İki zamanlı Motor Ne Kadar Maliyetli?
-
Merhaba, hem farklılık olsun hemde hobi olsun diye iki zamanlı cross almayı düşünüyorum kx250F veya tavsiyeniz varsa yazabilirsiniz hem piyasası daha fazla olan hem uygun güzel falan. Konumuza gelelim iki zamanlı motorlar bildiğim kadarı ile çok masraflı deniyor saatlik bakım olayları vs var çokta bilgim yok ortalama bize periodik bakımında ne kadar masraf çıkarır bakımı kolay mı parça temini nasıl detaylı yazabilirseniz çok sevinirim teşekkürler şimdiden.
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:26 ----------
Frodo01 adlı üyeden alıntı
Merhaba, hem farklılık olsun hemde hobi olsun diye iki zamanlı cross almayı düşünüyorum kx250F veya tavsiyeniz varsa yazabilirsiniz hem piyasası daha fazla olan hem uygun güzel falan. Konumuza gelelim iki zamanlı motorlar bildiğim kadarı ile çok masraflı deniyor saatlik bakım olayları vs var çokta bilgim yok ortalama bize periodik bakımında ne kadar masraf çıkarır bakımı kolay mı parça temini nasıl detaylı yazabilirseniz çok sevinirim teşekkürler şimdiden.
Bu arada kx250f sadece beğendiklerim arasında 2 zamanlı olarak exc250 de çok güzel ama pahalı:(
Reklamlar
-
İki zamanlı motorlar aslında çok daha ucuza hallolur. Normal iki zamanlılardan bahsediyorum. Yani 26 beygir MZ ile o beygirde başka bi motosikleti kıyaslarsan MZ daha masrafsızdır.
Bu bahsettiğin motorlar spesyal diye geçer. Bunlar 2t veya 4t bakım maliyeti yüksek olur. Bu tip endurolar başka bi Dünya. Normal motosiklet gibi sürekli binilmez. Km değil saat ile kullanılır iş makinası gibi. Belli saatlerde belli bakımları olur. Çabuk piston eskitir. Saati geldikçe değiştirilir.
Yani senin bahsettiklerin normal iki zamanlı değil. Gerçi artık iki zamanlı motosikletler az bulunuyor enduro haricinde.
-
Ekarademir adlı üyeden alıntı
İki zamanlı motorlar aslında çok daha ucuza hallolur. Normal iki zamanlılardan bahsediyorum. Yani 26 beygir MZ ile o beygirde başka bi motosikleti kıyaslarsan MZ daha masrafsızdır.
Bu bahsettiğin motorlar spesyal diye geçer. Bunlar 2t veya 4t bakım maliyeti yüksek olur. Bu tip endurolar başka bi Dünya. Normal motosiklet gibi sürekli binilmez. Km değil saat ile kullanılır iş makinası gibi. Belli saatlerde belli bakımları olur. Çabuk piston eskitir. Saati geldikçe değiştirilir.
Yani senin bahsettiklerin normal iki zamanlı değil. Gerçi artık iki zamanlı motosikletler az bulunuyor enduro haricinde.
Öncelikle teşekkür ederim cevabın için peki ortalama exc250 gibi bir iki zamanlı makinanın periodik bakım maliyeti aşağı yukarı ne olur bilginiz var mı?
-
İki zamanlının tamiri çok kolaydır ama çok daha kısa sürede rektifiye ister , kullanırken tüketimi fazladır ama hacmine göre de çok daha keyif verir , emisyon kısıtlamalarından dolayı artık trafiğe çıkacak motorlarda kullanımı imkansız, hafiflik ve gücün lazım olduğu motorsporlarında ise olmazsa olmaz..
-
Exc enduro yarış motoru Kxf ise mx yarış motoru.ikisinin de kullanım amaçları tamamen farklı.mx'lerin sıkıştırma oranları daha yüksek,amortisörler daha sert , vites oranları daha kısadır.Exc ise nispeten düşük sıkıştırma oranına sahip,amortisörler yumuşak ve vites oranları uzundur.
Kullanım tarzın bakım aralıklarını etkilese de (Sx değil de exc ve kxf örneği üzerinden gidersek;)modern 2t enduro'ların bakım aralıkları düşünüldüğü gibi kısa değildir.Bakımları yapılıp fazla suistimal edilmezse krankta 300 saatleri görebilmen zor değil.Endurolarda çoğunlukla tripmetre oluyor(O 300 saat 5000km'de olabilir 15.000km'de)Kxf veya Sx'de 200-300'lü saatler pek hayra alamet değildir.Pimi çekilmiş bombadan farksızdır.iki aynı kategoride bulunan iki farklı motoru kıyaslarsak( 2t ve 4t olarak);2t'de bakım aralığı daha kısa olsa da 4t'lerin daha kompleks değişime ihtiyaç duyulan parça sayısının fazla olması göz önüne aldığında fark maliyet olarak fazla bir olmuyor.
Tabi sadece motor ömrü olarak bakma arazide her şekilde suistimal ediliyor.amortisörler ve diğer hareketli parçaların düzenli bakıma ihtiyacı olduğu gerçeğini unutmamak gerek.
Maliyet ise ucu açık bir soru.Döviz kurunu göz önüne alarak internette ufak araştırma yapabilirsin.orjinal ve yan sanayi parça üreticilerinin oluşturduğu büyük bir pazar var.
Nikkifurie;Gasgas,Ktm v.b 2 zamanlı enjeksiyonlu motorları euro emisyonlarına uygun olarak üretim yapıyor.lokomotif gibi duman atan o motorların bazı modelleri trafiğe çıkabiliyor.
-
2 zamanlılarda piston değitiriyorsun belli kmlerde.a b c pistonları var.c ye gectikten sonra silindiri değiştirip a pistona geri donuyorsun.ben kabaca hesap yaptım.eğer şehir içi yarışmadan kullanıyorsan 5bin yada 10binde piston değişir.yani 1 pistonla kabaca 2 yıl kullanabilirsin.hard kullanımda 1000kmye tekabul ediyor.yağ ve yağ filtresi değimi çok oluyor 2 zamanılılarda.sanırım her 500kmde bir.
tavsiyem ktm servisini ara sor.en çok bilgiyi onlar bilir.
ktm pamUKOVA çok 2 zamanlı tamir eder.onlara sor bakım maliyetlerini
YILDIRIM MOTOR
Tel: 0 (264) 551 70 30
-
@Atincozkan İki zamanlı motorda yağ filtresi varmı ki değişimi çok olsun ayrıca iki zamanlı motorun yağı da değişmez benzine eklediğin için sürekli yeni yağ ile çalışır..
@greyhorse euro kaça uyumlular , 5 e uyumlu olduklarını sanmıyorum, bildiğim en son 4 e uyumlu bir sukutur vardı 50 cc Avrupa da ve Tr de satılan Pejonun
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
@Atincozkan İki zamanlı motorda yağ filtresi varmı ki değişimi çok olsun
ayrıca iki zamanlı motorun yağı da değişmez benzine eklediğin için sürekli yeni yağ ile çalışır..
@greyhorse euro kaça uyumlular , 5 e uyumlu olduklarını sanmıyorum, bildiğim en son 4 e uyumlu bir sukutur vardı 50 cc Avrupa da ve Tr de satılan Pejonun
ktm,husky,gasgas'ın yeni modelleri euro 5 uyumlu mu diye baktım değil.2021 model ve öncesi euro 4 uyumlu.eu emisyon değeri sıfır olana kadar kademe kademe gidiyor heralde.2t üreticileri euro 5 normlarının üstesinden gelirler mi göreceğiz
Atincozkan iki piston değişimi arasında krank ve yatakların değişimini de ekle.Bu tip motorlarda önleyici bakım önemli bizde arıza vermeden motora dokunulmuyor üstelik motor açılmamış,anahar değmemiş diyerek pazarlanıyor.
-
greyhorse adlı üyeden alıntı
......ktm,husky,gasgas'ın yeni modelleri euro 5 uyumlu mu diye baktım değil.2021 model ve öncesi euro 4 uyumlu.eu emisyon değeri sıfır olana kadar kademe kademe gidiyor heralde.2t üreticileri euro 5 normlarının üstesinden gelirler mi göreceğiz
........
iki zamanlı motorların mevcut teknoloji ile E5 i tutturması cok zor , önümüzdeki yıllarda da E6 ya geçilecek çok ciddi arge yapmaları lazım, zaten elektrikli çağı geldi o motorları gelistirmek için artık bütçe ayırmazlar diye düşünüyorum..
-
2 zamanlı motorları şehir içinde supermoto olarak kullanabilirsin. yada arazide cross yapmak için.arkadaşın dedigi gibi arıza vermeden önleyici bakım yapılır.dedğim gibi maliyetlerini pamukova ktm servisine sorabilirsin.yada feysbukda falan enduro grupları vardır.
-
Zamanında mz ve jawaların vardı mz çok tehlikeli idi agresif dengesiz bir gidişi vardı çok zamanında kol bacak kıran vardır .. ama çok sağlam giderdi buram buram adrenalin yaşardın jawalar daha oturaklı ağır başlı dengeli idi o zaman biraz Mercedes bmw gibiydi sportif sevenler mz e biraz ağır başlı keyifli keyifli gidiyim diyenler jawa ya yönelirdi
-
logaritma adlı üyeden alıntı
Zamanında mz ve jawaların vardı mz çok tehlikeli idi agresif dengesiz bir gidişi vardı çok zamanında kol bacak kıran vardır .. ama çok sağlam giderdi buram buram adrenalin yaşardın jawalar daha oturaklı ağır başlı dengeli idi o zaman biraz Mercedes bmw gibiydi sportif sevenler mz e biraz ağır başlı keyifli keyifli gidiyim diyenler jawa ya yönelirdi
80 li yıllarda MZ nin çift silindirlisi vardı Sport idi adı hatırlıyorum , bugün Kawa H2 nin gördüğü muameleyi görüyordu yani ilgi had safhadaydı :D
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)