Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 12

Fırça ile Sürülecek Zincir Yağının Karışımı Nasıldı?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Haziran 2011
    Asansör yağı (140 numara) ile orjinal did set 65000 km gitti.
    Biraz sıçrıyor falan ama sürdükten hemen sonra zincire uygular ve 1-2 saat beklerseniz atması gereken fazlalığı atıyor.
    Onu bulamazsanız 90 numara yağ iş görür, bence karışıma vs hiç gerek yok.
    Gökhan_Aygün ve fazil bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    Gökhan_Aygün - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2014
    Şehir
    Büyükçekmece / İstanbul
    Motosikleti
    VFR 800X (RC60/2013)
    Alıntı panic adak adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    atp zincir yağlama kullanıyorum. online alışveriş sitelerinden her sene 1 lt 220 numara kızak yağı getirtiyorum bana yetiyor.
    Kızak yağını daha önce kullandığınız (kullandıysanız) yağlar ile kıyasladınız mı? Zincire yapışması, sıçramaması konusu nasıl? "sürüp 10 dakika beklemek yeterli" gibi bir şey var mı yani?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:49 ----------

    Alıntı Uğur adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Asansör yağı (140 numara) ile orjinal did set 65000 km gitti.
    Biraz sıçrıyor falan ama sürdükten hemen sonra zincire uygular ve 1-2 saat beklerseniz atması gereken fazlalığı atıyor.
    Onu bulamazsanız 90 numara yağ iş görür, bence karışıma vs hiç gerek yok.
    140 numarayı "daha çok" yazın mı kullandınız acaba? Tommy "kışın donuyor" dedi de bilemedim şimdi. 90 numarayı uygulayacağım gerçi de aklımızda bulunsun.
    Honda NSS Forza 300 İnceleme Videosu [ https://www.youtube.com/watch?v=E9QdDCCxKpc ]

    Mondial 150 Sentor İnceleme Videosu [ https://www.youtube.com/watch?v=Rl79HfGpcS4 ]

  3. #23
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Haziran 2011
    Alıntı Gökhan_Aygün adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kızak yağını daha önce kullandığınız (kullandıysanız) yağlar ile kıyasladınız mı? Zincire yapışması, sıçramaması konusu nasıl? "sürüp 10 dakika beklemek yeterli" gibi bir şey var mı yani?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:49 ----------



    140 numarayı "daha çok" yazın mı kullandınız acaba? Tommy "kışın donuyor" dedi de bilemedim şimdi. 90 numarayı uygulayacağım gerçi de aklımızda bulunsun.
    Ben yaz-kış sürekli kullandım. Kapalı alanda muhafaza ettiğim için donma sorunu yaşamadım ama kışın açık alanda donar mı bilemiyorum. Genellikle motosikleti sürdükten hemen sonra sıcağı sıcağına yağdanlıkla yağladığım için hiç sorun yaşamadım..
    Gökhan_Aygün bunu beğendi.
    [CENTER][B] Sosyal Medya Hesaplarımız[/B]

    [URL="www.facebook.com/motosiklet.net"][B][COLOR="#0000FF"]MT Facebook [/COLOR][/B][/URL]

    [URL="https://www.instagram.com/motosikletnet/"][COLOR="#FF0000"][B]MT Instagram [/B][/COLOR][/URL][/CENTER]

  4. #24
    fatih.met - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul büyükçekmece
    Motosikleti
    Tvs Apache, Gsr600
    yağ olayı abartılıyor diyenler olmuş, olay hesap kitap işi, 120 liraya zincir alıp motul c4 ile yağlamak zaten mantıklı olmaz yani o yağ 190 lira.
    örneklendirme yapalım;

    500 lira zincir - iyi bir yağ kullanılarak 10 bin km ömür
    500 lira zincir - kötü bir yağ kullanılarak 5 bin km ömür

    burada 10 bin km boyunca yetecek kadar olan iyi bir yağın maliyeti 500 lirayı geçiyorsa pahalıya geliyor demektir. iki kutu 400ml motul c4 ile 10 bin km yapabiliyorsak 380 lira yapar ve kötü bir yağ kullanmaya göre 120 lira ucuza gelir...

    yani zincir ömrü ne kadar uzuyor ne kadar kısalıyor ve bu aradaki fark için yağa kaç para ödüyoruz? bunu hesaplamak lazım.

    edit: birde işin konfor kısmı var bence buda çok önemli, yağlarken ne kadar zaman kaybediyorsunuz. zamanında bir fiyatı var.
    Gökhan_Aygün ve espresso bunu beğendiler.

  5. #25

    Üyelik
    07 Eylül 2009
    Şehir
    беларусь\Минск - Sivas
    Motosikleti
    Aprilia Caponord 1200 add & Benelli Tnt 249 S
    [QUOTE=Gökhan_Aygün;4724408]Kızak yağını daha önce kullandığınız (kullandıysanız) yağlar ile kıyasladınız mı? Zincire yapışması, sıçramaması konusu nasıl? "sürüp 10 dakika beklemek yeterli" gibi bir şey var mı yani?[COLOR="Silver"]

    bende yağlama cihazı olduğu için sürüp bekleme gibi bir durum olmuyor. ama kızak yağının akışkanlığı düşük ve yapışması çok iyi. ilk zamanlar zincir yağlamanın ayarını fazla açtığım için kuyruğa falan yağ attı, ama şimdi 60dk da 10sn ayarı ile kullanıyorum, yağ atma problemi yok.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:50 ----------

    https://www.n11.com/urun/acik-mobil-...aza=yagcarsisi
    Gökhan_Aygün bunu beğendi.
    Helal Haram ver ALLAHIM,
    Menzilciler yer ALLAHIM...

  6. #26
    Gökhan_Aygün - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2014
    Şehir
    Büyükçekmece / İstanbul
    Motosikleti
    VFR 800X (RC60/2013)
    [QUOTE=panic adak;4724421]
    Alıntı Gökhan_Aygün adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kızak yağını daha önce kullandığınız (kullandıysanız) yağlar ile kıyasladınız mı? Zincire yapışması, sıçramaması konusu nasıl? "sürüp 10 dakika beklemek yeterli" gibi bir şey var mı yani?[COLOR="Silver"]

    bende yağlama cihazı olduğu için sürüp bekleme gibi bir durum olmuyor. ama kızak yağının akışkanlığı düşük ve yapışması çok iyi. ilk zamanlar zincir yağlamanın ayarını fazla açtığım için kuyruğa falan yağ attı, ama şimdi 60dk da 10sn ayarı ile kullanıyorum, yağ atma problemi yok.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:50 ----------

    https://www.n11.com/urun/acik-mobil-...aza=yagcarsisi
    Hiç kullanmadım ancak yorumları referans alırsam 90 numara kullanmaktan iyi gibi gözüküyor. Shell (Açık) olarak da satıyormuş, fiyatı bir tık daha uygun hatta.
    Honda NSS Forza 300 İnceleme Videosu [ https://www.youtube.com/watch?v=E9QdDCCxKpc ]

    Mondial 150 Sentor İnceleme Videosu [ https://www.youtube.com/watch?v=Rl79HfGpcS4 ]

  7. #27
    Ahmet Turan Peker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    honda nc 750 x dct vstrom dl 650 xmax 250
    [QUOTE=Gökhan_Aygün;4724427]
    Alıntı panic adak adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    Hiç kullanmadım ancak yorumları referans alırsam 90 numara kullanmaktan iyi gibi gözüküyor. Shell (Açık) olarak da satıyormuş, fiyatı bir tık daha uygun hatta.
    Kızak yağı çok pahalanmış bir lt 250 TL tenekesi (16 lt)1500 TL falan tanıdık bir tornacı bak bence 🤣🤣
    Gökhan_Aygün bunu beğendi.

  8. #28
    otopsici - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Nisan 2009
    Şehir
    van
    Motosikleti
    Yamaha tracer 900 - Yamaha tracer 700
    Alıntı volkanmet86 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bence bu zindir yağı işi fazla abartılıyor bu forumda. yok otomatik sistemler yok özel yağlayıcılar filan. herhangi bir yağ değişiminde doldur çıkan yağı 500ml su şişesine 2-3 haftada bir bi fırçayla hafif islat zinciri gitsin. bu kadar üstüne düşünülecek kafa yoracak bişey değil bu mesele.
    hocam ne kadar süreyle kullanıyorsunuz bilmiyorum fakat otomatik zincir yağlama benim olmazsa olmazlarım arasında.
    Mesela geçen seneki tutumda tek seferde 1200 km yol gitmek zorunda kaldım ve zincir bakımı ile uğraşmadım.
    benim haftada en fazla 1 güm motosiklete binebiliyorum onu da minimum 500 km sürüyorum ve her seferinde zincir yağlama ile uğraşamam.
    otomatik yağlamalarda zinciri temizlemek zorunda da kalmıyorsunuz ve bu müthiş bir lüks
    ha ben de günlük 20-30 km kullanan biri olsaydım otomatik zincir yağlama yerine 2-3 haftada bir gres yağı sürer geçerdim
    Doğru yüz kişi yalanlasa da DOĞRUDUR.
    Yanlış yüz kişi doğrulasa da YANLIŞTIR.
    Dürüst olun DANSÖZLERİ kimse sevmez

  9. #29
    volkanmet86 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2006
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    Mondial 200 MCX / CG Cafe Racer / Pulsar 200 NS
    Alıntı otopsici adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hocam ne kadar süreyle kullanıyorsunuz bilmiyorum fakat otomatik zincir yağlama benim olmazsa olmazlarım arasında.
    Mesela geçen seneki tutumda tek seferde 1200 km yol gitmek zorunda kaldım ve zincir bakımı ile uğraşmadım.
    benim haftada en fazla 1 güm motosiklete binebiliyorum onu da minimum 500 km sürüyorum ve her seferinde zincir yağlama ile uğraşamam.
    otomatik yağlamalarda zinciri temizlemek zorunda da kalmıyorsunuz ve bu müthiş bir lüks
    ha ben de günlük 20-30 km kullanan biri olsaydım otomatik zincir yağlama yerine 2-3 haftada bir gres yağı sürer geçerdim
    walla yaşım 36. kendimi bildim bileli motor üstündeyim. 100 binlerce km yaptım farklı farklı motosiklet türleri kullandım. hep dediğim gibi yaptım. hiç bir zararını görmedim. yurtdışında da yaşadım. bu işe bu kadar kafa yoran başka kimseyi görmedim.
    ero__ ve Gökhan_Aygün bunu beğendiler.
    Eğleniyor muyuz?

  10. #30

    Üyelik
    13 Temmuz 2013
    Bir tane benzin kesici selenoid vana, bir tane zaman ayarlı röle, küçük bir yağ kabı ve biraz horum ile 350 liraya bir otomatik zincir yağlama yaparak bu sorundan ömür boyu kurtulursunuz. Ne temizlik yapıyorum ne yağlama. Kafam rahat.

  11. #31
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Motorumu aldığımda DİD marka zincir vardı. Katır kutur ediyordu yani pek ömrü kalmamıştı.

    Ben buna ne bulursam sürerdim. Kamyon tamircisi arkadaşın oraya gittikçe bazen kamyondan çıkan yağı fırçayla, bazen yağdanlıkta ne varsa vs.

    Bazen arkadaşlarda denkgelince bi tek sigara alır gibi spreyini alıp sıkardım.

    Hiç temizlemedim. Ne bulursam sürdüm. Yani öyle bi yağ seçme durumu olmadı hatta yağ numarası dahi seçmedim.

    Dört sene bu şekilde kullandım. Torosları dört gün gezdikten sonra motosikletimi ödüllendireyim diye gittim DİD marka zincir aldım. Yani hala eski zincirim kullanılırdı ama işte ödül vermek lazım çok kahrımı çekti çok zor şartlarda bindim.

    Sözün özü çokda abartmaya gerek yok. Çok yüksek süratlere çıkan motosikletler haricinde.

    90 numarada olur. 10 numara daha iyi olur aralara girer. Çıkma yağda olur. Hatta spreyden daha iyi olur bunlar. Tek sorunu jantı kirletir. Sprey yapıştığı için janta sıçramaz. Ama yapıştığı için aralarada girmez.
    espresso, fazil, yamtareroglu ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  12. #32
    TIGERSHARK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Temmuz 2007
    Şehir
    İstanbul
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Atp Ahmet Abi kızak yağından bahsetmişti diye hatırlıyorum. Gerçi ben otomatik yağlamada 90 numara şanzıman yağı kullanıyorum.
    ATP sistemine baktım görür görmez yıllar önce konusunu açtığım aliexpress den otomatik yağlayıcının çok benzeri çıktı. Yalnız fiyat konusunda pek aynı değiller

    https://tr.aliexpress.com/item/10050...yAdapt=glo2tur
    Dört Silindirin Gücü Adınaaaa ......!

  13. #33
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    Alıntı TIGERSHARK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ATP sistemine baktım görür görmez yıllar önce konusunu açtığım aliexpress den otomatik yağlayıcının çok benzeri çıktı. Yalnız fiyat konusunda pek aynı değiller

    https://tr.aliexpress.com/item/10050...yAdapt=glo2tur
    Bilemeyeceğim, ben sadece kullanıcıyım.

  14. #34
    Gökhan_Aygün - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2014
    Şehir
    Büyükçekmece / İstanbul
    Motosikleti
    VFR 800X (RC60/2013)
    Anlaşılan çoğunluk olarak "90 numara yağ sür geç" konusunda anlaşmış bulunmaktayız. Bu konuyu, daha sonra açılması kaçınılmaz olan "zincir yağlama" muhabbetleri için referans olarak kullanacağım

    Ben de bu vesile ile çıkma yağ sürmekten 90 numara yağ sürmeye terfi etmiş olacağım (250 km-300 km aralıklarla)
    Honda NSS Forza 300 İnceleme Videosu [ https://www.youtube.com/watch?v=E9QdDCCxKpc ]

    Mondial 150 Sentor İnceleme Videosu [ https://www.youtube.com/watch?v=Rl79HfGpcS4 ]

  15. #35
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    Alıntı Gökhan_Aygün adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Anlaşılan çoğunluk olarak "90 numara yağ sür geç" konusunda anlaşmış bulunmaktayız. Bu konuyu, daha sonra açılması kaçınılmaz olan "zincir yağlama" muhabbetleri için referans olarak kullanacağım

    Ben de bu vesile ile çıkma yağ sürmekten 90 numara yağ sürmeye terfi etmiş olacağım (250-300 aralıklarla)
    90 numara ya da 140 numara farketmez, zincire fırçayla sürme işi bence çok tatsız, yere damlar zemin mahvolur, eline bulaşır tiksinirsin. Ben otomatik yağlama kullanmasam hayatta 90 numaraymış 140 numaraymış uğraşmam. Sıkar spreyi geçerim.

  16. #36
    Gökhan_Aygün - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2014
    Şehir
    Büyükçekmece / İstanbul
    Motosikleti
    VFR 800X (RC60/2013)
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    90 numara ya da 140 numara farketmez, zincire fırçayla sürme işi bence çok tatsız, yere damlar zemin mahvolur, eline bulaşır tiksinirsin. Ben otomatik yağlama kullanmasam hayatta 90 numaraymış 140 numaraymış uğraşmam. Sıkar spreyi geçerim.
    Benim de yağlama dediğime bakma, yağlama dediğim, akşamdan iç tarafa fırça sürmekten ibaret; yani motosikleti garaja götürürken tekerlek döndükçe fırçayı iç tarafa sürmek gibi basit bir işlem de olabiliyor. Bıraktım artık bu zincir işine zaman harcamayı

    Ha sprey işi uzun yolda belki "hemen yağla, hemen devam et" gibi bir noktada işe yarayabilir ancak öyle bir senaryonun da olabileceğini sanmam. Verilecek 1-2 saatlik molada bile 90 numara yağ iş görür bence.
    Honda NSS Forza 300 İnceleme Videosu [ https://www.youtube.com/watch?v=E9QdDCCxKpc ]

    Mondial 150 Sentor İnceleme Videosu [ https://www.youtube.com/watch?v=Rl79HfGpcS4 ]

  17. #37
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    Alıntı Gökhan_Aygün adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim de yağlama dediğime bakma, yağlama dediğim, akşamdan iç tarafa fırça sürmekten ibaret; yani motosikleti garaja götürürken tekerlek döndükçe fırçayı iç tarafa sürmek gibi basit bir işlem de olabiliyor. Bıraktım artık bu zincir işine zaman harcamayı

    Ha sprey işi uzun yolda belki "hemen yağla, hemen devam et" gibi bir noktada işe yarayabilir ancak öyle bir senaryonun da olabileceğini sanmam. Verilecek 1-2 saatlik molada bile 90 numara yağ iş görür bence.
    Eğer otomatik yağlama kullanmayacaksan boşver hiç uğraşma, bas spreyi geç. Sprey sevmiyorsan da Motul C5 Chain Paste var ya da Hırbonen'den öğrendiğim kadarıyla cebe sığacak küçük bir şişeye 90 numara yağ koy, ara ara zincirine damlat.
    Gökhan_Aygün bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)