaki bilgiler çok güvendiğim AMD'ye ait "The Car Care Nut" isimli youtube kanalındaki videolardan derlenmiştir.

    Klavyem döndüğünce anlatmaya çalıştım, umarım faydası dokunan toyota severler olur.



    Tüm Toyota Severlere Saygılarımla."
    25 yıllık kullanıcı olarak Toyota'da yağ değişim periyodu 10.000 km yada 1 yıldır.
    espresso bunu beğendi.
    İyi bir yol arkadaşınız varsa hiçbir yol uzak değildir.

  14. #34

    Üyelik
    23 Kasım 2020
    Şehir
    ist/bahcesehir
    Motosikleti
    cb250r
    Alıntı blueway2 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    25 yıllık kullanıcı olarak Toyota'da yağ değişim periyodu 10.000 km yada 1 yıldır.
    hibritlerin 15 bin veya 1 yil

  15. #35
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Yine mi "beni motorum en guzel" basligi... Ne ezik herif yahu.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:18 ----------

    Alıntı Hırbonen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Gecen sene sifir corolla almis biri olarak asiri memnunum..arabalarin kraliiiii

    Arabadan iniyorum kapiyi kitliyorum hopp aynalar kendisi katlaniyor.Çok hoşs
    Arabasi da en iyi araba...

    Var ya biraz parasi olup da istedigi arabayi ve motosikleti alabilse bile gitmez bu eziklik...

  16. #36
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    06 Kasım 2019
    Offff geldi yine gay fetocu..

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:29 ----------

    Alıntı Mr.wind adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Vayyyy morukcum hibritmi 1.5 mi seninki
    1.5 moruk.Hibrit 1.8 olunca analiz yaptim gerek gormedim.malum vergi

  17. #37
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Yamaha x max 250 ABS
    Alıntı Hırbonen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Gecen sene sifir corolla almis biri olarak asiri memnunum..arabalarin kraliiiii

    Arabadan iniyorum kapiyi kitliyorum hopp aynalar kendisi katlaniyor.Çok hoşs
    Honda motosikletleri severek kullanan birinin araba alınca Totoya almaması garip olurdu. Diyordum ya Honda motosikletler araba aleminin kralı toyota gibiler diye. Sorun çıkarmasın gereksiz heyecan yaratmasın ohh miss. Yeni arabanızı güle gül kullanın.
    Mr.wind bunu beğendi.

  18. #38
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Senin gay terörist. Pis trol.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:34 ----------

    Alıntı Hırbonen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    1.5 moruk.Hibrit 1.8 olunca analiz yaptim gerek gormedim.malum vergi
    Laflara bak, analiz yapmış... Param yetmedi desene lan ezik.

  19. #39
    blueway2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Şubat 2012
    Şehir
    Yollarda
    Motosikleti
    Honda Nc 750x ed
    Alıntı espresso adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Honda motosikletleri severek kullanan birinin araba alınca Totoya almaması garip olurdu. Diyordum ya Honda motosikletler araba aleminin kralı toyota gibiler diye. Sorun çıkarmasın gereksiz heyecan yaratmasın ohh miss. Yeni arabanızı güle gül kullanın.
    Evet tanımlama doğru haklısınız,memur+toyota+honda
    espresso bunu beğendi.
    İyi bir yol arkadaşınız varsa hiçbir yol uzak değildir.

  20. #40
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    06 Kasım 2019
    Alıntı espresso adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Honda motosikletleri severek kullanan birinin araba alınca Totoya almaması garip olurdu. Diyordum ya Honda motosikletler araba aleminin kralı toyota gibiler diye. Sorun çıkarmasın gereksiz heyecan yaratmasın ohh miss. Yeni arabanızı güle gül kullanın.
    Tesekkur.

    Ama yeni civic daha hosstu.ona param yetmedi,bombos civic almak istemedim.
    toyota da honda ile ayni saglamlikta olunca..

    Guzel tercih oldu bence.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:51 ----------

    Arkadaslar,

    Adami basliklarima getirtip nasil kopek gibi havlattiriyorum ama

    İlgi istiyor şu an..beni ihmal etme diyor ahaga , zavalli..


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)