Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

avometre ile statör ölçümü konusunda.

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    ferhatseyhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Ocak 2011
    Şehir
    kocaeli
    Motosikleti
    Dragstar XVS 650 - Woskhod 175- Kawasaki er5
    Merhaba arkadaşlar 150 cc bir cg motosikletim var birden elektrik kesildi. statörden cdı beyine giden elektriği avometre ile nasıl ölçüyoruz bilen var mı? Yani avometre hangi konumda kaç derecede olmalı ve marşa basınca değer ne çıkmalı bilgisi olan var mı?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar Ns200 15"
    Statör ölçümünü malesef bilmiyorum ama eğer konjektör eksi almıyorsa buda aynı durumu yapar, statör sağlam çıkarsa konjektöre eksi vermeyi deneyin.

  3. #3
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Volt AC kısmına getirin, 3 kabloluysa örnek en sola ölçü aletinin bir ucunu değdirin, sonra ortadaki kabloya değdirin rolantide 15 voltlarda gezinir tam gaz verince 27 voltla kadar çıkmalı, sonra biri sabit kalsın ortadakine değil tam sağındaki 3. kabloya soketteki yere değidirin tam gaz verin 27 30 volta kadar çıkmalı.

    Şurayada bir bakın;

    https://www.motosiklet.net/forum/mt-...l-olculur.html

    Ayrıca sigortalarını kontrol edin.Akü kutup başlı akü çıkışı sigortası varsa ona bakın,sigorta tablasına bakın, kablolara soketlere bakın oksit temassızlıkta olabilir aküde bitiş olabilir vs vs.Aniden elektrik kesmez durduk yere...

  4. #4
    ferhatseyhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Ocak 2011
    Şehir
    kocaeli
    Motosikleti
    Dragstar XVS 650 - Woskhod 175- Kawasaki er5
    Ama bu yöntem çalışan motor için geçerli. Benimki çalışmıyor. Ateşleme hiç yok..

  5. #5
    hakan1969 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mart 2021
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    Xpulse 200 4V
    Alıntı bassturbin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Volt AC kısmına getirin, 3 kabloluysa örnek en sola ölçü aletinin bir ucunu değdirin, sonra ortadaki kabloya değdirin rolantide 15 voltlarda gezinir tam gaz verince 27 voltla kadar çıkmalı, sonra biri sabit kalsın ortadakine değil tam sağındaki 3. kabloya soketteki yere değidirin tam gaz verin 27 30 volta kadar çıkmalı.

    Şurayada bir bakın;

    https://www.motosiklet.net/forum/mt-...l-olculur.html

    Ayrıca sigortalarını kontrol edin.Akü kutup başlı akü çıkışı sigortası varsa ona bakın,sigorta tablasına bakın, kablolara soketlere bakın oksit temassızlıkta olabilir aküde bitiş olabilir vs vs.Aniden elektrik kesmez durduk yere...
    Değerli bilgiler, diğer topiğe de baktım, teşekkürler paylaşım için...

  6. #6
    ferhatseyhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Ocak 2011
    Şehir
    kocaeli
    Motosikleti
    Dragstar XVS 650 - Woskhod 175- Kawasaki er5
    Alıntı bassturbin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Volt AC kısmına getirin, 3 kabloluysa örnek en sola ölçü aletinin bir ucunu değdirin, sonra ortadaki kabloya değdirin rolantide 15 voltlarda gezinir tam gaz verince 27 voltla kadar çıkmalı, sonra biri sabit kalsın ortadakine değil tam sağındaki 3. kabloya soketteki yere değidirin tam gaz verin 27 30 volta kadar çıkmalı.

    Şurayada bir bakın;

    https://www.motosiklet.net/forum/mt-...l-olculur.html

    Ayrıca sigortalarını kontrol edin.Akü kutup başlı akü çıkışı sigortası varsa ona bakın,sigorta tablasına bakın, kablolara soketlere bakın oksit temassızlıkta olabilir aküde bitiş olabilir vs vs.Aniden elektrik kesmez durduk yere...
    Valla kesti.. Uğraşıyorum hala. Bu stratorden çıkan pulse denen mavi beyaz kabloyu ölçmenin bir yolu yok mudur Allah aşkına yahu..????

  7. #7
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar Ns200 15"
    Alıntı ferhatseyhan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Valla kesti.. Uğraşıyorum hala. Bu stratorden çıkan pulse denen mavi beyaz kabloyu ölçmenin bir yolu yok mudur Allah aşkına yahu..????
    Cg tesisatında mavi, beyaz ve mavi beyaz (ikisi karışık) far grubunundur, kahverengi park aydınlatması, yeşil şase, turuncu sinyal ve siyah elektriktir.

  8. #8
    ferhatseyhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Ocak 2011
    Şehir
    kocaeli
    Motosikleti
    Dragstar XVS 650 - Woskhod 175- Kawasaki er5
    Alıntı Motoseverrr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Cg tesisatında mavi, beyaz ve mavi beyaz (ikisi karışık) far grubunundur, kahverengi park aydınlatması, yeşil şase, turuncu sinyal ve siyah elektriktir.
    Elimde iki stator var ikisinden de kırmızı-siyah/ pembe /sarı/ yeşil-beyaz/ ve mavi - beyaz kablo çıkıyor..

  9. #9
    babaçi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2006
    Şehir
    İST
    Motosikleti
    Comet
    Alıntı bassturbin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Volt AC kısmına getirin, 3 kabloluysa örnek en sola ölçü aletinin bir ucunu değdirin, sonra ortadaki kabloya değdirin rolantide 15 voltlarda gezinir tam gaz verince 27 voltla kadar çıkmalı, sonra biri sabit kalsın ortadakine değil tam sağındaki 3. kabloya soketteki yere değidirin tam gaz verin 27 30 volta kadar çıkmalı.

    Şurayada bir bakın;

    https://www.motosiklet.net/forum/mt-...l-olculur.html

    Ayrıca sigortalarını kontrol edin.Akü kutup başlı akü çıkışı sigortası varsa ona bakın,sigorta tablasına bakın, kablolara soketlere bakın oksit temassızlıkta olabilir aküde bitiş olabilir vs vs.Aniden elektrik kesmez durduk yere...
    dostum 27-30 volt görürseniz o statör bozuktur.75-90 aralığında olması lazım,daz verip vermemenizlede bir alakası yok
    Ne irfandır veren ahlâka yükseklik nede vicdandır, Fazilet hissi insanlarda, Allah korkusundandır

  10. #10
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Alıntı babaçi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    dostum 27-30 volt görürseniz o statör bozuktur.75-90 aralığında olması lazım,daz verip vermemenizlede bir alakası yok
    AC okunan voltajı söyledim.İlk defasizden duydum 90 volt ben hiç görmedim.
    Aprilia RS 250 GP Nº1

  11. #11
    babaçi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2006
    Şehir
    İST
    Motosikleti
    Comet
    Alıntı bassturbin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    AC okunan voltajı söyledim.İlk defasizden duydum 90 volt ben hiç görmedim.
    statör ham olarak bu voltajı ac olarak üretir akü vs bunu kullanamaz konjöktöre gönderir.knjoktörde bunu dc 14.4 e kadar düşürür motosikletin ihtiyacı olan kısımlarına dagıtır.
    Ne irfandır veren ahlâka yükseklik nede vicdandır, Fazilet hissi insanlarda, Allah korkusundandır

  12. #12
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Alıntı babaçi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    statör ham olarak bu voltajı ac olarak üretir akü vs bunu kullanamaz konjöktöre gönderir.knjoktörde bunu dc 14.4 e kadar düşürür motosikletin ihtiyacı olan kısımlarına dagıtır.
    Tamam statör sağlammı değişmi onu ölçmeyi söylemeye çalışmıştım.Voltaj geliyorsa 3lü statör kablolarından aynı voltaj statör sağlamdır.omaj olarakta ölçülmeli ve şaseye kısa devre yapıyormu onuda ölçmeli.Sonra konjektörden gelen tam gaz verince 14 voltlara çıkan DC-doğru akım okunmalı.
    Aprilia RS 250 GP Nº1

  13. #13
    ferhatseyhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Ocak 2011
    Şehir
    kocaeli
    Motosikleti
    Dragstar XVS 650 - Woskhod 175- Kawasaki er5
    Arkadaşlar tavsiyeler için çok teşekkür ederim. Ancak tektar ediyorum motor çalışmıyor.. Ateşleme yok..

  14. #14
    ferhatkars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2011
    Şehir
    Lefkoşa, KKTC
    Motosikleti
    Suzuki SV 650 S.... Suzuki R-CG 250 melez kross
    Alıntı ferhatseyhan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Elimde iki stator var ikisinden de kırmızı-siyah/ pembe /sarı/ yeşil-beyaz/ ve mavi - beyaz kablo çıkıyor..
    mavi beyaz ve yeşil beyaz beyine bağlanır... tetikleme içindir.. yani bujiye ateşleme komutu yollar...
    siyah-kırmızı da beyine bağlanır... ateşleme için elektirik verir... yani motorunuz akü beslemeli değil.. aküsüz de çalışabilir...
    pembe ve sarı kablo şarj içindir...onların şuan ateşleme ile alakası yok...
    beyin de yanmış olabilir..
    en basit kontrol , siyah kırmızı kabloyu ve mavi beyaz kabloyu ayırın... akünüz dolu ise marşa basarken o kabloları tek tek şaseye değdirin... kıvılcım gürürseniz eğer statörün, ateşleme sistemi sağlamdır...akü boş ise ayak marşına basın ( bujiyi sökün daha kolay ve hızlı basarsınız)
    statör sağlam ise bundan sonra sorunu beyin de arayın... 30-40 tl cg beyinleri... değiştirip denemelisiniz... buraya kadar kolay gelsin


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)