Motosikletimin aküsü bitmiş. Akşamdan marş basar halde bırakıyorum sabah tık yok. Mecburen kickstart ile çalıştırıyorum. Bunun motoruma bir zararı olur mu?
Motosikletimin aküsü bitmiş. Akşamdan marş basar halde bırakıyorum sabah tık yok. Mecburen kickstart ile çalıştırıyorum. Bunun motoruma bir zararı olur mu?
Olmaz , ama akün sarj tutmadığı için yakıt tüketimin artar..
sıkıntı olacak olsa onu oraya koymazlar dı sanırım
Çim malı motosikletlerde uzun süre ayak marşı kullanılmasını tavsiye etmem çünkü ayak marşını geri atan yay bozularak kalkışlarda ayak marşının hareket etmesine sebebiyet veriyor. Bu yayı değişmek içinde bloğu dağıtmak gerekiyor.
Ek olarak bitik aku surekli bosalacak, bos aku de statorden hayvan gibi elektrik cekip statoru yoracaktir.
Evet hatirliyorum sık sık stator problemi yasadiginizi. Sorununuzun cozulmesine cok sevindim.
Aslinda mantik cok basit. Yuksek akim gecen her devre isinir. Arabalarda alternatorler motor sicakligindan daha az etkileniyor ve kolay soguyor.
Ama motosikletlerde motor blogunun sicakligi gibi bir handikap var. Onçün saglikli aku sart.
Bitik aküyü dibi delik kova gibi düşünebilirsiniz. Motor çalışırken şarj edilirken dibi delik kova gibi bir yandan kendi kendine boşalacak yani motor bir süre çalışıp aküyü tam şarj ettikten sonra şarj akımı azalır, statörden çekilen akım da azalır, daha z ısınır. ama akü bozuksa dibi delik kova gibi hiç dolamayacağı için habire statırden en yüksek güçte akım çeker, bu da daha fazla ısınma demek olur, çok sıcaklarda stator yanabilir.
Bir de bu aküyü şarj eden akım motorun gücünden sağlanıyor, daha çok yakar tabi ki.
Hımm, Geç kalmadan aküyü değişeyim o zaman.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)