Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Motorsiklet tekleme sorunu

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    27 Mart 2022
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    Mondial 100 uag
    Öncelikle selamın aleyküm 1 2 gün önce motorsikletim yüksek devirde teklemeye başladı hava ayarındandır dedim binmeye devam ettim 40 50 km gittikten sonra motor düşük devirlerdede yapmaya başladı ve çekişten aşırı düştü ve tekleme baya bi arttı yolda motora gaz verirken ezgoz patlamaya başladı ve zorlandıkça kranktan sürtme sesi gibi seler geliyor ama yağ yakma fln yok neden yapabilir 1 2 ay önce elektrik kesildi kesiciye girmedi motor sonra kendiliğinden düzeldi statör veya konjektör arzası olabilirmi yardımlarınız için şimdi den teşekkürlerr


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    DickName - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2021
    Rakı artık çok pahalı. Öyle duble duble içilemiyor. Mecburen tektekçilik yapacak. Başka çare yok. Etil de tehlikeli.

    Bu motorun adı, sanı, modeli, karbüratörü, enjektörü, bujisi, anası bacısı belli değil mi? Neye göre cevap sallayalım?
    sedat karaca ve espresso bunu beğendiler.

  3. #3

    Üyelik
    27 Mart 2022
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    Mondial 100 uag
    Mondial 100 uag ama 125 silindir piston var

  4. #4
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar Ns200 15"
    Cg Konjektör olmadanda ve akü olmadan çok rahat çalışır sadece statörün ateşleme kısmının çalışıyor olması yeterlidir, yüksek ihtimal bunlardan yana sorununuz yok. Subap ve karbüratör ayarlarını kontrol etmenizi ve jikleninin konumuna bakmanızı tavsiye ederim. Elektrik gidip geliyorsa konjektör şase
    almıyor olmayabilir.

  5. #5
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Çok kısadan söyliyeyim 50 cc motoru 80, 100 cc motoru 125, 150 cc motoru 180 vs vs vs yapınca 2000 3000 km sonra ya motor patlıyor ya kompresör düşüyor ya tekliyor ya krank gidiyor vs vs...

  6. #6

    Üyelik
    27 Mart 2022
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    Mondial 100 uag
    Katalizör iptalide var ondanda yapabilirmi

  7. #7
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Geçmiş olsun , egzoz patlatması ateşlemeyle ilgili sorun var diye düşündürüyor ama kranktan da ses geliyor yazmışsın , gerçi kranktan sürtme sesi gelmez tak tak tak diye vuruntu yapar , böyle bir ses varsa ciddi sıkıntı

  8. #8

    Üyelik
    27 Mart 2022
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    Mondial 100 uag
    Bi arkadaşım söyledi Benzin hortumu çatlak o yüzden yapabilirmi

  9. #9
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Haziran 2011
    cc yükseltme işi sağlıklı olmamış.
    orjinale dönün.

  10. #10
    hakan1969 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mart 2021
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    Xpulse 200 4V
    Yakıt az ya da fazla geliyor olabilir. 125 dönüşümünden sonra bir dönem sorunsuz kullandıysanız uygulamada hata yok denilebilir. Ama bilemiyorum, karbüratöre işlem-ayar yapıldı mı, sonuçta 25 cc daha büyük bir hacim var. Yakıt az geliyor olabilir. Sorun zamanla baş gösterdiyse bir yerden extra hava almaya başlamış olabilir, filtreye ve haznesine bir bakabilirsiniz. Motor öncekine daha hararetli çalışıyor olabilir mi bu da yakıt fakirliğinden olur, o motorlarda ateşleme erken geç yapılabiliyor mu bilm, ama geç ateşlemede de bu tarz belirtiler olabilir. Buji bozuksa keza tekler ve yakamadan attığı için tıksırır. Statörden olmaz sanki, öyle olsa şarj da etmez sonuçta. Konjektör bozuksa yine şarjdan anlaşılır. Konjektör şarj bittikten sonra motoru beslemiyorsa eğer hiç çalışmaz sanki.
    Bana fakir yakıt ya da bujiden kaynaklanan bir sorun gibi geliyor. Bujiyi söküp rengine bakın derim, böylece hem onu hem de yakıt-hava oranını öğrenmiş olursunuz.

  11. #11

    Üyelik
    27 Mart 2022
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    Mondial 100 uag
    125 cc yaptıktan sonra Boğulma başlarda sadece 7 8 devir arası hafif yapıyordu şimdi baya yapıyor yağrın bi kontrol edeyim hava alıyormu diye benzin hortumundan şüpheleniyorum

  12. #12
    hakan1969 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mart 2021
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    Xpulse 200 4V
    Alıntı Muratözer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    125 cc yaptıktan sonra Boğulma başlarda sadece 7 8 devir arası hafif yapıyordu şimdi baya yapıyor yağrın bi kontrol edeyim hava alıyormu diye benzin hortumundan şüpheleniyorum
    Hocam keşke hiç elletmeseydin. Egsozun bile kompresyona etkisi var biliyorsun, yani bilemiyorum güçlendirdik filan deniyor ama, bunun karbüratörü, hava filtresi, egsozu aynı kaldığı sürece verim alamazsın. Ne kadar ekmek o kadar köfte.

  13. #13
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Alıntı Muratözer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    125 cc yaptıktan sonra Boğulma başlarda sadece 7 8 devir arası hafif yapıyordu şimdi baya yapıyor yağrın bi kontrol edeyim hava alıyormu diye benzin hortumundan şüpheleniyorum
    Benzin hortumundan hava alma diye bir şey olamaz dostum , içindeki yakıtın basıncı atmosferden yüksek olduğu için hortumda bir sıkıntı varsa dışarı sızdırır , hortumla ilgili bir başka sorun şu olabilir , eğer çapı küçükse ve sıcak blok gibi bir yere çok yakınsa içindeki benzin kaynar ve akış durur bu sıradada motorda boğulma vs yaşanır ama ilk mesajında ki gibi bir patlatma falan olmaz , patlama ateşlemenin geç yada hiç olmamasından kaynaklanır..


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)