Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

motorcularin kaza / kilometre orani

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    06 Kasım 2019
    Arkadaslar,

    Bu konuda istatistiki calisma var mi bildiginiz ? Varsa paylasirsaniz iyi olur.


    - Motorunuzda veya sizde cidde hasar olduysa,
    - Kaza ciddi ama motor veya sizde bisey yok,
    - Ciddi sonuclari olabilecek bir kazayi tesaduf eseri(karsi tarafin becerisi,anlik bir karar ile vb..) atlattiysaniz,

    Yukardaki durumlarin her birini kaza sayiyoruz ve her bir vukuata 1000 puan veriyoruz.
    Mesela,50.000 km toplam tecrubeniz var bir kere kamyonun altina giriyodum nerdeyse diyorsaniniz;

    1000/50.000 olur. Yani her bin km de kaza yapma potansiyeliniz benim gozumde 0.02 oluyor.durum boyleyse durumunuz cok fena haa :(
    Ozellikle isin icine kilometreyi kattim.adam yilda 4000 km yapiyorsa 10 yildir vukuatsiz olmasi sanildigi kadar dikkate deger degil bence


    Utanmadan,cekinmeden doğulari yazmaniz onemli ama.bilimsel bir calisma yapıyoruz burda.
    Ovunmek icin falan vukatini yazmayan km sini abartan adama yaziklar olsun,allahindan bulsun.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    01 Ekim 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Lambretta V200 Special, Peugeot Django 150 Sport
    Sisteminizi tam anlayamadım ama yaklaşık 100 bin km'de 3 kaza yaptım. İlkinde kayalıklara uçup hastanelik oldum, ikincisinde virajda kayıp köprücük kemiğimi kırdım, sonuncusunda 2 şeritli yolda 10 cm genişliğindeki kaygan akıntıya denk gelip yara bere içinde kaldım.

  3. #3
    salih dalkıl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ocak 2021
    Şehir
    mandalina city Erzin
    Motosikleti
    Bajaj Dominar 250
    Tahmini 60000 km sürüş 2 kaza 10 kadar kaza atlatma 12000 oluyor tahmini yılda ortalama kilometrem 10000 civarı

  4. #4
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    06 Kasım 2019
    Alıntı birbilent adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sisteminizi tam anlayamadım ama yaklaşık 100 bin km'de 3 kaza yaptım. İlkinde kayalıklara uçup hastanelik oldum, ikincisinde virajda kayıp köprücük kemiğimi kırdım, sonuncusunda 2 şeritli yolda 10 cm genişliğindeki kaygan akıntıya denk gelip yara bere içinde kaldım.
    3000/100.000 den 0.03 ! Yuksek oran bence ya..gerci yukarda salih e bakinca..

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:11 ----------

    Alıntı salih dalkıl adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tahmini 60000 km sürüş 2 kaza 10 kadar kaza atlatma 12000 oluyor tahmini yılda ortalama kilometrem 10000 civarı
    O kadar cok kaza atlattigina pek inanasim gelmiyor,ins dogru degildir
    birbilent bunu beğendi.

  5. #5
    YsNLzTrK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Temmuz 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Harley Davidson Sportster
    Tahminen 140000-150000 yol yapmışımdır. Tek bir kazam var öğrenciyken kuryelik yaptığım sırada bir araç üzerime kırıp beni yan yatırdı, sadece motorun grenajları çizilmişti.

  6. #6

    Üyelik
    23 Kasım 2020
    Şehir
    ist/bahcesehir
    Motosikleti
    cb250r
    35-40 bin km de 1 kere yan yatma.

  7. #7
    salih dalkıl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ocak 2021
    Şehir
    mandalina city Erzin
    Motosikleti
    Bajaj Dominar 250
    Maalesef doğru daha pazar günü bir araba önüme kırdı maalesef bizim buralarda herkesin motoru var ama kimsenin motora saygısı yok araçtan görmüyorlar adana osmaniye urfa antep maraş hatay buralar motor kullanmak için en tehlikeli yerler bence

  8. #8
    _recoo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    KTM 950 Supermoto
    merhabalar, 2017'de başlayan 6 senelik motosiklet maceram sonucu ilk defa böyle bir istatistiki hesaplama yaptım. ek olarak aşağıda tablo paylaşıyorum, motorlardan da anlayacağınız üzere endurocuyum ve biraz zibidilik var haliyle. bu kazalar sadece trafikte olan ve hatırladıklarım; enduroda, arazide yaptıklarımı hesaplamaya dahil etmedim. pert diye belirttiğim iki kazada da ambulansla hastaneye kaldırılmıştım. umarım çalışmanıza bir nebze olsun faydası dokunur.

    özetle ortalama kaza oranım: 0.2



    edit: 990 adv ve wr 250 ile iki kazamı daha hatırladığım için 0.23 olarak güncelliyorum :D

  9. #9
    Beto87 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Haziran 2018
    Şehir
    Üsküdar
    Motosikleti
    Honda CB 650F
    Toplam 40.000 küsür km tecrübe tek kaza(çok şükür). İlk 5.000 km civarında dönel kavşakta önü, arkası boş olmasına rağmen duran bir menopoz teyze, işe geç kalmamak için biraz acele eden ben ve 40 km/s ile arabaya arkadan girmek. Aslında çarpmadan hemen önce sağa kaçmaya yeltendim ama yaldır yaldır gelen treyleri görünce arabaya çarpmak zorunda kaldım. Motorun tek aynası kırıldı ben de 1 hafta sırt ağrısı çektim.

  10. #10
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    07 Mart 2023
    Selam, güzel bir konu olmuş. Teşekkürler Hırbonen.

    2008'den bu yana motosiklet kullanmaktayım. 2011' den günümüze de aktif olarak günlük kullanıyorum denebilir. Toplam kilometre bilinmez ama günlük ortalama 100 kilometre dersek, toplam kilometre olarak 500.000 kilometreyi geçmişizdir bu 15' yıllık süreç içinde. Yaptığım tek bir büyük kaza var. Bunun hatıralarını da bedenim de taşıyorum. Kaza sonrası kullandığım motosikletim de ek bilgi olarak hurdaya ayrılmıştı. Bunun dışında her gün hepimiz bir şeyler atlatıyoruzdur ama ciddi diyebileceğim iki seferde tehlikeli kaza atlatmışlığım var.
    Söz konusu yaşadığım büyük kaza da araba sürücüsü emniyet şeridine girse de, ben emniyet şeridinden o trafikte neredeyse 200 KM/S ile gittiğim için aslında hata bendeydi. Atlattığım büyük kazalarda ise, ilkin de otoyol da kapalı olan sol şeridi yine hatalı olarak ben yüksek hızlar da kullanıyordum ve önüme çıkan nesnelerin hiç bir suçu yoktur. Diğeri ise yatmaya kalkmaya hiç uygun olmayan bir model ile yine yüksek hızlar da sonunu görmediğim keskin bir sağ viraja girmem den kaynaklı yaşandı. Bu üç anı da ölümcül olabilecek ama bir şekilde ölmediğim olaylardan ibaret. Demem o dur ki hata hepsin de bendeydi, motosikletin herhangi bir suçu günahı yok. Motosiklet tehlikelidir algısı bir kenara, benim gençliğim toyluğum, cehaletim ile alakalı geride kalmış anılar.
    Puan oran hesabını bilemeyeceğim ama son 6 7 yıldır da neredeyse hiç sorun yaşamıyor, ciddiye alınacak tehlikeler atlatmıyorum.
    Bu 500.000 kilometre için de bir avrupa turu, bir kaç yunan gezisi, bolca karadeniz akdeniz ve ege turları aynı zaman da harika istanbul trafiği mevcuttur. Bir de ek olarak asia tatilin de orada kiralık motosiklet ile gezmeler tozmalar var ama onları dahil etmiyorum.

    Tekerleriniz düz bassın, sevgiler.
    Mr.wind, Hırbonen ve freasy bunu beğendiler.

  11. #11
    tecrube0 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2021
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    ns 160, Dominar 400 Tur Versiyon
    40000 km 3 kaza 4-5 kaza olma girişimi 1 yaralanmalı kaza Bu arada kazaların hepsinde %100 haklıyım

  12. #12
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Trafikte milyon km devirdim. Kazam yok çok şükür.
    espresso, stubborn ve freasy bunu beğendiler.

  13. #13
    Yunus Özbek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Ekim 2020
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bajaj Dominar D400 2023 & Kanuni Mati 125 2023
    Rx3 evo ile net 31200 km, ybr125 ile de yaklaşık 14 bin km yaptım. Toplam tecrübem bugün itibariyle 45 bin km diyebilirim. 45 bin km içerisinde 7 kez kaza yaptım. 4 tanesi başka bir araca çarpma şeklinde, diğer üçü kışın buzda ve ıslakta kayıp düşme şeklinde. Araç ile olanlar şöyle oldu; ilkinde sol şerit ile orta şerit arasında giderken soldaki araç sinyalsiz bir şekilde aniden sağa kırdı ve çarptım tutanak tutmadık. İkincisinde göbekten dönerken yolun en sağındaki park halinde duran araç yine bir anda hızlı bir kalkış yaparak dönüp yandan bana çarptı epey hasar vardı tutanak tutuldu haklı çıktım. Üçüncüsünde cadde üzerinde ilerlerken bir sokağın başında kamyon vardı, caddede giden sokağı görmüyordu sokaktan çıkan caddede geleni görmüyordu. Sokaktan çıkan araç kamyonun önünden hızlıca caddeye dalınca ön farın ordan çarptım. Ama oradan bir araç çıkabileceğini hesap ettiğimden çok yavaş gidiyordum. Fakat öyle hızlı dalış yaptı ki refleksim yetersiz kaldı, tutanak tutulmadı. Dördüncüsünde yine yoğun trafikli bir caddede sağdaki park halinde olan araçların ve yolda ilerleyen araçların arasındaki boşluktan gidiyordum. Çat diye üzerime kapı açıldı ve ucundan çarpıp düştüm tutanak tutulmadı. Çok şükür hiç birinden yara almadan kurtuldum.

  14. #14
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200
    benim yaklaşık 70000 km tecrubem var bu süre zarfında 2 kez kaza yaptım yaklaşık 10 kezde büyük kazadan kıl payı kurtulmuşumdur diye düşünüyorum.

    hesaplarsak eğer, 12000/70000 = 0.17 çıkıyor, baya bir tehlike çıktım galiba ben

  15. #15
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    kazanın km veya tecrübe ile ne alakası var ki
    2002 de 140 promil alkollü sürücü önümüze kırdı kaza yaptım
    2012 de ara sokaktan önüme fırlayan e 36 bmw girdim
    2014 te şehir içinde u dönüşü yapan bir dingile çarptım
    1990 dan beri motosiklet kullanıyorum 2000 yılında 17 yaşında ilk motosikletimi aldım milyon km yapmadım belki ama yaptığım bütün kazalarda hep karşı taraf hatalı/kusurlu idi hayatımda birçok marka model cc motosiklet kullandım ölene kadar da kullanacağım
    yani siz tecrübeli veya çok dikkatli kullansanız bile kaza yapabilirsiniz

    bakın bu kazada takla atan doblo karşı şerite geçip kendi yolunda giden motosikletçilerin ölümüne sebeb oldu yani motosiklete biniyorsanız kaza/ölüm riski her daim var trafikte en çok kaza yapan araç motosiklet olmasa da ölüm sakat kalma riski çok yüksek



    https://www.dailymotion.com/video/x6tc10q

  16. #16
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    06 Kasım 2019
    Alıntı F54 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kazanın km veya tecrübe ile ne alakası var ki
    Neyle ilgisi var peki ? Sans,kader kismet mi hep ?

    İsi kuryelik olan ve surekli motor ustunde olan adamla cihangirde gezen hipster motorcunun kaza gecirme riski ayni mi ?

    Tecrubeye girmiyorum bile.

  17. #17
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    07 Mart 2023
    Sevgili Hırbonen dostum F54' ün demek istediği spesifik olarak " Kaza adı üstünde kazadır. Ve motosiklete bindiğiniz zaman alınan risk ortadadır. 100.000 kilometre kazasız gidilebilecekken. İlk 1'ci kilometrede de kaza yaşabilir. " yani en azından benim algıladığım bu. Tabi ki kilometre oluştukça kaza riski buna eş olarak yol alındığı için artmakta ama kaza olayına sadece cidden kaza mantığı ile bakıldığı zaman olayın kilometre dışında bir boyutu daha ortaya çıkıyor. Birbirinizden farklı düşünceler de değilsiniz, sadece üslup farkı var şuan konuda. Kalkamış seni seviyor. Huzurlu huzurlu, forumda zaman geçirirken içimde ki Salih' i ortaya çıkartmayalım.
    F54 bunu beğendi.

  18. #18
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    *İlk motor ile börekçi dükkanına girdim, birkaç hafta sonra da bana ambulans çarptı ve takla attım. Yine ilk motorumla giderken sağımdan bir araç sapağa girmek için bana çarptı ve kaçtı.
    *2. motorumda Şile otobanında 140 ile giderken yandan bana köpek çarptı. Yine 2. motorumda Teke dönüşü önümdeki arkadaşın içi geçmiş, düz yolda adam motosikletten düştü ve adamın kafasının üzerinden geçmemek için panik yaptım ve yanlış frenlemeyle sola yapıştım. Yine 2. motorumda sola kıvrılan dar viraja içeriden girdim ve viraj çıkışında durmuş arabayı göremedim, yine panik fren ve soluma yapıştım. 2. motorumun sol tarafını 3 defa yenilemiştim.
    *Şu an kullanmakta olduğum motorla da yaz sonu yoldaki yağı görmeyip yere yapışıp sürüklendim.

    Ortalama 120.000 km yapmış olsam 3 farklı motor ile kendime göre ciddi diyebileceğim 7 kazam oldu. Bu 7 kazanın ilk 6'sı ilk 50.000 km içinde gerçekleşti.
    espresso bunu beğendi.

  19. #19
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    Alıntı Jeo adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sevgili Hırbonen dostum F54' ün demek istediği spesifik olarak " Kaza adı üstünde kazadır. Ve motosiklete bindiğiniz zaman alınan risk ortadadır. 100.000 kilometre kazasız gidilebilecekken. İlk 1'ci kilometrede de kaza yaşabilir. " yani en azından benim algıladığım bu. Tabi ki kilometre oluştukça kaza riski buna eş olarak yol alındığı için artmakta ama kaza olayına sadece cidden kaza mantığı ile bakıldığı zaman olayın kilometre dışında bir boyutu daha ortaya çıkıyor. Birbirinizden farklı düşünceler de değilsiniz, sadece üslup farkı var şuan konuda. Kalkamış seni seviyor. Huzurlu huzurlu, forumda zaman geçirirken içimde ki Salih' i ortaya çıkartmayalım.
    aga kaza olayı tamda bu ne kadar önlem alırsan al yolları boşaltmadıktan sonra her kimin ne kadar tecrübesi olsun yada olmasın kaza gerçekleşir
    kader kısmet şans vs bu işlerin hepsi hurafe
    insan ne kadar çok motosiklete biniyorsa o kadar çok kaza riski olur kurye demiş evet aga ayda 4000 km teker çeviriyor ben ayda 500 km teker çeviriyorum baktığın zaman benden daha tecrübeli ama benim bir yere yetişmek için acelem yok bir noktadan başka bir noktaya gitmek için evden 5 dakika önce çıkarım risk almam olabildiğince defansif kullanırım motosikleti sağ sağlim eve döenbilmek için
    hırboya laf anlatmak gibi de bi derdim yok o zaten dediğim dedik çaldığım DÜDÜK bir insan
    Jeo ve bursalıali bunu beğendiler.
    hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır

  20. #20
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    06 Kasım 2019
    Alıntı Jeo adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sevgili Hırbonen dostum F54' ün demek istediği spesifik olarak " Kaza adı üstünde kazadır. Ve motosiklete bindiğiniz zaman alınan risk ortadadır. 100.000 kilometre kazasız gidilebilecekken. İlk 1'ci kilometrede de kaza yaşabilir. " yani en azından benim algıladığım bu. Tabi ki kilometre oluştukça kaza riski buna eş olarak yol alındığı için artmakta ama kaza olayına sadece cidden kaza mantığı ile bakıldığı zaman olayın kilometre dışında bir boyutu daha ortaya çıkıyor. Birbirinizden farklı düşünceler de değilsiniz, sadece üslup farkı var şuan konuda. Kalkamış seni seviyor. Huzurlu huzurlu, forumda zaman geçirirken içimde ki Salih' i ortaya çıkartmayalım.
    Naber la kalkamis
    Olm bilimsel bir arastirma yapıyoruz burda gelip trolleme.

    500.000 km misss zaten inanmamistimm
    Motoloto ve kivanc34 te sensin muhtemelenn iyi eglenceler ;).

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:29 ----------

    Alıntı F54 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    aga kaza olayı tamda bu ne kadar önlem alırsan al yolları boşaltmadıktan sonra her kimin ne kadar tecrübesi olsun yada olmasın kaza gerçekleşir
    kader kısmet şans vs bu işlerin hepsi hurafe
    insan ne kadar çok motosiklete biniyorsa o kadar çok kaza riski olur kurye demiş evet aga ayda 4000 km teker çeviriyor ben ayda 500 km teker çeviriyorum baktığın zaman benden daha tecrübeli ama benim bir yere yetişmek için acelem yok bir noktadan başka bir noktaya gitmek için evden 5 dakika önce çıkarım risk almam olabildiğince defansif kullanırım motosikleti sağ sağlim eve döenbilmek için
    hırboya laf anlatmak gibi de bi derdim yok o zaten dediğim dedik çaldığım DÜDÜK bir insan
    .

    Neyse ya..,biseyler yazacaktim ama gerek yok ;)
    Jeo bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)