Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Enjeksiyonlu motosikleti kickstartla çalıştırmanın herhangi bir zararı olur mu?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    02 Eylül 2012
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Mondial 100 SFC Snappy xi
    Motosikletimin aküsü bitmiş. Akşamdan marş basar halde bırakıyorum sabah tık yok. Mecburen kickstart ile çalıştırıyorum. Bunun motoruma bir zararı olur mu?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Olmaz , ama akün sarj tutmadığı için yakıt tüketimin artar..

  3. #3
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    sıkıntı olacak olsa onu oraya koymazlar dı sanırım

  4. #4
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar Ns200 15"
    Çim malı motosikletlerde uzun süre ayak marşı kullanılmasını tavsiye etmem çünkü ayak marşını geri atan yay bozularak kalkışlarda ayak marşının hareket etmesine sebebiyet veriyor. Bu yayı değişmek içinde bloğu dağıtmak gerekiyor.

  5. #5

    Üyelik
    23 Kasım 2020
    Şehir
    ist/bahcesehir
    Motosikleti
    cb250r
    Ek olarak bitik aku surekli bosalacak, bos aku de statorden hayvan gibi elektrik cekip statoru yoracaktir.
    tommygun ve espresso bunu beğendiler.

  6. #6
    hakan1969 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mart 2021
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    Xpulse 200 4V
    Hiç sorun olmaz...

  7. #7
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    Alıntı Mr.wind adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ek olarak bitik aku surekli bosalacak, bos aku de statorden hayvan gibi elektrik cekip statoru yoracaktir.
    Geçmişte anlam veremediğim bir biçimde 10-15.000 km.de bir statörüm yanıyordu, sardırıp geçiyordum. En sonunda aküyü yeniledim de statör yanmasından kurtuldum.
    espresso ve Mr.wind bunu beğendiler.

  8. #8

    Üyelik
    23 Kasım 2020
    Şehir
    ist/bahcesehir
    Motosikleti
    cb250r
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Geçmişte anlam veremediğim bir biçimde 10-15.000 km.de bir statörüm yanıyordu, sardırıp geçiyordum. En sonunda aküyü yeniledim de statör yanmasından kurtuldum.
    Evet hatirliyorum sık sık stator problemi yasadiginizi. Sorununuzun cozulmesine cok sevindim.

    Aslinda mantik cok basit. Yuksek akim gecen her devre isinir. Arabalarda alternatorler motor sicakligindan daha az etkileniyor ve kolay soguyor.

    Ama motosikletlerde motor blogunun sicakligi gibi bir handikap var. Onçün saglikli aku sart.
    espresso bunu beğendi.

  9. #9
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Bitik aküyü dibi delik kova gibi düşünebilirsiniz. Motor çalışırken şarj edilirken dibi delik kova gibi bir yandan kendi kendine boşalacak yani motor bir süre çalışıp aküyü tam şarj ettikten sonra şarj akımı azalır, statörden çekilen akım da azalır, daha z ısınır. ama akü bozuksa dibi delik kova gibi hiç dolamayacağı için habire statırden en yüksek güçte akım çeker, bu da daha fazla ısınma demek olur, çok sıcaklarda stator yanabilir.
    Bir de bu aküyü şarj eden akım motorun gücünden sağlanıyor, daha çok yakar tabi ki.
    Mr.wind bunu beğendi.

  10. #10

    Üyelik
    02 Eylül 2012
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Mondial 100 SFC Snappy xi
    Hımm, Geç kalmadan aküyü değişeyim o zaman.
    espresso bunu beğendi.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler